Zadejte hledaný výraz...

Adwords – volná vs frázová shoda + ceny

petkovp
verified
rating uzivatele
23. 6. 2015 22:20:46
Dobrý večer.
Měl bych takový dotaz, doufám, že ne hloupý, nikdy jsem na internetu na tyto dvě otázky nenašel odpověď.
Představte si dvě reklamní sestavy.
V té jedné, obecné máte ve volné shodě KW "bezdrátová myš". S tímto KW ve volné shodě se reklamy zobrazí i na frázi např "bezdrátová myš dell wm 324". Za tuto volnou shodu nabízíme max CPC 2 Kč a přesto se reklama na tuto konkrétní frázi zobrazuje v top pozicích.
Pokud bych vzal tu druhou reklamní sestavu, kde bych chtěl cílit konkrétně frázovou shodu (kvůli URL a upravení kvalitnějśího textu do inzerátu), Adwords mi píše výši odhadu minimální nabídky 10násobně vyšší.
Zajímalo by mě čím je toto způsobeno a zda se tedy více vyplatí výraz nechat ve volné shodě nebo se jej snažit optimalizovat ve frázové shodě?
Pokud mám v jedné sestavě volnou shodu bezdrátová myš a chci v té druhé, konkrétnější sestavě využít více konkrétní výrazy a užiji výraz ve frázové shodě, která sestava bude mít přednost? Dle čeho se toto určuje? Neporušují se tím pak pravidla adwords a není například nutné u té první sestavy přidat jako vylučující KW právě to konkrétní doplnění, na které chci cílit u druhé kampaně?
Přem děkuji za Vaši odpověď.
23. 6. 2015 22:20:46
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-volna-vs-frazova-shoda-ceny/#reply1121517
U té obecné sestavy je lepší přidat konkrétní slovo jako vylučující, tím se zajistí, aby se reklama na vyhledávací dotaz zobrazila z té správné sestavy. Neudělat to poručení pravidel není. Ty odhady můžou být mylné a mělo by si to sednout a po čase i u nové konkrétní sestavy vyžadovat, resp. účtovat, tu původní cenu.
23. 6. 2015 22:26:39
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-volna-vs-frazova-shoda-ceny/#reply1121516
petkovp
verified
rating uzivatele
23. 6. 2015 22:32:39
Zdravím Petro a děkuji za velice rychlou odpověď!
Tedy pokud to uvedu na tom uvedeném příkladu, do obecné sestavy bych přidal "dell wm 324" stačí slovo přidat ve volné shodě?
Pokud bych tak neučinil z jaké sestavy by se tedy reklama zobrazovala, má toto nějaký řád nebo to je náhodné, pokud tedy nepřidám vhodná vylučující slova?
Ta cena mě celkem dost překvapila, obecná kampaň již běžela a na ty fráze býváme v top pozicích za ceny 10x nižší, než navrhuje adwords s uvedením "Nižší než odhad nabídky pro první stránku".
Ještě jednou díky.
---------- Příspěvek doplněn 23.06.2015 v 22:36 ----------
Jen mě celkem mate ten 10x vyssi odhad, je tedy rozumne jej pro zacatek nastavit a postupne smerovat na ty 3 koruny nebo nastavit stred a snizovat? Predpokladam, ze nasazenim s temi 3 korunami by asi moc dobre statistiky neprisly.
23. 6. 2015 22:32:39
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-volna-vs-frazova-shoda-ceny/#reply1121515
Lukáš Krejča
verified
rating uzivatele
24. 6. 2015 00:22:34
- vylučovací slovo stačí přidat ve volné shodě
- když se nevyloučí, zobrazí se ta reklama, která bude mít v danou chvíli vyšší hodnocení
- jak píše Péťa, ty návrhy jsou často mimo
- pokud pro začátek nastavíte vyšší cenu, je pravděpodobné, že stejně budete ve výsledku platit kolem těch 3 Kč, chce to vyzkoušet...
24. 6. 2015 00:22:34
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-volna-vs-frazova-shoda-ceny/#reply1121514
carlos
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
24. 6. 2015 14:28:47
Obecně je potřeba nastavit parametry kampaně co nejpřesněji, jelikož se nelze spolehnout na sklik, že opravdu bude účtovat nejnižší možnou cenu. To jsem ověřil zcela exaktně v tomto tématu. Celý ten systém je nastaven šikovně tak, aby se pohyboval v mantinelech, které uživatel určí, nicméně z nich těžil maximum. Vše v rámci pravidel a na dotaz se dozvíš "je to velmi složité a komplexní", "vše řídí systém, který je chytřejší než my" nebo "je to přece featura(!)".
Nedivím se, že to seznamu prochází, jelikož ani přední čeští SEO experti nebyli schopni myšlenkově pobrat a ověřit celý experiment (viz třeba příspěvek Petry ve zmíněném vlákně)..
24. 6. 2015 14:28:47
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-volna-vs-frazova-shoda-ceny/#reply1121513
Zuzana28
verified
rating uzivatele
25. 6. 2015 08:44:02
Napsal Petra;1204511
U té obecné sestavy je lepší přidat konkrétní slovo jako vylučující, tím se zajistí, aby se reklama na vyhledávací dotaz zobrazila z té správné sestavy. Neudělat to poručení pravidel není. Ty odhady můžou být mylné a mělo by si to sednout a po čase i u nové konkrétní sestavy vyžadovat, resp. účtovat, tu původní cenu.
Petro, ale to přece nepůjde vyloučit v rámci sestav ne? Muselo by to byt v rámci kampaní...? Jedna kampaň na volnou či frázovou pro všeobecné výrazy a druhá na long taily v přesné. Z všeobecné kampaně si pak budu vylučovat konkrétní long taily. Když to dám v rámci jedné kampaně a oddělím to pouze do sestav tak to nepůjde, jelikož v rámci kampaně cílím na frázi, kterou chci v té samé kampani vyloučit.
25. 6. 2015 08:44:02
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-volna-vs-frazova-shoda-ceny/#reply1121512
Lukáš Krejča
verified
rating uzivatele
26. 6. 2015 00:07:01
Napsal Zuzana28;1204854
Petro, ale to přece nepůjde vyloučit v rámci sestav ne? Muselo by to byt v rámci kampaní...? Jedna kampaň na volnou či frázovou pro všeobecné výrazy a druhá na long taily v přesné. Z všeobecné kampaně si pak budu vylučovat konkrétní long taily. Když to dám v rámci jedné kampaně a oddělím to pouze do sestav tak to nepůjde, jelikož v rámci kampaně cílím na frázi, kterou chci v té samé kampani vyloučit.
Vylučovat klíčová slova jde i na úrovni sestavy.
26. 6. 2015 00:07:01
https://webtrh.cz/diskuse/adwords-volna-vs-frazova-shoda-ceny/#reply1121511
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit