Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Zakaznici neprebiraji zasilky vymahani pohledavky

Jakub Zich
verified
rating uzivatele
(40 hodnocení)
1. 2. 2023 08:26:23
E-shop neprovozuji, ale z pohledu lajka se zeptám - nebylo by jednodušší zavést odeslání zásilky až po jejím zaplacení? Vždyť na dobírku je to ještě o pár korun dražší...
A druhý, pravděpodobně znovu laický dotaz, máte na e-shopu dopravu zdarma při nějaké ceně nákupu?
1. 2. 2023 08:26:23
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/3/#reply1512447
cz_mawa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
1. 2. 2023 08:53:15
Napsal láďa1979;1657602
Stejně jako adresát bude prokazovat, že neobjednal
Ještě štěstí, že existuje něco jako presumpce neviny a případný obžalovaný nemusí dokazovat v podstatě vůbec nic. To žalující protistrana musí nade vší pochybnost prokázat, že obžalovaný se skutku dopustil a v tomhle případě by mě opravdu opravdu moc zajímalo, jak to chce někdo udělat :-)))
1. 2. 2023 08:53:15
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/3/#reply1512446
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
1. 2. 2023 11:56:50
Možná jde nějakou právníčinou dotlačit neplatiče aby to poštovné uhradil, ale téměř jistě už nikdy nic na daném e-shopu neobjedná. Samozřejmě můžeme se bavit zda vůbec o takového zákazníka stojíme, ale přesto. Takto budeme mít jistotu že si doopravdy už nic neujedná. Navíc si myslím, že bez ohledu na to co říká zákon nebo OP je v zásadě pro zákaznickou zkušenost hlavní co určuje velká pětka eshopu. A z ní nikdo nevymáhá poštovné za nepřevzaté zboží. A jelikož drtivá většina zákazníků někdy u velké pětky nakupovala, tak má nějaké zákaznické návyky které pak očekává všude.
1. 2. 2023 11:56:50
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/3/#reply1512445
lada1979
verified
rating uzivatele
1. 2. 2023 12:05:33
Napsal cz_mawa;1657622
Ještě štěstí, že existuje něco jako presumpce neviny a případný obžalovaný nemusí dokazovat v podstatě vůbec nic. To žalující protistrana musí nade vší pochybnost prokázat, že obžalovaný se skutku dopustil a v tomhle případě by mě opravdu opravdu moc zajímalo, jak to chce někdo udělat :-)))
Tak pokud pomineme duševní rozpoložení či lenost soudce, tak při prvním nákupu to samozřejmě může skončit tím, že objednávka nebyla podepsána zaručeným elektronickým podpisem. Ovšem po první objednávce, která proběhla v pořádku, při další objednávce, po telefonickém ověření objednávky už si s presumpcí neviny nevystačíš. A zvláště v případě, kdy nejsi aktivní v tom, že jsi žádnou objednávku neudělal. Ale jak píší výše, záleží na soudci.
Jinak samozřejmě zjevné falešné objednávky jako když Kajínek objednává lano na Mírov bez ověření neexpedujeme, takže není co vymáhat. Na druhou stranu ačkoliv jsem byl zvědavý jak se s tím soud vypořádá, tak jsme se k soudu naštěstí nikdy nedostali, jelikož těch pár co jsme takto řešili po vydání platebního rozkazu rychle zaplatili a jeden co na něj nereagoval skončil v exekuci a peněz měl dost.
---------- Příspěvek doplněn 01.02.2023 v 12:13 ----------
Napsal Mirek Novotny;1657629
Možná jde nějakou právníčinou dotlačit neplatiče aby to poštovné uhradil, ale téměř jistě už nikdy nic na daném e-shopu neobjedná. Samozřejmě můžeme se bavit zda vůbec o takového zákazníka stojíme, ale přesto. Takto budeme mít jistotu že si doopravdy už nic neujedná. Navíc si myslím, že bez ohledu na to co říká zákon nebo OP je v zásadě pro zákaznickou zkušenost hlavní co určuje velká pětka eshopu. A z ní nikdo nevymáhá poštovné za nepřevzaté zboží. A jelikož drtivá většina zákazníků někdy u velké pětky nakupovala, tak má nějaké zákaznické návyky které pak očekává všude.
Promiň toto jsou takové "babské řeči" jako tady časté, že ten shop je tak škaredý, starý, že by si tam nic nekoupili. To procento co zaplatí, že dost vysoké, někteří si to nechají i poslat znovu a nakupují vesele dál a na důkaz své serioznosti platí předem. Velká pětka neprodává vše a některé ceny jsou u nich dost vysoké.
---------- Příspěvek doplněn 01.02.2023 v 12:18 ----------
Napsal Jakub Zich;1657619
E-shop neprovozuji, ale z pohledu lajka se zeptám - nebylo by jednodušší zavést odeslání zásilky až po jejím zaplacení? Vždyť na dobírku je to ještě o pár korun dražší...
A druhý, pravděpodobně znovu laický dotaz, máte na e-shopu dopravu zdarma při nějaké ceně nákupu?
ano je to možnost a věřím, že to tak časem skončí zvláště pokud projde, že k nákupu na odběrné místo bude stačit jen přezdívka. Ale ta dobírka neklesá tak jak se udává v médiích a navíc spousta lidí nemá účet aby zaplatili předem a spousta lidí neprojde schválením pro nějakou odloženou platbu. Navíc spousta lidí si neváží peněz a dožadují se dobírky i u objednávky za 5 Kč.
1. 2. 2023 12:05:33
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/3/#reply1512444
zdenek92
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 2. 2023 12:27:33
Napsal Mirek Novotny;1657629
Možná jde nějakou právníčinou dotlačit neplatiče aby to poštovné uhradil, ale téměř jistě už nikdy nic na daném e-shopu neobjedná. Samozřejmě můžeme se bavit zda vůbec o takového zákazníka stojíme, ale přesto. Takto budeme mít jistotu že si doopravdy už nic neujedná. Navíc si myslím, že bez ohledu na to co říká zákon nebo OP je v zásadě pro zákaznickou zkušenost hlavní co určuje velká pětka eshopu. A z ní nikdo nevymáhá poštovné za nepřevzaté zboží. A jelikož drtivá většina zákazníků někdy u velké pětky nakupovala, tak má nějaké zákaznické návyky které pak očekává všude.
Otázka byla zda je to vymahatelné a podle mne za určitých podmínek ano. V tom originálním příspěvku také zmiňuje paletovou dopravu což jsou jiné náklady než zásilkovna a věřím tomu že takové náklady by už ani velké eshopy neodpustili. Pravděpodobně by ale podobné objednávky řešili zálohou a měl by to dělat i tazatel. Osobně ani nejsem zastáncem teorie že teď sice dvakrát na zákazníku prodělám ale pokud ho nebudu prudit tak pak na něm udělám majlant. Nepřebírání je určitý vzor chování stejných typů lidí. Normální člověk se prostě ozve a domluví se.
1. 2. 2023 12:27:33
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/3/#reply1512443
enkidu
verified
rating uzivatele
1. 2. 2023 12:43:17
wow, este stale riesite tuto hovadinu? :D mentalna masturbacia na dve strany.
1. 2. 2023 12:43:17
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/3/#reply1512442
exander
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
1. 2. 2023 15:04:47
Napsal láďa1979;1657616
nápodobně
Neexistenci jednorožce Vám mám také dokázat?
---------- Příspěvek doplněn 01.02.2023 v 16:05 ----------
Napsal láďa1979;1657602
Stejně jako adresát bude prokazovat, že neobjednal
Nechci Vás nějak urazit, ale nejste padlý na hlavu?
---------- Příspěvek doplněn 01.02.2023 v 16:06 ----------
Napsal cz_mawa;1657622
Ještě štěstí, že existuje něco jako presumpce neviny a případný obžalovaný nemusí dokazovat v podstatě vůbec nic. To žalující protistrana musí nade vší pochybnost prokázat, že obžalovaný se skutku dopustil a v tomhle případě by mě opravdu opravdu moc zajímalo, jak to chce někdo udělat :-)))
Presumpce neviny se týká pouze trestního práva. Tady se jedná o důkazní břemeno. A to je zcela jistě na straně eshopu.
---------- Příspěvek doplněn 01.02.2023 v 16:10 ----------
Já Vám to vyložím ještě jednou a pomalu.
Zákazník může odstoupit od smlouvy do 14. od převzetí. To neimplikuje, že se zásilka musí převzít, aby mohl od smlouvy odstoupit. Není to mezi převzetím a 14 dny od převzětí. Je to od objednání až do 14 dnů od převzetí.
Pokud Vám nic zákazník neřekne a zásilku nepřevezme, tak je možné, že porušil povinnosti kupujícího převzít a zaplatit, ale na základě toho můžete maximálně odstoupit od kupním smlouvy Vy, ta povinnost je tu z toho důvodu, abyste pro něj nemuseli držtet zboží věčně, opakovaně mu ho posílat atd., ale můžete odstoupit od kupní smlouvy, protože nedodržel stvé povinnosti. Doba, kdy může zákazník odstoupit od smlouvyale v tu chvíli stále trvá. I kdybyste ho vzali k soudu a něco po něm požadovali, tak on tam řekne, že od smlouvy odstupuje a tím pádem veškeré Vaše nároky na cokoli zanikají.
Lidé tu mají několik chybných představ:
1) Před převzetím (pokusem o doručení) zboží nemůže od smlouvy odstupit.
2) Pokud nepřevezme zboží nemůže od smlouvy odstoupit.
Ani jedno z toho nevychází ze zákona.
1. 2. 2023 15:04:47
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/3/#reply1512441
lada1979
verified
rating uzivatele
1. 2. 2023 15:56:29
já tedy nevím kdo tu je padlý na hlavu a ani nejsem urážlivý.
Tak ještě pomalu a nejméně 3x si to přečti celé znova. Řešíme tady zákazníka co nepřevezme a ani nijak NEODSTOUPÍ nebo neprojeví vůli ODSTOUPIT a za odstoupení se rozhodně nedá považovat nepřebrání zásilky. Ano mohu mu to posílat opakovaně a on může třeba za rok po 100 opakovaných zasláních odstoupit do 14 dnů po převzetí bez jakýchkoliv sankcí. Ale proč to dělat, když prodávající může odstoupit pro nesplnění závazku kupujícího. Nárok na náhradu škody tak je jak podle českého práva, tak i podle nadřazené Vídeňské úmluvy někde kolem par. 80., která praví, že odstoupením nárok na náhradu škody nezaniká. Proti náhradě škody však spotřebitele chrání evropská směrnice a její česká implementace jen v případě, že do 14 dnů po převzetí odstoupí. V právnických kruzích navíc není zcela jasné zda při řádném odstoupení po odeslání zásilky a jejím nepřevzetím je chráněn stejně jako při odstoupení do 14 dnů po převzetí a někteří právníci si myslí, že zbytečně vynaložené dopravné by měl tak uhradit, ale toto zatím není doloženo soudní praxí.
Ze zákona nevychází spousta věcí a výklad může dělat jedině soud, stejně jako tady to naše hašteření.
1. 2. 2023 15:56:29
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/3/#reply1512440
exander
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
1. 2. 2023 16:05:15
Napsal láďa1979;1657667
já tedy nevím kdo tu je padlý na hlavu a ani nejsem urážlivý.
Tak ještě pomalu a nejméně 3x si to přečti celé znova. Řešíme tady zákazníka co nepřevezme a ani nijak NEODSTOUPÍ nebo neprojeví vůli ODSTOUPIT a za odstoupení se rozhodně nedá považovat nepřebrání zásilky. Ano mohu mu to posílat opakovaně a on může třeba za rok po 100 opakovaných zasláních odstoupit do 14 dnů po převzetí bez jakýchkoliv sankcí. Ale proč to dělat, když prodávající může odstoupit pro nesplnění závazku kupujícího. Nárok na náhradu škody tak je jak podle českého práva, tak i podle nadřazené Vídeňské úmluvy někde kolem par. 80., která praví, že odstoupením nárok na náhradu škody nezaniká. Proti náhradě škody však spotřebitele chrání evropská směrnice a její česká implementace jen v případě, že do 14 dnů po převzetí odstoupí. V  právnických kruzích navíc není zcela jasné zda při řádném odstoupení po odeslání zásilky a jejím nepřevzetím je chráněn stejně jako při odstoupení do 14 dnů po převzetí a někteří právníci si myslí, že zbytečně vynaložené dopravné by měl tak uhradit, ale toto zatím není doloženo soudní praxí.
Vy máte problém porozumět jazyk a zákonu. V zákoně není nic o "po převzetí".
(2) Je-li předmětem závazku koupě zboží, končí lhůta uplynutím čtrnácti dnů ode dne, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezeme zboží, nebo
Lhůta končí čtrnáct dnů ode dne, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezme zboží. Lhůta začíná očividně objednávkou.
Žádná náhrada škody ani jiný postih zde neexistuje, zákon to dokonce explicitně uvádí:
§ 1818
Má-li spotřebitel právo odstoupit od smlouvy podle ustanovení tohoto dílu, nevyžaduje se, aby uvedl důvod, a s právem odstoupit od smlouvy nelze spojit postih.
Co nemůžete z nějakého důvodu pochopit je to, že po něm sice můžete vyžadovat kde co pokud neodstoupí od smlouvy, ale ve chvíli kdy to uděláte, tak on řekne, že odstupuje a tím Vaše nároky končí.
Popsal jsem to již výše, zavoláte zákazníkovi, proč zboží nepřevzal, on řekne, že už ho nechce, hotovo.
Tady není důvod o čemkoli distutovat, protože toto naopak ze zákona všechny vychází. Tady není žádná sporná část, která by nechávala prostor por výklad. Leda, že se literu zákona rozhodnete ignorovat.
Shrnutí: Dokud zákazník zboží nepřevezme, stále může od smlouvy odstoupit. A navíc ještě 14 dní potom.
1. 2. 2023 16:05:15
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/3/#reply1512439
zdenek92
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 2. 2023 16:44:59
Napsal exander;1657668
Vy máte problém porozumět jazyk a zákonu. V zákoně není nic o "po převzetí".
Lhůta končí čtrnáct dnů ode dne, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezme zboží. Lhůta začíná očividně objednávkou.
Žádná náhrada škody ani jiný postih zde neexistuje, zákon to dokonce explicitně uvádí:
Co nemůžete z nějakého důvodu pochopit je to, že po něm sice můžete vyžadovat kde co pokud neodstoupí od smlouvy, ale ve chvíli kdy to uděláte, tak on řekne, že odstupuje a tím Vaše nároky končí.
Popsal jsem to již výše, zavoláte zákazníkovi, proč zboží nepřevzal, on řekne, že už ho nechce, hotovo.
Tady není důvod o čemkoli distutovat, protože toto naopak ze zákona všechny vychází. Tady není žádná sporná část, která by nechávala prostor por výklad. Leda, že se literu zákona rozhodnete ignorovat.
Shrnutí: Dokud zákazník zboží nepřevezme, stále může od smlouvy odstoupit. A navíc ještě 14 dní potom.
Vy pletete dvě věci dohromady. Porušení kupní smlouvy které může být podmínkami definováno a třeba i sankcionováno a odstoupení které je regulováno. Odstoupit může i po nepřevzetí a toto právo nelze omezit. Zároveň jej ale odstoupení nezbavuje automaticky smluveného postihu za porušení kupní smlouvy což nepřevzetí zboží je. V tomto se shodují i výrazně pro zákaznické společnosti jako již zmiňovaný dTest.
1. 2. 2023 16:44:59
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/3/#reply1512438
lada1979
verified
rating uzivatele
1. 2. 2023 16:51:27
exander: Problém asi je v to, že ty nechápeš nebo se bavíme o něčem jiném, že pokud nepřevezme a neodstoupí čímž porušil smlouvu a smlouva je zrušena prodávajícím pro nesplnění závazku kupujícího, tak se závazek ruší a možnost odstoupit do 14 dnů bez sankcí od převzetí padá a škoda zůstává, takže jak správně udává Zdenek výše doporučuje se převzít:)
1. 2. 2023 16:51:27
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/3/#reply1512437
exander
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
1. 2. 2023 16:54:22
Napsal zdenek92;1657670
Vy pletete dvě věci dohromady. Porušení kupní smlouvy které může být podmínkami definováno a třeba i sankcionováno a odstoupení které je regulováno. Odstoupit může i po nepřevzetí a toto právo nelze omezit. Zároveň jej ale odstoupení nezbavuje automaticky smluveného postihu za porušení kupní smlouvy což nepřevzetí zboží je. V tomto se shodují i výrazně pro zákaznické společnosti jako již zmiňovaný dTest.
Dobrý vtip, ale pokračujte, každopádně jestli máte eshop, tak rád objednám a nepřevezmu, ale zatím "no takers".
Co píšete je zcela jistě proti paragrafu § 1818. To by byla dobrá klička, všichni ti smějdi, co prodávají zboží na akcích atd. by si dali do podmínek nějaká pravidla, aby aspoň všechny v té době do odstoupení natáhli na smluvních pokutách.
Uvědomte si, že při odstupení od kupní smlouvy ztrácíte náklady na přepravu. Dost pochybuji, že by nějaká smluvní pokuta v době pro odstoupení od spotřebitelské kupní smlouvy byla aplikovatelná.
---------- Příspěvek doplněn 01.02.2023 v 18:06 ----------
Napsal láďa1979;1657671
exander: Problém asi je v to, že ty nechápeš, že pokud nepřevezme a neodstoupí a smlouva je zrušena prodávajícím pro nesplnění závazku kupujícího, tak se závazek ruší, takže nemá od čeho odstoupit:)
Na to pamatuje zákon také:
§ 1818
Má-li spotřebitel právo odstoupit od smlouvy podle ustanovení tohoto dílu, nevyžaduje se, aby uvedl důvod, a s právem odstoupit od smlouvy nelze spojit postih. Využije-li spotřebitel právo odstoupit od smlouvy podle ustanovení tohoto dílu, považuje se lhůta pro odstoupení za zachovanou, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle podnikateli oznámení, že od smlouvy odstupuje.
Tj. to, že prodejce odstoupí první je možnost, ale lhůta pro odstoupení ze strany spotřebitele se i tak považuje za zachovalou, pokud v jejím horizontu spotřebitel od smlouvy odstoupí.
1. 2. 2023 16:54:22
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/3/#reply1512436
zdenek92
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 2. 2023 17:35:09
Napsal exander;1657672
Dobrý vtip, ale pokračujte, každopádně jestli máte eshop, tak rád objednám a nepřevezmu, ale zatím "no takers".
Co píšete je zcela jistě proti paragrafu § 1818. To by byla dobrá klička, všichni ti smějdi, co prodávají zboží na akcích atd. by si dali do podmínek nějaká pravidla, aby aspoň všechny v té době do odstoupení natáhli na smluvních pokutách.
Uvědomte si, že při odstupení od kupní smlouvy ztrácíte náklady na přepravu. Dost pochybuji, že by nějaká smluvní pokuta v době pro odstoupení od spotřebitelské kupní smlouvy byla aplikovatelná.
To není žádná klička. Vymezení práv a povinností je snad smyslem obchodních podmínek a pokud jsou v rámci zákona tak jsou i platné. Každopádně tato diskuze mě již unavuje, točí se v kruhu takže v ní končím. 
1. 2. 2023 17:35:09
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/3/#reply1512435
exander
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
1. 2. 2023 17:43:45
Napsal zdenek92;1657676
To není žádná klička. Vymezení práv a povinností je snad smyslem obchodních podmínek a pokud jsou v rámci zákona tak jsou i platné. Každopádně tato diskuze mě již unavuje, točí se v kruhu takže v ní končím. 
To není diskuse, to je Vaše snaha ignorovat fakta.
1. 2. 2023 17:43:45
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/3/#reply1512434
Marek p
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 2. 2023 19:16:51
Napsal exander;1657668
Vy máte problém porozumět jazyk a zákonu. V zákoně není nic o "po převzetí".
Lhůta končí čtrnáct dnů ode dne, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezme zboží. Lhůta začíná očividně objednávkou.
Žádná náhrada škody ani jiný postih zde neexistuje, zákon to dokonce explicitně uvádí:
Co nemůžete z nějakého důvodu pochopit je to, že po něm sice můžete vyžadovat kde co pokud neodstoupí od smlouvy, ale ve chvíli kdy to uděláte, tak on řekne, že odstupuje a tím Vaše nároky končí.
Popsal jsem to již výše, zavoláte zákazníkovi, proč zboží nepřevzal, on řekne, že už ho nechce, hotovo.
Tady není důvod o čemkoli distutovat, protože toto naopak ze zákona všechny vychází. Tady není žádná sporná část, která by nechávala prostor por výklad. Leda, že se literu zákona rozhodnete ignorovat.
Shrnutí: Dokud zákazník zboží nepřevezme, stále může od smlouvy odstoupit. A navíc ještě 14 dní potom.
Uz toho mam dost s prominutim pisete jen kraviny. Jsou firmy co se tim zivi a maji x pravniku a funguji. Komcim debatu. Ja si uz vybral firmu co to bude resit zadarmo pro me .
1. 2. 2023 19:16:51
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/3/#reply1512433
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit