Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Začátek podnikání – bar/kavárna

hnidopich
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
10. 11. 2017 14:13:49
Napsal 108;1423133
:)))) Hnidopich je koukám odborník na vše a kvalitní šenkýř...
Tak jsem si prošel historii a nějak jsem nikde nenašel, že bych se holedbal tím, že všemu rozumím, sice občas "zaryju" i do neznáma, ale snažím se v rámci určitých mantinelů.
A co se týče toho šenkování, no nevím, gastro mne živí 30 let a postava jde spíše do obezity, nikoliv do anorexie, takže asi na tom nebudu úplně špatně ;-)
---------- Příspěvek doplněn 10.11.2017 v 14:20 ----------
Napsal Re4DeR;1423137
pocitas jen otevreni nebo i naklady ze zacatku? podle me je to rozpocet tak na otevreni a maximalne na prvni 3 mesice provozu coz mi prijde malo.
jsme ted pocitali rozpocet na hospodu (s kuchyni) a nákladove to vychazelo cca 10-15k euro mesicne coz me docela prekvapilo, cekal jsem min trochu.
---------- Příspěvek doplněn 10.11.2017 v 11:47 ----------
no prijde mi, ze má celkem realny pohled. spis mi prijde ze je az levny
Nechtělo se mi to tady rozvádět, protože tak, jako já detailně nevidím do programování, věřím, že většina tady nezná úskalí gastra, takže jen pár opravdu zasvěcených ví vo co GO.
Nic méně jsem nějak nepočítal, že by tam byla kuchyň, podle toho co psala v úvodu, snad se ptala na ohřívaná jídla, nebo tak něco a bral jsem to spíš jako takovou "low-cost" záležitost, že si spoustu poshání pod rukou a půjde spíše cestou svépomocí a vybavení od dodavatelů, takže jsem byl opravdu úsporný. Ale v zásadě je to jedno, vím, že jsme tady někdy zlí, ale až čas vždycky ukáže, že i občas velmi pravdiví ;-)
---------- Příspěvek doplněn 10.11.2017 v 14:29 ----------
Napsal princezna.conzuela;1423166
Díky všem, přesně takové reakce jsem čekala, to jsem mohla mrknout na diskuzi na Novinky.cz :)
Jen všem pobaveným, co se lámou v pase z mých dotazů - ano, jsem naprostý začátečník, nezkušený, naivní...Proto si dávám třeba rok na načerpání zkušeností, plánuji se v oboru vzdělávat a zkušenosti sbírat. Nechci s tím, co vím, podnik otevírat zítra. Proto jsem doufala, že mi tady někdo poradí, jak se nejlépe připravit, dodá zkušenosti pozitivní a negativní. Je mi 27 let, velkou část života pracuji pro zaměstnavatele, který mi dává zlomek toho, co mu vydělám. Celou tu dobu si říkám, že teď není vhodná doba, a jednou třeba se mi poštěstí. Ale tohle srabáctví nikdy nikomu úspěch nepřineslo. A tak jsem se rozhodla splnit si sen a nečekat na zázrak. Lidé lidem pomáhat neumí, tak znovu poprosím "strýčka googla", ten většinou neprotestuje. Děkuju
---------- Příspěvek doplněn 10.11.2017 v 13:09 ----------
Děkuju moc:)
Abych uzavřel svou diskusi kolem Vaší vinárny.
Nejsem pobavený, jsem udivený, že ve svých 27 letech kladete takové triviální dotazy.
Přeci nebudu zjišťovat takové zásadní věci jako je hygiena kolem gastra, zde na webtrhu, ale obrátím se přímo na hygienu atd. atd. Pak se nedivte, že jsou reakce takové, jaké jsou a seč si myslíte, že jsou zde někteří zlí, tak je to ve Vašem případě dobrá rada nad zlato.
Ale přeji mnoho úspěchů a ať vyděláváte co nejvíc. Hezký víkend.
10. 11. 2017 14:13:49
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/3/#reply1311058
Založil jsem Historky z gastropodnikání.
10. 11. 2017 14:31:16
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/3/#reply1311057
Panv12
verified
rating uzivatele
10. 11. 2017 14:36:35
Napsal Martin Schlemmer;1423200
Založil jsem Historky z gastropodnikání.
Já bych se přimluvil za založení sekce podnikatelské nápady pro každý den nebo konzultace podnikatelského záměru, který mě právě napadl (tím pádem by v sekci podnikání byly dotazy kde uživatel má už víceméně jasno a ptá se na konkrétní problém, zatímco tato sekce by byla pro ty kteří neví vůbec nic a jen jen napadlo, že by mohli v něčem podnikat)
10. 11. 2017 14:36:35
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/3/#reply1311056
grizly007
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
10. 11. 2017 14:59:49
Napsal princezna.conzuela;1423097
Ahoj všem, chystám se otevřít vlastní podnik - bar/kavárna/vinárna. Mám svůj vlastní neotřelý koncept, který doufám přiláká zákazníky. Mám zjištěné základní informace, které k rozjezdu podniku potřebuji - živnostenský list, výuční list v oboru, popř. kurz, kolaudace, požární předpisy. Na několik otázek ale pořád nemůžu najít odpovědi: Pokud budu chtít prodávat občerstvení, které nebude vyráběno na provozovně, bude muset provozovna splňovat hygienické podmínky jako restaurace? Jak si vypočítám zhruba, kolik nápojů bude třeba pro začátek nakoupit a kde zjistím dopředu ceny? (nealko, víno, pivo).
Pokud je tu někdo, kdo podobný byznys rozjížděl, byla bych moc vděčná za jakýkoliv tip. Začínám úplně s 0, tedy budu řešit podnikatelskou půjčku.
Děkuji
Conzuela
Nealko normálně zaváží třeba Pepsi ale v menším ti doporučuju Praha-SAPA obchod Tamda, nakoupíš tam nealko které běžně ani neni v obchodech a můžeš tim lidi hezky překvapit + samozřejmě mají i dobré ceny a neuvěřitelný výběr a nemusíš toho brát hodně. Paradoxně se tam dá koupit Coca-Cola levněji než přímo u Coca coly, jelikož mají obrovské odběry.
10. 11. 2017 14:59:49
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/3/#reply1311055
princezna.conzuela
verified
rating uzivatele
10. 11. 2017 15:30:38
Napsal grizly007;1423207
Nealko normálně zaváží třeba Pepsi ale v menším ti doporučuju Praha-SAPA obchod Tamda, nakoupíš tam nealko které běžně ani neni v obchodech a můžeš tim lidi hezky překvapit + samozřejmě mají i dobré ceny a neuvěřitelný výběr a nemusíš toho brát hodně. Paradoxně se tam dá koupit Coca-Cola levněji než přímo u Coca coly, jelikož mají obrovské odběry.
Děkuju za tip:)
10. 11. 2017 15:30:38
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/3/#reply1311054
langosh
verified
rating uzivatele
10. 11. 2017 15:45:36
Napsal princezna.conzuela;1423097
Ahoj všem, chystám se otevřít vlastní podnik - bar/kavárna/vinárna.
A nechcete pro začátek uvažovat o něčem organizačně i ekonomicky méně náročném? Třeba mobilní prodejně / mobilním stánku se zmrzlinou / kebabem? Ve dvou lidech je to zvládnutelný a zisk je (máte-li alespoň trochu dobrý místo) luxusní. Navíc výbornou kopečkovou zmrzlinu jsem vám schopen dodávat za hodně dobrou cenu (vaše marže několik set procent) ;-). Základem je ale sehnat vhodné (= frekventované) místo - cyklostezka, odpočívadlo u silnice atd. Do sortimentu přidáte domácí limonádu (marže v řádech tisíců procent) nebo ledovou tříšť, kafe (kávovar dostanete za odběry zdarma) a budete-li šikovná, za rok můžete mít vyděláno na otevření vlastního podniku ;-).
10. 11. 2017 15:45:36
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/3/#reply1311053
cargopro
verified
rating uzivatele
10. 11. 2017 15:46:22
Napsal princezna.conzuela;1423193
Jasně, to je první, na co člověk myslí, když si chce otevřít podnik:D že mu někdo bude čmárat hovnama po zdech a barmanka bude chcát do vína. Proto jsou všichni posraní něco dělat, protože se vždycky najde pár dobráků, co maj v rukávu hromadu historek:)
to první není tak důležité jako to poslední, což může být např. letící krýgl, po té co jste nenalila ožralému cigánovi, ne opravdu to se běžně stává. Taky jinde než za barem nezažijete ten adrenalin, když vám míří pistolí nějaký zfetovaný debil na obličej a chce vaše peníze. SCI -FI ? Ne realita, a bude hůř.
10. 11. 2017 15:46:22
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/3/#reply1311052
princezna.conzuela
verified
rating uzivatele
10. 11. 2017 16:02:29
Napsal cargopro;1423224
to první není tak důležité jako to poslední, což může být např. letící krýgl, po té co jste nenalila ožralému cigánovi, ne opravdu to se běžně stává. Taky jinde než za barem nezažijete ten adrenalin, když vám míří pistolí nějaký zfetovaný debil na obličej a chce vaše peníze. SCI -FI ? Ne realita, a bude hůř.
Vzhledem ke konceptu provozu doufám, že tam podobné existence budou chodit zřídkakdy. Navíc to je stejné jako bát se cestovat, že tam náhodou někde může někdo spáchat teroristický útok. Jasně a bude hůř. Od lidí s tímto přemýšlením rady nechci. Díky
---------- Příspěvek doplněn 10.11.2017 v 16:03 ----------
Napsal langosh;1423222
A nechcete pro začátek uvažovat o něčem organizačně i ekonomicky méně náročném? Třeba mobilní prodejně / mobilním stánku se zmrzlinou / kebabem? Ve dvou lidech je to zvládnutelný a zisk je (máte-li alespoň trochu dobrý místo) luxusní. Navíc výbornou kopečkovou zmrzlinu jsem vám schopen dodávat za hodně dobrou cenu (vaše marže několik set procent) ;-). Základem je ale sehnat vhodné (= frekventované) místo - cyklostezka, odpočívadlo u silnice atd. Do sortimentu přidáte domácí limonádu (marže v řádech tisíců procent) nebo ledovou tříšť, kafe (kávovar dostanete za odběry zdarma) a budete-li šikovná, za rok můžete mít vyděláno na otevření vlastního podniku ;-).
Dobrý den. Děkuji, nad tímto reálně uvažuji.
10. 11. 2017 16:02:29
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/3/#reply1311051
Zbynek Subert
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
10. 11. 2017 16:08:09
Napsal princezna.conzuela;1423226
Vzhledem ke konceptu provozu doufám, že tam podobné existence budou chodit zřídkakdy. Navíc to je stejné jako bát se cestovat, že tam náhodou někde může někdo spáchat teroristický útok. Jasně a bude hůř. Od lidí s tímto přemýšlením rady nechci. Díky
---------- Příspěvek doplněn 10.11.2017 v 16:03 ----------
Dobrý den. Děkuji, nad tímto reálně uvažuji.
Chcete mi říct, že máte vizi vlastního podniku (kavárna, bar) a po první nabídce začnete uvažovat o stánku s kebabem? Nejste náhodou sestra Panv12 ?
10. 11. 2017 16:08:09
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/3/#reply1311050
Barvajz
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
10. 11. 2017 16:11:29
Napsal princezna.conzuela;1423097
Ahoj všem, chystám se otevřít vlastní podnik - bar/kavárna/vinárna. Mám svůj vlastní neotřelý koncept, který doufám přiláká zákazníky.
...
Děkuji
Conzuela
Spousta lidí, když si plánují podnikání tak si s kalkulačkou v ruce propočítávají budoucí prodeje a zisky .... Realita je pak ale úplně jiná. Pokud neumíte udělat relevantní marketingový průzkum nebo na něj nemáte peníze, který by vám řekl, kolik budete mít asi tak zákazníků, tak bych si moc nelámal hlavu s tím kolik mám čeho objednat. Odhadněte si kolik toho asi tak prodáte za měsíc a to objednejte. Provozní zkušenost vám ukáže jestli objednávat víc nebo míň. Do začátku stejně musíte mít daleko víc peněz, než na první objednávku. Takže toto určitě nebude z hlediska nákladů to klíčové.
Ceny se samozřejmě dozvíte od velkoobchodu, od kterého budete odebírat. Zeptejte se také na množstevní slevy, ne každý je sděluje automaticky. V podnikání se vše mění a vyvíjí v čase. Nalézat nové dodavatele a dohadovat s nimi nižší ceny je jedna ze schopností, které budete potřebovat trvale, ne jen v počátku. Proto si tuto schopnost začněte pěstovat již nyní.
Otázku ohledně hygieny si vygooglujte nebo se zeptejte na hygieně. To je podle mě naprosto okrajová záležitost.
Ohledně úvěru na podnikání. 100% vám žádná banka nedá, jinde si nepůjčujte ani náhodou. A s těmi úvěry opatrně. Řada lidí si např. neuvědomuje, že splátka jistiny úvěru není nákladová položka. A potom mají velký problém. Protože v začátcích se člověk velmi snadno dostane do situace, kdy vydělává tak tak na ty splátky úvěrů a pro sebe mu zbývá naprosté minimum. A protože si ty splátky nemůže dát do nákladů, tak má jakoby zisk, ze kterého musí platit daň z příjmu (a z toho se pak odvíjejí ještě vyšší částky na sociálku a zp) a na to už pak nemusí mít peníze. Někdo si pak musí brát úvěry na placení daní. Jako podnikatel ve středních letech, který už má lecos za sebou vám poradím věc, kterou jsem ve vašem věku sám nechtěl slyšet. S odstupem času si myslím, že to byla chyba. Našetřete si peníze do začátku, byť by to mělo trvat třeba tři až pět let. Nepůjčujte si. Pokud nemáte zkušenosti, tak tím nic neurychlíte, jen vám přibudou šediny a nakrmíte banku.
Nepodnikám v tomto oboru, ale myslím, že nejvyšší částky, které padly výše, budou naprosté minimum. Obecně se doporučuje mít peníze alespoň na pokrytí nákladů v prvních 6 měsících. Plus nějaké to vybavení. Půl mega bych bral pro toto jako naprosté minimum.
Snů se nevzdávejte i když to třeba teď nevypadá reálně. Nebo to nebude vypadat reálně až se vrátíte z banky, kde budete žádat o těch 100% :-).
Přeji hodně štěstí.
10. 11. 2017 16:11:29
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/3/#reply1311049
princezna.conzuela
verified
rating uzivatele
10. 11. 2017 16:12:36
Napsal Zbyněk Šubert;1423228
Chcete mi říct, že máte vizi vlastního podniku (kavárna, bar) a po první nabídce začnete uvažovat o stánku s kebabem? Nejste náhodou sestra Panv12 ?
Dobrý den, možná by chtělo příspěvky číst celé, než se k nim budete vyjadřovat. Reálně uvažuji o stánku, kterým si přivydělám, než budu schopna svůj podnik otevřít. V předchozím příspěvku jsem psala, že teprve budu sbírat zkušenosti a kavárnu chci otevřít nejdříve za rok. Do té doby můžu sbírat zkušenosti s menším stánkem a zároveň případně vydělat část peněz na provoz. Je mi vážně líto lidí, co mají potřebu neustále srážet lidi, které neznají prostřednictvím internetu. To je totiž ta nejméně užitečná činnost na světě.
---------- Příspěvek doplněn 10.11.2017 v 16:16 ----------
Napsal Barvajz;1423229
Spousta lidí, když si plánují podnikání tak si s kalkulačkou v ruce propočítávají budoucí prodeje a zisky .... Realita je pak ale úplně jiná. Pokud neumíte udělat relevantní marketingový průzkum nebo na něj nemáte peníze, který by vám řekl, kolik budete mít asi tak zákazníků, tak bych si moc nelámal hlavu s tím kolik mám čeho objednat. Odhadněte si kolik toho asi tak prodáte za měsíc a to objednejte. Provozní zkušenost vám ukáže jestli objednávat víc nebo míň. Do začátku stejně musíte mít daleko víc peněz, než na první objednávku. Takže toto určitě nebude z hlediska nákladů to klíčové.
Ceny se samozřejmě dozvíte od velkoobchodu, od kterého budete odebírat. Zeptejte se také na množstevní slevy, ne každý je sděluje automaticky. V podnikání se vše mění a vyvíjí v čase. Nalézat nové dodavatele a dohadovat s nimi nižší ceny je jedna ze schopností, které budete potřebovat trvale, ne jen v počátku. Proto si tuto schopnost začněte pěstovat již nyní.
Otázku ohledně hygieny si vygooglujte nebo se zeptejte na hygieně. To je podle mě naprosto okrajová záležitost.
Ohledně úvěru na podnikání. 100% vám žádná banka nedá, jinde si nepůjčujte ani náhodou. A s těmi úvěry opatrně. Řada lidí si např. neuvědomuje, že splátka jistiny úvěru není nákladová položka. A potom mají velký problém. Protože v začátcích se člověk velmi snadno dostane do situace, kdy vydělává tak tak na ty splátky úvěrů a pro sebe mu zbývá naprosté minimum. A protože si ty splátky nemůže dát do nákladů, tak má jakoby zisk, ze kterého musí platit daň z příjmu (a z toho se pak odvíjejí ještě vyšší částky na sociálku a zp) a na to už pak nemusí mít peníze. Někdo si pak musí brát úvěry na placení daní. Jako podnikatel ve středních letech, který už má lecos za sebou vám poradím věc, kterou jsem ve vašem věku sám nechtěl slyšet. S odstupem času si myslím, že to byla chyba. Našetřete si peníze do začátku, byť by to mělo trvat třeba tři až pět let. Nepůjčujte si. Pokud nemáte zkušenosti, tak tím nic neurychlíte, jen vám přibudou šediny a nakrmíte banku.
Nepodnikám v tomto oboru, ale myslím, že nejvyšší částky, které padly výše, budou naprosté minimum. Obecně se doporučuje mít peníze alespoň na pokrytí nákladů v prvních 6 měsících. Plus nějaké to vybavení. Půl mega bych bral pro toto jako naprosté minimum.
Snů se nevzdávejte i když to třeba teď nevypadá reálně. Nebo to nebude vypadat reálně až se vrátíte z banky, kde budete žádat o těch 100% :-).
Přeji hodně štěstí.
Děkuju moc za odpověď:)
10. 11. 2017 16:12:36
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/3/#reply1311048
Zbynek Subert
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
10. 11. 2017 16:39:48
Napsal princezna.conzuela;1423230
Dobrý den, možná by chtělo příspěvky číst celé, než se k nim budete vyjadřovat. Reálně uvažuji o stánku, kterým si přivydělám, než budu schopna svůj podnik otevřít. V předchozím příspěvku jsem psala, že teprve budu sbírat zkušenosti a kavárnu chci otevřít nejdříve za rok. Do té doby můžu sbírat zkušenosti s menším stánkem a zároveň případně vydělat část peněz na provoz. Je mi vážně líto lidí, co mají potřebu neustále srážet lidi, které neznají prostřednictvím internetu. To je totiž ta nejméně užitečná činnost na světě.
Já nějak nevidím, že byste psala, že chcete začít se stánkem, ale je pátek, tak možná špatně vidím. Nikdo vás tady nesráží, spíš se vás snaží trochu posadit na zem. To neznamená, že vám nikdo to ten úspěch nepřeje. Každý jsme nějak začínali a doufám, že většina z nás to nevzdala a fungují. Za mých začátků žádná fóra nebyla. Něco jsem chtěl, tak jsem se zeptal. Lidí co mají praxi, lidí, co už něco dělají a nebo zvedl telefon a volal na úřad. Dnes chce každý mít vše hned, naservírované skrz klávesnici ... A na mne působíte podobným dojmem. Takže rada ode mne je: vypnout webtrh, napsat si dotazy, volat na úřady, oslovit lidi, kteří ty praxi mají neřešit to se všeználkama na netu. Určitě máte známé oni sami nebo jejich známí mají podobný podnik. Vemte je na pivo a pokecejte, naberte kontakty. Informace, které pak dostanete, budou pro vás daleko cennější :) Hodně štěstí a pěkný víkend.
10. 11. 2017 16:39:48
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/3/#reply1311047
cargopro
verified
rating uzivatele
10. 11. 2017 17:02:39
za měsíc tady bude zase nějaký jiný ženský nick se skvělým nápadem na produkt, který nikdo nemá a je tajný a hlavně otázka: "Jak na to ?" ...a proto sem chodím, neb fantazie nemá hranic.
10. 11. 2017 17:02:39
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/3/#reply1311046
lada1979
verified
rating uzivatele
11. 11. 2017 20:24:26
Napsal princezna.conzuela;1423193
Jasně, to je první, na co člověk myslí, když si chce otevřít podnik:D že mu někdo bude čmárat hovnama po zdech a barmanka bude chcát do vína. Proto jsou všichni posraní něco dělat, protože se vždycky najde pár dobráků, co maj v rukávu hromadu historek:)
No já bych byl před lety za takovou historku vděčný, jelikož bych to rovnou vykachličkoval až do stropu a ještě lépe i se stropem a do podlahy dal kanál aby to šlo splachovat hadicí a ušetřil si tím hodně práce.
Jinak bych chtěl být tak mladý a naivní. To že máte koncept mi přijde jako tak reklama na kávu a s tím asi na podnikatelskou půjčku nedosáhnete. Máte tam spoustu ale, proč vám s tím nepomůže ta osoba co má zkušenosti v gastronomii a musíte se ptát tady a pak se divíte co vám odpovídají. Už jenom to, že Vás půjčka nepoloží, sice nevím co tím myslíte či zda máte nějakého sponzora, ale toto není zrovna ten nejlepší přístup. Nechci psát další historky, ale jak vám zaměstnavatel dává zlomek toho co mu vyděláte opravdu znáte tak dobře jeho ziskovost a nebo si pletete tržbu se ziskem jako většina zaměstnanců? Jinak to, že máte koncept je opravdu výhoda, jelikož většina podnikatelů žádný nemá, ale nejprve je třeba vědět kolik mě ten koncept bude stát a zda je to teda reálné.
11. 11. 2017 20:24:26
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/3/#reply1311045
cargopro
verified
rating uzivatele
11. 11. 2017 20:35:35
Napsal láďa1979;1423520
No já bych byl před lety za takovou historku vděčný, jelikož bych to rovnou vykachličkoval až do stropu a ještě lépe i se stropem a do podlahy dal kanál aby to šlo splachovat hadicí a ušetřil si tím hodně práce.
Jinak bych chtěl být tak mladý a naivní. To že máte koncept mi přijde jako tak reklama na kávu a s tím asi na podnikatelskou půjčku nedosáhnete. Máte tam spoustu ale, proč vám s tím nepomůže ta osoba co má zkušenosti v gastronomii a musíte se ptát tady a pak se divíte co vám odpovídají. Už jenom to, že Vás půjčka nepoloží, sice nevím co tím myslíte či zda máte nějakého sponzora, ale toto není zrovna ten nejlepší přístup. Nechci psát další historky, ale jak vám zaměstnavatel dává zlomek toho co mu vyděláte opravdu znáte tak dobře jeho ziskovost a nebo si pletete tržbu se ziskem jako většina zaměstnanců? Jinak to, že máte koncept je opravdu výhoda, jelikož většina podnikatelů žádný nemá, ale nejprve je třeba vědět kolik mě ten koncept bude stát a zda je to teda reálné.
Princezny zkrátka vládnou :)https://www.youtube.com/watch?v=UgtwrmFj-mA
11. 11. 2017 20:35:35
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/3/#reply1311044
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit