Zadejte hledaný výraz...

Vytvořte si reklamu v Google Ads nebo na Facebooku, která skutečně prodává

Dnes hraje reklama důležitější roli, než kdy jindy. Podnikatelé se snaží přilákat zákazníky, seč jim síly stačí. Vždyť právě ti jsou nejdůležitějším kritériem toho, aby firma přežila a hlavně – aby prosperovala. Bez zákazníků není výdělku. A reklama vám má pomoci získat povědomí o značce, kterou reprezentujete a přilákat nové zákazníky. Jenže doba se změnila a reklama také. Proto si nyní povíme, jak dělat reklamu efektivně – tedy tak, aby zaujala co nejvíce potenciálních zákazníků.

Odpovězte si na důležité otázky

Píše se rok 2023 a internet, potažmo sociální sítě jsou přesycené reklamou. Reklama na nás doslova a do písmene vyskakuje z každého rohu monitoru nebo displeje mobilního telefonu či tabletu. Málokterá reklama nás zaujme natolik, abychom na ni klikli. A když zrovna internet nepoužíváme, ale zapneme si televizi, ani tehdy nejsme reklamy ušetřeni. Proto, když reklamu vytváříte, je důležité zvážit, čím má zaujmout, co má sdělit, komu má být určena a co od takové reklamy očekáváte.

Někteří podnikatelé si vybírají reklamu podle toho, na kolik korun je vyjde. To však ale není to nejlepší kritérium, kterým se řídit. Levnou reklamu si můžete nastavit třeba na sociálních sítích, ale otázkou je, co vám přinese a jestli vůbec něco. Kdykoliv vytváříte reklamu, je lepší zainvestovat. Teď ale nemáme na mysli reklamu jako takovou, ale člověka, který ví, jak správně reklamu nastavit tak, aby měla co nejvyšší účinek. Dobrých marketingových specialistů běhá po světě, i po České republice, spousty. Záleží jen na tom, kolik chcete do marketingu své firmy investovat. Nezapomínejte však na to, že je to právě marketingové oddělení, které rozhoduje o úspěchu nebo neúspěchu vaší reklamy.

Jestliže ale teprve s podnikáním začínáte a chcete si zkusit vytvořit reklamu sami, abyste se do marketingu trochu vpravili a získali přehled o tom, jak to celé vlastně funguje, poradíme vám, jak si vytvořit reklamu v Google Ads i na Facebooku.

Tvorba reklamy v Google Ads

Optimalizace reklam není nijak složitý proces, ale je zapotřebí znát několik zásad, kterými byste se měli řídit. Teď si povíme, jak vytvořit dobrou reklamu pro uživatele, kteří používají vyhledávač Google.

Text reklamy

V první kroku vytvořte zajímavý text reklamy. Ten by neměl být nijak dlouhý, ale zároveň by se v něm měla nacházet klíčová slova související s vaším výrobkem nebo službou. Text reklamy se obvykle skládá z nadpisu a popisného řádku. Nadpis mívá jedno až dvě slova, popisek může mít klidně 200 až 250 znaků. Vždycky ale musí nést nějaké zajímavé, přitažlivé sdělení. Nikdy by neměl být obecný a nicneříkající. Sdělení reklamy by zároveň mělo co nejlépe odrážet poskytované služby nebo výrobky. Pamatujte si, že nadpis je to první, co potenciální zákazník uvidí. Proto si sepište několik variant tohoto textu a přemýšlejte nad tím, který by nejvíce zaujal vás osobně.

Vyplatí se vyzkoušet i různě dlouhé reklamy. Obvyklým postupem mnoha firem je to, že si sestaví dvě až tři podobné reklamy a poté sledují, která měla větší úspěch a proč. To vám pomůže s vytvářením dalších a dalších reklam, u nichž již tak bude optimalizace mnohem jednodušší.

Správné nastavení a zacílení

U responzivních reklam je velmi důležité například spárování ve vyhledávání s Chytrými nabídkami a klíčovými slovy v takzvané volné shodě. Tak  můžete snadno zobrazit správné informace co nejširšímu relevantnímu publiku a přitom si pro každý dotaz nastavíte správnou nabídku. Nastavení reklamy souvisí i se správným zacílením reklamy. Je zapotřebí cílit na publikum, které bude odpovídat vašim preferencím, tedy tomu, aby se reklama dostala k relevantním uživatelům. Je nutné vybrat si potenciální uživatele z hlediska jejich vzdělání, koníčků, věku, dosaženého studia nebo místa, kde žijí.

Co je sdělení kreativ?

Sdělení kreativ je nutné testovat a optimalizovat. Musíte zkoušet různé varianty reklam, přičemž je záhodno jedno sdělení při testu používat opakovaně. To vám umožní lépe poznat preference uživatelů a zlepšit výkon reklamy. Dále je zapotřebí vyhodnocovat podle přírůstků zobrazení, kliknutí a taktéž konverzí, kterých dané reklamní sestavy dosáhly.

Tvorba reklamy na Facebooku

Pro mnohé začátečníky v podnikání je však lepší začít s reklamou na Facebooku. Samozřejmě tou placenou. Než ale začnete s tvorbou reklam, musíte se seznámit se Správcem reklam na Facebooku. Naopak nedoporučujeme sponzorovat příspěvky přes tlačítko na stránce. Proč? Protože pak máte velmi omezené možnosti nastavení kampaní. Také nelze cílit na cizojazyčné publikum (a to možná budete potřebovat). Ani nemůžete používat zrychlené doručování reklam. Naopak ve správci reklam vše z toho můžete a můžete toho mnohem víc.

Ve Facebook Ads Manageru lze vytvářet reklamní kampaně, nastavovat úzké cílení reklam, vytvářet vzhled reklam a to včetně textů nebo nastavovat denní či dlouhodobý rozpočet. Taktéž je možné testovat kampaně nebo sledovat konverze.

Jakmile budete mít založený Facebook, případně Facebook pro podnikatele, můžete přejít do Správce reklamy, kde si kliknete na účet pro reklamu, jenž chcete spravovat. V dalším kroku si nastavíte platby, zadáte fakturační a kontaktní údaje a taktéž si vyberete způsob platby. V záložce Vyúčtování si pak jednoduše stáhnete i fakturu. Ovšem předtím, než si založíte první placenou reklamu, je záhodno implementovat na váš web nebo e-shop měřící kód, který se nazývá Facebook Pixel. Díky němu je možné sledovat návštěvnost webu, vytvářet remarketing, sledovat konverze a návratnost vynaložených peněz nebo tím pomůžete Facebooku s optimalizací kampaní.

Implementovat Facebook Pixel můžete hned třemi možnými způsoby a to buď pomocí partnera, ruční implementace nebo odeslání instrukcí vašemu správci webu. Jakmile budete mít Facebook Pixel nastavený, pak už nezbývá než se pustit od nastavování samotné reklamy nebo reklam.

Krok za krokem

1. Vytvoření kampaně

Nejprve vyberte účel kampaně. V tomto kroku se řiďte tím, co od reklamy očekáváte. Zdali například potřebujete zvýšit návštěvnost webu nebo potřebujete získat více objednávek. Na výběr máte hned z jedenácti možných účelů reklam – povědomí o značce, dosah, projevený zájem, instalace aplikace, zhlédnutí videa, generování potenciálních zákazníků, zprávy, konverze, prodeje z katalogu a také návštěvnost obchodu.

2. Pojmenování kampaně

Dobré je také kampaň správně pojmenovat. Kromě data vytvoření reklamy si můžete zvolit název klienta nebo webu a účel kampaně.

3. Nastavení reklamní sestavy

V tomto kroku si vyberete, kam chcete své potenciální zákazníky (uživatele) reklamou nasměrovat, třeba na váš blog nebo e-shop. Případně mohou uživatelé rovnou kliknout na tlačítko koupit a reklama je přesměruje na stránku konkrétního výrobku.

Dále si nastavte okruh uživatelů, na něž má reklama cílit. Vybírejte dle věkového rozmezí, pohlaví, jazyka nebo třeba zájmů. V následném kroku si zvolíte, kde se má reklama zobrazovat, například na Facebooku, Instagramu nebo například ve Facebook Messengeru. Také si nastavte atribuci, která zajišťuje, aby konverze, pro něž je systém optimalizován, byly totožné s těmi, které chcete měřit.

4. Vzhled reklamy

Ten hraje skutečně velmi důležitou roli. Musí zaujmout na první dobrou. Reklama má vlastní ikonu i název, taktéž můžete použít již existující příspěvek z vaší stránky na Facebooku nebo na Instagramu. Dá se taktéž vytvořit Dark Post neboli skrytý příspěvek, který sice není na stránce vidět, ale dá se dohledat v knihovně reklam na Facebooku. Se vzhledem reklamy taktéž souvisí formát reklamy. Ten může mít rotující podobu, kdy se střídá obrázek nebo video, ale může vypadat i jako sbírka. Je dobré vyzkoušet si všechny formáty. V části, která se věnuje obsahu reklam, dáte dohromady text reklamy a přidáte k ní obrázek nebo video.

5. Sledování reklamy

V této fázi si zapnete měření pomocí Facebook Pixelu.

Na závěr si řekneme, co jsou UTM parametry v reklamách. Ty pomáhají sledovat výsledky reklam v Google Analytics. Pokud ale UTM parametry nenastavíte, můžete návštěvnost sledovat na stránce facebook.com / referral.


Vydáno
1. 6. 2023
Kategorie
Tagy