Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Jak na tvorbu dynamických produktových reklam na Facebooku

Facebook dynamické produktové reklamy (DPA), jsou jedním z nejvyužívanějších a nejefektivnějších formátů reklam na Facebooku. Především e-shopy těží z tohoto typu kampaně, který je využívaný jak pro akvizici nových zákazníků (prospecting), tak pro remarketing.

Základem těchto kampaní je produktový katalog (feed). Díky němu je možné uživatelům zobrazit v reklamách konkrétní produkty, které na webu navštívili nebo o nich algoritmus Facebooku usoudí, že by o ně mohli mít zájem.

Jak na správný feed pro Facebook

Většina současných eshopových krabicových řešení umožňuje export feedu v obecném formátu, nebo dokonce přímo ve formátu pro Facebook, ale v tomto případě vy jako uživatel nemůžete daný feed jakkoliv upravit nebo vylepšit. Proto je vhodné na práci s feedy využít aplikaci třetích stran, například PPC Bee, která má funkci Feed exporty, díky které snadno feed upraví dle vašich potřeb.

Facebook katalog má několik povinných atributů, které je vždy potřeba vyplnit. Povinné atributy jsou:

  • ID
  • Title
  • Description
  • URL
  • Image URL
  • Price
  • Condition
  • Availability

Co dělat, když vám ve feedu chybí “Condition” informace? Tedy stav vašeho produktu v době prodeje, ale víte, že prodáváte čistě nové zboží? Díky PPC Bee můžete ručně do tohoto atributu rovnou zapsat stav “new” u všech produktů a máte vyřešeno.

Nebo vám ve feedu chybí “Description”? Tedy popis produktu? Nevadí, v PPC Bee snadno do pole Description vložte dynamický atribut s názvem produktu. I tato informace Facebooku stačí, aby feed prošel schválením.

Pokud váš eshop neumožňuje automatickou tvorbu feedu nebo feed neobsahuje všechna potřebná data, která k produktům máte, můžete využít PPC Bee Feed Scraper a “naklikat” si snadno tyto hodnoty do feedu. Scraper bude udržovat informace z webu čerstvé. Toto řešení je vhodné zejména pro inzerenty a podnikatele, kteří mají s kvalitou feedů problém či je jejich IT příliš vytížené.

Jak cílit reklamu

Feed máme hotový. Teď už jde “jen” o to, komu ho ukázat, aby náklady na konverzi byly co nejnižší. Máme obecně dvě možnosti, které využít.

1) Prospecting (vyhledávání nových zákazníků)

2) Remarketing (oslovování zákazníků, kteří již nějak interagovali s vaším webem nebo produkty.

Prospecting je nutným předpokladem pro růst vašeho byznysu. Sice jsou u něho náklady na jednoho platícího zákazníka výrazně vyšší než v případě remarketingu, ale z logiky věci nelze remarketing dělat na stávající zákazníky do nekonečna, proto je třeba vaše produkty ukazovat stále novým a novým lidem. Facebook sám zobrazuje vaše produkty těm uživatelům, kteří by mohli mít o vaše produkty zájem a jsou pro ně relevantní. Ať už prostřednictvím širokého automatizovaného cílení ( např ženy, 30+, z velkých měst, se zájmem o módu) nebo volbou podobných publik (Lookalike audience). V tomto případě se reklama ukazuje uživatelům, kteří vykazují podobné vlastnosti jako ti, kteří již na vašem webu nějakou akci vykonali.

V případě remarketingu můžete oslovit uživatele, kteří si u vás již něco koupili, nebo si jen vaše produkty prohlédli. Toho docílíte díky implementaci Facebook Pixelu na váš web, který dokáže sledovat chování zákazníků. Díky tomu lze vytvářet odlišné remarketingové strategie.

Je vhodné přemýšlet nad:

  1. cílení na uživatele, kteří na webu ještě nic nezakoupili
    (ale už o vás vědí, protože web navštívili)
  2. cílení na uživatele, kteří již něco zakoupili (up-sell, cross-sell)

Právě u remarketingu je velká pravděpodobnost, že se vám podaří proměnit vaše stávající návštěvníky v nakupující zákazníky.

Jak ještě zvýšit pravděpodobnost úspěchu?

Máme hotový feed a nastavené cílení. Jak ještě více zvýšit šanci na úspěch ve vysoce konkurenčním prostředí Facebook dynamických produktových reklam? Produktovými obrázky, které vyniknou oproti ostatním!

Již samotný Business Manager na Facebooku umožňuje do produktových obrázků vkládat automaticky různé hodnoty z vašeho feedu. Jedná se o cenu, přeskrtnutou cenu, slevu v %, informaci o dopravě zdarma. Využívat tyto funkce je určitě vhodné, ale má své rezervy. Pokud to myslíte s online reklamou vážně, PPC Bee nabízí Image editor, který dokáže vaše reklamy pozvednout na výrazně vyšší úroveň.

Oproti standardním možnostem v samotném Business Manageru, nabízí PPC Bee možnost využít různé podmínek, díky kterým můžete v bannerech zobrazovat:

  1. jakékoliv informace (statické nebo dynamické z vašeho feedu)
  2. vlastní, ničím limitovanou grafiku

Pár slov závěrem

Nezapomínejte, že úspěšnost vašich marketingových aktivit je závislá od mnoha dalších faktorů. Nabízíte kvalitní a žádané produkty za konkurenceschopnou cenu? Zvládne uživatel na vašem webu dokončit objednávku? Nabízíte dostatečnou možnost výběru způsobů platby a dopravy? Pokud je ve výše uvedeném nějaký problém, tak ani sebehezčí a sebelépe cílená inzerce nedosáhne svého maximálního potenciálu. Celkový úspěch v online podnikání závisí na komplexním souboru aktivit, o které je potřeba pečovat. V PPC Bee tuto komplexitu a složitost vnímáme, a i proto v naší aplikaci umožňujeme našim klientům reklamu snadno automatizovat a v důsledku toho šetřit čas, který můžete využít pro pokročilejší možnost reklam, které povedou k naplnění vašich cílů.


Kategorie