Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Zákaznice vrátila zboží bez obalu a ramínka, které dostala. Co s tím?

Peter
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
7. 2. 2016 18:57:03
Když prodáváte plavky s ramínkem na plavky a pytlíkem na plavky, je podstatný rozdíl jako když prodáváte plavky. Nevím co řešíte. Že to odmítl uznat dodavatel...přihoďte mu tam jedno ramínko z jiných plavek, ty jiné příště pošlete zákazníku bez ramínka a je to vyřešené. Snažím se hlavně přemýšlet. Já myslím, že to je u elektronického obchodu strašně důležité.
7. 2. 2016 18:57:03
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznice-vratila-zbozi-bez-obalu-a-raminka-ktere-dostala-co-s-tim/strana/2/#reply1172693
Metaxa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
7. 2. 2016 21:56:12
Napsal Oleg;1264752
Raminko jako raminko plavek nebo raminko pro veseni do skrine?
Jinak pokud to byla reklamace tak neni nutny zadny obal ani raminko. Pokud je to vraceni, tak samozrejme nejlepe v puvodnim obale a s prislusenstvim. Vy na plavky nemate podminky nakupovani nebo? Byly nosene, jsou s visackamy?
přímo OP na plavky nemáme, protože plavky prodáváme pouze jen jako doplňěk k věcem na pláž atd...Ale asi něco vypracujeme i na plavky. Jako jsme museli ke každé kameře do auta psát, že není poškrábaná, ale že na kemaře je fólie, která se musí sundat. X desítek lidí kamery totiž vracelo, že sou poškrábaný, ale to bylo jen na té fólii
7. 2. 2016 21:56:12
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznice-vratila-zbozi-bez-obalu-a-raminka-ktere-dostala-co-s-tim/strana/2/#reply1172692
intehos
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
8. 2. 2016 02:21:30
Metaxa:
Tady vidíš "ochranu" spotřebitele v praxi. Vznikají nové a nové předpisy, v drtivé většině ve prospěch spotřebitele, který to ovšem často zneužívá. Je jich sice menšina, ale zákon jim v podstatě nahrává. Pak se tady dozvíš, že je lepší vrátit peníze, protože ti to nestojí za problémy, což je v překladu - tohle jsme si ze zákazníků (prodejci) udělali sami, protože jim pořád ustupujeme (přesto že jsme v právu), aby byl klid a náhodou se někde něco o nás špatnýho nenapsalo... Ano, momentálně je to pro prodejce jednodušší, ale je to prostě špatně. Je to strašný alibismus, protože pokud to tomu zákazníkovi jednou takhle lehce projde, bude to dělat pořád i u dalších prodejců.
Další věcí je, že pokud tě zákazník bude pomlouvat různě po internetu atd., tak mu za to v podstatě žádný postih nehrozí. A když už by se někdo do soudního sporu pustil, jednou už si to lidi přečetli, že ten a ten prodejce je hajzl. A jak známo, lidi dělají závěry bez jakéhokoliv ověření, takže stejně bude ten prodejce za hajzla, přestože soud za několik let rozhodl jinak...
8. 2. 2016 02:21:30
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznice-vratila-zbozi-bez-obalu-a-raminka-ktere-dostala-co-s-tim/strana/2/#reply1172691
zlutejbanan
verified
rating uzivatele
8. 2. 2016 02:40:21
Především plavky vůbec nemá co vracet dle směrnice EU, stejně jako např. spodní prádlo.
8. 2. 2016 02:40:21
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznice-vratila-zbozi-bez-obalu-a-raminka-ktere-dostala-co-s-tim/strana/2/#reply1172690
malyprinc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
8. 2. 2016 10:40:20
Metaxa: nějak nechápu vaši poznámku o tom, že ty plavky už neprodáte, protože jsou poslední kus. Proč by se neměly prodat? Dejte je do slevy za nákupku a za chvíli budou pryč. Hádat se o ramínko s pytlíkem mi přijde trochu amatérské. Představte si, že by s takovým přístupem prodávala např. alza, nebo mall.
