Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Je potřeba marketing pro restaurace?

Reklamní sdělení

Redakce magazínu Webtrh vám přínáší rozhovor s Petrou Dychusovou, zakladatelkou marketingové agentury PDIGIT a specialistkou na HORECA marketing & management. Poskytuje komplexní služby pro dlouhodobě ziskovější ubytovací a stravovací zařízení a pomáhá tak tvořit úspěšně fungující HORECA podniky.

Jaké byly začátky vaší společnosti?

Společnost PDIGIT jsem založila v roce 2019 jako fullservis marketingovou agenturu. Během prvních měsíců se mi povedlo navázat spolupráci např. s Yoggies, Enovation, klientku zastupující Kooperativu. K zákazníkům mimo jiné patřil také projekt AnonymCV, u kterého se nám podařilo naplnit předem stanovené cíle o více než 200 procent.

V době začátků agentury jsem se věnovala ještě další činnosti, která byla časově náročná. Byla jsem 3 týdny z měsíce na zahraničních cestách a můj život byl prakticky zabalen v jednom kufru. A to jsem chtěla změnit.

K této změně mi dopomohla i současná situace ohledně pandemie koronaviru. Hranice se uzavřely a já nemohla cestovat. Měla jsem tak čas se zastavit a stanovit si svou osobní vizi. Měla jsem možnost přemýšlet nad PDIGIT a případnou specializací. Za pomocí různých metodik, od myšlenkových map, poznámek, vypsání seznamu silných a slabých stránek jsem se dostala k tomu, čemu se věnuji nyní.

Jakým směrem jste se rozhodla vydat?

Jde o gastronomii. Miluji vaření, ráda ochutnávám všemožná jídla, ročně jsem navštěvovala vyšší desítky restaurací prakticky po celém světě. Gastro mě pohltilo. Rozhodla jsem se tuto zálibu propojit s profesní kariérou.

Jak jste tedy gastronomii skloubila se svou profesí?

Zjišťovala jsem aktuální stav v ČR v oblasti HORECA (HOtely, REstaurace, KAvárny). A byla jsem opravdu překvapená. Dobrá ¾ podniků nemá kvalitní online prezentaci, dokonce nepodnikají žádné marketingové aktivity, často marketing považují za zbytečný.

V mnoha případech mají podniky zastaralé webové stránky, bez důrazu na použitelnost v mobilních zařízeních, o promyšleném UX návrhu ani nemluvě. Většina podniků si nechala udělat web před lety od někoho za pár tisíc korun. Weby jsou často bez hlubší myšlenky a nekorespondují s nabídkou podniku. Zpravidla HORECA podniky (jde spíše o restaurace a kavárny) neaktualizují data na svých webech, tedy kromě týdenního menu.

Nejhorší na tom je, že majitelé těchto podniků ani nevědí, že je jejich online prezentace špatná. A málokdy tuší, co vše by těmto podnikům mohla přinést kvalitní prezentace podpořena marketingovými akcemi.

Mám ráda myšlenku od Reda Adaira Pokud si myslíte, že je drahé angažovat profesionála, pak počkejte, až angažujete amatéra.

Právě pro HORECA podniky, které chtějí tuto situaci změnit, tu je PDIGIT. Online marketingová agentura specializující se na HORECA segment s přesahem do managementu.

Jak probíhá vaše spolupráce s podniky?

Pro případnou spolupráci jsou důležité dva předpoklady. Chtít věci změnit a být vytrvalý. Málokdy se podaří udělat zázrak přes noc – vy co podnikáte, to asi dobře znáte, že podnikání si žádá velké úsilí a píli.

Na prvních schůzkách probereme současnou situaci a požadovaný výsledný stav. Na základě těchto informací, mystery shoppingu a znalosti čísel podniku připravíme marketingovou strategii pro daný podnik. Často se však díky přesahům dostaneme do dalších témat spojených s podnikem.

Jedna věc je dostat podnik do zelených čísel, ale druhá je udržet kvalitu v čase. Což s vyšší fluktuací personálu, covid restrikcí atp. není jednoduché. Sami již tušíte, že nastavením strategie a exekuce online marketingových aktivit naše spolupráce nekončí. 

Majitele často trápí oblast financí – špatná cenotvorba, nejasný koncept celého podniku, málo loajální zaměstnanci a další. A na zlepšení těchto oblastí spolu systematicky pracujeme. 

Pokud je to v našich možnostech, klientovi pomůžeme i v těchto oblastech. Pokud si nejsme jisti, že naše znalosti v některé z problematik dosahují úrovně, kdy by byly obě strany spokojeny s výstupy, doporučíme kvalitní dodavatele.

Nejlépe se nám pracuje na projektech dlouhodobějšího rázu, jelikož jsme schopni poznat daný podnik do hloubky a umět tak doporučit návrhy na změny s individuálním přístupem.

Jaké jsou nejčastější chyby v online prezentaci podniků?

Často vídám scénář, kdy se majitelé rozhodnou alespoň trochu penetrovat online prostředí, zvolí pro to sociální sítě (nejčastěji Facebook a Instagram). Správu těchto profilů zadají svému zaměstnanci nebo rodinnému příslušníkovi. Tito lidé zpravidla nemají o online marketingu velké povědomí, vkládají příspěvky nahodile bez hlubší strategie.

Jenže pokud chcete, aby tyto aktivity přinášely výsledky, je třeba se jim věnovat pravidelně. Budovat komunitu, pružně reagovat na komentáře, zprávy a reference, sdílet líbivý obsah atd. To vše ideálně na základě publikačního plánu, který vychází z marketingové strategie podniku.

https://lh4.googleusercontent.com/XHiwPiu702frAy8LLamq3LnkIJE7Cy-YTpRdbjXM3Mw2FA7KzgAlJ7vD09ltW9f_DIzmHumo3Mjm_UuIvQUhn5BrtDUXfIvBk79Z1HyTfHsbc_TkFVEc4BWB_3chz_fO1DebZE_b

Další častou chybou je opomíjení práce s obsahem webů a sociálních sítí. Plno HORECA provozů vůbec nebere v potaz, že v dnešní době (hezké) fotografie prodávají.

Když bude mít jedna z Vašich oblíbených restaurací hezky vyfocená menu např. na instastories a druhá restaurace bude mít jídlo jen textově popsané, co vás více naláká, na co dostanete větší chuť? Síla kvalitních fotografií jídla, ubytování, prostředí podniků je velká. Mnohým podnikům však aktuální fotografie chybí nebo je jejich kvalita nevalná. Přitom stačí tak málo.

Podniky jsou často nepolíbené i v oblasti datové analytiky, s prací se stávajícími pravidelnými zákazníky, influencery atp.

Jaký je váš cíl, případně vize?

Mou vizí je zlepšit úroveň poskytovaných služeb ubytovacích a stravovacích zařízení a zároveň toto zlepšení umět prodat jejich návštěvníkům. Dát vědět o HORECA podnicích, které si to zaslouží a pomoci těm, které chtějí něco změnit. Pochopit HORECA odvětví jako plnohodnotný business.

Cílem podnikání je zisk. Aby hotely nebo restaurace generovaly zisk, musí mít pravidelně se vracející spokojené hosty a hosté se o nich musí mít kde dozvědět.

PDIGIT tak přizpůsobilo poskytované služby na míru tomuto odvětví. Poskytujeme komplexní služby pro dlouhodobě ziskovější ubytovací a stravovací zařízení a pomáháme tak tvořit úspěšně fungující HORECA podniky – a to nás těší.

Řešíte aktuálně některé z témat, potřebujete se s někým poradit a nevíte na koho se obrátit? Neváhejte mě kontaktovat. Jsem k zastižení v Ostravě, Praze nebo třeba online formou Skype. První půl hodina je bezplatně věnována vám.

PDIGIT
www.pdigit.cz
www.dychusova.cz

Vydáno
27. 8. 2020
Tagy