Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

9 způsobů, jak upoutat pozornost zákazníka

Zkoušíte oslovovat zákazníka různými způsoby, ale žádný z nich není dostatečně efektivní? V tom případě zkuste jiné metody, díky kterým si možná zvýšíte prodej svých služeb a produktů.

Vždycky myslete na to, že váš potenciální zákazník je na internetu jako doma a to znamená jediné, vůči většině reklam je imunní. Co to znamená? Že je zkrátka vědomě přehlíží anebo si jich vůbec nevšimne. Lidé obecně reklamu na internetu vnímají jako něco, co se je snaží připravit o jejich těžce vydělané peníze. Proto na to musíte jít chytřeji.

1. Použijte vyskakovací okno

Máte-li vlastní webové stránky, tedy blog nebo e-shop, umístěte na něj vyskakovací okno, které se zákazníkům ukáže pokaždé, když na váš web přijdou, respektive když přijdou například na vaši homepage, tedy domovskou stránku. Vyskakovacího okna si všimnou vždycky, neboť pokud ho nezavřou (například křížkem) nebo na něj nekliknou, protože je vaše nabídka zajímá, dál se nedostanou. Samozřejmě existuje i šance, že se vrátí na předchozí stránku ve vyhledávání, ale vždycky je lepší to zkusit.

2. Vytvořte si lákavý banner

Na reklamním banneru vám může běžet video, případně lze použít i fotografii nebo nějaký graficky upravený obrázek, který vašim zákazníkům přinese hodnotnou informaci a donutí je na banner kliknout. Obvykle na ně zabírá například vysoká sleva případně výzva k akci.

3. Uspořádejte soutěž

Ať prodáváte cokoliv, vždycky zákazníky nalákáte na soutěž, do které se mohou zapojit. Nic je to nestojí, maximálně čas strávený vyplňováním dotazníku, ale to mnozí z nás snadno skousnou. Výhra pro ně je lákává. A čím více lidí se do ní zapojí, tím větší pozornost si vaše značka, firma získá. Pokud ale chcete uspořádat soutěž na sociálních sítích, například na Facebooku nebo Instagramu, nejprve si přečtěte všechny podmínky pro její pořádání. Pokud některou z podmínek porušíte, můžete z toho mít pořádné problémy.

4. Rozesílejte newsletter

Do e-mailu nám každý den chodí desítky a desítky reklamních e-mailů, které skutečně číst nechceme. Všichni nám nabízejí jedno a to samé, slevu na zboží a služby. To však neznamená, že byste se cestou newsletteru neměli vydávat. Jen musíte vymyslet takový newsletter, který skutečně zaujme. A to znamená jedno jediné: předmět e-mailu musí upoutat pozornost, tudíž by mohl znít přibližně takto:

Chcete úklidem trávit méně času než doposud? Máme pro vás řešení

Víte, co vás udělá šťastnějšími? My ano!

Variant existuje bezpočet. Jistě vy sami vymyslíte desítky a desítky poutavých oslovení vaši zákazníků, kterými je ke koupi služeb nebo produktů nalákáte.

5. Šokujte

V dobrém samozřejmě. Možná ale nevíte, co přesně to znamená. Jde o to, abyste zákazníkovu či čtenářovu pozornost upoutali tím, že ho překvapí, co si právě přečetl. Je-li možné na internetu či v knihách najít nějakou zajímavou nebo šokující informaci, která se váže k vašim poskytovaným službám či prodávanému zboží, pak ji najděte a dejte o ní vědět celému světu. Takto lze zaujmout například článkem na blogu nebo na sociálních sítích.

6. Natočte video

Že neumíte točit? V tomto případě se vyplatí si najmout někoho, kdo umí videa nejenom točit, ale také stříhat a jinak upravovat. Peníze ovšem investujte jen do skutečně zajímavých videí, která mají potenciál se šířit virálně. Čím více lidí si bude video sdílet mezi sebou, tím lépe. Sdělte proto nejprve svůj námět na video nezaujaté osobě a zeptejte se jí na názor.

7. Bavte

Když lidi rozesmějete, máte napůl vyhráno. Nejlépe je hodnocen černý humor, ovšem musíte přesně vědět, kde je ta potenciální neviditelná hranice, kterou by černý humor nikdy neměl překročit. Protože pokud tuto hranici překročíte, získáte si víc nepřátel než zákazníků. Bavit ovšem můžete také již zmíněnými videi nebo fotografiemi. Lidé také mají rádi, když si ostatní umí sami ze sebe udělat legraci.

8. Točte nebo nahrávejte rozhovory

Spíše než článek na blogu zákazníky zaujme podcast nebo videorozhovor. A čeho by se měl rozhovor týkat? Samozřejmě něčeho, co souvisí s vašimi výrobky a službami, ačkoliv to nemusí souviset nijak úzce. Pokud například prodáváte horolezecká lana a další vybavení, můžete si do svého podcastu zvát horolezce a sportovce. Prodáváte-li pneumatiky, pak točte rozhovory s automobilovými závodníky nebo třeba majiteli autoservisu. Jistě něco vymyslíte.

9. Sdílejte reálné recenze

Nahromadilo se vám spoustu pozitivních recenzí? Pochlubte se jimi. Chlubte se jimi na blogu, e-shopu i sociálních sítích. Recenze lze pomocí vhodných pluginů zakomponovat do vašich webových stránek tak, aby se například zobrazovaly všem příchozím na vaše stránky v pravém nebo levém sloupci místo klasické reklamy.

Třeba vás napadne i jiný způsob, jak si získat pozornost. Vyzkoušejte všechny, protože za zkoušku to stojí vždycky.


Vydáno
20. 6. 2022
Kategorie
Tagy