Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Zamítnutí reklamace poraďte

Napsal Radek O.;821885
Nicmene v reklamacich je to o tom, ze dukazni bremeno nese kupujici, vam staci bez jakehokoli zduvodneni jen reklamaci zamitnout at se soudi. To zda to bezelo dlouho a to byl duvod, nebo je tu uplne jiny to by se pak zjistovalo jinak.
Prosimte toto neni pravda. Uz jsem zde pastoval ten odstavec z obcanskeho zakoniku. Ten jinymy slovy znamena, ze do 6 mesicu od koupi vyrobku dukazni bremeno nese prodavajici. Ten musi dokazat, ze je to tak, jak tvrdi. Teprve od 6 mesice a pozdeji se role otaci a dukazni bremeno nese kupujici. Pripadny soudni spor, ktery by mohl v krajnim pripade kupujici iniciovat by neznamenal nic jiného, jen že ty jako prodávající bys musel dokázat opak. Kupující by v tomto případě nemusel vůbec nic.
---------- Příspěvek doplněn 22.07.2012 v 13:59 ----------
Napsal alendra;821877
Mytrix - myslím, že dokázat zákazníkovi že nechal zařízení běžet dlouho na největší výkon a to se následně poškodilo by nebyl problém máme tady úplně stejný kus - stejná vada i vzhledově a je to z dob bezpečnostních zkoušek a právě proto to musí mít pouze omezenou dobu provozu. Pokud je to v návodu jde prokazatelně o porušení podmínek pro řásnou reklamaci - nebo myslíš. že by s tím byl problém? Kdyby byla na stroji vada již při koupi vůbec by nefungoval - právě tento díl, který se přehřál následně porušil celé zařízení a přehřát se může pouze při dlouhém chodu. Nevím jestli mít do budoucna strach to bychom pak nemuseli uvádět nic když se o to při následné reklamaci nemůžeme opřít :-(
Děkuji za rady...
Tam bohuzel nejde o to, zda realne fungoval nebo nefungoval. Ten zakon pocita s fikci, ze vznikle-li zavada do 6 mesicu od koupi, pak se to bere, jako by byl vadny jiz pri uzavirani kupni smlouvy. Nicmene to ma jen vliv na to, ze si zakaznik muze vybrat, zda si preje vyrobek opravit nebo chce dostat novy. Nelze li dodat novy, pak dostane zpet penize.
Pokud je reklamace neopravnena, tak timto muzes argumentovat. Pokud by byl vsak zakaznik prudic (jakoze se obcas takovej najde), tak v krajnim pripade by opravdu musel do sporu vstoupit soudni znalec, ktereho bys musela hradit ty, jako prodavajici. Paklize by potvrdil tvoje tvrzeni, pak bys samozrejme veskere vznikle naklady mohla narokovat po zakaznikovi. Ale toto je opravdu krajni pripad. Ve vysledku je lepsi si ujasnit, zda jsou naklady na odstraneni vady natolik vyznamne, ze bys kvuli tomu sla do sporu nebo by bylo lepsi zatnout zuby a proste to nejak vyridit ve prospech zakaznika.
V praxi to vetsinou funguje takto:
1. Zakaznik reklamuje, dle nazoru prodejce neopravnene. Prodejce reklamaci zamitne. (vetsinou to projde a skonci to zde = je klid)
2. Zakaznik reklamuje znova ze nesouhlasi s vysledkem reklamace. Prodejce zamitne narok. (tady uz by clovek mel byt na pozoru)
3. Zakaznik podava stiznost k COI. Prijde kontrola. COI provede setreni a pokud je vse ok, posle zakaznikovi vyjadreni, ze nebyly shledany zadne nedostatky. (tady vetsina prudicu ustoupi)
4. Vyhrozuji mediaci, soudem atd. Zde uz je lepsi zvazit to co jsem psal predtim, zda to za ten spor stoji.
Bohuzel vzhledem k tomu, ze reklamuje tak brzo po koupi, je dukazni bremeno na tobe. Pokud by to reklamoval vice jak pul roku po koupi, pak je to naopak a musel by si znalce hledat on.
---------- Příspěvek doplněn 22.07.2012 v 14:02 ----------
A jeste dodam k tomu, co napsal rouballik. Ma naprostou pravdu. Pokud jsi vyrobce nebo muzes technicke parametry ovlivnit, tak doporucuju udelat elektronickou regulaci, ktera pak dokaze uhlidat i to, ze pokud je pristroj X minut na plny vykon, tak se vykon automaticky omezi. Tim predejdete temto problemum. Pritom ta elektronicka regulace - stoji par supu. Celkovou cenu vyrobku to zasadne neovlivni.
22. 7. 2012 13:42:54
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuti-reklamace-poradte/strana/2/#reply787323
alendra
verified
rating uzivatele
22. 7. 2012 23:27:47
elektro znalec je manžel ten stroj i vyrábí jinak bychom s tím nemohli na trh. Dále máme posudek ještě od dvou nezávislých elektrikářů. Do stroje nelze namontovat omezovač, protože stroj sám o sobě na plný výkon musí fungovat, ale pouze a maximálně po nějakou dobu. Jinak by byl výrobek k ničemu. Myslím, že prudič zákazník nebude protože si je velice dobře vědom neoprávněné manipulace. A pokud je zboží pojištěno plombou je tuto zakázáno odstranit ------- pokud budu reklamovat mobil a vlezu jim do spojů taky mě pošlou do víte kam - takže toto je podle mě hloupost.
22. 7. 2012 23:27:47
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuti-reklamace-poradte/strana/2/#reply787322
Možná trošku OT, ale proč tam není nějaké tepelné čidlo (když tam nemůže být omezovač), které to včas vypne a po vychladnutí se jede dál?? ... jinak souhlasím s tím, že v případě porušení plomby by zákazník právo na uznání záruky neměl mít ... kdo ví co uvnitř dělal (teoreticky)
22. 7. 2012 23:35:19
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuti-reklamace-poradte/strana/2/#reply787321
Napsal alendra;822223
Do stroje nelze namontovat omezovač, protože stroj sám o sobě na plný výkon musí fungovat, ale pouze a maximálně po nějakou dobu.
No vsak ale to jsem rikal. Elektronicka regulace umi zajistit prave i tady toto, tzn pobezi na plny vykon po urcitou dobu. Manzel vam to jiste potvrdi, kdyz je z oboru. :)
22. 7. 2012 23:40:40
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuti-reklamace-poradte/strana/2/#reply787320
Napsal alendra;822223
elektro znalec je manžel ten stroj i vyrábí jinak bychom s tím nemohli na trh. Dále máme posudek ještě od dvou nezávislých elektrikářů. Do stroje nelze namontovat omezovač, protože stroj sám o sobě na plný výkon musí fungovat, ale pouze a maximálně po nějakou dobu. Jinak by byl výrobek k ničemu. Myslím, že prudič zákazník nebude protože si je velice dobře vědom neoprávněné manipulace. A pokud je zboží pojištěno plombou je tuto zakázáno odstranit ------- pokud budu reklamovat mobil a vlezu jim do spojů taky mě pošlou do víte kam - takže toto je podle mě hloupost.
ja kdysi reklamoval pocitac s porusenymi plombami, taky zkouseli jak jsem prisel o zaruku, nakonec to uznat museli, jelikoz se proste nenasla zadna souvislost, mezi tim, ze byhc od pocitace zasahl a tim, o jakou zavadu slo. Obdobny pripad byl u mechanicky poskozene televize, u ktere jsem resil uplne jinou zavadu. To je stejne, jako se prodejci aut snazi zakaznikum rikat, jak musi na servisni prohlidky do autorizovanych servisu, jinak prijdou o zaruku. Takze proste porusenim plomby o zaruku urcite zakaznik neprijde. Ze to rikaji prodejci a ze jim to zakaznici veri je vec uplne jinou. Ono to ani nedava smysl, protoze je mraky zarizeni co plomby nemaji a to i elektro, pocitace, auta apod. a resi se tam snad, ze tam zakaznik mohl neco sam poskodit? Od toho je prece reklamacni rizeni, kde by mel prodejce/zakaznik prokazat cim vada vznikla a pokud vznikla zasahem zakaznika, pak samozrejme neuznat, pokud ale vadou materialu, vyrobku apod. tak uznat.
Jinak elektro zarizeni snad muzete vyrabet aniz by byl manzel soudni znalec ne? Protoze v pripade soudniho sporu by vse posuzovali soudni znalci a jak to tak uz byva, casto miva zalujici znalce s posudkem v jeho prospech, zalovany ve svuj prospech a soudce pak ustanovi nejakeho dalsiho.
22. 7. 2012 23:45:11
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuti-reklamace-poradte/strana/2/#reply787319
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
23. 7. 2012 11:26:03
Příjde mi to jako bych si v autě pustil ventilátor na 4 stupeň tedy na max - v zimě to jinak nejde a on se mi po hodině rozbil.
Studoval jsem elektro průmyslovku a vždy nám to vsouvali jako základ - výrobek musí být konstrukčně ( dimenzováním ) nebo pojistným obvodem zajištěn tak, aby při běžném použití, které nabízí ovládací prvky, nemohlo dojít k destrukci. Ošetřeno to máte samozřejmě návodem, ale běžný spotřebitel nepředpokládá, že výrobky mají samozničující funkce.
Samozřejmě, že se dnes prodávají sekačky, které dle návodu ani použitých dílů nejsou určené k sekání atd., ale pak samozřejmě je nutné počítat s tím, že těch reklamací u takových výrobků bude spousta.
Tepelná pojistka nebo pojistka, která po 20 minutách chodu na plný výkon přístroj na 5 minut uspí je naprosto jednoduchá konstrukce a na 100% zapojit lze.
Napsal alendra;822223
elektro znalec je manžel ten stroj i vyrábí jinak bychom s tím nemohli na trh. Dále máme posudek ještě od dvou nezávislých elektrikářů. Do stroje nelze namontovat omezovač, protože stroj sám o sobě na plný výkon musí fungovat, ale pouze a maximálně po nějakou dobu. Jinak by byl výrobek k ničemu. Myslím, že prudič zákazník nebude protože si je velice dobře vědom neoprávněné manipulace. A pokud je zboží pojištěno plombou je tuto zakázáno odstranit ------- pokud budu reklamovat mobil a vlezu jim do spojů taky mě pošlou do víte kam - takže toto je podle mě hloupost.
23. 7. 2012 11:26:03
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuti-reklamace-poradte/strana/2/#reply787318
Petr Svetr
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
23. 7. 2012 13:15:43
Zavolej na 900 08 08 08, poradenská linka Sdružení obrany spotřebitelů (http://www.asociace-sos.cz/), s trochou štěstí se možná dovoláš i mně.
23. 7. 2012 13:15:43
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuti-reklamace-poradte/strana/2/#reply787317
?? To nevim. Kdyz jsme jako obchodnici volali na SOS, tak nas poslali k sipku, ze prodejcum neradi.
23. 7. 2012 13:55:34
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuti-reklamace-poradte/strana/2/#reply787316
Petr Svetr
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
23. 7. 2012 14:04:06
Záleží na tom, o co jde. Pokud zavoláš a zeptáš, se jestli je tvůj postup vůči spotřebiteli korektní, tak odpověď dostaneš. Pokud budeš chtít poradit, co dělat, abys nedostal pokutu o ČOI, tak nejspíš nepochodíš. Obvykle se prodejcům radí, pokud se například ptají, zda má spotřebitel nárok na vrácení peněz i za poštovné, pokud odstoupí od smlouvy. Linka je ale samozřejmě primárně pro spotřebitele, dotace dostává SoS na ně.
23. 7. 2012 14:04:06
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuti-reklamace-poradte/strana/2/#reply787315
No už je to dávno, je fakt, tak 3-4 roky. Řešil se nějaký nárok zákazníka (už nevím přesně o co šlo) při složitější reklamaci, abychom mu neukřivdili a paní na telefonu tehdy opravdu neměla zájem radit :) Přitom jsme se jen ptali, jak se věci mají. Každopádně možná jsme jen natrefili na člověka s blbou náladou :)
23. 7. 2012 14:20:00
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuti-reklamace-poradte/strana/2/#reply787314
alendra
verified
rating uzivatele
23. 7. 2012 21:45:54
nerozumím elektru jako manžel proto nemohu zasahovat do tohoto a odpovídat na odborné otázky jsem zde na administrativu a fakturace, styk se zákazníky atd. Vím jen že zařízení může na plný výkon běžet pouze minutu a pak se musí vypnout a takto jen několikrát denně je velmi citlivé. Víc k tomu se svou znalostí napsat nemohu proto bych se nerada dál bavila tímto směrem, bylo by to zbytečné protože o tom nic nevím :-( Ale i tak moc děkuji za Vaše rady a zájem pokud by do budoucna byl problém a potřebovala jsem další radu vím kam se obrátit o pomoc. Nyni jsme to už vyřešili a zákazník souhlasí takže reklamace zamítnuta a zákazník si na své náklady nechá opravit.
23. 7. 2012 21:45:54
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuti-reklamace-poradte/strana/2/#reply787313
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit