Zadejte hledaný výraz...

Zhodnoceni designu e-shopu – prodej pneumatik

Michael Svarc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
3. 10. 2011 14:22:24
Zdravim,
davam k zhodnoceni tento navhr:
http://michaelsvarc.com/obr/webpneu_index.png
Pro predstavu, ruzne hlasky a rozkliknuti:
http://michaelsvarc.com/obr/webpneu_index_roz.png
Jak na vas design pusobi? Co byste udelali jinak a proc? Nakoupili byste v takovem obchode?
PS: Omlouvam se, nachazim se na anglicke klavesnici a nemam hacky ani carky:(.
3. 10. 2011 14:22:24
https://webtrh.cz/diskuse/zhodnoceni-designu-e-shopu-prodej-pneumatik/#reply682995
Slušná práce, snad jenom drobnost, http://michaelsvarc.com/obr/webpneu_index_roz.png - ta sluníčka a vločky a polovločky vypadají efektně, ale mě třeba na první pohled nenapadne, co přesně znamenají.
3. 10. 2011 14:28:02
https://webtrh.cz/diskuse/zhodnoceni-designu-e-shopu-prodej-pneumatik/#reply682994
ora
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
3. 10. 2011 14:52:03
V oblasti eshopů se dle mého názoru vyplatí dodržovat určité standardy z důvodu user experience. Proto bych menu necpal do hlavičky, ale klasicky vlevo a vedle něj výpis produktů. Vyhledávání bych umístil klasicky nad výpis produktů. A samozřejmě zrušit sluníčka, vločky jako kategorii v eshopu - to je z pohledu UX vražda!
3. 10. 2011 14:52:03
https://webtrh.cz/diskuse/zhodnoceni-designu-e-shopu-prodej-pneumatik/#reply682993
Příjemný.
Možná jen když u disků je obrázek disku, u pneu by měl být obrázek gumy, ne celého kola.
3. 10. 2011 14:54:38
https://webtrh.cz/diskuse/zhodnoceni-designu-e-shopu-prodej-pneumatik/#reply682992
Toto je moc pěkná práce!
3. 10. 2011 14:58:25
https://webtrh.cz/diskuse/zhodnoceni-designu-e-shopu-prodej-pneumatik/#reply682991
LukasP
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
3. 10. 2011 15:22:24
Musím se přidat ke kladným hodnocením, opravdu povedený design.
3. 10. 2011 15:22:24
https://webtrh.cz/diskuse/zhodnoceni-designu-e-shopu-prodej-pneumatik/#reply682990
Marek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
3. 10. 2011 15:43:01
Pěkná práce.
Jen jako motorkář musím reagovat na ZIMNÍ PNEU U MOTOCYKLŮ.
3. 10. 2011 15:43:01
https://webtrh.cz/diskuse/zhodnoceni-designu-e-shopu-prodej-pneumatik/#reply682989
Michal
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
3. 10. 2011 16:19:32
Marně hledám co bych vytknul - působí to na mě elegantně, zároveň s určitým "moto-šmrncem". Snad jedině u jednotlivých produktů v eshopu bych nějak odlišil tlačítko "detail" a "koupit".
3. 10. 2011 16:19:32
https://webtrh.cz/diskuse/zhodnoceni-designu-e-shopu-prodej-pneumatik/#reply682988
Já bych tlačítko "Detail" poslal úplně do kopru :)
3. 10. 2011 16:50:36
https://webtrh.cz/diskuse/zhodnoceni-designu-e-shopu-prodej-pneumatik/#reply682987
Mně se naopak moc nelíbí nalepení obsahu s produkty na pravý panel měla by mezi nimi být větší mezera pro oddělení a klidně ho umístit nalevo. Tlačítko detail, jak bylo zmiňováno bych dal třeba šedivé. K nadpisům jako doporučené produkty, nejprodávanější apod. bych přidal nějakou jednoduchou monochromatickou ikonku a možná o nějaký ten bod zvětšil písmo pro nadpis.
A nakonec mi přijde docela složitý efekt pro ohraničení tlačítek Pneumatiky a Disky, stejně tak červený hover v menu, určitě bych to nějak zjednodušil. Přece jen nemusí uživatel načítat zbytečná data, hover může být klidně jen změna barvy textu a jeho tučnost, nemusí být obarvené celé tlačítko, to postačí pro aktivní položku. Po kliknutí na přihlásit bych vše dal do černošedobílé barvy, červená na tmavé nevypadá moc přehledně a box dotáhl až úplně napravo, asi 2px tam lítají. Oddělovače v horní části, které jsou červené bych dal mnohem méně výrazné, skoro až jako barva pozadí horní části webu.
Nějak tak :)
3. 10. 2011 17:14:30
https://webtrh.cz/diskuse/zhodnoceni-designu-e-shopu-prodej-pneumatik/#reply682986
Opravdu zdařilá práce ;)
3. 10. 2011 19:25:59
https://webtrh.cz/diskuse/zhodnoceni-designu-e-shopu-prodej-pneumatik/#reply682985
Z toho designu srší čtivost a jednoduchost, což mám rád.
3. 10. 2011 19:28:11
https://webtrh.cz/diskuse/zhodnoceni-designu-e-shopu-prodej-pneumatik/#reply682984
Michael Svarc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
3. 10. 2011 20:37:24
Napsal Plaváček;707662
Slušná práce, snad jenom drobnost, http://michaelsvarc.com/obr/webpneu_index_roz.png - ta sluníčka a vločky a polovločky vypadají efektně, ale mě třeba na první pohled nenapadne, co přesně znamenají.
Jsem rád, že jsi se vyjádřil i ty a rovnou dvakrát - děkuji. Tyhle motivy nejsou uplně můj nápad, ale myslím, že až tak tajemné nejsou. Kdyby byly, tak na podstránce jsem místo nich dal slovo ve výpisu viz dole:. Tlačítko "Detail" vyhodit? Jak to? Spíš mi připadá důležitější než "koupit" neboť kdo si koupí produkt bez toho, anižby si o něm přečetl něco víc?
Napsal ora;707673
V oblasti eshopů se dle mého názoru vyplatí dodržovat určité standardy z důvodu user experience. Proto bych menu necpal do hlavičky, ale klasicky vlevo a vedle něj výpis produktů. Vyhledávání bych umístil klasicky nad výpis produktů. A samozřejmě zrušit sluníčka, vločky jako kategorii v eshopu - to je z pohledu UX vražda!
E-shop je velmi jednoduchý. Dokonce natolik, že jsem si oba klíčové produkty mohl dovolit "nacpat" do "hlavičky" - je to v podstatě panel pod horizontálním menu - bez toho, aniž bych uživateli stížil pohyb na webu.
Tohle je homepage, výpis produktů přikládám v podstránce, viz konec majlu:.
Každopádně díky za Tvůj komentář.
Napsal vodička;707674
Příjemný.
Možná jen když u disků je obrázek disku, u pneu by měl být obrázek gumy, ne celého kola.
Děkuju, nad tím jsem přemýšlel, žel nenašel obstojnou ikonku. Ale z logiky věci by to bylo lepší. :)
Napsal Lany;707675
Toto je moc pěkná práce!
Děkuju:)
Napsal LukasP;707682
Musím se přidat ke kladným hodnocením, opravdu povedený design.
Děkuju:)
Napsal marcoo;707687
Pěkná práce.
Jen jako motorkář musím reagovat na ZIMNÍ PNEU U MOTOCYKLŮ.
Děkuju:), za to se ti omlouvám :D, zadavatel mě již upozornil, že u dolních dvou položek nebudou možnosti takového výběru.
Napsal Mythic;707697
Marně hledám co bych vytknul - působí to na mě elegantně, zároveň s určitým "moto-šmrncem". Snad jedině u jednotlivých produktů v eshopu bych nějak odlišil tlačítko "detail" a "koupit".
Děkuju, věcná připomínka a máš pravdu. Nemělo by být oboje stejně výrazné.
Napsal biggycz;707721
Mně se naopak moc nelíbí nalepení obsahu s produkty na pravý panel měla by mezi nimi být větší mezera pro oddělení a klidně ho umístit nalevo. Tlačítko detail, jak bylo zmiňováno bych dal třeba šedivé. K nadpisům jako doporučené produkty, nejprodávanější apod. bych přidal nějakou jednoduchou monochromatickou ikonku a možná o nějaký ten bod zvětšil písmo pro nadpis.
A nakonec mi přijde docela složitý efekt pro ohraničení tlačítek Pneumatiky a Disky, stejně tak červený hover v menu, určitě bych to nějak zjednodušil. Přece jen nemusí uživatel načítat zbytečná data, hover může být klidně jen změna barvy textu a jeho tučnost, nemusí být obarvené celé tlačítko, to postačí pro aktivní položku. Po kliknutí na přihlásit bych vše dal do černošedobílé barvy, červená na tmavé nevypadá moc přehledně a box dotáhl až úplně napravo, asi 2px tam lítají. Oddělovače v horní části, které jsou červené bych dal mnohem méně výrazné, skoro až jako barva pozadí horní části webu.
Nějak tak :)
Zase aby těch ikonek nebylo moc:).
Co se týče složitých efektů - je to jednoduchý e-shop a tyhle věci by ho mohly aspoň malinko ozvláštnit. Jsou vidět vteřinku (hovery) a velký hover aspoň řekne "přesně tady jsem" je to takové řekl bych lépe vnímané. Nicméně se o tom poradím se zadavatelem.
Natěsnané to v pravo je , uvidíme co se s tím dá dělat. Nicméně nevidím jako dobrý nápad přesouvat pravý panel doleva. Jak už říkal ora - v levo návštěvník hledá spíš menu s výpisem produktů nebo něco takého. Mohl by být zmaten vyhledáváním. Nemyslíš?
Jinak díky za komentář.
Napsal Fokky;707771
Opravdu zdařilá práce ;)
Děkuju:)
Napsal Martys;707772
Z toho designu srší čtivost a jednoduchost, což mám rád.
Paráda:)
http://michaelsvarc.com/obr/webpneu_sub.png
Dokončil jsem podstránku s již konkrétně vybraným zbožím. Co myslíte? // Je dělaná z indexu, takže tam nejsou ještě změny, o kterých jste mluvili.
Jinak všem děkuji, že si našli čas.
3. 10. 2011 20:37:24
https://webtrh.cz/diskuse/zhodnoceni-designu-e-shopu-prodej-pneumatik/#reply682983
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
6. 10. 2011 16:49:41
Já budu spíš negativní. Nesouhlasím s tím, že je to skutečně dobrá práce, i když většina komentujících ani nerozvedla co se jim líbí, takže budu předpokládat, že je zaujala grafika - pak je to v pořádku, grafika je dobrá a je to rozhodně to nejlepší na celém designu. Zbytek, použitelnost, je spíš děs a běs, jak už zmínil ora. Je to vážně špatné.
Začneme od vrchu - přijde mi zbytečné v uživatelském panelu (na který je mimochodem vážně málo místo, stačí to tak tak) na všechno používat výrazná tlačítka, použil bych v případě přihlašování jen jedno, není to řada souvislých prvků jako třeba položky menu, a proto si to zaslouží trochu odlišné zpracování a nedělat všechno výrazné (vysvětlím později). Následující dělení obsahu je asi nejhorší - předně, vybraná položka normálního menu vypadá stejně, jako neaktivní položka kategorií pneumatik a disků. Už jenom tohle je průšvih. Ten obrázek auta je zbytečné plýtvání cenným místem, i pokud půjde o novinky, protože velikost obrázku není na místě. Říkáš že jsi uživatelům pohyb na webu neztížil, ale já myslím že zjistíš něco úplně jiného. Košík není pořádně vidět a pokud pro to není dobrý důvod, měl by být propojen s uživatelským panelem, protože u naprosté většiny e-shopů se člověk přihlašuje právě kvůli nákupu.
Co by mi přišlo jako nejrozumnější věc je menu rozdělit, část věcí udělat jen bílým textem a posunout úplně nahoru do pravého rohu, a část spojit s kategoriemi pneumatiky a disky. Tím bys snad i získal dostatek prostoru umístit košík pod panel uživatele, protože do menu by nemuselo sahat úplně doprava. Formulář pro vyhledávání toho má vážně hodně, navíc se dělí na dvě části - to má být co? Můžu si vybrat co vyplním? Jestli ano, není to nijak naznačeno, a pokud ne, je toho příliš. Zrovna jsem dělal podobný e-shop, a tam je to řešeno tak, že si člověk přes 3 pole vybere model auta, který má, a podle toho mu to nabídne součástky - je to jiný e-shop než tohle, nenabízí pouze pneumatiky, ale přijde mi to rozumnější. Nemám auto, takže jsem nákup pneumatik zatím neřešil, tady by bylo třeba vědět, co lidé co pneumatiky vybírají očekávají, ale i kdyby to takhle mělo být, s každým políčkem přichází menší ochota uživatele to vyplňovat, a větší nejistota, jestli mu to vůbec něco najde.
Produkty už jsou řešeny dobře, akorát bych dal pryč tlačítko pro koupi, za předpoklady že v tomhle specifickém oboru není hodně lidí, co rovnou klikají na koupi předtím, než si produkt prohlédnou. Většinou to bývá naprosto mizivé procento a proto se od toho tlačítka na výpisu hojně ustupuje.
Takže ve výsledku, grafiku máš zvládnutou, ale celkově přístup k zákazníkovi, co přijde do e-shopu nakupovat, mi přijde naprosto nepromyšlený s řadou špatných a nešťastných rozhodnutí, které rozhodně řadu lidí odradí - důvody jsem ti už vypsal, a přestože v něčem se můžu plést, z větší části jsem o tom přesvědčen a sám bych rozhodně takhle nepostupoval. Poslední věc - na e-shopu je hodně výrazných věcí. To má za následek to, že čím víc toho zvýrazníš, tím méně samotné zvýraznění (zvlášť u velkých ploch) bude fungovat, protože je toho tam moc. Zvýraznění zářivou barvou má smysl jen, pokud je jí málo. A tohle je přehnané. Moje rady by vyřešily i to, měl bys zvýrazněnou akorát položku normálního menu, jedno tlačítko u uživatele a samotný formulář, který je velmi důležitý.
K podstránce bych řekl, že to vybírání podle ikonek je strašlivé, a uživatelům se z toho zatočí hlava. Pěkné to ale je, o tom žádná...
Napsal Plaváček;707708
Já bych tlačítko "Detail" poslal úplně do kopru :)
Proč? Narozdíl od tlačítka koupit tohle má smysl, zvlášť v tomhle případě můžeme počítat s tím, že návštěvníci jsou průměrní uživatelé, kteří se v takhle provedeném e-shopu utopí jako koťata. Jestli rozhodovat mezi detailem a košíkem, vždy vyberu na odebrání košík, protože detail si chce prohlédnout každý, kdo není vracenící se zákazník, který jasně ví co si chce koupit. A i ten přežije kliknutí do detailu, zatímco někomu nemusí být jasné na co kliknout, tím spíš když nadpis ani nemá podtržení, potom je tlačítko detailu rozhodně oprávněná pojistka.
6. 10. 2011 16:49:41
https://webtrh.cz/diskuse/zhodnoceni-designu-e-shopu-prodej-pneumatik/#reply682982
Maria980
verified
rating uzivatele
6. 10. 2011 21:08:20
ja som rozmýšľala podobne ako Petr a dala som preč obe tlačítka v e-shope na detské kočíky
6. 10. 2011 21:08:20
https://webtrh.cz/diskuse/zhodnoceni-designu-e-shopu-prodej-pneumatik/#reply682981
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit