Zadejte hledaný výraz...

Motivujte zákazníky k nákupu

Máte vlastní e-shop, ale nedaří se vám přimět zákazníka, aby si koupil vaše zboží nebo služby? V tom případě je nutné zapracovat na motivaci zákazníka k nákupu. Jak? Kupodivu to není tak složité, jak si myslíte. Stačí jen poznat to, co váš zákazník chce.

Udělejte si průzkum

V první řadě byste si proto měli udělat průzkum a to buď na webových stránkách, anebo na sociálních sítích formou jednoduchého dotazníku. Dotazník by se měl skládat z jednoduchých otázek, na které lze odpovídat formou ano nebo ne. Otázky k dotazníku mohou vypadat například takto:

1. Uvítali byste soutěž o výrobek/službu?

2. Motivovala by vás 10% sleva na nákup k tomu, abyste si zboží/službu pořídili?

3. Dostáváte rádi dárky k nákupu?

4. Chtěli byste být součástí slosování o hodnotné výrobky?

5. Chcete dostávat slevové nabídky přímo do vaší e-mailové schránky?

Variant otázek je samozřejmě spousty. Dotazník by měl být v každém případě uzpůsoben pro váš e-shop. Tak snadno poznáte, co zákazníci chtějí a co by je k nákupu motivovalo.

Vytvořte si newsletter

Nejprve si vytvořte nebo si nechte vytvořit newsletter, který budete svým zákazníkům pravidelně rozesílat. Měl by být jednoduchý, přehledný a obsahovat pouze nejnovější a nejzajímavější informace nebo například slevové nabídky. Newsletter posílejte minimálně jednou týdně, ne však víckrát než dvakrát, aby ho potenciální zákazníci nevnímali jako spam, který je svou četností obtěžuje. Vše, co potřebujete vědět o newsletterech, jsme vám sepsali do článku Proč je pro vaše podnikání důležitý newsletter?

Zákazníkovi se připomínejte

Dá-li si zákazník zboží do košíku, ale nákup nedokončí, měli byste mít na svých webových stránkách nastaveno automatické zasílání připomínkových e-mailů registrovaným zákazníkům. Co to znamená? Že zákazníkovi po nějakém čase, například po 12 hodinách, jednom nebo dvou dnech přijde na e-mail upozornění, že nedokončili nákup a jestli si náhodou jeho dokončení nerozmysleli. Někdy se skutečně může stát, že zákazník nedokončí nákup jen proto, že ho zaměstnalo něco jiného, nebo zapomněl, že chtěl nákup uskutečnit. Proto je dobré mu jeho výběr zboží či služby připomenout.

Umožněte zákazníkovi nastavit si hlídacího psa

Stejně tak by měl váš e-shop umět automaticky zákazníkovi nabídnout alternativní zboží v případě, že na vašich stránkách nenajde přesně to, co potřebuje. U každého výrobku či služby byste také měli potenciálnímu zákazníkovi umožnit nastavit si takzvaně hlídacího psa. Zákazník jednoduše vepíše svůj e-mail do příslušné kolonky u výrobku a služby a jakmile bude zboží zase k dispozici, přijde mu e-mail s upozorněním.

Vymyslete slevovou akci či soutěž

Nezapomeňte také motivaci zákazníků podpořit slevovými akcemi, případně akcemi 1+1 zdarma či jiným typem výhodného nákupu. Slevy táhly vždycky a bude to tak platit nejspíš i nadále. Lidé tak mají pocit, že ušetří, nakoupí velmi výhodně a mají pak z nákupu i lepší pocit.

Uspořádejte soutěž o výrobek nebo službu. Soutěž můžete uspořádat bez omezení na svém e-shopu nebo blogu a samozřejmě také na sociálních sítích, v tomto případě se ale musíte řídit podmínkami Facebooku, které si stanovuje k pořádání soutěží, jež nejsou v jeho režii.

Vzorky fungují

Posílejte zákazníkům vzorky. Jakmile si zákazník něco koupí, jednou za čas můžete zákazníkovi společně se zakoupeným výrobkem zaslat i vzorky svých dalších výrobků. Tak lze jednoduše zákazníka namotivovat k dalšímu nákupu.

Řekněte zákazníkovi, proč je váš výrobek ten nejlepší

Dejte zákazníkovi důvody, proč by si měl vaše zboží nebo službu zakoupit. Když něco prodáváte, samozřejmě byste měli vědět, proč to prodáváte, proč je váš výrobek nebo služba lepší než konkurence a proč by měl nakoupit zrovna na vašem e-shopu. Do popisku produktu nebo služby byste proto měli zákazníkovi tyto důvody uvést. Případně, máte-li vlastní blog k e-shopu, můžete sepsat zajímavý, vtipný a originální článek, v němž popíšete nejenom svůj výrobek a službu a důvody, proč výrobek či službu zakoupit, ale také povíte zákazníkovi nějaké zajímavé informace vážící se k vašim službám nebo zboží, případně informace, které s vaším e-shopem souvisejí. Samozřejmě lze v článku uvést i různé statistiky nebo nejnovější výzkumy, hodí-li se to. O tom, proč by každý e-shop měl mít vlastní blog, jsme vám vysvětlili v tomto článku.

Zaměřte se i na influencery

Oslovte vybrané influencery nebo známé osobnosti, které si k vašim výrobkům nebo službám najdou vztah a budou je doporučovat svým sledujícím na sociálních sítích. Je to jedna z nejúčinnějších forem reklam, ale bude vás něco stát. Buď se s influencery domluvíte na tom, že jim poskytnete výrobek nebo službu zadarmo, případně jim tuto reklamu můžete i zaplatit. Záleží jen na samotné domluvě mezi vámi a oslovenou osobností.

Čím více zákazníků váš výrobek nebo službu nakoupí, tím snáze se o vašem e-shopu lidé dozví. Říká se, že nejlepší reklama je ta, když váš výrobek či službu někdo doporučí jinému člověku. A to zcela nezištně, jenom proto, že je spokojený. Už jen to je pro vás tou největší odměnou, a když navíc zákazník přiměje k nákupu i svého kamaráda, příbuzného nebo kolegu, je to příjemný bonus navíc.


Vydáno
18. 4. 2022
Kategorie
Tagy