Zřídili jste si e-shop? Nebo se na to chystáte? Pak byste měli vědět, že samotný e-shop vám nejspíš nikdy nepřinese takový počet nových zákazníků a objednávek jako e-shop, který zkombinujete s blogem.
Ano, je tomu skutečně tak. Blog, který je propojený s e-shopem, vám může přinést jedině samá pozitiva. Je skvělým nástrojem pro nalákání nových zákazníků a také nástrojem, jak si je udržet.
Přiměje zákazníky k návratu
Je jedno, jestli prodáváte hřebíky, matky a šrouby, oblečení, kávu nebo šperky. Než se potenciální zákazníci odhodlají vaše produkty koupit, chtějí se o nich něco dozvědět. Nikdo nekupuje rád zajíce v pytli. Proto články na blogu směřujte k tomu, abyste v nich svůj produkt popsali. Můžete například:
- popsat svůj produkt z hlediska užitečnosti,
- vyzdvihnout, čím je produkt zajímavý,
- vysvětlit, proč je lepší než produkt konkurence,
- přesvědčit návštěvníky blogu, proč by měli nakupovat u vás.
Baví a vzdělává
Zároveň ovšem můžete blogové příspěvky vytvářet vtipně a kreativně. Lze do nich libovolně přidávat fotografie, videa, podcasty nebo v nich zmiňte i vtipnou historku, která se k danému produktu váže.
Když bude váš blog jen plný článků o produktech, nikoho bavit nebude. Je zapotřebí mít na paměti, že články o vašich produktech nebo službách, by měly tvořit maximálně šedesát procent veškerého obsahu.
Navíc když už píšete o konkrétních produktech, je lepší je nenásilně zasadit do širšího kontextu, z něhož nebude jednoznačně vyplývat, že píšete tento článek jenom proto, abyste přiměli potenciálního zákazníka kliknout na odkaz směřující k produktu.
Musíte zákazníky zaujmout, bavit je a poskytovat jim rady, které je mohou zajímat. Případně je také můžete nenásilně vzdělávat.
Zvýší vám organickou návštěvnost
Předpokládejme, že zakládáte-li si e-shop, znáte pojem SEO. Víte, co jsou klíčová slova, a máte zjištěno, jak se klíčová slova relevantní pro váš e-shop zjišťují. Pokud o nich máte přehled, je dobré je zakomponovat nejenom do samotného e-shopu, názvů produktů nebo meta tagů, ale také do blogu, kde si s nimi můžete vyhrát mnohem kreativněji. Rovněž je v blogových příspěvcích možné používat i klíčová slova, která jsou sice často vyhledávaná, ale obsahují gramatické chyby, případně jim chybí interpunkční znaménka. Jen si musíte uvědomit, že čím více nesprávně psaných klíčových slov na blogu budete mít, tím pravděpodobněji si jich všimnou i návštěvníci, tedy potenciální zákazníci. Proto se obecně doporučuje gramaticky nebo stylisticky nesprávná slova používat jen v krajních případech.
Zasáhne zákazníky z lidské stránky
Samotné produkty a služby zákazníkovi většinou nic neřeknou, ale když ho v rámci článku na blogu nalákáte na danou službu nebo produkt svými osobními zkušenostmi a emocemi, které vaše produkty vyvolávají, máte mnohem větší šanci potenciálního zákazníka oslovit a přimět ho k nákupu.
Vyprofiluje vám potenciální zákazníky
Díky psaní blogu si uvědomíte, komu jsou vaše produkty nebo služby určeny. Je zřejmé, že když prodáváte sekačky a pily, nebudete psát články zaměřené na ženy na mateřské dovolené. Ne že by maminky nemohly sekat nebo kácet stromy, ale je z pochopitelných důvodů méně pravděpodobné, že je něco takového zaujme. Proto pište články tak, aby zaujaly především muže, pravděpodobně ani ne dvacetileté a ani ne ty, kterým je přes osmdesát let. Nabízíte-li kosmetické služby, cílová skupina zase bude úplně jiná. Článek nikdy nepíšete pro všechny, nejste-li zpravodajský web, ale pro určitý okruh lidí. A právě ten musíte přimět číst váš blog a následně ho nasměrovat na váš e-shop.
Pomůže zaujmout
Když už si dáte tu práci a napíšete kvalitní a zajímavý článek, pak nesmíte odbýt titulek článku. Ten vám zajistí to, že si ho lidé budou sdílet mezi sebou. Měl by být dostatečně chytlavý, ale neměl by být zavádějící a uvádět čtenáře v omyl. Také musí být krátký, složený nejlépe ze čtyř až deseti slov.
Nechte čtenáře pod články diskutovat
Není nic lepšího než nechat zákazníky volně diskutovat pod příspěvky. Samozřejmě se může do diskuze zapojit někdo, kdo jen rád víří vody a jeho komentáře nejsou absolutně relevantní, ale dalších devadesát procent komentářů už vám může být skutečně k užitku. Zjistíte, co lidi zajímá, co chtějí vědět, co aktuálně řeší, co mají rádi, a co ne. Podle toho pak můžete připravit další texty.
Jaké blogové články patří k těm nejčtenějším?
Než se pustíte do psaní článků na blog, podívejte se, jaké články patří k těm obecně nejnavštěvovanějším:
- rady jak na to (poskytují nám řešení nějakého problému)
- překvapivé a málo známé informace (Věděli jste, že…?)
- aktuální trendy (Co v současné době v oblasti, kterou se zabýváte, letí? O čem se mluví?)
- studie a průzkumy veřejného mínění (Zeptali jsme se zákazníků, co na našich produktech oceňují nejvíce; Nedávný vědecký výzkum odhalil….)
- nejmodernější technologie (Představujeme vám nejnovější verzi našich…)
Nezapomeňte dát do každého, či téměř každého článku odkaz na e-shop, nebo ještě lépe, na konkrétní produkt. Nikdy ne něj ovšem neodkazujte přímo a příliš okatě.
Nejširší výběr holicích strojků najdete ZDE.
Prolinkování slova ZDE je špatně.
Lepší verze zní:
Který holicí strojek je pro vás ten pravý? Vyberte si mezi těmi nejoblíbenějšími.
V tomto případě prolinkujete slovo nejoblíbenějšími.
Snad nemusíme zdůrazňovat, že všechny články na blogu, ale i veškeré texty na e-shopu musí být na vysoké gramatické i stylistické úrovni, jinak ve vás potenciální zákazníci důvěru nevloží.