8. 2. 2016 10:40:20
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznice-vratila-zbozi-bez-obalu-a-raminka-ktere-dostala-co-s-tim/strana/2/#reply1172689
Evelina
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
8. 2. 2016 10:58:49
Napsal zlutejbanan;1264843
Především plavky vůbec nemá co vracet dle směrnice EU, stejně jako např. spodní prádlo.
dle jaké směrnice? Pokud myslíš tu výjimku o hygienickém obalu, tak prádlo ani plavky nejsou baleny v hygienickém obalu a je možné je vrátit jako jakékoliv jiné zboží.
8. 2. 2016 10:58:49
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznice-vratila-zbozi-bez-obalu-a-raminka-ktere-dostala-co-s-tim/strana/2/#reply1172688
zlutejbanan
verified
rating uzivatele
8. 2. 2016 17:07:20
Napsal Evelina;1264898
dle jaké směrnice? Pokud myslíš tu výjimku o hygienickém obalu, tak prádlo ani plavky nejsou baleny v hygienickém obalu a je možné je vrátit jako jakékoliv jiné zboží.
Nemá to nic společného s obalem ale s tím že nelze vyloučit použití či vyzkoušení věci na intimních místech, což plavky rozhodně splňují na 200% a proto tyto produkty podléhají zvláštnímu režimu a nelze je tak vracet. Nebo tobě by se snad líbilo jít si koupit plavky a vědět, že si je před tebou zkoušela slečna na ostro? Asi by si je také neměla zájem koupit :)
8. 2. 2016 17:07:20
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznice-vratila-zbozi-bez-obalu-a-raminka-ktere-dostala-co-s-tim/strana/2/#reply1172687
Fido123
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
8. 2. 2016 17:17:25
Napsal zlutejbanan;1265043
Nemá to nic společného s obalem ale s tím že nelze vyloučit použití či vyzkoušení věci na intimních místech, což plavky rozhodně splňují na 200% a proto tyto produkty podléhají zvláštnímu režimu a nelze je tak vracet. Nebo tobě by se snad líbilo jít si koupit plavky a vědět, že si je před tebou zkoušela slečna na ostro? Asi by si je také neměla zájem koupit :)
No a ta směrnice?
8. 2. 2016 17:17:25
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznice-vratila-zbozi-bez-obalu-a-raminka-ktere-dostala-co-s-tim/strana/2/#reply1172686
zlutejbanan
verified
rating uzivatele
8. 2. 2016 18:24:12
Napsal Fido123;1265048
No a ta směrnice?
Dle Směrnice EU L 144/19 Úřední věstník Evropských společenství ze dne 4.6.1997 a Směrnice Evropského parlamentu a rady EU 97/7/ES ze dne 20. května 1997 spadá toto zboží do kategorie "Zboží zvláštního charakteru" u něhož se nedá vyloučit, že bylo použitu na intimních partiích a nelze u něj požadovat odstoupení od kupní smlouvy, nebo výměnu zboží.
8. 2. 2016 18:24:12
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznice-vratila-zbozi-bez-obalu-a-raminka-ktere-dostala-co-s-tim/strana/2/#reply1172685
Jan Kovanda
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
8. 2. 2016 18:59:12
Napsal keran;1264748
Obdobný případ také teď řeším :-( Paní koupila svetr 4.12. po novém roce psala, že by ho ráda vyměnila za jiný, což jsme s výměnou souhlasili. Svetr dorazil až teď 5.2. bez visaček a když jsem se podrobně podívala na vlákno svetru a porovnala ho s novým, tak jsi sem téměř jistá, že byl nošený a vyprán. Zboží jí posílám zpět, vyjít zákazníkovi vstříc OK, ale ne ze sebe dělat blba...
Výborný je, jak si lidé to vrácení vždycky "předpřipraví". Napíšou v den dodání, že chtějí produkt vrátit protože to a to, pak měsíc produkt používají, a teprve poté ho pošlou zpět.
Tito mazaní lidé mají ve většině případů stejné postupy. Takže už od začátku téměř s jistotou poznáte, kdo se vás snaží odrbat a kdo to chce opravdu vrátit.
8. 2. 2016 18:59:12
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznice-vratila-zbozi-bez-obalu-a-raminka-ktere-dostala-co-s-tim/strana/2/#reply1172684
Fido123
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
8. 2. 2016 19:10:25
Napsal zlutejbanan;1265068
Dle Směrnice EU L 144/19 Úřední věstník Evropských společenství ze dne 4.6.1997 a Směrnice Evropského parlamentu a rady EU 97/7/ES ze dne 20. května 1997 spadá toto zboží do kategorie "Zboží zvláštního charakteru" u něhož se nedá vyloučit, že bylo použitu na intimních partiích a nelze u něj požadovat odstoupení od kupní smlouvy, nebo výměnu zboží.
Ve směrnici EU 97/7/ES nic podobného nevidím a stejně už byla dávno zrušena.
Směrnici EU L 144/19 se mi nedaří dohledat, kde jí najdu? Nejlépe přímo inkriminovanou pasáž...
8. 2. 2016 19:10:25
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznice-vratila-zbozi-bez-obalu-a-raminka-ktere-dostala-co-s-tim/strana/2/#reply1172683
Evelina
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
8. 2. 2016 19:46:47
Napsal zlutejbanan;1265068
Dle Směrnice EU L 144/19 Úřední věstník Evropských společenství ze dne 4.6.1997 a Směrnice Evropského parlamentu a rady EU 97/7/ES ze dne 20. května 1997 spadá toto zboží do kategorie "Zboží zvláštního charakteru" u něhož se nedá vyloučit, že bylo použitu na intimních partiích a nelze u něj požadovat odstoupení od kupní smlouvy, nebo výměnu zboží.
To je text zkopírovaný z OP většiny sexshopů.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31997L0007:cs:HTML
Uváděná směrnice nic takového nezmiňuje, je tam všem známé neodstoupení u : o dodávce zboží upraveného podle požadavků spotřebitele nebo zboží přizpůsobené osobním požadavkům nebo zboží, které nemůže být pro svůj charakter vráceno nebo které snadno podléhá zkáze nebo které má prošlou dobu spotřeby. Takže si tam každej do "zboží pro svůj charakter" může napasovat co chce třeba :-D Toto je ošetřeno v NOZ právě tím hygienickým obalem, avšak spodní prádlo palvky tam rozhodně nespadá.
8. 2. 2016 19:46:47
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznice-vratila-zbozi-bez-obalu-a-raminka-ktere-dostala-co-s-tim/strana/2/#reply1172682
i-PRESS
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
8. 2. 2016 20:15:09
Ty často uváděné odkazy na ES už dávno neplatí :D
Je to teď komplikovanější než dříve (kdo by to čekal, že?), protože nyní toto definuje směrnice ES 2011/83/EU, která platí tuším od června 2013. Tam se ale nově v článku 16 v odstavci "e" píše (Výjimky z práva odstoupit od smlouvy): "dodání zboží v uzavřeném obalu, které není možné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů a které spotřebitel z tohoto obalu vyňal;".
Dle tohoto by tedy musel být takový výrobek nově zabalen tak, aby bylo třeba jej z obalu vyjmout. Jestliže obal nemá, chápu to tak, že si to EU vysvětluje jako že není třeba přihlížet k hygienickýcm důvodům.
Ale je to zákon a je tak napsaný, takže práva jako prodejci máte taková, jaká si dokážete obhájit :-)) Napadá mě totiž, jestli by se nedalo využít jiného ustanovení a to dle odstavce 47:
"Aby se spotřebitel obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, měl by s ním nakládat a zkontrolovat je jen takovým způsobem, jaký by mu byl umožněn v prodejně."
Pokud by se dalo vyargumentovat, že není možné třeba ony plavky vyzkoušet ani na prodejně, neměl by mít v případě nákupu na dálku v tomto extra privilegia.. Každopádně by to chtělo asi ověřit, jelikož je nutné to uvést ve VOP.
8. 2. 2016 20:15:09
https://webtrh.cz/diskuse/zakaznice-vratila-zbozi-bez-obalu-a-raminka-ktere-dostala-co-s-tim/strana/2/#reply1172681
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit