Zadejte hledaný výraz...

Drahé reklamní kanály ale s velkou návštěvností

beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
4. 6. 2017 09:53:09
Zdravím, jakým způsobem se přistupuje k drahým reklamním kanálům s velkou návštěvností? Jak je uplatit, když zde kromě konkurence v oboru musím bojovat o prostor se všemi ostatními - např. s automobilkami, bankami, realitkami atd? Máte na to nějakou strategii? Zejména by mě zajímalo, jakým způsobem propagovat, protože budovat brand firmy, která má 100x menší průměrnou objednávku a 1000x menší zisk než ostatní inzerenti by bylo moc nákladné. Myslíte, že by mělo smysl vypíchnout nějaký dražší produkt, u kterého lze dle historie předpokládat, že by to mohlo mít nějaký zásah a návratnost? Nebo jak na to? Zatím jsem se nevymanil z mantinelů výkonnostního marketingu, ale rád bych to zkusil.
4. 6. 2017 09:53:09
https://webtrh.cz/diskuse/drahe-reklamni-kanaly-ale-s-velkou-navstevnosti/#reply1282853
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
4. 6. 2017 10:32:38
Brand sa obvykle buduje v kombinacii s vykonnostnym marketingom (vykonnostnym si de facto "odmerias" funkcnost brandovej kampane). V drahych kanaloch sa daju dojednat velmi vyrazne zlavy a funguju rozne "grify" ako platit menej/nic ;)
Know-how ti ale tazko niekto napise...
4. 6. 2017 10:32:38
https://webtrh.cz/diskuse/drahe-reklamni-kanaly-ale-s-velkou-navstevnosti/#reply1282852
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
4. 6. 2017 13:05:23
Aneb resis direct reklamu u Seznamu?
4. 6. 2017 13:05:23
https://webtrh.cz/diskuse/drahe-reklamni-kanaly-ale-s-velkou-navstevnosti/#reply1282851
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
7. 6. 2017 10:20:18
Návštěvnost neřeším. Řeším průměrnou hodnotu objednávky, hodnotu na návštěvu, tržby, náklady na objednávku a konverzní poměr. Návštěva je jen takový pomocný ukazatel.
Když chcete dělat brand marketing, tak zkuste mít bezkonkurenční služby a celkově být úžasní, aby si lidi o vás povídali a doporučovali. To je skutečný brand marketing. Ne, že vyklopím 50 tisíc za banner na zpravodajském serveru.
7. 6. 2017 10:20:18
https://webtrh.cz/diskuse/drahe-reklamni-kanaly-ale-s-velkou-navstevnosti/#reply1282850
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 6. 2017 10:52:00
Myslím že otázka stojí tak, prečo v lukratívnom priestore máte 100x všetkého menej ako ostatný. Niečo zlé je už v zámere celého projektu.
7. 6. 2017 10:52:00
https://webtrh.cz/diskuse/drahe-reklamni-kanaly-ale-s-velkou-navstevnosti/#reply1282849
jano92
verified
rating uzivatele
7. 6. 2017 11:03:03
Napsal Gabonator;1391258
Myslím že otázka stojí tak, prečo v lukratívnom priestore máte 100x všetkého menej ako ostatný. Niečo zlé je už v zámere celého projektu.
asi myslí menšieho podnikateľa oproti bankám a pod. čo majú viac peňazí na zaplatenie tejto reklamy
7. 6. 2017 11:03:03
https://webtrh.cz/diskuse/drahe-reklamni-kanaly-ale-s-velkou-navstevnosti/#reply1282848
Co myslite ty drazhe reklamni kanaly s velkou navstevnosti? Display reklama na seznamu apod? nebo "tv"? Ono to kupodivu tak drahe neni, ale je to z casti jak pise Igor, proste ten prostor sam o sobe nejak zasadne nefunguje ve stylu, koupim banner na seznamu na HP a budu mit xy objednavek, to vetsinou funguje v kombinaci s dalsimi aktivitami a hlavne je dobre mit nejaky plan, do ktereho takova vec zapadne jako jeden z prvku.
7. 6. 2017 11:27:44
https://webtrh.cz/diskuse/drahe-reklamni-kanaly-ale-s-velkou-navstevnosti/#reply1282847
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
7. 6. 2017 11:34:12
Jj, Radku, přesně to myslím. Gabonatore, nehledejte v tom nic jiného, než že já prodávám potřeby pro zvířátka a lidé by nejraději nakupovali po stokorunách a chci bojovat o plochu, kde si vesele inzerují automobilky, jejichž průměrná objednávka je půl milionu. Asi tak.
My tu průměrnou objednávku nemáme zase tak zlou, ale i tak srovnáváme rozdíl nějakých 2-3 řádů. A to se bavíme o průměrné objednávce a ne o zisku. Ono když byste srovnal počet firem, které jedou reklamu v TV na auta a kolik na chovatelské potřeby ... tak to asi hovoří za vše. Ale není tu jen TV, je tu Rádio, nebo HP Seznamu atd. Každopádně je to ta samá situace. Není to boj jen v rámci oboru.
7. 6. 2017 11:34:12
https://webtrh.cz/diskuse/drahe-reklamni-kanaly-ale-s-velkou-navstevnosti/#reply1282846
honzakralik
verified
rating uzivatele
7. 6. 2017 12:31:11
Kolik reálně vyjde HP na Seznamu, pro jednorázového bezvýznamného inzerenta? Ceníkové fantasmagorie si přečíst samozřejmě umím, stejně jako vím, že ceníky a realita jsou jiné sporty.
Má někdo zkušenost?
7. 6. 2017 12:31:11
https://webtrh.cz/diskuse/drahe-reklamni-kanaly-ale-s-velkou-navstevnosti/#reply1282845
Napsal beraniste;1391269
Jj, Radku, přesně to myslím. Gabonatore, nehledejte v tom nic jiného, než že já prodávám potřeby pro zvířátka a lidé by nejraději nakupovali po stokorunách a chci bojovat o plochu, kde si vesele inzerují automobilky, jejichž průměrná objednávka je půl milionu. Asi tak.
My tu průměrnou objednávku nemáme zase tak zlou, ale i tak srovnáváme rozdíl nějakých 2-3 řádů. A to se bavíme o průměrné objednávce a ne o zisku. Ono když byste srovnal počet firem, které jedou reklamu v TV na auta a kolik na chovatelské potřeby ... tak to asi hovoří za vše. Ale není tu jen TV, je tu Rádio, nebo HP Seznamu atd. Každopádně je to ta samá situace. Není to boj jen v rámci oboru.
jenze prodejce proda za rok treba 1000 aut, vy prodate desitky tisic veci, nekdo ma malo objednavek za hodne, jiny hodne za malo, ve vysledku jsou na tom stejne :) to same banky apod.
jinak co se tyka TV a zvirecich veci, verte tomu, ze primarni duvod, ze tam zverimexy nejsou je to, ze se boji, ze to nebude fungovat. Kdyz uz odvahu najdou, nakoupi nejaky last minute na barandovu, ocku, kabelovkach a divi se ze to nefunguje. Pritom to zas tak hrozna suma neni a verte, ze kdyz tam budete a budete tam jako prvni, tak byste se divil, co by to zpusobilo...
Radio to vynechte, neni to spatne medium, ale neni to ono. Co se tyka seznamu... holt zpocitejte si to a uvidite, neni to PPC co vydela primo, neni to neco co je dobre zkouset s jednou plochou a pak se uvidi, to musi byt kampan do ktere date par penez a rozjedete komunikaci, ktera by mela pokracovat. Pak to ma smysl.
7. 6. 2017 14:02:37
https://webtrh.cz/diskuse/drahe-reklamni-kanaly-ale-s-velkou-navstevnosti/#reply1282844
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
7. 6. 2017 14:29:51
Myslíte, že je to o strachu? Tak pár jich pravidelně inzeruje, ale taky jsem s nějakými co tam jedou kampaně mluvil a vesměs říkali, že se to blbě měří. Že tam nějaký milion loupli, okamžitě to poznali na tom, že se na ně začali dodavatelé i zákazníci koukat jako na velkou firmu, ale dopad na objednávky těžko říci. Nebyli to žádní prckové v našem oboru, ale i tak tvrdili, že aby tam lili jeden milion za druhým bez nějakého opravdu viditelného výsledku, tak od toho raději upustili.
Třeba já bych měl problém v tom, že mám již od samého počátku budget na reklamu 5% z obratu. Je to jedno z pravidel, které se mi nechce porušit a pokud tak neučiním, tak nevěřím tomu, že bych někdy něco takového jako TV uplatil.
7. 6. 2017 14:29:51
https://webtrh.cz/diskuse/drahe-reklamni-kanaly-ale-s-velkou-navstevnosti/#reply1282843
Je otazka, jak se divat na info od vasich konkuentu. Mohou rikat pulku pravdy. Mohou to proste neumet tak, aby to davalo smysl apod. Nicmene vemte si, ze CTR budete mit opravdu dobre. Dejme tomu 0,25%. Takze si koupite 1mil. impresi a mate z toho 2500 kliku. Nevim jaky mate konverzni pomer, kdyby treba 3% tak mate nejakych 75 objednavek. Za to zaplatite odhadem 30-60 Kc za CPM takze tak 30-60tis. No nevim jake mate marze apod. ale mam obavu, ze takova plocha bude tezce v minusu pro vas. Jenze takto to udelat je proste nesystemove a toto nikdy nic neukaze. Proste to chce udelat nekdy to, ze se nainvestuje vice, byt v ten okamzik na to jakoze nemate a proste ten obrat to dozene v nejake rozumne dobe a vrati se vam to v budoucnu, proste investujete dnes, abyste mel vetsi zisky v budoucnu, ale chce to pracovat s LTV a daty o tom, jak vam funguji lidi a zaroven byt pripraven toto drzet nejakou delsi dobu.
Radio jako takove, pokud to neni neco silne lokalniho, povazuji za naprosty nesmysl, pokud to nema nejaky duvod, nebo jako soucast nejake kampane.
Jinak 5% na mkt z obratu je fajn, s tim se da docela dobre pracovat v mnoha oborech.
7. 6. 2017 14:42:35
https://webtrh.cz/diskuse/drahe-reklamni-kanaly-ale-s-velkou-navstevnosti/#reply1282842
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
7. 6. 2017 14:44:27
Napsal beraniste;1391329
Myslíte, že je to o strachu? Tak pár jich pravidelně inzeruje, ale taky jsem s nějakými co tam jedou kampaně mluvil a vesměs říkali, že se to blbě měří. Že tam nějaký milion loupli, okamžitě to poznali na tom, že se na ně začali dodavatelé i zákazníci koukat jako na velkou firmu, ale dopad na objednávky těžko říci. Nebyli to žádní prckové v našem oboru, ale i tak tvrdili, že aby tam lili jeden milion za druhým bez nějakého opravdu viditelného výsledku, tak od toho raději upustili.
Třeba já bych měl problém v tom, že mám již od samého počátku budget na reklamu 5% z obratu. Je to jedno z pravidel, které se mi nechce porušit a pokud tak neučiním, tak nevěřím tomu, že bych někdy něco takového jako TV uplatil.
Nebude ti to fungovat, dříve jsem do reklamy v mediích dělal a tak vím že zrovna zverimexi ti v rádiu či tv nepojedou. Tam reklamní kampaně musíš dělat dlouhodobě a se zaměřením na image. Tam neplatí uměra uvidí mě 1 000 0000 lidí, tak 5 tis jich udělá objednávku. Takto to prostě tam nefunguje.
7. 6. 2017 14:44:27
https://webtrh.cz/diskuse/drahe-reklamni-kanaly-ale-s-velkou-navstevnosti/#reply1282841
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
7. 6. 2017 14:56:24
A čím myslíte, že to je? Radek si myslí, že průměrná objednávka není takový problém, že 1000 prodaných aut je to samé jako desítky tisíc našich objednávek. Říkám si, že asi musí vědět co říká, protože také jedou drobné spotřebáky, ale čísla mi říkají něco jiného. Dvě kila na granulích minus náklady prostě TV reklamu nezaplatí :-)
7. 6. 2017 14:56:24
https://webtrh.cz/diskuse/drahe-reklamni-kanaly-ale-s-velkou-navstevnosti/#reply1282840
Absolutne neznam vase cisla, hodnoty objednavek marze z nich apod. Nicmene pokud to budou granule, tak je sance, ze je budu kupovat pravidlene + nejake doplnky. Auto si koupim asi tak jednou za 3-4-5 let. Ano, z prodeje salony neziji, ty potrebuji servis. Nicmene kolik tech auto za rok prodam. 1000 aut to uz je mega diler Skodovky, bude to spise mene, pokud tedy nevyvazi, jak se to dela. Nicmene na tom aute zase nemaji bezne automobilky desitky tisic. Jsou modely, kde je marze bez bonusu i jednotky procent, ano neco dostanou zpet, nicmene neni to zase takova velka vyhra. je to uplne jiny byznys, ktery se spatne porovnava.
Nicmene nemyslim si, ze nejaka bannerova kampan prodejci aut privede nejaky konkretni prodej. Maji to same, co maji jini prodejci, kteri muzou byt blize apod. Je to ale budovani znacky, proste cilem neni prodej, ale povedomi apod. ty cile mohou byt jine u nich. Castym KPI u bank apod. neni to, ze si vezmete uver ci udelate ucet, ale casto maji jen vyplneni udaju v nejake sluzbe - treba kalkulacce apod.
Jenze vy potrebujete prodavat, nemate balik penez co muzete utratit jen tak, aby se nic nestalo a kdyz to nevyjde, bude problem. Takze proto rikam, ze bych nedelal vystrely typu "vezmu baner a uvidime.." to fungovat nebude. Ale urcite mate data o zakaznicich. Vite nejen ten zaklad jako je prumerna hodnota objednavky, ale znate i LTV. Napr. vite, ze treba 50 % lidi koupi jen jednou. 30% lidi koupi 2x. 10% lidi koupi 2-5x a 10% se stane loajalnimi a nakupuji pravidelne. Takze mate "model k propoctu".
Dejme tomu, ze byste si vzal ten banner, dal za nej 50tis. a mel tech 75 objednavek od 75 lidi. No, takze 50 % z nich koupi 1x za vas prumer, treba za 1000 Kc s marzi 200 Kc. tudiz mate 38x200 - 7600 Kc.
23 lidi koupi 2x - 23x2x200 - 9200.
8 lidi koupi treba v prumeru 4x - 6400
8 lidi koupi treba 10x za nejakou dobu - 32000
Takze baj voko marze 55tis. takze byste byl v plusu. Predem rikam, ze to je hodne, hodne, hodne zjednoduseny model, ktery nemusi fungovat, ale muze vam naznacit, zda je vubec sance, aby se vam to vratilo, ne hned, to uz tak dnes moc nefunguje, ale treba v nejakem case roku, dvou... a s tim pracovat a tak jet. Protoze jet na tom, ze kazdy nakup musi byt v plusu proste desne omezuje. Kdyz znate LTV a cim vice lidi a zakazniku mate, tim je presnejsi, tak vite, ze si muzete klidne prodelat na prvnim nakupu XY, protoze se vam to vrati.
7. 6. 2017 15:17:17
https://webtrh.cz/diskuse/drahe-reklamni-kanaly-ale-s-velkou-navstevnosti/#reply1282839
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit