Stovkomat.cz: dnes 20% sleva na všechny PR články [345 nabídek, stovky recenzí]
Stránka 2 z 3 PrvníPrvní 123 PosledníPoslední
Zobrazují se odpovědi 31 až 60 z 68

Odstoupení od kupní smlouvy

  1. Tak posílám další vývoj události. Požádal jsem je o oficiální stanovisko dané věci a přišla mi tato odpověď:

    „Konzultoval jsem vzniklou situaci s našim reklamačním oddělením a naše vyjádření je následné. Dne 16.8.2019 jste zakoupil monitor na fakturu FV1-8445/2019 Objednávka: WEB-19-0432528. Ten jste ve 14-ti denní lhůtě (20.8.2019) přišel vrátit na naši brněnskou pobočku. Na prodejně jste byl srozuměn, že monitor není ve 100% stavu a je třeba jej zaslat do servisního střediska kvůli uvedení do původního stavu. S touto skutečností jste souhlasil. Částku nám servis vyčíslil na Celkem : 1065,-Kč včetně DPH, jak je uvedeno v předešlém mailu. Byl jste o této částce obratem srozuměn a je tedy čistě na vás, zda s touto částkou budete souhlasit nebo ne. V případě, že budete souhlasit, zadám na účtárnu obratem požadavek na vrácení finančních prostředků (11.290,- - 1.065,- = 10.225,- na váš bankovní účet). Druhou variantou je to, že vám monitor vrátíme zpět bez jakéhokoli poplatku. Prosím tedy o vaše vyjádření.“

    Vše je tak, jak uvádí (rozhodující je však datum obdržení zboží, než kdy byla objednávky vytvořena, a to bylo 19. 8.), až na to, že o 100% stavu nepadlo ani slovo. Jen mi bylo řečeno, že pošlou monitor do servisu, pro nacenění vrácení do původního stavu. Problém mám ale s výši uvedené částky a s dobou 4 týdnů! Ale také mi už příjde, že to jen zkouší. Postup „zákazník nesouhlasí, tak mu vrátime zboží“ je dost mimo a navíc, nikdy se nevyjádřili k promeškané lhůtě. Každopádně jsem si už prošel formulář ADR a připravil potřebné podklady.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Jo to jsou tihle ;). Nakupuji u nich často, protože fototechnika, ale jejich interpretace zákonů a jejich podmínek je pověstná. Snad každý, koho znám a nakupuje u nich, už nějaký spor s nimi řešil. Tady asi neni lepší řešení než trvat na vrácení plné částky a obrátit se na ČOI, jakmile přistoupíš ja jejich interpretaci se servisním poplatkem 1000 Kč, už to půjde těžko změnit.

    Prokazování je na jejich straně, máš k dispozici protokol z vrácení zboží? Píše se tam něco o tom, že souhlasíš se servisními poplatky? Viděl jsi ten protokol a podepsal ho? Tady je prokazování na jejich straně. Zajímavé, že vám monitor chtějí vrátit bez poplatků ačkoliv servisu údajně museli zaplatit 1000 Kč, vtipné.

  4. Citace Původně odeslal Aveso Zobrazit příspěvek
    Vše je tak, jak uvádí (rozhodující je však datum obdržení zboží, než kdy byla objednávky vytvořena, a to bylo 19. 8.), až na to, že o 100% stavu nepadlo ani slovo. Jen mi bylo řečeno, že pošlou monitor do servisu, pro nacenění vrácení do původního stavu. Problém mám ale s výši uvedené částky a s dobou 4 týdnů! Ale také mi už příjde, že to jen zkouší.
    1. I kdyby to řekli, nic to nemění na věci, že jednají v rozporu se zákonem.

    Na jednu stranu chápu prodejce - zboží nemůže prodat jako nové, došlo ke snížení hodnoty zboží - o tom žádná. Ale to je "riziko povolání" a "problém" prodejce. Vy jako spotřebitel, za to nemůžete.

    2. Je od vás hezké, že jste si vědom, že se snížila hodnota zboží a chtěl jste jim to kompenzovat 500 Kč, ale být vámi bych to nedělala. Už jen pro ten přístup. Výše stržené částky by vám v tomto případě měla vadit do okamžiku, dokud nebude rovna nule.

    ---
    Teoretické okénko:
    Prodávající chce snížit vrácenou částku (pravděpodobně) na základě § 1833 NOZ:

    [...] Spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.[...]

    Jinými slovy, snížit vrácenou částku mohou v případě, kdy by se z monitoru udělalo prkýnko na krájení (tzn. používalo se zcela nevhodným způsobem k tomu, k čemu není výrobek určený) a došlo k poškození (displej by byl poškrábaný/rozbitý v důsledku této činnosti).

    Pokud zákazník zboží vyzkouší k tomu, k čemu je zboží určené, nemohou požadovat ani korunu, byť objektivně zboží ztratilo na hodnotě. Při zkoušení monitoru je tedy naprosto logické, že se odstraní folie, rozbalí se kabel, zapne se atd., takže požadovat jakoukoliv náhradu je v rozporu se zákonem.

  5. Pokud máš potvrzený papír, kde je jasně napsáno, že odstupuješ od smlouvy bez udání důvodů ve 14 denní lhůtě, tak bych napsal:

    .....Vaše stanovisko neakceptuji, jelikož jsem odstoupil v zákonné lhůtě, včetně všech zákonných požadavků, které jsou v rámci zákona požadovány. Doručil jsem kompletní monitor, včetně všech kabelů a součástí i v původním obalu. Obalový i ochranný materiál není součástí kupní ceny výrobku, tedy nesouhlasím s úhradou udané částky. Prohlašuji, že když jsem vám monitor vracel byl zcela v pořádku a bez vad ve 100% stavu.

    Z vaší strany mi nebyly navráceny peníze v zákonné lhůtě 14 dnů, delší lhůtu na vrácení peněžních prostředků vám zákon neumožňuje, pokud vám bylo navráceno kompletní zboží.

    Znovu vás žádám o navrácení kupní ceny do XXXX, v opačném případě se obrátím na ČOI.

  6. Prokazování je na jejich straně, máš k dispozici protokol z vrácení zboží? Píše se tam něco o tom, že souhlasíš se servisními poplatky? Viděl jsi ten protokol a podepsal ho? Tady je prokazování na jejich straně. Zajímavé, že vám monitor chtějí vrátit bez poplatků ačkoliv servisu údajně museli zaplatit 1000 Kč, vtipné.
    Ano, mám protokol o vrácení zboží (jedná se o reklamační protokol, kde je ale jasně uvedeno, že se jedná o odstoupení od kupní smlouvy). O poplatcích tam nic není.

  7. Citace Původně odeslal Aveso Zobrazit příspěvek
    Ano, mám protokol o vrácení zboží (jedná se o reklamační protokol, kde je ale jasně uvedeno, že se jedná o odstoupení od kupní smlouvy). O poplatcích tam nic není.
    Odstoupení od smlouvy není reklamace, pokud by se náhodou na tento jejich protokol chtěli odkazovat. I pokud by nějaké servisní poplatky při odstoupení měly, nebere se na ně ohled.

  8. Prodejce může použít reklamační formulář k odstoupení od smlouvy, pokud na něm jasně uvede, že se jedná o "odstoupení od smlouvy ve 14 denní lhůtě". Poplatky se odvíjejí od jejich OP, ale pokud tam není uvedeno, že souhlasíš s navrácením výrobku do nějakého stavu přes servis a že výrobek je poškozen, nemají v ruce nic a tahle celá anabáze je jen výsledek jejich asertivního jednání se zákazníky. V Brně měli vždy divné lidi, někdy pomůže se obrátit na pražskou centrálu a optat se, jestli to myslí vážně.

    Měl bys prostě trvat na svém, vyzvat je ke splnění jejich povinnosti vrácením zaplacené částky, tak jak to upravuje zákon.

  9. Citace Původně odeslal Aveso Zobrazit příspěvek
    Ano, mám protokol o vrácení zboží (jedná se o reklamační protokol, kde je ale jasně uvedeno, že se jedná o odstoupení od kupní smlouvy). O poplatcích tam nic není.
    Prosím tě už to neprodlužuj a napiš jim jasně a stručně, odstoupil jsme dne..., měli vrátit peníze v zákonné lhůtě dne..., jelikož se nestalo očekávám vrácení do 3 dnů, jinak bude nucen řešit právní cestou. K těm jejich připomínkám se raději nevyjadřuj at se do toho nemotáš.

    Mimochodem k tomu výše tě "nutí" abys se vzdal svých zákonných práv, což je také nekalá obchodní praktika. Oni jsou především za všech okolností povinni vrátit do 14 dnů, pokud mají v OP, že mohou něco započít tak relativně mohou, ale i tak měli vrátit rozdíl do 14 dnů.

  10. Tak jsem jim dal na poslední možnost nápravy (tj. navrácení peněz) 3 dny. Všechny dokumenty ale mám již připravené, včetně e-mailové komunikace, k odeslání ČOI.

  11. Člověk by čekal, že jejich nešťastnej redesign a otřesnej eshop budou stačit, ale že k tomu přidaj ještě takovýhle jednání, to je fakt strop.

  12. O kom je řeč, o Megapixelu? Mě ten design tedy přijde TOP, akorát ten výpis kategorie je z pohledu UX trošku nešťastně řešený, ale karta produktu a ostatní podstránky jsou dle mého 10/10.

  13. Já rostu z toho patkovýho fontu a hrubýho nevyužití potenciálu toho vizuálu.

  14. Stejně je nejhorší, že si ty lidi nikdy nenechaj poradit a choděj se hádat na prodejnu, místo toho, aby poslali předžalobní výzvu.

  15. Tak pokud predzalobni vyzva stoji nasobne vic, nez o kolik jde, tak to moc smysl nedava, ne?

  16. Citace Původně odeslal vodička Zobrazit příspěvek
    Člověk by čekal, že jejich nešťastnej redesign a otřesnej eshop budou stačit, ale že k tomu přidaj ještě takovýhle jednání, to je fakt strop.
    no aspoň vidíš, když tady všichni křičíme, že ten shop je tak hnusnej, že bychom si tam nic nekoupili, že se občas mýlíme.

  17. Tak tragikomedie pokračuje:

    “Dovolte mi, abych vám napsal naše konečné stanovisko, ve kterém postupujeme dle občanského zákoníku. Dle předchozích mailů, kde máte veškeré podrobné informace vás prosíme o vyjádření, zda souhlasíte s částkou ze servisního střediska na uvedení do původního stavu včetně kompletního balení. V případě, že se do 3 pracovních dní nevyjádříte kladně, ukončíme servisní úkony a nebudete mít nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Monitor nám bude zaslán na brněnskou pobočku, kde bude nachystán k vyzvednutí. V případě, že částku odsouhlasíte, zadám obratem výslednou sumu 10.225,- na účetní oddělení, aby vám částka byla neprodleně vrácena.“

    Jako proboha, už třikrát jsem jim psal, že s částkou nesouhlasím, jak jinak jim to mám ještě napsat. Zajímavé, že k termínu 14 dní se vůbec nijak nevyjadřují. No, dal jsem jim sice 3 dny na nápravu, ale očividně to nemá smysl, takže podnět ČOI k přezkoumání podám ještě dnes.

  18. “postupujeme dle občanského zákoníku...nebudete mít nárok na odstoupení od kupní smlouvy”

    by mě zajímalo v kterým paragrafu tohle našli. Pobavilo. Chtějí od tebe jen souhlas k jejich taktice, která je v rozporu s jejich OP i NOZ.

  19. Dnes ve 14.00 jsem podal podněk k prošetření na ČOI. Nyní budou mít 90 dní na šetření, tak jak budu znát nějaký další progres, napíšu.

    Každopádně bych chtěl poděkovat všem přispivatelům za rady a doporučení. Děkuji.

  20. Trvat na svém. Dle popisu jste postupoval velmi opatrně při vyzkoušení. Odtoupení od smlouvy a reklamace jsou rozlišné právní úkony. Postupují jako by se jednalo o IČ. Opravdu se jedná o megapixel?

  21. Cením přístup k věci. Většina lidí se k šmejdským taktikám nepostaví čelem a končí to jen u výhrůžek ČOI. Pokud se někdo chová šmejdsky, mělo by se jednat přesně takhle! :thumbsup:

  22. ČOI v tomto problému moc nepomůže. Ona peníze z firmy nijak nevymůže. Lepší je se obrátit na dTest, konkrétně na vasestiznosti, aby se do toho vložili oni. Již několikrát mi pomohli a získala jsem peníze zpět od "podivných" prodejců.

  23. ČOI v tomto problému moc nepomůže. Ona peníze z firmy nijak nevymůže. Lepší je se obrátit na dTest, konkrétně na vasestiznosti, aby se do toho vložili oni. Již několikrát mi pomohli a získala jsem peníze zpět od "podivných" prodejců.
    Ano, vím, že ČOI nemusí peníze nijak vymoci, protože na to nemá příslušná oprávnění, ale může obchodníkovi dát pokutu. Ale v případě nutnosti, jsem ochoten jít i soudního sporu, protože „šmejdy“ nemám rád a zaslouží si být potrestáni.

    Na dTest se mohu také obrátit. Děkuji.

  24. Dtest a zvláště Vaše stížnosti to jenom zveřejní a vyzvou protistranu k vyjádření a ta se na to může klidně vykašlat. Proti tomu ČOI to vyargumentuje z hlediska zákona a protistrana rychleji pochopí, že případný soud prohraje. Sice ani nálezem ČOI se nemusí protistrana řídit, ale u soudu to většinou bude mít trošku obtížnější a navíc soudce neznalý problematiky většinou může alibisticky použít její zprávu.

  25. Děkujeme za vyjádření, z naší strany tedy pozastavujeme servisní úkon a necháme monitor zaslat zpět k nám na pobočku, kde bude čekat na to, až si jej vyzvednete. Jakmile dorazí, budeme vás kontaktovat.

    Jsou už fakt vtipní. :-D E-mail přišel po tom, co jsem jim napsal, že už jsem jim několikrát psal, že s částkou nesouhlasím. Je jim určitě jasné, že monitor si nikdy nevyzvednu, ale zcela jistě mi pak budou chtít naúčtovat „skladování“. Vzhledem k tomu, že nyní bude ČOI trvat šetření až 90 dní, má vůbec smysl, nějak na tohle reagovat?

  26. Ty hlavne nemas cekat na COI, ale poslat predzalobni vyzvu doporucene, idealne s podpisem pravnika... COI bude pak bonus... Ale resil byhc to po svy ose...

  27. Ty hlavne nemas cekat na COI, ale poslat predzalobni vyzvu doporucene, idealne s podpisem pravnika... COI bude pak bonus... Ale resil byhc to po svy ose...
    OK. To zní rozumně.

  28. a hned si k tomu přiber Černé ovce.

  29. Já bych jim naopak napsal:

    Dobrý den,

    dne xx jsem podal k České obchodní inspekci podnět k prošetření a žádost o vedení mimosoudního řešení sporu. Toto je vedeno pod číslem jednacím xx. Nyní běží lhůta 90 dnů na prošetření. Myslím, že nezávislé posouzení dané věci bude nejlepším řešením.

    s pozdravem....


    a myslím, že nebude trvat ani 24 hodin a budeš mít návrh řešení na stole

  30. dne xx jsem podal k České obchodní inspekci podnět k prošetření a žádost o vedení mimosoudního řešení sporu. Toto je vedeno pod číslem jednacím xx. Nyní běží lhůta 90 dnů na prošetření. Myslím, že nezávislé posouzení dané věci bude nejlepším řešením.
    Toto jsem jim už napsal. Sice ne tak formálně, ale jen stručně, že jsem podal k ČOI podnět k prošetření. Oni vyloženě jedou podle nějaké jejich směrnice k reklamacím a ignorují, že se jednalo o odstoupení od kupní smlouvy. No, každopádně jsem již kontaktoval i právníka o připravení předžalobní výzvy.

    ---------- Příspěvek doplněn 24.09.2019 v 16:01 ----------

    Tak dneska jsem právnikovi předal plnou moc v daném sporu a dneska/zítra bude společnosti odeslána předžalobní výzva. To jsem zvědav, s čím příjdou pak.

    ---------- Příspěvek doplněn 24.09.2019 v 21:38 ----------

    Ha, tak nejnovější informace. Dnes jim byla zaslána předžalobní výzva a hned jsou ochotni vrátit peníze, jen, že jim monitor nebyl ještě doručen zpět. Ten jsem osobně vracel na pobočce v Brně, po tom, co jsem se jich ptal, jestli je to možné. Takže se ukázalo, že za celou situaci mohou zaměstnanci na brněnské pobočce (jak již psal TomášX, fakt tam jsou divní lidé).
    Naposledy upravil Aveso : 24.09.2019 v 21:40

  31. ok, není problém, ale pokud jsi něco platil za právníka tak toto je způsobená škoda a chtěl bych po nich uhradit tuto škodu. Máš na ni nárok.

Hostujeme u Server powered by TELE3