Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Začátek podnikání – bar/kavárna

cargopro
verified
rating uzivatele
10. 11. 2017 11:52:15
to je masakr, ale neviděl bych to tak beznadějně, jakmile svůj plán sdělí v bance, bude to rychle vyřízeno :) Ale nejvíc mně pobavila představa jak s půjčenými penězi hledá pořebné prostory -no comment
10. 11. 2017 11:52:15
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/2/#reply1311073
Princezno, a víte vůbec alespoň zhruba kolik je v ČR takových pohostinských zařízení? Máte vůbec nějaký podnikatelský plán nebo se vše snažíte dozvědět na webtrhu?
Přeji Vám, ať Váš neotřelý koncept dosáhne úspěchu ale osobně mi Vaše triviální dotazy a v kapse "nula" nepřijdou jako dobrý start...
10. 11. 2017 11:55:28
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/2/#reply1311072
princezna.conzuela
verified
rating uzivatele
10. 11. 2017 13:03:58
Díky všem, přesně takové reakce jsem čekala, to jsem mohla mrknout na diskuzi na Novinky.cz :)
Jen všem pobaveným, co se lámou v pase z mých dotazů - ano, jsem naprostý začátečník, nezkušený, naivní...Proto si dávám třeba rok na načerpání zkušeností, plánuji se v oboru vzdělávat a zkušenosti sbírat. Nechci s tím, co vím, podnik otevírat zítra. Proto jsem doufala, že mi tady někdo poradí, jak se nejlépe připravit, dodá zkušenosti pozitivní a negativní. Je mi 27 let, velkou část života pracuji pro zaměstnavatele, který mi dává zlomek toho, co mu vydělám. Celou tu dobu si říkám, že teď není vhodná doba, a jednou třeba se mi poštěstí. Ale tohle srabáctví nikdy nikomu úspěch nepřineslo. A tak jsem se rozhodla splnit si sen a nečekat na zázrak. Lidé lidem pomáhat neumí, tak znovu poprosím "strýčka googla", ten většinou neprotestuje. Děkuju
---------- Příspěvek doplněn 10.11.2017 v 13:09 ----------
Napsal langosh;1423110
Nejlepší cesta - zavolat si na hygienickou stanici, popsat svůj záměr a hned víš co po tobě hygiena bude vyžadovat. Stejně bych postupoval i ve vztahu k ŽÚ. Co mám zkušenost, ze strany úředníků vždy příjemné jednání a hlavně informace přímo od zdroje.
Třeba makro, v reálu je ale výhodnější některý nápoje (třeba lahvový pivo) kupovat v akci v supermarketu. V případě točenýho piva je nejlepší obrátit se přímo na pivovar (vybaví tě výčepním zařízením a doplňky podpory prodeje). Počítej ale s tím, že cena lahvovýho piva v akci je poloviční než u sudovýho (argumentace pivovarů - vybavíme vás vším co potřebujete k prodeji a to se nám musí někde zaplatit).
Stejně tak v případě kavárny - respektive obrátit se přímo na zastoupení výrobce / dovozce. Získáš lepší ceny a v závislosti na odběrech i vybavení zdarma.
Bacha na to, že pro prodej alkoholických nápojů s obsahem lihu > 15% musíš mít koncesi na prodej lihovin. Více se dozvíš na ŽÚ.
Děkuju moc:)
10. 11. 2017 13:03:58
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/2/#reply1311071
cargopro
verified
rating uzivatele
10. 11. 2017 13:10:07
Napsal princezna.conzuela;1423166
Díky všem, přesně takové reakce jsem čekala, to jsem mohla mrknout na diskuzi na Novinky.cz :)
Jen všem pobaveným, co se lámou v pase z mých dotazů - ano, jsem naprostý začátečník, nezkušený, naivní...Proto si dávám třeba rok na načerpání zkušeností, plánuji se v oboru vzdělávat a zkušenosti sbírat. Nechci s tím, co vím, podnik otevírat zítra. Proto jsem doufala, že mi tady někdo poradí, jak se nejlépe připravit, dodá zkušenosti pozitivní a negativní. Je mi 27 let, velkou část života pracuji pro zaměstnavatele, který mi dává zlomek toho, co mu vydělám. Celou tu dobu si říkám, že teď není vhodná doba, a jednou třeba se mi poštěstí. Ale tohle srabáctví nikdy nikomu úspěch nepřineslo. A tak jsem se rozhodla splnit si sen a nečekat na zázrak. Lidé lidem pomáhat neumí, tak znovu poprosím "strýčka googla", ten většinou neprotestuje. Děkuju
někdy místo splněného snu příchází pláč a skřípění zubů - i to berte v potaz. Banka bude chtít záruku, pak Vám zřejmě půjčí, ale posléze můžete přijít o všechno, o iluze, o střechu nad hlavou. Jinak nevidím nic špatného na tom, že Vám zaměstnavatel dává zlomek z výdělku, máte snad minimální mzdu? Jinak se zeptám, v oboru už jste někdy pracovala? Nebo např s lidmi z pozice služeb?
10. 11. 2017 13:10:07
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/2/#reply1311070
princezna.conzuela
verified
rating uzivatele
10. 11. 2017 13:12:28
Napsal cargopro;1423168
někdy místo splněného snu příchází pláč a skřípění zubů - i to berte v potaz. Banka bude chtít záruku, pak Vám zřejmě půjčí, ale posléze můžete přijít o všechno, o iluze, o střechu nad hlavou. Jinak nevidím nic špatného na tom, že Vám zaměstnavatel dává zlomek z výdělku, máte snad minimální mzdu? Jinak se zeptám, v oboru už jste někdy pracovala? Nebo např s lidmi z pozice služeb?
Nemám minimální mzdu, do toho kolik vydělávám nikomu nic není, nesouvisí to s dotazem.
10. 11. 2017 13:12:28
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/2/#reply1311069
smrtka
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
10. 11. 2017 13:13:23
Ja bych to tak tragicky nevidel - slecna se zeptala a kdyz nikdo nezna celou myslenku ani plan (viz posleni post), tak vznikaji takovy odrazujici rady :D
Drzte se svyho snu a udelejte to nejlepsi, co se da, aby se zrealizoval = nejlip si najdete misto v nejake DOBRE FUNGUJICI kavarne, kde nacerpate uplne nejvic a po takove zkusenosti budete mit jasno, jestli chcete povysit na vedeni takoveho podniku.
IMHO uplne nejvetsi problem nebude prostor, pujcka ani nedostatek zkusenosti v oboru, ale sehnani spravnych a spolehlivych lidi.
10. 11. 2017 13:13:23
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/2/#reply1311068
cargopro
verified
rating uzivatele
10. 11. 2017 13:14:25
Napsal princezna.conzuela;1423169
Nemám minimální mzdu, do toho kolik vydělávám nikomu nic není, nesouvisí to s dotazem.
poskytovala jste někdy zákazníkům nějaké služby -jakékoliv (kromě sexuálních:)
10. 11. 2017 13:14:25
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/2/#reply1311067
Panv12
verified
rating uzivatele
10. 11. 2017 13:23:37
Nejsem tedy odborník na tuto problematiku a doufám, že nebudu tedy fabulovat ale:
"bude muset provozovna splňovat hygienické podmínky jako restaurace?"
Tak minimálně budete muset mít potravinářský průkaz pro manipulaci s potravinami, dále nějaké třeba nerezové uskladnovací boxy, chladící boxy apod (podle druhu občerstvení, logicky něco jiného je ohřátá klobása a něco dorty s 24 hodinovu spotřebou). Se podívejte třeba do barů nebo kaváren, tam také často namejí žádnou kuchyn apod.
"Jak si vypočítám zhruba, kolik nápojů bude třeba pro začátek nakoupit a kde zjistím dopředu ceny? (nealko, víno, pivo)"
Podle nějakého vašeho odhadu návštěvnosti a objednávek. Například když jsem poprvé dělal klobásy na akci, tak se koupili prostě dvě bedny a hodně mi jich zůstalo. Dnes bych asi vycházel z odhadované návštěvnosti, konkurence a nějaké průměrné spotřeby, takže k pivu si dá klobásu každý 10 a asi jen jednu, pokud nebudou působit další faktory jako cena či možnost posezení a bude to více méně u všech stánků stejné, tak návštěvnost vydělím 10 a počtem stnáků.
Tip č.1: Z počátku toho nenakupujte zbytečně moc, problém spoustu barů je to, že chtějí cílit na každého zákazníka a spoustu dražších nápojů tam pak prostě stojí.
Tip č.2: Ptejte se zákazníků. Já třeba uvítám, když přijde za mnou majitel zdejšího baru a zeptá se jestli mi chutná pivo a jestli bych neuvítal třeba i jiné. Když se zeptá takhlen několika lidí a odpověd je na stejnou značku několikrát ano, ví že může rozšířit nabídku o danou značku apod.
Co se týče cen, tak bych začal asi Makrem, popřípadě prostě zadal do googlu "dodavatel slovo", "vinotéka region" nebo prostě objel supermarkety a vysledoval cenu a případně nakoupil v akci.
10. 11. 2017 13:23:37
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/2/#reply1311066
Fipa
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
10. 11. 2017 13:29:20
Jeslti jsi v gastru nikdy nepracovala, tak je skoro vyloučený uspět. Je to prostředí s největší konkurencí, má to malý vstupní baréry a spousta podnikatelů tam odkládá manželky, který si plněj sny o kavárně a můžou si dovolit do roky dotovat.
Rada číslo jedna je, aby ses nechala zaměstnat v gastru a prožila si, co ta práce obnáší. Ty zkušenosti z provozu musíš mít ty. Na to nestačí poradce. Ušetří ti to statisíce.
10. 11. 2017 13:29:20
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/2/#reply1311065
princezna.conzuela
verified
rating uzivatele
10. 11. 2017 13:32:42
Děkuju, přecijenom se tu pár cenných rad našlo:)
10. 11. 2017 13:32:42
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/2/#reply1311064
cargopro
verified
rating uzivatele
10. 11. 2017 13:44:58
Napsal Fipa;1423178
Jeslti jsi v gastru nikdy nepracovala, tak je skoro vyloučený uspět. Je to prostředí s největší konkurencí, má to malý vstupní baréry a spousta podnikatelů tam odkládá manželky, který si plněj sny o kavárně a můžou si dovolit do roky dotovat.
Rada číslo jedna je, aby ses nechala zaměstnat v gastru a prožila si, co ta práce obnáší. Ty zkušenosti z provozu musíš mít ty. Na to nestačí poradce. Ušetří ti to statisíce.
třeba jak zase zprovoznit zvratkami ucpané umyvadlo nebo uklidnit ožralou hysterku, to jsou zkušenosti, které je potřeba nabýt nejlépe praxí - a to se oplatí a nejlépe se na to půjčit, radost z podnikání se dostaví sama.
10. 11. 2017 13:44:58
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/2/#reply1311063
trx2010
verified
rating uzivatele
10. 11. 2017 14:00:39
Ano.. Jak chytit člověka co ti krade lžičky, jak chytit člověka co ti exkrementama čmárá na záchodě po zdech, jak chytit zaměstnance co si přinese nescafé 2v1 a lidem tvrdí že je rozbitej kávovar, ten pocit když ti zaměstnankyně po litru vodky leží v bezvědomí pod barem, ten pocit když ti někdo zdrhne s tržbou - dobré je, že když se to stane tak po desáté člověk si na to zvykne a otupí :-), ten pocit když ti zaměstnanec nenastoupí na šichtu.. To jsou všechno věci které se nedají zprostředkovat a je nutné si je zažít :-)
Napsal cargopro;1423183
třeba jak zase zprovoznit zvratkami ucpané umyvadlo nebo uklidnit ožralou hysterku, to jsou zkušenosti, které je potřeba nabýt nejlépe praxí - a to se oplatí a nejlépe se na to půjčit, radost z podnikání se dostaví sama.
10. 11. 2017 14:00:39
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/2/#reply1311062
Že bychom vedle historek z provozování eshopu založili i diskusi o historkách z provozování restauračních zařízení? :)
10. 11. 2017 14:02:34
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/2/#reply1311061
princezna.conzuela
verified
rating uzivatele
10. 11. 2017 14:06:22
Jasně, to je první, na co člověk myslí, když si chce otevřít podnik:D že mu někdo bude čmárat hovnama po zdech a barmanka bude chcát do vína. Proto jsou všichni posraní něco dělat, protože se vždycky najde pár dobráků, co maj v rukávu hromadu historek:)
10. 11. 2017 14:06:22
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/2/#reply1311060
trx2010
verified
rating uzivatele
10. 11. 2017 14:09:33
Kdo nezažil, ten nepochopí. Napište za pár let :-). Rukama mi prošlo cca 600 zaměstnanců. Lidé jsou rozhodně nejrizikovějším faktorem tohoto druhu podnikání. Jen připomínám, že vy jste tu ta kdo si provozovnu chce teprv otevřít a ptá se na banální věci.
Napsal princezna.conzuela;1423193
Jasně, to je první, na co člověk myslí, když si chce otevřít podnik:D že mu někdo bude čmárat hovnama po zdech a barmanka bude chcát do vína. Proto jsou všichni posraní něco dělat, protože se vždycky najde pár dobráků, co maj v rukávu hromadu historek:)
10. 11. 2017 14:09:33
https://webtrh.cz/diskuse/zacatek-podnikani-bar-kavarna/strana/2/#reply1311059
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit