Zadejte hledaný výraz...

Zkušenosti – Sklik.cz

milan
verified
rating uzivatele
20. 5. 2009 16:01:12
Napsal igor;289338
Dokazes dostat na svoju stranku temer lubovolny pocet ludi, ale konverzie (a to je to jedine co ta zaujima) su pri PPC tak mizerne, ze CPO mnohokrat prevysu priemernu vysku objednavky vratane DPH.
Tak to něco musíte dělat špatně. Buď inzerujete na blbá slova, anebo nastavujete moc vysokou cenu.
Já mám s PPC velmi dobré zkušenosti. Především s AdWords.
Co mi vadí na Skliku:
- stovky bláznů vyhánějí cenu do neskutečné výše, zajímá je pouze "být první". Na toto předhánění nelze přistoupit.
- systém jako takový je jen chabou kopií AdWords a řadu věcí neumí (třeba rozvrhnout kampaně do celého dne)
- pokud jedné hledané frázi vyhovuje více slov, Sklik se řídí blbě (asi jen podle CTR) a ne podle přesnosti shody
- inzeráty v obsahu nefungují a kampaň se nedá rozděli jen pro obsah a jen pro hledání
- denní rozpočet systém přešvihne klidně o sto a více procent (WTF?)
Ale jen kvůli jednomu blbému systému bych PPC nezatracoval. Pro začátek bych doporučil AdWords. Systém je mnohem propracovanější a obsahuje řady kvalitních nástrojů, které umožní kampaně optimalizovat. Dle měření přes Google tam chodí i kvalitnější lidi, takže se tím jen získá.
Sklik bych volil až v okamžiku, kdy daný rozpočet nejde utratit přes AdWords a hledají se nové příležitosti inzerce. Pak stačí kampaň jednoduše bez námahy naimportovat.
20. 5. 2009 16:01:12
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-sklik-cz/strana/2#reply306499
Napsal integr1ty;289266
Ze života sklik :
Např. průměrná míra prokliku na určitou kampaň je plácnu 50-70 kliků / den. Při kontrole jsem zjistil, že v jednom dni v měsíci mi údajně kliklo v obsahu v rozsahu mezi 7:00 a 7:30 130 lidí. Na podpoře mi nic kloudného neřekli. Že na tom vůbec nic zvláštního není. Pro ně ne, pro mne ano.
Nynní jsem přešel k adwords a uvidíme co nám osud přinese.
na tom neni nic zvlastniho. Obsahovou sit nyni tvori prevazne vlastni weby seznamu jako Novinky.cz, ProZeny.cz nebo Super.cz. Jakmile vyjde tématický článek a tvuj inzerat se pod clankem objevi, tak mas tisice zobrazeni za velmi kratkou dobu. Pokud je tvuj inzerat opravdu k obsahu clanku (typicky priklad: Clanek pise o tom, ze Chalkidiki je novym hitem pro letosni leto a pod clankem je inzerat na "vyhodne zajezdy na chalkidiki") tak ve velmi kratkem obdobi proklikne velky pocet uzivatelu. Na tom neni nic vyjimecneho.
20. 5. 2009 16:09:19
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-sklik-cz/strana/2#reply306498
mka
verified
rating uzivatele
20. 5. 2009 18:20:45
Napsal Lucky Bastard;289195
Sklik je na nic, stejně jako adwords či etarget a podobný blbosti
S tím musím ostře nesouhlasit. Například pro provozovatele těchto systémů je to velmi užitečná záležitost :-)
20. 5. 2009 18:20:45
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-sklik-cz/strana/2#reply306497
JerryBestie
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
20. 5. 2009 20:53:13
Napsal mka;289554
S tím musím ostře nesouhlasit. Například pro provozovatele těchto systémů je to velmi užitečná záležitost :-)
Tak to kazdopadne!! :)
20. 5. 2009 20:53:13
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-sklik-cz/strana/2#reply306496
drunkman
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
21. 5. 2009 09:36:30
Tak mé zkušenosti : Sklik- používám za 1kč obecně na všechan slova, a pak mám rozdělený na slova na které nejsem první na seznamu a na tyto slova mám dány větší částky, a tím pádem jsem na prvním místě.
Vím že Sklik není žádnej zázrak,ale bohužel naše Republika je neustale 100 let za opicema takže 80% lidí vše hledá na seznamu.
