Zadejte hledaný výraz...

Zastaralý ceník na webu vs. aktuální ceník na prodejně – co je právně víc?

Ondrus
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
19. 1. 2017 09:48:14
Mám takovou situaci:
Firma provádějící autoservisní služby (já) měla na stránkách ceník. Tento ceník se od nového roku změnil, ale na stránkách zůstal ještě ceník starý. Oproti webu se na prodejně ceník po novém roce ihned vyměnil a bylo vše v pořádku.
V prosinci si zákazník dle ceníku a starých cen co byl umístěn na webových stránkách rezervoval termín na leden a poté, co byla v lednu provedena služba zákazníkovi, se začal rozčilovat, že dle ceníku na stránkách (i v lednu) je cena menší a tuto cenu chce. Zákazníkovi bylo vysvětleno a ukázáno na prodejně, že aktuální ceník je tady takový a ceny se od nového roku zvýšily. Byl bohužel problém s webem a ceník jsme nebyli schopni změnit. Zákazník řekl, že telefonicky učinil v prosinci objednávku a my jsme ji akceptovali (nevím zda je objednávka to, že se objedná na termín k servisnímu úkonu na vozidle).
Chci se proto zeptat zde na webtrhu - je zákazník v právu a musí se mu vyúčtovat služba dle ceníku na stránkách (je ceník na stránkách právně závazný)?
19. 1. 2017 09:48:14
https://webtrh.cz/diskuse/zastaraly-cenik-na-webu-vs-aktualni-cenik-na-prodejne-co-je-pravne-vic/#reply1252916
protected
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
19. 1. 2017 09:54:09
V právu nejspíš není, ale fakt si to zdražil o 1000%, aby se s ním handrkoval, když si zjevně pochybyl?
Nebylo by lepší přijmout chybu a nepřijít o zákazníka?
Btw jak si to vyřešil, když už je to věc v čase minulém?
19. 1. 2017 09:54:09
https://webtrh.cz/diskuse/zastaraly-cenik-na-webu-vs-aktualni-cenik-na-prodejne-co-je-pravne-vic/#reply1252915
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
19. 1. 2017 10:08:12
Zákazníkovi jste na webu slíbili určitou cenu a on k vám díky té ceně přijel, vyžadovat tedy po něm nějakou vyšší cenu je podle mě minimálně neetické, ne-li hraničící s klamavou reklamou (zvlášť když jste ty ceny na webu měli ještě v lednu a zákazníkovi v reálu účtujete úplně jiné). Já bych mu tu starou cenu dal.
19. 1. 2017 10:08:12
https://webtrh.cz/diskuse/zastaraly-cenik-na-webu-vs-aktualni-cenik-na-prodejne-co-je-pravne-vic/#reply1252914
ys
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
19. 1. 2017 10:08:24
Je to půl na půl, dá se říci, že při výběru firmy se orientoval podle Tebou poskytnutých informací, tedy vzal si službu pod domněnkou platné ceny, mít dobrého právníka, tak by to asi vyhrál. Nicméně chyba je evidentně u Tebe, takže bych mu to uznal - krom toho základní obchodní poučka říká, že nejvěrnější zákazníky získáš, když vyřešíš problém, který mají právě s Tebou. :)
19. 1. 2017 10:08:24
https://webtrh.cz/diskuse/zastaraly-cenik-na-webu-vs-aktualni-cenik-na-prodejne-co-je-pravne-vic/#reply1252913
Ondrus
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
19. 1. 2017 10:28:04
Díky za odpovědi.
Rozdíl ceny je pouze cca 200kč a než se se zákazníkem handrkovat kdo má pravdu, rozdíl mu bude vrácen.
Jen mě právě zajímalo, jak je to z pohledu práva, ať mám zase nějaké zkušenosti navíc.
19. 1. 2017 10:28:04
https://webtrh.cz/diskuse/zastaraly-cenik-na-webu-vs-aktualni-cenik-na-prodejne-co-je-pravne-vic/#reply1252912
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
19. 1. 2017 10:34:09
Napsal Ondrus;1355315
Díky za odpovědi.
Rozdíl ceny je pouze cca 200kč a než se se zákazníkem handrkovat kdo má pravdu, rozdíl mu bude vrácen.
Jen mě právě zajímalo, jak je to z pohledu práva, ať mám zase nějaké zkušenosti navíc.
Je správne vrátiť, ale už si ho vytočil a došlo k napätiu. Divím sa vám že pre dve stovky ste sa hádal.
19. 1. 2017 10:34:09
https://webtrh.cz/diskuse/zastaraly-cenik-na-webu-vs-aktualni-cenik-na-prodejne-co-je-pravne-vic/#reply1252911
Ondrus
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
19. 1. 2017 10:38:12
Gabonator: No je to o přístupu. Když člověk přijde normálně a slušně, jestli se náhodou někde nestala chyba a že se orientoval dle stránek, samozřejmě to tomu zákazníkovi rád vrátím sám od sebe. Když ti ale zavolá vytočený jako kdyby šlo o velkou sumu a mluví jako kdyby si byl podvodník, tak to pak jde trochu hůře. :-)
19. 1. 2017 10:38:12
https://webtrh.cz/diskuse/zastaraly-cenik-na-webu-vs-aktualni-cenik-na-prodejne-co-je-pravne-vic/#reply1252910
xunil
verified
rating uzivatele
19. 1. 2017 10:53:40
Zákazník se objednával dle aktuálního ceníku. Nevím jak přesně je to dle zákona, ale co by pak bránilo vždy po objednávce každý měsíc měnit ceník. Zákazník nemohl tušit, že se cena změní. Otočte to jako výhodu pro zákazníka "pane máte to za dobrou starou cenu, dnes jste ušetřil xy Kč" Zákazník si toto zapamatuje a nebo si líp zapamatuje "tam nechodím, tam se mě snažili odřít". Můžete si vybrat.
19. 1. 2017 10:53:40
https://webtrh.cz/diskuse/zastaraly-cenik-na-webu-vs-aktualni-cenik-na-prodejne-co-je-pravne-vic/#reply1252909
Podle vseho doslo k uzavreni smlouvy v prosinci, plati tedy ceny ve chvili uzavreni smlouvy (objednavka a jeji nasledne potvrzeni/prijeti je povazovano zejmena u komunikace na dalku povazovano za uzavreni smlouvy). Myslim, ze na tom by si COI docela smlsla. Nerozumim, ze to vubec resite...
---------- Příspěvek doplněn 19.01.2017 v 11:57 ----------
A pozor, je-li cenik na webu stale, je to povazovano za verejou nabidku a jako za takovou mohu sluzbu pozadovat i nyni, bez ohledu na cenik na prodejne.
19. 1. 2017 11:56:41
https://webtrh.cz/diskuse/zastaraly-cenik-na-webu-vs-aktualni-cenik-na-prodejne-co-je-pravne-vic/#reply1252908
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit