Zadejte hledaný výraz...

Co je Facebook Business Manager a jak funguje?

Facebook Business Manager je šikovný nástroj, jenž slouží zejména k administraci facebookových stránek a účtů, které využíváte k propagaci svých služeb, zboží, firmy či značky. Díky tomuto nástroji získáte dokonalý přehled o tom, kdo vaše stránky navštěvuje, jak často, najdete zde přehled o spravovaných stránkách a plánovaných, aktuálně spuštěných či budoucích reklamách.

Výhody Facebook Business Manageru

  • správa více reklamních účtů najednou a z jednoho místa
  • možnost udílet různým osobám různá práva ke správě účtu
  • je oddělen od osobního profilu na sociální síti
  • umožňuje vytvářet dynamické reklamy

Založit si Business Manager není vůbec nic složitého. Zvládnete to za pár minut. Budete k tomu potřebovat jen pár věcí:

1. platební kartu, která umožňuje online platby

2. osobní facebookový účet váš a také budoucího majitele Business Manageru

3. pracovní e-maily zaměstnanců, kteří se budou podílet na tvorbě reklam

4. vaše fakturační údaje, na základě nichž vám Facebook každý měsíc vystaví fakturu

Registrace

Nyní si krok za krokem vysvětlíme, jak si svůj vlastní Business Manager vytvoříte:

1. Přejděte na internetové stránky facebook.com a klikněte na ikonku Vytvořit účet.

2. Jestliže už jeden Business Manager máte a chcete si založit další, přejděte na stránku facebook.com/overview.

3. Následně se Business Manager spojí s vaším osobním účtem na sociální síti. Musíte však být přihlášení. Nyní už si můžete vytvořit vlastní účet. Vyplňte jméno a firemní e-mail a všechny podrobnosti o vaší firmě.

4. Jakmile vám do e-mailu přijde potvrzovací odkaz, klikněte na něj.

5. Teď je na čase Business Manager přiřadit k facebookové stránce. Buď si můžete vytvořit novou, nebo ho přiřadíte k té stávající. To uděláte přes ikonku Nastavení firmy.

6. Nyní klikněte v levém menu na ikonku Stránky, pak na Přidat a nakonec vyberte mezi Vytvořit novou stránku či Přidat stránku.

7. Vytváříte-li si novou stránku, vyberte nejlepší možnou kategorii, která firmu vystihuje, doplňte název stránky a další informace, které po vás Business Manager žádá.

Jakmile máte účet vytvořený a přiřazený k facebookovému profilu, je zapotřebí vytvořit účet pro reklamu. Ten naleznete nahoře v levém panelu Nastavení firmy. Musíte si zvolit ze třech možností:

1. Vytvořit nový účet pro reklamu

2. Přidat účet pro reklamu

3. Požádat o přístup k účtu pro reklamu

V případě, že si vytváříte nový účet, zvolte Vytvořit účet pro reklamu a vyplňte název, časové pásmo a také měnu. Jakmile si jednou něco zvolíte, později už to bohužel nejde změnit.

Chcete-li si přidat účet pro reklamu, klikněte na ikonu Přidat účet pro reklamu. Připravte si také ID stávajícího účtu a účet si přidejte.

V této fázi si musíte vyplnit fakturační údaje včetně údajů o platební kartě. Tyto údaje zadáte v nastavení účtu. Vyberte způsob platby přes ikony NastaveníNastavení platebPřidat způsob platby.

Facebook pixel

Chcete, aby byly vaše reklamy ještě efektivnější? Nezapomeňte si založit Facebook pixel. Jde o javascriptový kód, který vám umožní měřit, sestavovat a optimalizovat okruhy uživatelů pro všechny reklamní kampaně. Využijete ho také pro vytváření remarketingových kampaní. Remarketing umožňuje cílené zobrazování reklam lidem, kteří někdy v minulosti už vaše webové stránky navštívili. Zároveň vám Facebook pixel umožní rozšiřovat publikum a používat dynamické reklamy. Ty cílí na relevantní vyhledávání na základě toho, co uživatel na internetu hledá.

Facebook pixel si snadno založíte přes horní menu, kde najdete záložku Pixely. Klikněte na Vytvořit pixel a pak na Další. Pak si ho můžete umístit do kódu vašeho webu. Zároveň s ním si také vytvořte katalog produktů z vašeho e-shopu, které chcete na Facebooku v rámci reklam propagovat. Dynamické reklamy společně s katalogem produktů umožňují cílit reklamu přímo na uživatele, kteří už někdy o váš produkt nebo služby v minulosti projevili zájem.

Udělejte své podnikání ještě efektivnějším a začněte propagovat své služby na Facebooku. To vám umožní získat ještě více potenciálních zákazníků a zároveň tím rozšíříte povědomí o vaší značce.


Vydáno
3. 1. 2022
Kategorie
Tagy