ADword- Je podle mě velice dobrý systém určitě lepší než Sklik, ale podle zkušeností které s nim mám si myslím že je dražší. Příklad dal jsem slovo poštovní schránky hodil jsme na to 1kč, a zobrazoval jsem se až na 9 stránce. Tak jsme poté zvýšil na 10kč a byl jsem na první stránce.
Jenže jen na zkoušku jsem si dal ADword za 1500kč, a ty zmizely za 5dní.
Návštěvnost sice stoupla, ale obrat nikoliv.
Závěrem můžu říct že Sklik je dobrý, ale ADword je lepší, pokud tomu člověk rozumí. Což se o mě tvrdit nedá:nono:
21. 5. 2009 09:36:30
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-sklik-cz/strana/2#reply306495
Jan Menšík
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
21. 5. 2009 10:58:25
Napsal drunkman;289903
Je podle mě velice dobrý systém určitě lepší než Sklik, ale podle zkušeností které s nim mám si myslím že je dražší. Příklad dal jsem slovo poštovní schránky hodil jsme na to 1kč, a zobrazoval jsem se až na 9 stránce. Tak jsme poté zvýšil na 10kč a byl jsem na první stránce.
Jenže jen na zkoušku jsem si dal ADword za 1500kč, a ty zmizely za 5dní.
Návštěvnost sice stoupla, ale obrat nikoliv.
Typická ukázka špatné správy kampaně. Nechapu proč se honíte za nějakou pozicí inzerátu a šponujete cenu za proklik nahoru, když co vás má zajímat je konverzní poměr a náklady na zákazníka. Cílení na málo frází a pouze obecné fráze je také špatně.
S tímto přístupem se nemůžete divit, že pěníze protopíte bez užitku.
---------- Post was amended at 11:04 ----------
Napsal igor;289338
Kazdopadne sa v PPC vyznam dost na to, aby som odbornu pracu rozoznal od neodbornej. Odbornikov mame dobrych. Problem je vo vykonnosti systemu. Dokazes dostat na svoju stranku temer lubovolny pocet ludi, ale konverzie (a to je to jedine co ta zaujima) su pri PPC tak mizerne, ze CPO mnohokrat prevysu priemernu vysku objednavky vratane DPH!
Jednoducho povedane system je v pomerne hlbokej strate. Pritom riadenie a vedenie kampane je v poriadku.
Věřím že vaše kampaně aktualně nejsou výdělečné. Nemůžete přeci ale z jednoho úkazu rovnou usuzovat na celek.
Ano, je krize a zejména ve vašem oboru luxusních statků s velkou elasticitou poptávky pravděpodobně došlo k poklesu obratu a asi i konverzního poměru. Na to je ale třeba v reklamní kampani reagovat snížením nastavene ceny za proklik a obecnou úpravou kampaní (jiné cílení, jiné reklamní texty, jiné landing pages).
Vaše poznatky se ale stále týkají jednoho eshopu s úzkým zaměřením, v jiném oboru mohlo naopak dojít k výraznému nárůstu tržeb i zisků (exekuce, vymáhání, rizikové půjčky, úsporné spotřebiče, atd.).
Otázka je proč když na PPC proděláváte nesnížíte ceny nebo ji rovnou nepozastavíte, alepsoň částečně.
21. 5. 2009 10:58:25
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-sklik-cz/strana/2#reply306494
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
21. 5. 2009 11:52:06
Věřím že vaše kampaně aktualně nejsou výdělečné. Nemůžete přeci ale z jednoho úkazu rovnou usuzovat na celek.
Vaše poznatky se ale stále týkají jednoho eshopu s úzkým zaměřením, v jiném oboru mohlo naopak dojít k výraznému nárůstu tržeb i zisků (exekuce, vymáhání, rizikové půjčky, úsporné spotřebiče, atd.).
Otázka je proč když na PPC proděláváte nesnížíte ceny nebo ji rovnou nepozastavíte, alepsoň částečně.
Pozastavime.
Udaje mam z viacerych oborov, v ktorych posobime, alebo do ktorych vidime.
Stav je vseobecny, ale samozrejme urcite su obory, kde to je PPC vynosne. Ked niekto taky obor ma, nech ho pre zaujimavost menuje. Celkom ma to zaujima.
21. 5. 2009 11:52:06
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-sklik-cz/strana/2#reply306493
Jan Menšík
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
21. 5. 2009 17:00:42
Napsal igor;289990
Ked niekto taky obor ma, nech ho pre zaujimavost menuje. Celkom ma to zaujima.
Ubytovani, "trendy moda" a sportovni vyziti, zazracne pripravky na hubnuti atd.
Nerikam ze nedoslo k poklesu, ale je to stale ziskove. Jinak bych to nedelali.
21. 5. 2009 17:00:42
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-sklik-cz/strana/2#reply306492
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
21. 5. 2009 18:25:50
Napsal ninja;290200
Ubytovani, "trendy moda" a sportovni vyziti, zazracne pripravky na hubnuti atd.
Nerikam ze nedoslo k poklesu, ale je to stale ziskove. Jinak bych to nedelali.
Ok. Ozval sa mi clovek najpovolanejsi, priamo z jamy levovej - seznamu, ze ked ich tu uz ohovaram (JOKE), tak sa mi pozrie na tu kampan v Skliku, ci to mame dobre nastavene, ked to nevynasa.
Takze ked to dokaze nastavit tak, aby to bolo aspon mesiac primerane ziskove, kazdemu diskutujucemu v tomto vlakne az po tento prispevok poslem poukazku na nakup v nasom eshope v hodnote 10€ :andel:
21. 5. 2009 18:25:50
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-sklik-cz/strana/2#reply306491
Martin
verified
rating uzivatele
21. 5. 2009 20:46:30
mozem len potvrdit pokles tak v pripade B2C ako aj B2B produktov
myslim, ze kazdy teraz trochu viac rozmysla o tom, co sa mu oplati a co nie a ci to vobec potrebuje
21. 5. 2009 20:46:30
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-sklik-cz/strana/2#reply306490
krnac
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
21. 5. 2009 21:18:36
Mě se s-klik tedy vůbec nevyplatil, kampaně jsem pozastavil a musím se porozhlédnout po něčem jiným. Dnes jsem si sprovoznil AdWords, tak uvidíme.
21. 5. 2009 21:18:36
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-sklik-cz/strana/2#reply306489
tomas262
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
22. 5. 2009 08:38:11
já jsem si preventivně dobil jen 4 kila a samozřejmě, že se to nevyplatilo. Náklady na jednu konverzi byly tak kilo, ale byla to objednávka za 3, takže jediný kdo z toho vyšel dobře byl Seznam.cz. Jediné řešení v tomto systému vidím v opravdu přesném cílení na konktrétní fráze a produkt a taky v systému Adwords, kde mohou být reklamy v obsahové síti, která je poměrně tématicky v souladu (ne Super.cz :D). Já osobně radši koupím za litr odkazy, které mi přinesou dlouhodobý efekt, než aby mi to banda "sportovních klikavců" utratila za 2 dny :)
22. 5. 2009 08:38:11
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-sklik-cz/strana/2#reply306488
krnac
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
22. 5. 2009 14:50:01
Přesně tak, ještě pořádně prověřím adwords a také jdu od toho
22. 5. 2009 14:50:01
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-sklik-cz/strana/2#reply306487
Jan Menšík
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 5. 2009 23:16:47
Paid Search Traffic Share Down 26%
S nizsim poctem prokliku lehce klesa i cena. Je logicky pokles transakci, konverzni pomer by se menit nijak nemel, cena za konverzi muze byt nizsi...
24. 5. 2009 23:16:47
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-sklik-cz/strana/2#reply306486
adyea
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
29. 8. 2009 19:38:26
jde o to to dobře nastavit
většina lidí chce co nejvíc kliků, to je ta chyba, proč honit CRT? to je u e-shopu nesmysl
- raději málo kliků, ale opravdu cílených - do textu nepsat textíky kvůli zisku trafficu, ale kvůli prodeji, čili klidně nějakou věc, která může být pro někoho zádrhel
- nastavit nižší ceny, nehonit traffic a nenadávat potom, že klik za 5 KČ se mi nevyplatil a jak je sklik, adfox a adwords na nic
- nekoukat jen na okamžitý zisk, ale brát to i jako investici do budoucna - na kliku třeba hned nevyděláte, naopak třeba proděláte, ale vybudujete si nějakou klientelu - pokud máte dobrý e-shop, který si dokáže klienty "udržet", pak Vás nemusí ani trápit, že klient vás vyšel na 100KČ či víc, jde o to to propočítat.
29. 8. 2009 19:38:26
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-sklik-cz/strana/2#reply306485
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit