Zadejte hledaný výraz...

Zákazník před 14 dny převzal balík, dnes reklamuje poškození obsahu

tallpa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
27. 12. 2016 15:30:41
Zdravím a prosím o radu jak postupovat v případě, kdy zákazník 5.12. převzal balík od ČP a dnes mi poslal mail, že obsah byl poškozen, dotazuje se jak má postupovat při reklamaci. Poslal mi fotku kde je zjevně poškození způsobeno mechanicky, možná i při té přepravě, ale možná taky při neopatrné manipulaci. Jenže proč se zákazník ozval až nyní po 22 dnech? ČP mi samozřejmě nic nedá po tak dlouhé době a hlavně nechápu co zákazník po takové době čeká...a pro upřesnění, nemohl to být dárek k vánocům, takže že by to rozbalil až pod stromečkem je nesmysl...
27. 12. 2016 15:30:41
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/#reply1245665
Proč by to nemohl být dárek k Vánocům?
27. 12. 2016 15:41:53
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/#reply1245664
Podle obchodních podmínek a podle zákona po tak dlouhé době asi na nic nemá nárok, takže se na něj můžete klidně vykašlat.
A nebo udělat výjímku a budovat si brand.
27. 12. 2016 15:44:43
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/#reply1245663
vubec bych neresil, proc to resi az nyni. V prvnich sesti mesicich musite vy prokazat, ze mu byl dodan produkt v poradku.
§ 2161 Jakost při převzetí
(1) Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
(2) Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Takze ma to nejakou vadu a pohlizi se na ni, ze ji mela jiz pri prevzeti. Musel byste prokazat, ze zbozi mu bylo dodano bez vady. Jak? To je na vas...
27. 12. 2016 15:45:00
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/#reply1245662
tallpa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
27. 12. 2016 15:47:55
Napsal Tomáš Maňhal;1348913
Proč by to nemohl být dárek k Vánocům?
je to autodil, takze velmi nepravděpodobné a i kdyby, poškození které to má muselo být vidět už jen po otevření baliku, leda že by to dal pod stromeček někomu v nerozbalenem baliku z eshopu s fakturou...
---------- Příspěvek doplněn 27.12.2016 v 15:50 ----------
Napsal Radek O.;1348916
Takze ma to nejakou vadu a pohlizi se na ni, ze ji mela jiz pri prevzeti. Musel byste prokazat, ze zbozi mu bylo dodano bez vady. Jak? To je na vas...
a ja nesu zodpovednost za to ze to rozbil prepravce a zakaznikovi to bylo 3 tydny jedno a ted si vzpomel ze po me chce novy dil? jak ja k tomu prijdu?
podle vaseho nazoru bych si mohl koupit telefon, za 3 mesice s nim trisknout o zem a prodejci rict ze uz takhle prisel a at mi dokaze ze ne, to je trochu padly na hlavu ne?
27. 12. 2016 15:47:55
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/#reply1245661
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
27. 12. 2016 16:09:43
Reklamacia je reklamacia. Zakaznik sa ta pyta ako ma dalej postupovat. Neviem co tu nariekas. Ked sa ti to nepaci, rovno to zabal a chod na pokladnu do Tesca.
27. 12. 2016 16:09:43
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/#reply1245660
tallpa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
27. 12. 2016 16:21:58
Zato tys od pokladny tesca asi včera vylezl když umíš akorát napsat již napsané, takové "rady" si nech od cesty.
27. 12. 2016 16:21:58
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/#reply1245659
protected
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
27. 12. 2016 16:36:32
Napsal tallpa;1348917
je to autodil, takze velmi nepravděpodobné a i kdyby, poškození které to má muselo být vidět už jen po otevření baliku, leda že by to dal pod stromeček někomu v nerozbalenem baliku z eshopu s fakturou...
---------- Příspěvek doplněn 27.12.2016 v 15:50 ----------
a ja nesu zodpovednost za to ze to rozbil prepravce a zakaznikovi to bylo 3 tydny jedno a ted si vzpomel ze po me chce novy dil? jak ja k tomu prijdu?
podle vaseho nazoru bych si mohl koupit telefon, za 3 mesice s nim trisknout o zem a prodejci rict ze uz takhle prisel a at mi dokaze ze ne, to je trochu padly na hlavu ne?
Ano, přesně tak to funguje.
Zboží je zákazníka, až ho převezme. Není jeho starost, zda ho roflákal přepravce nebo ne.
Nedávno mi alza zamítla reklamaci po 7 dnech, že prý je pozdě nahlášena. Na základě citace zákona nadřízený otočil a omluvil se.
Nicméně zákony jsou už takové. Můžeš zkusit zamítnou a doufat na neznalost zákona, ale není to příliš férové jednání a vpřípadě nahlášení na čoi můžeš mít průser.
Holt musíš opravdu vzít podnikání spolu se vším rizikem a (případně) vyčůraností zákazníků.
27. 12. 2016 16:36:32
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/#reply1245658
Napsal tallpa;1348917
je to autodil, takze velmi nepravděpodobné a i kdyby, poškození které to má muselo být vidět už jen po otevření baliku, leda že by to dal pod stromeček někomu v nerozbalenem baliku z eshopu s fakturou...
---------- Příspěvek doplněn 27.12.2016 v 15:50 ----------
a ja nesu zodpovednost za to ze to rozbil prepravce a zakaznikovi to bylo 3 tydny jedno a ted si vzpomel ze po me chce novy dil? jak ja k tomu prijdu?
podle vaseho nazoru bych si mohl koupit telefon, za 3 mesice s nim trisknout o zem a prodejci rict ze uz takhle prisel a at mi dokaze ze ne, to je trochu padly na hlavu ne?
Pokud chcete slyset, ze ho muzete poslat nekam, tak s tim nepomohu. Proste takova je situace. To, jaky mate vztah s dopravcem zakaznika nemusi vubec zajimat, to je vas boj. Stejne jako byste argumentoval, ze vas velkoobchdni dodavatel vam v ramci B2B dava zaruku jen 6 mesicu, tak prece nebudete uznavat po roce zaruku, protoze vam ji taky nikdo neuzna a musite to nest na sve naklady.
Zakaznik ma o vade informovat ihned, nicmene to neznamena, ze ma nejakou povinnost to rozbalit ihned po doruceni. Pokud obal pri prevzeti nevykazoval vady (krabice ve ktere jste to posilal) proc by to mel nejak resit a i kdyby ano, opet nema tu povinnost.
Naopak vy mate povinnost prokazat, ze zbozi mu bylo dodano v poradku. Mate to i nize citovane z obcanskeho zakoniku. Je treba s tim pocitat a je treba na to byt pripraven.
V teto chvili je pro vas podstatne poskytnout informace "jak ma reklamovat". Pote zbozi k reklamaci prijmout, vyridit vsechny formality a pote k tomu zaujmout stanovisko a reklamaci vyridit. Jen tech prvnich 6 mesicu je dukazni bremeno na vas. Treba ho muzete odmitnout pote, ze vec byla mechanicky poskozena a treba se s tim smiri.
27. 12. 2016 16:41:40
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/#reply1245657
lahwin
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
27. 12. 2016 16:45:17
i prodělek je někdy výdělek, ber to tak ,že pro jednou můžeš přivřít oči, jestli byla kupující nějaká žena tak třeba chtěla udělat radost manželovi pod stromek a objednala špatný díl atd...
já semtam prodám použitou sadu pneu a stane se že lidi přijedou a že to není ono nebo že pneu hučí...tak to taky musim řešit jako reklamaci :o)
27. 12. 2016 16:45:17
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/#reply1245656
Václav Hodek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
27. 12. 2016 17:59:55
No první věc, kterou musíte udělat a je vaší povinností, je převzít zboží k reklamaci.
Převzaté zboží potom můžete zkontrolovat a zamítnout reklamaci s tím, že se jedná o poškození způsobené zákazníkem, pokud opravdu dojdete k takovému závěru.
Pak teprve řešte, co dál.
27. 12. 2016 17:59:55
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/#reply1245655
tallpa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
27. 12. 2016 18:23:12
Samozřejmě reklamaci jako takovou přijmu, o tom žádná, na to taky nesměřoval můj dotaz, jestli to tak někdo pochopil (asi jsem špatně položil dotaz). Šlo mi o to, jak reklamaci uzavřít. Jsem i po dvou letech provozování eshopu fascinován tím, jak zákazník může (skoro) vše a prodejce jen platí... Jen bych chtěl opravdu vidět ten případ kdy třeba po 5-ti měsících zákazník napíše do eshopu, že si právě rozbalil zásilku a ta je jak na potvoru poškozená a chce ji vyreklamovat a eshopař s úsměvem odpoví, není problém, reklamaci uznáváme, posíláme nové zboží/peníze....
27. 12. 2016 18:23:12
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/#reply1245654
Po tolika letech bych tTo prihody cekal ze mate za sebou :) rozpor s kupni smlouvou tu byl snad od roku 92 neby od kdy platila minula verze OZ. Proste v tech sesti mesicich je dukazni bremeno na vas. Budte rad rotozr ze slovenske reklamace a prav spotrebitele byste dostal infarkt.
27. 12. 2016 18:47:00
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/#reply1245653
Macecha
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
27. 12. 2016 18:58:54
co tady píšete je blbost, pokud to bylo poškozeno při přepravě, a adresát převezme balík, tak to musí reklamovat on u ČP do 24 hodin, a reklamační řízení je mezi adresátem a ČP... eshop za to nemůže, ale pouze v případě pokud je zásilka dostatečně pojištěna a zabalena. Nevim co to je za zboží a jak je to poškozeno, ale pravděpodobně to nebylo dostatečně zabaleno, takže by ČP stejně reklamaci neuznala, a eshop v tu chvíli nese odpovědnost
reklamovat to po takové době, kvůli poškození během přepravy je blbost, propásl lhůtu, a záleží na eshopu, nevim co máte v obchodních podmínkách, každopádně obchodní podmínky ČP jsou jasné, pokud byla sjednána doprava přes tuto společnost
Jinak vždycky je to individuální, záleží na konkrétním zboží a posouzení... a to jako eshop, dokážete nejlépe posoudit kdo to udělal
27. 12. 2016 18:58:54
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/#reply1245652
Napsal Macecha;1348964
co tady píšete je blbost, pokud to bylo poškozeno při přepravě, a adresát převezme balík, tak to musí reklamovat on u ČP do 24 hodin, a reklamační řízení je mezi adresátem a ČP... eshop za to nemůže, ale pouze v případě pokud je zásilka dostatečně pojištěna a zabalena. Nevim co to je za zboží a jak je to poškozeno, ale pravděpodobně to nebylo dostatečně zabaleno, takže by ČP stejně reklamaci neuznala, a eshop v tu chvíli nese odpovědnost
reklamovat to po takové době, kvůli poškození během přepravy je blbost, propásl lhůtu, a záleží na eshopu, nevim co máte v obchodních podmínkách, každopádně obchodní podmínky ČP jsou jasné, pokud byla sjednána doprava přes tuto společnost
Jinak vždycky je to individuální, záleží na konkrétním zboží a posouzení... a to jako eshop, dokážete nejlépe posoudit kdo to udělal
Nedeljete z VOP neco, co je svatou knihou a co si tam napisete to plati. Za dodani bezvadneho zbozi odpovida eshop a spotrebitel nemusi s dopravcem vubec nic resit at je ve VOP napsano cokoli, protoze on ma pravo a narok na dodani bezvadne veci. Pokud se poskodi pri preprave, musi si to vyresit prodejce sam. Na kupujiciho prechazi nebezpeci skody na veci az v okamziku prevzeti, ne odeslanim od prodejce (viz § 2121-25) . Takze za zbozi az do okamziku predani odpovida prodavajici. Kupujici nema zadnou povinnost, aby zbozi zkontroloval ihned jen proto, ze prodavajici ma s nejakym dopravcem nejakou smlouvu o tom, ze ma X dnu na reklamaci u dopravce. A ve VOP muze mit uvedeno cokoli, takovou povinnost si nelze vynutit a ani se nelze vyvinit z odpovednosti nejakym ujednanim ve VOP.
Navic a co je nejdpostatnejsi, prodavajici musi v prvnich sesti mesicich prokazat, ze zbozi dodal kupujicimu bez vad. A je uplne jedno kde a jak ty vady vzniknou.
27. 12. 2016 19:16:30
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznik-pred-14-dny-prevzal-balik-dnes-reklamuje-poskozeni-obsahu/#reply1245651
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit