Chcete si koupit Webtrh?
Stránka 1 z 3 123 PosledníPoslední
Zobrazují se odpovědi 1 až 30 z 68

Odstoupení od kupní smlouvy

  1. Zdravím,

    Stalo se mi, že jsem si koupil nový monitor, měl ale šílený backlight bleeding, tak jsem ho hned zase zabalil a druhý den vrátil a odstoupil od kupní smlouvy. Obchod odeslal monitor výrobci na nacenění vrácení do původního stavu. To je OK, měli na to právo. Ale nejen, že peníze nevrátili do 14 dnů, jak měli uvedeno v obchodních podmínkách, ale ozvali se až za 4 týdny s částkou, se kterou absolutně nesouhlasím. Stalo se to z vás někomu a jak jste dále postupovali? Díky.

    Jen ještě uvedu, že se nejedná o žádný malý „no name“ e-shop, ale o velký, jméno ale raději nebudu uvádět.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Kupoval jsi na IČ?

  4. pokud jsi kupoval jako fyzicka osoba (neičo) -
    V jakem stavu jsi monitor vracel, ze ho museli uvadet do nejakeho puvodniho stavu? prece pokud jsi monitor jen vybalil, vyzkousel a nasledne zabalil (pokud byl puvodne rozlozeny treba stojan tak predpokladam ze jsi ho zase rozlozil apod.?), tak neni co uvadet do puvodniho stavu... navic podle zakona to ani nemusis vracet s puvodnim obalem, ten si zkratka odecist nemohou (tzn. nejde uctovat jeho poskozeni ani nic podobneho)... Pokud jsi vazne s monitorem nic neudelal ani ho nevracel nejak nestandarne slozeny/rozlozeny, tak bych se samozrejme ohradil, poslal par paragrafu (nebude tezke dohledat) a dal jim posledni termin...

  5. Monitor jsem vyndal z obalu, nasadil na stojan, z kabelů jsem použil pouze napájecí, který jako jediný byl v znovuuzaviratelném obalu, zapnul a po cca 20 minutách vypnul a zabalil tak, jak jsem ho dostal. Jediné, co jsem porušil, byla pečeť na krabici. Předpokládl jsem tedy, že mohou maximálně účtovat zabalení do nové krabice. Ale s tím, co přišli teda nemohu souhlasit. Takže řešit toto dále přes ČOI, nebo nějak jinak?

    Ještě doplním, že se nejednalo o žádný levný monitor, tam bych nějaký backlight bleeding akceptoval, ale u grafický monitor – konkrétně BENQ SW240.

    Kupoval jsi na IČ?
    Ne, kupoval jsem jako fyzická osoba.

  6. Aveso: nejdriv jim napis cos napsal tady, tedy ze jsi monitor jen rozbalil a zabalil, takze nebylo co uvadet do puvodniho stavu + ze nemas povinnost vracet zbozi v puvodnim obalu, takze ani ten nelze v zadnem pripade uctovat. Proste to na tebe zkousi. Sami prece musi vedet ze to co po tobe chteji nema zadnou oporu v zakone... Dej jim posledni termin, zatim bez vyhruzek a pokud nesouhlasi, tak pohrozit pravnikem (naklady na zastoupeni od nich uz budes pozadovat), čoi, atd...

  7. Kdysi jsem něco rešil s ČOI a nemělo to smysl, ztracený čas 3 měsíce čekáš na posouzení a pak ti řeknou ať se nimi
    zkusíš domluvit po dobrém. Zkusil bych jim napsat ať ti pošlou přesný rozpis
    toho proč došli k takové částce a pak bych to řešil právní cestou.

  8. ČOI neřeší žádné soukromé spory. Od toho tu ani není. Můžeš jim vyložit co se ti stalo, oni udělají obecnou kontrolu obchodu, ale tvůj případ to nijak nevyřeší.

  9. nejdriv jim napis cos napsal tady, tedy ze jsi monitor jen rozbalil a zabalil, takze nebylo co uvadet do puvodniho stavu + ze nemas povinnost vracet zbozi v puvodnim obalu, takze ani ten nelze v zadnem pripade uctovat. Proste to na tebe zkousi. Sami prece musi vedet ze to co po tobe chteji nema zadnou oporu v zakone... Dej jim posledni termin, zatim bez vyhruzek a pokud nesouhlasi, tak pohrozit pravnikem (naklady na zastoupeni od nich uz budes pozadovat), čoi, atd...
    Ale přesně tohle jsem jim říkal, jak jsem jim monitor vracel. Oni, že jej musí poslat do servisu na nacenění „navrácení do původního stavu“. Řekl jsem, že to už je jejich věc, jak budou postupovat. Samozřejmě je mi známo, že obchodník může požadovat částku pro „navrácení výrobku do původního stavu“, ale abych řekl pravdu, setkal jsem se s tímto poprvé.

    Po čtrnácti dnech jsem jim psal, že mi peníze ještě nebyly vráceny. Odpověď byla, že čekají na vyjádření servisu. Stejná odpověď po třech týdnech a po čtvrtém týdnu přišli s částkou, která mi příjde neadekvátní, zvláště po tak dlouhé době. A to jsem jim také říkal, že se jednalo o odstoupení od kupní smlouvy a ne žádnou reklamaci, takže 30 dnů zde neplatí.

    Napíšu jim, že s částkou nesouhlasím a uvidíme, jak budou reagovat.

    ČOI neřeší žádné soukromé spory. Od toho tu ani není. Můžeš jim vyložit co se ti stalo, oni udělají obecnou kontrolu obchodu, ale tvůj případ to nijak nevyřeší.
    Tak minimálně by jim mohla ČOI dát pokutu za porušení obchodních podmínek, že nevrátili peníze do 14 dnů, jak tam mají uvedeno, ne?

  10. ČOI řeší spory přes ADR viz. https://www.coi.cz/pro-podnikatele/i...ych-sporu-adr/

  11. ČOI řeší spory přes ADR viz. https://www.coi.cz/pro-podnikatele/i...ych-sporu-adr/
    Díky za odkaz. :-)

  12. Jenomže ADR je na nic. ČOI může v daném případě maximálně doporučit nějakou vzájemnou, pro obě strany přijatelnou dohodu. Tím její úloha končí.

    Citace Původně odeslal Aveso Zobrazit příspěvek
    Tak minimálně by jim mohla ČOI dát pokutu za porušení obchodních podmínek, že nevrátili peníze do 14 dnů, jak tam mají uvedeno, ne?
    Pokud k tomu při jejich kontrolním nákupu dojde, tak ano, může dát pokutu.

  13. No hlavně ČOI může dojít při ADR, že k pochybení opravdu došlo a pak se s takovým dokumentem dobře hají u soudu :)

  14. I kdyby měli v OP, že vracenou částku mohou započíst třeba s částkou za uvedení do původního stavu, stejně musí peníze vrátit do 14 dnů od odstoupení nebo doručení zboží. Na tu Čoi se klidně obrať, alespoň budeš mít ten papír, že to porušili a většina po tom cukne a zaplatí. Bohužel musím řici, že jediné co na ČOI funguje je to mimosoudní řešení sporů. Nevím co na tom monitoru lze nastavovat, ale i kdyby jsi nestisknul tlačítko vrátit do továrního nastavení tak to nemohou zdržovat. A co mají v ceníku uvedení do původního stavu, řekl bych že to stejně nemá oporu v zákoně. Podstatné je zda jsi nezkoušel nad rámec vyzkoušení, což se dnes definuje, že to je v takové míře jako bys zkoušel v obchodě.

  15. Podstatné je zda jsi nezkoušel nad rámec vyzkoušení, což se dnes definuje, že to je v takové míře jako bys zkoušel v obchodě.
    To zcela určitě ne, pokud to teda neznamená, že nemohu monitor ani zapnout. :-) Prostě jsem ho vyndal z krabice, zapnul, nahodil černou plochu, ať lépe vidím BLB, řekl si: „Tak to teda ne.“ a zase ho zabalil. Nic co bych nedělal v obchodě. Dával jsem si i bacha, abych ho co nejméně ohmatal, kdybych ho chtěl vracet…

    ---------- Příspěvek doplněn 17.09.2019 v 16:33 ----------

    Tak mohu zde napsat další vývoj událostí, pokud to někoho zajímá.

    Po tom, co jsem obchodu napsal, že s cenou „navrácení do původního stavu“ nesouhlasím (důvodem vysoké ceny je to, že servis to bral jako pozáruční práce), tak mi bylo řečeno, že v tom případě mi budou účtovat diagnostiku + dopravu do servisu. Jako WTF! Já nemám se servisem vůbec nic společného. Kupní smlouvu jsem uzavíral s obchodem a to, že posílali monitor do servisu je už jejich věc. Bohužel to vypadá, že obchod nemá zájem se domluvit, takže budu muset zkusit řešit danou věc přes ČOIku, tak uvidíme, kam až to půjde. Budu dále informovat. :-)

    Napadlo mě sice, že bych jim nabídl, že uhradím 500 Kč (což mi právě příjde jako částka za zabalení do nové krabice, tj. navrácené do původního stavu), ale to si nejsem jistý, zda bych si spíše neuškodil.
    Naposledy upravil Aveso : 17.09.2019 v 16:51

  16. Volovina, nepřistup na nic. Nemají nárok ani na těch 500Kč. Docela by mě zajímalo co za nezáruční opravu tam servis prováděl, když byl monitor v záruce :)) Nehledě na to, že vada reklamovaná do 6ti měsíců od koupě se bere tak, že tam byla již v okamžiku prodeje (pokud prodejce neprokáže opak).

    Tebe v zásadě žádný servis nezajímá. Pokud bylo zboží dodáno ve stavu neúměrném běžného vyzkoušení pak Ti mají doložit v jakém stavu jej obdrželi a toto doložit.

    Napsal bych jim něco takového:

    Dobrý den,

    vzhledem k dosavadnímu vývoji situace, která zde vznikla Vás ještě jednou žádám o sdělení konečného oficiálního stanoviska Vaší společnosti v dané věci. Pokud budete trvat na současném postupu jsem bohužel nucen se obrátit na institut mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, který mi byl dnes po telefonické konzultaci s ČOI doporučen.

    s pozdravem

    Luďan - MOST

  17. já bych jim dal 3 dny na vrácení, jinak že to budu řešit právní cestou. Žádné stanovisko servisu neposouvá lhůtu pro vrácení a ty jejich ceníky prací pro uvedení do původního stavu taky nemají oporu v zákoně.

  18. skranc: Díky. :-)

    Co se týče těch pozáručních prací, tak obchodu přišlo ze servisu toto:

    „Doplnění chybějících ochranných fólií, očištění a otestování zařízení : 800,-Kč bez DPH, doprava: 80,-Kč bez DPH. Celkem tedy : 1065,-Kč včetně DPH. Možnosti jsou: zařízení vrátit zpět 500,-Kč bez DPH – diagnostika + 130,-Kč bez DPH doprava a dobírka).“

    Těmi ochrannými fóliemi ani nevím co myslí. Žádné jsem nesundával, protože tam ani žádné nebyly. A čištění? Fakt jsem si dával bacha, ať monitor moc neohmatám. A jestli na něm něco bylo, tak bych spíše řekl, že to způsobili pracovníci obchodu, když zboží kontrolovali, jestli je v balení vše. Mám sto chutí tady uvést název obchodu, ale pro moji „bezpečnost“ to raději neudělám.

    Možná se divíte, že tady řeším nějakou blbou tisícikorunu, ale mě jde hlavně o princip. Jen za vyzkoušení monitoru a zjištění, že mi nevyhovuje, nechci takovou částku platit.

  19. Sloupnutá ochranná fólie je ochranný obal a obal není součástí výrobku (nemusíš ho vracet)... To jen tak na okraj... Neřekl bych, že je to vůbec něco k diskusi, ochranná fólie zkrátka není výrobek...

    Rozhodně nemají právo to proplatit... Poštovné za poslání do servisu a diagnostiku už vůbec ne. Neměli oprávněný důvod.

    Já chápu jejich stranu sporu, ale prostě zákony jsou jaké jsou, mají si tyhle náklady promítat do marží... Takhle jsou to šmejdi, co to zkouší... Jestli to takhle zkouší na každého tak to potěš...

  20. trvej na vrácení a jako vstřícný krok jim odpust úrok z prodlení.

  21. Doporučuji řešení přes ADR. Řešil jsem podobný problém, jen tedy s více šmejdským obchodem, který taky dělal ramena, jak oni vše udělali správně a že to předají právníkovi atd. Zadal jsem tedy spor do ADR, což bylo na pár minut, a ta si vyžádala vyjádření obou stran + včetně dodání podkladů. Najednou obchod obrátil, že z dobré vůle mi teda jako mé peníze vrátí. Trvalo to sice asi tři týdny, ale zadařilo se. Zkoušel jsem i dtest - Vaše stížnosti apod. To je dobré možná tak upozornění pro ostatní, ale pokud to je něco většího (a dle popisu to tipuji na Alzu), tak tam by se to stejně v té záplavě stížností ztratilo.

  22. Obecně se tady zapomíná na jednu věc, to že zaměstnanci, kteří věc řeší jsou nějak interně proškoleni a i když jednají v rozporu se zákonem, tak prostě jednají v rámci toho proškolení a pokynů svých nadřízených (Ti vědí, že 99% zákazníků to vzdá a neženou je k civilnímu soudu, ani si nestěžují na ČOI). Zaměstnanci pak můžete poslat právní analýzu na 5 stran a stejně to rozhodne podle svého manuálu...

    Moje vlastní zkušenost je například s Mall.cz a mohu Vám potvrdit, že právní vzdělání ani odkaz na paragrafy Vám nepomůže, když osoba vyřizující reklamaci postupuje stále dokola dle jejich nějakého nezákonného interního manuálu nebo školení. (také se jednalo o vrácení zboží ve 14 denní lhůtě v kombinaci s výrobní vadou - projevila se při prvním zapnutí - domoci se, aby věc byla řešena jako vrácení ve 14 dnech (vrácení peněz) a ne jako reklamace (výměna zboží) - bylo v rámci jejich standardního postupu nemožné, a pevně věřím, že jejich přístup by odradil 9999 lidí z 10000.
    Naposledy upravil roscou : 18.09.2019 v 16:02

  23. Citace Původně odeslal roscou Zobrazit příspěvek
    Obecně se tady zapomíná na jednu věc, to že zaměstnanci, kteří věc řeší jsou nějak interně proškoleni a i když jednají v rozporu se zákonem, tak prostě jednají v rámci toho proškolení a pokynů svých nadřízených (Ti vědí, že 99% zákazníků to vzdá a neženou je k civilnímu soudu, ani si nestěžují na ČOI). Zaměstnanci pak můžete poslat právní analýzu na 5 stran a stejně to rozhodne podle svého manuálu...

    Moje vlastní zkušenost je například s Mall.cz a mohu Vám potvrdit, že právní vzdělání ani odkaz na paragrafy Vám nepomůže, když osoba vyřizující reklamaci postupuje stále dokola dle jejich nějakého nezákonného interního manuálu nebo školení. (také se jednalo o vrácení zboží ve 14 denní lhůtě v kombinaci s výrobní vadou - projevila se při prvním zapnutí - domoci se, aby věc byla řešena jako vrácení ve 14 dnech (vrácení peněz) a ne jako reklamace (výměna zboží) - bylo v rámci jejich standardního postupu nemožné), a pevně věřím, že jejich přístup by odradil 9999 lidí z 10000.
    Přesně, na prodavače už neplatí ani advokátní průkaz ani bububu budu si stěžovat ani zavolejte vedoucího. Nikdo už ani nepřijímá odvolání proti výsledku reklamace, nelíbí se ti obrat se na řešení sporů nebo soud. A oni i ví, že to potom projedou, ale evidentně se to zatím vyplácí.

  24. řekl bych to sprostě, ale abych nedostal ban tak...nakakat

  25. Citace Původně odeslal roscou Zobrazit příspěvek
    Obecně se tady zapomíná na jednu věc, to že zaměstnanci, kteří věc řeší jsou nějak interně proškoleni a i když jednají v rozporu se zákonem, tak prostě jednají v rámci toho proškolení a pokynů svých nadřízených (Ti vědí, že 99% zákazníků to vzdá a neženou je k civilnímu soudu, ani si nestěžují na ČOI). Zaměstnanci pak můžete poslat právní analýzu na 5 stran a stejně to rozhodne podle svého manuálu...

    Moje vlastní zkušenost je například s Mall.cz a mohu Vám potvrdit, že právní vzdělání ani odkaz na paragrafy Vám nepomůže, když osoba vyřizující reklamaci postupuje stále dokola dle jejich nějakého nezákonného interního manuálu nebo školení. (také se jednalo o vrácení zboží ve 14 denní lhůtě v kombinaci s výrobní vadou - projevila se při prvním zapnutí - domoci se, aby věc byla řešena jako vrácení ve 14 dnech (vrácení peněz) a ne jako reklamace (výměna zboží) - bylo v rámci jejich standardního postupu nemožné, a pevně věřím, že jejich přístup by odradil 9999 lidí z 10000.
    Jde to nějak napadnout? To, že mají nezákonné interní předpisy? To by nějak mohlo jít, ne?

  26. a to si myslíš, že jsou tak hloupí aby se nechali nachytat? Prostě jenom zkouší co si mohou dovolit.

  27. bohužel, je to módní u velkých společností, podmínky jsou vzorové, ale vnitřní postupy jsou úplně jiné. Úřady k tomu jsou zatím bezmocné.

    Pokud je společnost dostatečně velká, pomáhá si jim stěžovat písemně/emailem, tj. mimo samotnou událost, která již má svoje zodpovědné lidi přiřazeny. Zveřejnění je také další cesta.

    Určitě to zdokomentuj, komunikuj ideálně písemně a hoď to na ČOI, tvůj problém nevyřeší, ale společnosti si příliš mnoho pokud dovolit nemůže. Jedná tak jak ho popisuješ je v rozporu se zákonen, lze tedy i čekat pokutu od ČOI.

  28. Napiš prosím o jakej jde eshop, abych si na ně dal pozor, dík.

  29. Citace Původně odeslal vodička Zobrazit příspěvek
    Napiš prosím o jakej jde eshop, abych si na ně dal pozor, dík.
    Poslal jsem PM. Nejsem si jistý, zda-li ho mohu zveřejnit, aby se to pak neobrátilo proti mně.

  30. Pokud v ničem nelžeš tak čeho se bojíš. Na druhou stranu pokud to tu sledují kolik myslíš, že ted řeší monitorů stejné specifikace:)

  31. Nevím, přijde mi zbytečné tu řešit nějakou částku, když měli zpracovat odstoupení od kupní smlouvy dle svých obchodních podmínek do 14 dnů, to už je podle mě pádný důvod k navrácení celé částky. Testování monitoru nelze brát jako náklad na uvedení do původního stavu, navíc lze argumentovat tím, že otestovat jej mohl jejich technik. Fólie si mohli ze servisu objednat sami, a tím ušetřit a nalepit si je tam, nebo zboží snížit v prodejní ceně o cenu fólií, která neodpovídá.

    Je zbytečné se dohadovat po telefonu. Velmi slušně a věcně sepiš návrh na mimosoudní vyrovnání a pošli jim to s dodejkou, to je usadí.

Stránka 1 z 3 123 PosledníPoslední
Hostujeme u Server powered by TELE3