Zadejte hledaný výraz...

Záruka na zboží z velkoobchodu

DDenisa
verified
rating uzivatele
16. 6. 2017 12:15:36
Může prodávající (velkoobchod) prodávat své (nové) zboží bez záruky? Jakým způsobem můžu řešit reklamace jako podnikatel (prodejce), když nemohu uplatnit, dle obchodních podmínek dodavatele záruku na zakoupené zboží?
To se mám opravdu modlit, aby pak moji zákazníci nechtěli uplatňovat záruku u mě? :-)
16. 6. 2017 12:15:36
https://webtrh.cz/diskuse/zaruka-na-zbozi-z-velkoobchodu/#reply1285364
Nemusi davat zaruku je to smluvni
16. 6. 2017 12:28:41
https://webtrh.cz/diskuse/zaruka-na-zbozi-z-velkoobchodu/#reply1285363
saja
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
16. 6. 2017 12:33:51
Pro ujištění a zpřesnění:
Pokud se bavíte o B2B vztahu, tedy podnikatel (= velkoobchod) prodává podnikateli (= zákazník velkoobchodu), pak ano, podnikatel - velkoobchod může prodávat "bez záruky". "Záruka" ze zákona je pouze pro spotřebitele a teď si nejsem jistá, zda se vztahuje i pro nepodnikatele, ale to je momentálne irelevantní.
Tedy, jak situaci řešit? Smluvně, vyjednat si s dodavatelem (velkoobchodem) podmínky, které umožní reklamovat vámi přeprodané zboží. Pokud se nedomluvíte, bude už záležet pouze na vás, zda to risknete. V první řadě - pokud mezi vašimi zákazníky bude spotřebitel (teoreticky i nepodnikatel, omlouvám se, nemám čas to teď vyhledávat a kontrolovat), pak zboží prodáváte "se zárukou" a v případě reklamace bude zpravidla celkové řešení a s tím spojené náklady na vás. Nemůžete spotřebiteli sdělit, že váš dodavatel neposkytuje záruku, tzn. ani vy ne.
Dobře tedy zvažte, zda se vám takový obchodní vztah vyplatí či nikoliv. Pokud se jedná o hodnotné zboží a podmínky si vyjednáte, doporučuji dohodu ošetřit písemně a sjednat si i podmínky samotného reklamačního procesu, včetně případných lhůt, pokut atp.
16. 6. 2017 12:33:51
https://webtrh.cz/diskuse/zaruka-na-zbozi-z-velkoobchodu/#reply1285362
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit