Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Zakaznici neprebiraji zasilky vymahani pohledavky

Marek p
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
31. 1. 2023 16:00:39
Jsou lidi co nechteji platit ani zalohu. 
 Asi jsem nasel reseni co nic nestoji     -->
Dobrý den,
od majitelů e-shopů neustále slýcháme, že nevyzvednuté zásilky není třeba řešit. Třeba Vás přesvědčí příklad od našich klientů, kteří si to nemyslí:
Nárok na náhradu škody:
Jedná se o porušení kupní smlouvy podle zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, s nárokem na náhradu způsobené škody. Zde má E-shop nárok na náhradu škody ve výši poštovného a balného a zároveň přiměřenou smluvní pokutu.
Příklad:
Měsíční množství nevyzvednutých zásilek: 100
Váš nárok na náhradu škody: 250 Kč
Průměrná úspěšnost našeho vymáhacího procesu: 86%
Vymoženo klientovi: 21 500,- Kč měsíčně a 258 000,- Kč ročně
Co mě to bude stát?
Vás nestojí služba nic a to ani v případě nevymožení pohledávky. Částka 499,- (běžná cena písemné upomínky) je vyčíslena jako náhrada škody. Z této částky (pokud je vymožena) je naší odměnou 249 Kč za naše služby, 250 Kč je zasláno na Váš účet.
Musím něco doplnit do VOP a OOU?
Ano, veškeré podklady vám zašleme a vy si je pouze zkopírujete do Vašich VOP
Zároveň Vám zašleme právní analýzu tohoto postupu od našeho právního odd.
Nepřijdu o zákazníky?
Díky bohatým zkušenostem (viz. naše reference) můžeme potvrdit, že vymáhání náhrady škody za nepřebrané balíky nevykazuje téměř žádné negativní komentáře. Psychologicky zde vítězí pocit viny zákazníka, který zboží nepřevzal.
Kdo jsme?
Jsme společnost zaměřující se na vymáhání pohledávek, zákaznické linky, marketing, backoffice, ústřednové a IT technologie. Aktuálně spravujeme pohledávky v hodnotě 1 678 456 590,- pro nejvýznamnější klienty v ČR (viz. naše reference). Naši zaměstnanci jsou certifikováni Českou Národní Bankou.
Jak spolupráce funguje?
Jednoduše, jednou měsíčně nám zašlete seznam zákazníků, kteří neodebrali vaše zboží a tím porušili kupní smlouvu. My zahájíme inkasní proces trvající nejdéle jeden měsíc. Následně jsou vám vždy k patnáctému dni v měsíci převedeny vymožené prostředky na Váš účet. Ano, takhle jednoduché to je.
Další služby:
Oslovení stávajících zákazníků: dotazníky, spokojenost prodej doplňkového zboží atd. Zákaznické linky: odbavíme vaše zákazníky rychle a profesionálně
---------- Příspěvek doplněn 31.01.2023 v 16:20 ----------
nebo 
Co se stane, když si nevyzvednete zboží zaslané na dobírku
Plánujete, že si objednáte zboží na dobírku s tím, že si to ještě necháte projít hlavou a když se rozhodnete, že ho vlastně nechcete, tak si jej jednoduše nevyzvednete?
V TOM PŘÍPADĚ DÁVEJTE DOBRÝ POZOR!
Nejdříve si řekneme, co si o tom myslí zákon:
Citujme § 2118 zákona č. 89/2012 Sb.:
ZÁVAZKY Z PRÁVNÍCH JEDNÁNÍ
Povinnosti kupujícího
§ 2118
"Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme."
Nepřevzetím zásilky byste výše zmíněný zákon porušil/a!
Od našeho e-shopu i od zvoleného dopravce obdržíte informace o předání zboží dopravci a následně o tom, že si jej můžete na odběrném místě vyzvednout. Nehledě na to, že Vám v emailu přijde odkaz na přímé sledování pohybu zásilky. Budete tak vědět o každém pohybu zásilky.
Přestože je to Vaše zákonná povinnost, zásilku jste si nevyzvedl/a
Nyní jsou 2 možnosti, jak toto vyřešit:
1. O objednávku máte zájem:
Zboží Vám znovu zašleme. Pouze ale s platbou předem (bankovní převod, platba kartou či jiná online platba). Cena objednávky bude navýšena o přiměřenou kompenzaci za nevyzvednutou zásilku.
2. O objednávku nemáte zájem:
Zde je situace poněkud komplikovanější. To, že zásilku nepřevezmete, neznamená, že jste ji stornovali nebo že jste odstoupili od kupní smlouvy. Znamená to jen to, že jste kupní smlouvu hrubě porušili, dle § 2118 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník (nový).
Odesláním objednávky a jejím následným přijetím a potvrzením naším e-shopem vznikla platná kupní smlouva v plném rozsahu účinná dle našich obchodních podmínek, které jste odsouhlasil/a v posledním kroku před odesláním objednávky, a dle aktuálně platných zákonů České republiky.
Z Vaší strany náš e-shop nezaznamenal jakoukoliv žádost o změnu či stornování objednávky - a to ani do doby expedice naším obchodem a ani následně do doby nejzazšího vyzvednutí na Vámi zvoleném výdejním místě.
Dle zákona má náš obchod právo na kompenzaci vynaloženého poštovného a balného od kupujícího, tedy od Vás. Tato kompenzace je právně vymahatelná, jelikož jste nevyzvednutím zboží porušil/a kupní smlouvu.
Proto Vás požádáme, abyste provedl/a platbu kompenzace s poskytnutými platebními údaji v co nejbližší době - vyhnete se tak komplikacím.
Pokud si budete přát tuto platbu provést jiným způsobem (kartou nebo jinak online), stačí nás kontaktovat.
Pokud nezaplatíte kompenzaci nebo si nenecháte zboží zaslat znovu, nastane následující:
Aktuálně platné zákony České republiky dávají obchodům možnost se efektivně bránit proti nezodpovědným zákazníkům, kteří zásilku na dobírku nepřevezmou.
Jelikož jste porušil/a platnou smlouvu, lze toto řešit následujícími třemi způsoby:
1. Postoupení pohledávky naší agentuře specializující se na vymáhání pohledávek od dlužníků.
2. Soudní cestou.
3. Zaplacení našemu obchodu kompenzaci poštovného.
Body 1 i 2 jsou sice zdlouhavé, pro Vás finančně velmi nevýhodné, ale pro nás velmi efektivní. (Nebyl/a byste první ani poslední.)
Bod 3 je pro Vás cesta nejpřijatelnější a nejlevnější.
Po tom, co se nám nevyzvednuté zboží vrátí, Vám zašleme email, rekapitulující všechny body uvedené v tomto článku. V té chvíli proti Vám nebude zahájeno žádné řízení pro vymáhání pohledávky. Pevně věříme ve Vaši čestnost a zodpovědnost a to, že kompenzaci poštovného uhradíte.
Věříme, že máte plné právo vědět, jaké důsledky může mít neplnění uzavřené smlouvy, byť je to smlouva kupní, uzavřená s internetovým obchodem.
Pokud si myslíte, že se Vás "pouze snažíme zastrašit" nebo "že když jste si dobírku nevyzvedl/a už hodněkrát a nikdo s tím neměl problém", vězte že tomu tak není.
Například dTest (český spotřebitelský měsíčník, který se zaměřuje na testování výrobků a služeb, a zároveň také poskytuje poradenství a rady v oblasti práva spotřebitelů a práv prodejců, informuje o nových zákonech, varuje před nekalými praktikami prodávajících a klamavou reklamou, poskytuje rady při reklamacích apod.) říká toto:
„Tím, že zákazník odmítne balík převzít, nezačíná automaticky plynout lhůta pro odstoupení od smlouvy,“ vysvětluje vedoucí právního oddělení dTestu Lukáš Zelený. "Zákazník tedy bude muset zaplatit. Má ale ještě stále možnost od smlouvy odstoupit. Smluvní pokutu a úroky z prodlení nebo kompenzaci poštovného však bude muset zaplatit v každém případě, tato povinnost se odstoupením od smlouvy neruší.“
My po Vás žádnou pokutu ani úroky z prodlení požadovat nebudeme. Pouze kompenzaci dopravného.
Jen pro zajímavost:
Uvědomte si, že nevyzvednutím zásilky byste nám navíc zvýšili náklady tím, že zásilku musíme rozbalit, zboží pečlivě zkontrolovat, znovu nepoužitelné obalové materiály musíme zlikvidovat, zajistit zpětnou logistiku zboží do skladů a plno jiné práce.
Takovéto náklady stojí giganty mezi českými internetovými obchody neuvěřitelné miliony korun měsíčně - a malé internetové obchody (nebo začínající obchody) to často i zlikviduje.
Že jste to nevěděli? Většina lidí to neví. Ale pro příště, prosíme, přemýšlejte nad tím, až jaké dopady takovéto Vaše jednání může mít.
Proto Vás žádáme, ať zodpovědně dostojíte Vašim závazkům a zboží si vyzvednete - nebo pokud ne, provedete platbu za kompenzaci poštovného.
Náš obchod svou část kupní smlouvy dodržel - Vy byste ji nevyzvednutím zboží porušil/a.
Proto není žádný důvod, aby z Vašich chyb byl tratný náš obchod.
Věříme, že jsme Vám danou problematiku dostatečně vysvětlili.
Pokud stále něčemu nerozumíte nebo potřebujete poradit či pomoci s provedením platby, neváhejte nás kontaktovat.
Předem děkujeme za Vaši férovost.
31. 1. 2023 16:00:39
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/2/#reply1512462
mikrojoby.cz
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
31. 1. 2023 17:01:57
no já nevím, pořád to neřeší fakt, jak dokážete, že adresát je objednavatel
31. 1. 2023 17:01:57
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/2/#reply1512461
exander
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
31. 1. 2023 18:43:43
Napsal mikrojoby.cz;1657585
no já nevím, pořád to neřeší fakt, jak dokážete, že adresát je objednavatel
Nijak, proto je to celé nesmysl. Navíc odsoupení od smlouvy na dálku je do 14 dnů včetně poštovného, tj. se tím nikdy žádný soud nebo úřad nebude zabývat. To by muselo být B2B.
31. 1. 2023 18:43:43
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/2/#reply1512460
Marek p
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
31. 1. 2023 18:55:09
Napsal exander;1657596
Nijak, proto je to celé nesmysl. Navíc odsoupení od smlouvy na dálku je do 14 dnů včetně poštovného, tj. se tím nikdy žádný soud nebo úřad nebude zabývat. To by muselo být B2B.
To neni pravda vy pisete odstoupeni ja pisu neprevzeti zbozi michate dve rozdilne veci. 
31. 1. 2023 18:55:09
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/2/#reply1512459
exander
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
31. 1. 2023 19:15:51
Napsal Marek p;1657598
To neni pravda vy pisete odstoupeni ja pisu neprevzeti zbozi michate dve rozdilne veci. 
Z pohledu soudu je to úplně jedno. Zákon sice píše vrácení zboží do 14 dnů od převzetí zboží, ale to je z pohledu výkladu práva nerelevantní. Odstoupení od smlouvy před převzetím zboží je zcela jistě v době do 14 dnů od převzetí zboží. Nijak to neimplikuje nutnost převzetí, stanovuje to časový rámec, kdy se dá od smlouvy odstoupit. A nepřevzetí zboží je dost očiviný způsob jak odstoupit od smlouvy.
ČOI uvádí:
Je vaším právem od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory odstoupit do 14 dnů od převzetí zboží. Nesmí se však jednat o situaci, kdy je to zákonem vyloučeno. Odstoupení od smlouvy je možné i předtím, než si zboží převezmete. V žádném případě prodávající nesmí spojit toto právo s jakoukoli sankcí.
 Jestli máte eshop, tak si tam rád něco objednám, nepřevezmu a můžete to ze mě zkusit vymoci.
31. 1. 2023 19:15:51
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/2/#reply1512458
lada1979
verified
rating uzivatele
31. 1. 2023 21:10:59
Napsal mikrojoby.cz;1657585
no já nevím, pořád to neřeší fakt, jak dokážete, že adresát je objednavatel
Stejně jako adresát bude prokazovat, že neobjednal
---------- Příspěvek doplněn 31.01.2023 v 21:13 ----------
Napsal exander;1657599
Z pohledu soudu je to úplně jedno. Zákon sice píše vrácení zboží do 14 dnů od převzetí zboží, ale to je z pohledu výkladu práva nerelevantní. Odstoupení od smlouvy před převzetím zboží je zcela jistě v době do 14 dnů od převzetí zboží. Nijak to neimplikuje nutnost převzetí, stanovuje to časový rámec, kdy se dá od smlouvy odstoupit. A nepřevzetí zboží je dost očiviný způsob jak odstoupit od smlouvy.
ČOI uvádí:
 Jestli máte eshop, tak si tam rád něco objednám, nepřevezmu a můžete to ze mě zkusit vymoci.
Pokud tu dáváš citaci ČOI tak si ji přečti. Ano odstoupit můžeš i před převzetím, ale my se tu bavíte o nepřevzetí bez odstoupení, což je porušení smlouvy.
31. 1. 2023 21:10:59
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/2/#reply1512457
exander
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
31. 1. 2023 21:18:40
Napsal láďa1979;1657602
Stejně jako adresát bude prokazovat, že neobjednal
---------- Příspěvek doplněn 31.01.2023 v 21:13 ----------
Pokud tu dáváš citaci ČOI tak si ji přečti. Ano odstoupit můžeš i před převzetím, ale my se tu bavíte o nepřevzetí bez odstoupení, což je porušení smlouvy.
Ukažte sem jediný případ, kdy soud rozhodl, že nepřevzetí zboží není odstoupení od smlouvy. Pak se můžeme o něčem bavit.
31. 1. 2023 21:18:40
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/2/#reply1512456
zdenek92
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
31. 1. 2023 21:25:44
Napsal exander;1657599
Z pohledu soudu je to úplně jedno. Zákon sice píše vrácení zboží do 14 dnů od převzetí zboží, ale to je z pohledu výkladu práva nerelevantní. Odstoupení od smlouvy před převzetím zboží je zcela jistě v době do 14 dnů od převzetí zboží. Nijak to neimplikuje nutnost převzetí, stanovuje to časový rámec, kdy se dá od smlouvy odstoupit. A nepřevzetí zboží je dost očiviný způsob jak odstoupit od smlouvy.
ČOI uvádí:
 Jestli máte eshop, tak si tam rád něco objednám, nepřevezmu a můžete to ze mě zkusit vymoci.
Nepřevzetí zboží není odstoupení od kupní smlouvy. Z uzavřené kupní smlouvy vyplívají i nějaké závazky a ne pouze práva. Dle mého názoru pokud aktivně odstoupí tak je prodejce krátký v jakékoli fázi prodeje a to i po odeslání zboží. Pouhé nepřevzetí ale může být problém pro zákazníka protože tím porušil kupní smlouvu. Nějaké domněnky  a fabulace proč zákazník nepřevzal balík nemají v obchodním vztahu místo. Na každém normálním eshopu je hromada kontaktů a návodů jak odstoupit oficiálně. Rozumím tomu že se nepřevzetí běžně neřeší a neřeším to ani já pokud se nejedná o firmu ale na druhou stranu odmítám názor že nepřebírání je vlastně normální věc a že se takto řeší odstoupení. ČOI se ze své podstaty snaží natahovat výklady zákonů na maximum ve prospěch zákazníka a řekl bych že i za hranu. Jediné vypovídající výklady by byly soudní ale podobné kauzy jsem nezaregistroval. 
31. 1. 2023 21:25:44
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/2/#reply1512455
exander
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
31. 1. 2023 21:30:45
Napsal zdenek92;1657605
Nepřevzetí zboží není odstoupení od kupní smlouvy. Z uzavřené kupní smlouvy vyplívají i nějaké závazky a ne pouze práva. Dle mého názoru pokud aktivně odstoupí tak je prodejce krátký v jakékoli fázi prodeje a to i po odeslání zboží. Pouhé nepřevzetí ale může být problém pro zákazníka protože tím porušil kupní smlouvu. Nějaké domněnky  a fabulace proč zákazník nepřevzal balík nemají v obchodním vztahu místo. Na každém normálním eshopu je hromada kontaktů a návodů jak odstoupit oficiálně. Rozumím tomu že se nepřevzetí běžně neřeší a neřeším to ani já pokud se nejedná o firmu ale na druhou stranu odmítám názor že nepřebírání je vlastně normální věc a že se takto řeší odstoupení. ČOI se ze své podstaty snaží natahovat výklady zákonů na maximum ve prospěch zákazníka a řekl bych že i za hranu. Jediné vypovídající výklady by byly soudní ale podobné kauzy jsem nezaregistroval. 
Za nepřevzetí zboží neexistuje žádný postil a spotřebitel má právo odstupit až do 14. dnů od převzetí zboží. Tedy pokud zboží nepřevezme, tak ta lhůta 14 dnů ani nikdy nezačne běžet, tj. může odstoupit kdykoli po té, co zboží nepřevzal. Vy mu zavoláte, proč nepřevzal zboží a řekne, že už ho nechce.
Můžete zkusit sjednat postih za nepřevzetí zboží, ale podle mě nikdy přes žádný soud smluvní pokutu ze spotřebitelské kupní smlouvy sjednané na dálku neprojde.
---------- Příspěvek doplněn 31.01.2023 v 22:40 ----------
Upřímně si ani nejsem jistý, že by ta smluví pokuta mohla fungovat, protože odstoupením od smlouvy vracíte celé plnění včetně poštovného, tj. těžko můžete sjednat smluvní pokutu ve které si vymíníte uhrazení poštovného při nepřevzetí, když ho stejně ze zákona vracíte.
Vy byste v podstatě chtěl rozlišit situaci, kdy zákazník odstupí před převzetím zboží a po převztetí smluvní pokutou, když to řeknu polopaticky.
31. 1. 2023 21:30:45
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/2/#reply1512454
zdenek92
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
31. 1. 2023 21:45:10
Napsal exander;1657606
Za nepřevzetí zboží neexistuje žádný postil a spotřebitel má právo odstupit až do 14. dnů od převzetí zboží. Tedy pokud zboží nepřevezme, tak ta lhůta 14 dnů ani nikdy nezačne běžet, tj. může odstoupit kdykoli po té, co zboží nepřevzal. Vy mu zavoláte, proč nepřevzal zboží a řekne, že už ho nechce.
Můžete zkusit sjednat postih za nepřevzetí zboží, ale podle mě nikdy přes žádný soud smluvní pokuta ze spotřebitelské kupní smlouvy sjednané na dálku neprojde.
Já mám pocit že zde nikdo nehovoří o smluvních pokutách ale o náhradě škody. To, že zásilku nepřevezmete, neznamená, že jste ji stornovali nebo že jste odstoupili od kupní smlouvy. Znamená to jen to, že jste kupní smlouvu hrubě porušili, dle § 2118 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník. A jak zde již někteří diskutující zmínili tak škodu často úspěšně vymáhají. 
31. 1. 2023 21:45:10
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/2/#reply1512453
exander
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
31. 1. 2023 21:48:21
Napsal zdenek92;1657608
Já mám pocit že zde nikdo nehovoří o smluvních pokutách ale o náhradě škody. To, že zásilku nepřevezmete, neznamená, že jste ji stornovali nebo že jste odstoupili od kupní smlouvy. Znamená to jen to, že jste kupní smlouvu hrubě porušili, dle § 2118 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník. A jak zde již někteří diskutující zmínili tak škodu často úspěšně vymáhají. 
Co je náhrada škody za paragraf? Náhrada škody se v NOZ vyskytuje pouze u zájezdů.
To, že jim někdo zaplatí neznamená, že na to je nějaký právní nárok. Jinak se nebavím o B2B, tam je to jiné. Bavím se o spotřebitelské kupní smlouvě.
31. 1. 2023 21:48:21
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/2/#reply1512452
lada1979
verified
rating uzivatele
31. 1. 2023 22:17:54
Napsal exander;1657604
Ukažte sem jediný případ, kdy soud rozhodl, že nepřevzetí zboží není odstoupení od smlouvy. Pak se můžeme o něčem bavit.
ukaž jediný kdy tak rozhodl, navíc pokud nepřevzal v okamžiku kdy se zavázal k převzetí a zaplacení evidentně smlouvu nenaplnil a vznikla škoda.
31. 1. 2023 22:17:54
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/2/#reply1512451
exander
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
31. 1. 2023 22:19:09
Napsal láďa1979;1657612
ukaž jediný kdy tak rozhodl
Tak nefunguje zero hyphothesis. Nemusíme dokazovat opak každého nesmyslu.
31. 1. 2023 22:19:09
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/2/#reply1512450
zdenek92
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
31. 1. 2023 22:20:43
Napsal exander;1657610
Co je náhrada škody za paragraf? Náhrada škody se v NOZ vyskytuje pouze u zájezdů.
To, že jim někdo zaplatí neznamená, že na to je nějaký právní nárok. Jinak se nebavím o B2B, tam je to jiné. Bavím se o spotřebitelské kupní smlouvě.
Tu škodu za porušení si ujednáte v obchodních podmínkách. Nějaký rámec je pravděpodobně někde definován vzhledem k tomu že takovou praxi nezpochybňuje ani kupříkladu prozákaznický dTest 
„Tím, že zákazník odmítne balík převzít, nezačíná automaticky plynout lhůta pro odstoupení od smlouvy,“ vysvětluje vedoucí právního oddělení dTestu Lukáš Zelený. "Zákazník tedy bude muset zaplatit. Má ale ještě stále možnost od smlouvy odstoupit. Smluvní pokutu a úroky z prodlení nebo kompenzaci poštovného však bude muset zaplatit v každém případě, tato povinnost se odstoupením od smlouvy neruší.“
31. 1. 2023 22:20:43
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/2/#reply1512449
lada1979
verified
rating uzivatele
31. 1. 2023 22:38:42
Napsal exander;1657613
Tak nefunguje zero hyphothesis. Nemusíme dokazovat opak každého nesmyslu.
nápodobně
31. 1. 2023 22:38:42
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznici-neprebiraji-zasilky-vymahani-pohledavky/strana/2/#reply1512448
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit