Zadejte hledaný výraz...

Záruka na prodávané náhradní díly u servisu

RaDeoon
verified
rating uzivatele
7. 8. 2013 22:48:22
Ahoj,
vlastním e-shop a zároven provozuji servis v oboru předních krytů (s displeji), zadních krytů a nějakých tlačítek na mobilních telefonech.
Jakou musím ze zákona na tyto díly poskytovat záruku? Liší se, když prodám na dobírku samotný náhradní díl, nebo když ten díl použijeme sami při naší servisní výměně?
Po provedené výměně i prodaném výrobku vystavuji fakturu o koupi.
Děkuji za odpovědi.
7. 8. 2013 22:48:22
https://webtrh.cz/diskuse/zaruka-na-prodavane-nahradni-dily-u-servisu/#reply931560
Ja340
verified
rating uzivatele
8. 8. 2013 07:16:57
proč by měla být záruka jiná než zákonem nařízená 24měs? od nového roku ji můžeš snížit na 1 rok.
8. 8. 2013 07:16:57
https://webtrh.cz/diskuse/zaruka-na-prodavane-nahradni-dily-u-servisu/#reply931559
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
8. 8. 2013 07:47:26
Záruční doba je 3 měsíce jak na materiál, tak na práci, není-li sjednána jinak. Zhotovitel je povinen vydat objednateli záruční list s vyznačením záruční doby. Tak říká Občanský zákoník.
Pokud bys ovšem náhradní díl prodal na základě kupní smlouvy, byla by záruční doba na tento díl 24 měsíců. Je tedy otázkou, na základě jaké smlouvy náhradní díl fakturuješ, zda kupní či smlouy o dílo.
8. 8. 2013 07:47:26
https://webtrh.cz/diskuse/zaruka-na-prodavane-nahradni-dily-u-servisu/#reply931558
Ja340
verified
rating uzivatele
8. 8. 2013 08:12:18
Napsal Caesar;983324
Záruční doba je 3 měsíce jak na materiál, tak na práci, není-li sjednána jinak. Zhotovitel je povinen vydat objednateli záruční list s vyznačením záruční doby. Tak říká Občanský zákoník.
Pokud bys ovšem náhradní díl prodal na základě kupní smlouvy, byla by záruční doba na tento díl 24 měsíců. Je tedy otázkou, na základě jaké smlouvy náhradní díl fakturuješ, zda kupní či smlouy o dílo.
Proč by na nový díl měla být zkrácená záruka? Pokud vyměním půl telefonu za nový tak na ten díl musí být zase 24 měs.
Pokud bych ten vadný díl pouze opravil ( ne vyměnil) tak tam je záruka 3 měs.
Nedávno jsem takto řešil opravu myčky a samozřejmě na všechny vyměněné díly byla plná záruka
8. 8. 2013 08:12:18
https://webtrh.cz/diskuse/zaruka-na-prodavane-nahradni-dily-u-servisu/#reply931557
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
8. 8. 2013 09:03:08
jak to děláš ty, je tvoje věc, obecně se to řeší Občanským zákoníkem, který to uvádí tak, jak jsem již psal. Je tvojí svobodnou volbou, zda záruku prodloužíš či ne. A je to i vizitkou servisu. V případě opravy se nejedná o prodej náhradního dílu, ale o materiál k opravě, takže se to bere jinak než při přímém prodeji.
8. 8. 2013 09:03:08
https://webtrh.cz/diskuse/zaruka-na-prodavane-nahradni-dily-u-servisu/#reply931556
RaDeoon
verified
rating uzivatele
8. 8. 2013 10:53:26
Něco jako píšete, jsem již četl, ale právě jsem z toho nebyl vůbec jistý.
Jak poznám na jakém základě fakturuji. To mám do faktury vypsat například: Fakturuji na základně smlouvy o dílo.
A když náhradní díl samotný prodám přes eshop, to už se asi nejedná o smlouvu o dílu a musím přidat záruku 24 měsíců?
8. 8. 2013 10:53:26
https://webtrh.cz/diskuse/zaruka-na-prodavane-nahradni-dily-u-servisu/#reply931555
psena
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
8. 8. 2013 11:42:47
Ano, vždyť je to tu psáno jasně. Je jedno jestli prodáváš náhradní díl, nebo jiný výrobek. Vždy je na něj záruční doba 24měs.
8. 8. 2013 11:42:47
https://webtrh.cz/diskuse/zaruka-na-prodavane-nahradni-dily-u-servisu/#reply931554
Ja340
verified
rating uzivatele
8. 8. 2013 11:59:59
Úplně živě to vidím, přijede chlpík do servisu kde si nechal před půl rokem vyměnit turbo za 40 000, protože odešlo a servisák mu říká "ale pane to si musíte koupit nové, protože to byla pouze oprava auta a na tu je záruka jen 3 měsíce " ....
Doporučuji to nedělat, protože není nad spokojeného zákazníka.
8. 8. 2013 11:59:59
https://webtrh.cz/diskuse/zaruka-na-prodavane-nahradni-dily-u-servisu/#reply931553
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
8. 8. 2013 23:11:27
Já: však jsem psal, že je to vizitkou servisu. Dnes už asi většina slušných firem dává záruku plnou. I když: napadá mne zkušenost se servisem Acer, kde chtěli za výměnu spodního krytu NB v rámci výměny v servisu přibližně 800 + práci, zatímco když objednám ten stejný kryt tak, že ho nebudou měnit oni, ale prodají mi ho přímo, cena byla asi 1500... V prvním případě by šlo tedy zcela jistě o materiál k opravě se zkrácenou záruční lhůtou (min. 3 měsíce), protože by byl dodán v rámci opravy notebooku, tedy na základě smlouvy o dílo, v druhém případě šlo o běžný prodej náhradního dílu, kde by byla záruka plná.
8. 8. 2013 23:11:27
https://webtrh.cz/diskuse/zaruka-na-prodavane-nahradni-dily-u-servisu/#reply931552
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit