Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Zákazník před 14 dny převzal balík, dnes reklamuje poškození obsahu

Macecha
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
27. 12. 2016 22:35:40
Napsal Radek O.;1348970
Na kupujiciho prechazi nebezpeci skody na veci az v okamziku prevzeti, ne odeslanim od prodejce (viz § 2121-25) . Takze za zbozi az do okamziku predani odpovida prodavajici. Kupujici nema zadnou povinnost, aby zbozi zkontroloval ihned.
dopravu si může zajistit/sjednat sám kupující, už jsem viděl u dost eshopů zejména v zahraničí například sportsdirect sjednání dopravy vzlášť s podmínkami přepravy. Otázka co se bere za okamžik předání, Ale tak samozřejmě, že za to zodpovídá prodejce ať je to ztráta balíčku, nebo poškození. Jenže u tohohle poškození je to sporné jestli bylo způsobeno během přepravy nebo vinou na straně kupující. A při převzetí zboží (ať je to převzetí balíčku na poště) je kontrola zboží potřebná dle dodacího listu, lhůty tam určitě budou... (žádný eshop neprovozuji, zkušenosti z reklamačního oddělení přepravní společnosti, a už se mimto párkrát stalo jako kupujícímu -> vždy odkázán na přepravce)
Příklad koupím si telefon, příjde v pořádku během měsíce praskne displej, půjdu za obchodem a budu tvrdit, že jsem ho rozbalil až teď, a že mi nebyl dodán v pořádku, tak s tímhle bych nikde neuspěl, možná jen u tebe..,
27. 12. 2016 22:35:40
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/strana/2/#reply1245650
V britanii je trochu jiny pravni stav takze mohou mit vse reseno jinak.
Vite to jak se k tomu po dvou mesicich postavite je irelevantni. Pokud to jen odmitnete tak spotrebitel bude ve vyhodne pozici jelikoz po vas bude pozadovat abyste dokazal ze mu zbozi prislo v poradku a to jen zduvodnenim ze byt spatne mel ho reklamovat hned nesplnie.
Vse je pouze o tom ze spotrebitele o tom stavu v podstate nevi. Tak to ani takto neresi.
27. 12. 2016 23:18:05
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/strana/2/#reply1245649
SPAMIKY
verified
rating uzivatele
28. 12. 2016 10:00:46
Jen krátce - pokud nebyl poškozený obal při převzetí od dopravce a zboží bylo uvnitř poškozené, tak nebylo řádně zabaleno!!!
28. 12. 2016 10:00:46
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/strana/2/#reply1245648
protected
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
28. 12. 2016 10:09:00
Napsal SPAMIKY;1349034
Jen krátce - pokud nebyl poškozený obal při převzetí od dopravce a zboží bylo uvnitř poškozené, tak nebylo řádně zabaleno!!!
No a? To jako zákazníka vůbec nemusí zajímat.
Radek O. vám tu jasně cituje zákony, proč stále polemizujete?
28. 12. 2016 10:09:00
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/strana/2/#reply1245647
SPAMIKY
verified
rating uzivatele
28. 12. 2016 10:53:08
protected - asi nechápete co píšu. Píšu, že je na vině prodávající.
Napsal protected;1349035
No a? To jako zákazníka vůbec nemusí zajímat.
Radek O. vám tu jasně cituje zákony, proč stále polemizujete?
28. 12. 2016 10:53:08
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/strana/2/#reply1245646
protected
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
28. 12. 2016 12:06:25
Napsal SPAMIKY;1349042
protected - asi nechápete co píšu. Píšu, že je na vině prodávající.
V tom případě se omlouvám. Můj post byl obecný, chyba byla, že byl jako reakce na váš post.
28. 12. 2016 12:06:25
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/strana/2/#reply1245645
tallpa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
28. 12. 2016 13:16:03
V jakem stavu byl balik nevim, zakaznik proste poslal po 3 tydnech jen foto rozbitého zbozi, nevim kde berete jistotu ze to bylo spatne zabalene kdyz jste balik nevidel a zrovnatak to mohl zakaznik behem tech 3 tydnu od prevzeti rozbit sam... na baleni zasilek si davam hodne zalezet, o cemz vypovida to, ze jsem za 2500 baliku neresil ani jeden rozbity pri preprave
28. 12. 2016 13:16:03
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/strana/2/#reply1245644
Tak ted uz jen prokazat, ze mu to doslo v poradku a jste z toho venku.
28. 12. 2016 13:28:03
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/strana/2/#reply1245643
Petr Magdálek
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
28. 12. 2016 21:14:27
Napsal Radek O.;1349064
Tak ted uz jen prokazat, ze mu to doslo v poradku a jste z toho venku.
A jak se to řeší? Musí se každá zásilka fotit, nebo stačí nějaká firemní směrnice, kde bude napsáno, že skladník každou zásilku zkontroluje před zabalením?
28. 12. 2016 21:14:27
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/strana/2/#reply1245642
protected
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
28. 12. 2016 21:22:14
Napsal magic2;1349156
A jak se to řeší? Musí se každá zásilka fotit, nebo stačí nějaká firemní směrnice, kde bude napsáno, že skladník každou zásilku zkontroluje před zabalením?
vyfocení nepomůže a směrnice už vůbec ne.
Na prodejci je důkazní břemeno a to obnáší důkaz na základě rozboru, analýzi, znalce... otázka je, nakolik se to vyplatí a zda není lepší prostě reklamaci uznat.
Je to riziko podnikání a s tím se do toho musí jít.
Jako revizor jde do práce s tím, že mu lidí mohou nadávat a on jim nesmí dát přes držku, byť je v práci, hasič jde do práce s tím, že se může spálit.
Nespravedlivé, ale je to tak.
Každá ochrana spotřebitele zároveň otvírá vrátka vyčůránkům. Bohužel, je to tak a v čr obzvlášť.
28. 12. 2016 21:22:14
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/strana/2/#reply1245641
Majestic
verified
rating uzivatele
30. 12. 2016 18:59:26
Zákazník má povinnost při převzetí zkontrolovat stav zásilky. Krabice, podle toho co uvádí, evidentně poškozená nebyla. Kdyby byla musel by reklamaci uplatnit sice u Vás, ale vy by jste celou věc řešil s dopravcem a vyřešení celého problému by bylo na dopravci.
Zákazník však našel zboží rozbité v balíku, bohužel až 22 dní po nákupu. Přišel tudíž o 14 dní hájení a nyní je jedinou možností reklamace. Je teď na Vás, jestli kontaktujete Vašeho dodavatele a zboží se u něj pokusíte reklamovat, resp. co Vám na to vše řekne. Pokud reklamaci zamítne dodavatel s tím, že je evidentní cizí zavinění (špatná manipulace, instalace apod.), reklamaci zákazníkovi zamítněte s řádným odůvodněním, proč tak činíte. Zákazník má samozřejmě právo se proti výsledku reklamace odvolat a vše pak řešit posudky apod.....
Jen dotaz: Radek O. - co myslíte těmi 6 měsíci a kde je napsáno, že důkazní břemeno je na prodejci? Stačí vyjádření dodavatele/výrobce, že poškození je takové a makového charakteru a pro vás jako prodejce to stačí. Další tah je na zákazníkovi, jestli využije služeb znalce a nechá zboží posoudit, ne na vás jako prodejci.....
Jak někdo psal myslím výše, rozhodněte se na řešení především z hlediska ceny zboží, jestli se vyplatí s tím tolik ztrácet čas, každopádně pokud se rozhodnete věc přehlédnout a reklamaci uznáte, hodil bych si tohoto zákazníka raději do pomyslného balíčků zákazníků, kteří teoreticky mohou být jen vyčůraní a mohli by to zkusit v budoucnu u jiného zboží znovu.
30. 12. 2016 18:59:26
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/strana/2/#reply1245640
Napsal ReznakP;1349642
Zákazník má povinnost při převzetí zkontrolovat stav zásilky. Krabice, podle toho co uvádí, evidentně poškozená nebyla. Kdyby byla musel by reklamaci uplatnit sice u Vás, ale vy by jste celou věc řešil s dopravcem a vyřešení celého problému by bylo na dopravci.
Zákazník však našel zboží rozbité v balíku, bohužel až 22 dní po nákupu. Přišel tudíž o 14 dní hájení a nyní je jedinou možností reklamace. Je teď na Vás, jestli kontaktujete Vašeho dodavatele a zboží se u něj pokusíte reklamovat, resp. co Vám na to vše řekne. Pokud reklamaci zamítne dodavatel s tím, že je evidentní cizí zavinění (špatná manipulace, instalace apod.), reklamaci zákazníkovi zamítněte s řádným odůvodněním, proč tak činíte. Zákazník má samozřejmě právo se proti výsledku reklamace odvolat a vše pak řešit posudky apod.....
Jen dotaz: Radek O. - co myslíte těmi 6 měsíci a kde je napsáno, že důkazní břemeno je na prodejci? Stačí vyjádření dodavatele/výrobce, že poškození je takové a makového charakteru a pro vás jako prodejce to stačí. Další tah je na zákazníkovi, jestli využije služeb znalce a nechá zboží posoudit, ne na vás jako prodejci.....
Jak někdo psal myslím výše, rozhodněte se na řešení především z hlediska ceny zboží, jestli se vyplatí s tím tolik ztrácet čas, každopádně pokud se rozhodnete věc přehlédnout a reklamaci uznáte, hodil bych si tohoto zákazníka raději do pomyslného balíčků zákazníků, kteří teoreticky mohou být jen vyčůraní a mohli by to zkusit v budoucnu u jiného zboží znovu.
Z ceho vyplyva povinnost kontrolovat stav zasilky/obalu pri prevzeti?
Co se tyka toho dukazniho bremene na strane prodejce, pak se jedna o § 2161 Jakost při převzetí (nahradil původní rozpor s kupní smlouvou) spotřebitel musí jen prokázat vadu, nemusí prokázat kdo ji způsobil. To je už pak věcí prodejce. Takže v tomto případě kupující prokáže, že zboží nemá požadovanou jakost - je poškozené. Na prodejci je pak dokázat, čím to bylo způsobeno. A pokud bude způsobeno jim či dopravcem, musí to napravit.
Rozdíl mezi těmi 6ti měsící a zbývajícím obdobím je v tom, že v těch prvních šesti měsících nemůžete reklamaci jen formálně vyřídit. Prostě ji jen zamítnout. Musíte prokázat, čím ta vada vznikla a pokud to neporkážete, pak odpovídáte za tu vadu a musíte to řešit opravdou/výměnou apod. Od sedmého měsíce se situace mění. Tam musí naopak spotřebitel prokázat, čím vada vznikala. Takže pro těch prvních šest měsíců bude odborné posouzení zřejmě stačit, pokud jednoznačně prokáže vznik vady, např. špatným zacházením. Každopádně tam si netroufám říci, jak by to pokračovalo, pokud by s tím nesouhlasil spotřebitel.
30. 12. 2016 19:32:05
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/strana/2/#reply1245639
Majestic
verified
rating uzivatele
30. 12. 2016 20:00:11
Já nezpochybňuji důkazní břemeno...zboží poškozené nesprávnou manipulací při přepravě se také reklamuje u prodejce, u dopravce jen sepíšeme protokol při převzetí. vše ostatní se samozřejmě řeší s prodejcem zboží, v tom rozpor nevidím a nic jiného jsem nepsal.
Samozřejmě, že jen tak zamítnout reklamaci nemůžete, jak jsem psal, je nutné mít k tomu vyjádření výrobce/dodavatele, on by měl posoudit vadu. Lhůta 30 dnů, vše vyřídit, se ale samozřejmě týká prodejce jako takového, lze ji však ze závažných důvodů prodloužit....
30. 12. 2016 20:00:11
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/strana/2/#reply1245638
Ladislav Homola
verified
rating uzivatele
30. 12. 2016 20:51:28
E-shop posílá zákazníkovi - přijde rozbité uvnitř bezvadného balíku - e-shop má důkazní břemeno a musí prokázat, že dodal v pořádku, jinak je vina na něm.
Zákazník posílá E-shopu (vrácení do 14 dnů) - příjde rozbité uvnitř bezvadného balíku - důkazní břemeno je na kom ?
30. 12. 2016 20:51:28
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/strana/2/#reply1245637
Majestic
verified
rating uzivatele
30. 12. 2016 21:49:16
Napsal koicz;1349684
E-shop posílá zákazníkovi - přijde rozbité uvnitř bezvadného balíku - e-shop má důkazní břemeno a musí prokázat, že dodal v pořádku, jinak je vina na něm.
Zákazník posílá E-shopu (vrácení do 14 dnů) - příjde rozbité uvnitř bezvadného balíku - důkazní břemeno je na kom ?
No, pokud by mi někdo ve 14 denní lhůtě napsal, že to přišlo rozbité, tak prostě nebudu řešit, nechám si to zaslat a pokud to vyloženě nebude do očí bijící, že to rozbil zákazník, tak prostě vyměním nebo pošlu peníze. Nebudu nikomu dokazovat, jestli jsem to rozbil já, nebo ne.
Po 22 dnech bych to prostě řešil, jak jsme psal výše. Doporučil bych uplatnit reklamaci a já bych podle povahy věci dal k posouzení dodavateli/výrobci. A klidně bych mu reklamaci zamítl, pokud by mi výrobce/dodavatel napsal, že on reklamaci zamítá, pač to někdo poškodil. Udělal bych to klidně i přesto, že do 6ti měsíců je důkazní břemeno na mé straně, což bych splnil tím, že bych dal věc k posouzení. Samozřejmě, že bych tohle vše absolvoval jen za předpokladu, že by cena zboží odpovídala času vynaloženému se celé věci věnovat.
Ještě dodám, bavíme se o vadě fyzického rázu, způsobené špatnou manipulací, pádem apod. Pokud by se jednalo např. o elektroniku apod., věc nefungovala jak má, tak tam bych nepolemizoval a reklamaci uznal. Tam bych těžko dokazoval, že zboží fungovalo při prodeji....hold 6 měsíců je 6 měsíců......
30. 12. 2016 21:49:16
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/strana/2/#reply1245636
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit