Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Vzpoura copywriterů Nepišme za méně než za 200,- kč/ns

_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
24. 9. 2013 09:37:52
Radek O.: mozna by bylo opravdu nejlepsi nahodit nejake konkretni priklady tech minisites + stejne tak konkretni cisla. Osobne bych tipoval, ze je to zamerene hlavne na Seznam, ale muzu se mylit. Jinak "kazda objednavka dobra, pokud si na sebe vydela" nijak nerozporuji a "a pokud postavite mikrosites treba za 2tisice a vrati se vam to na 20 objednavkach a pak jste v plusu, je to paradni" je urcite dobry argument, neb jsem ho sam casto pouzival - jen ne v souvislosti s mikrosites, ale v souvislosti s drazsimi texty. :) Ja bych vam samozrejme dokazal vydelat vic, neb jsem uz nejakou dobu zvykly pracovat ve "vetsim meritku", ale kazda koruna je dobra. :)
24. 9. 2013 09:37:52
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/17/#reply805483
David Hampl
verified
rating uzivatele
(87 hodnocení)
24. 9. 2013 10:03:12
Napsal _Nightmare_;1002101
Ja bych vam samozrejme dokazal vydelat vic, neb jsem uz nejakou dobu zvykly pracovat ve "vetsim meritku", ale kazda koruna je dobra. :)
Mohla by to být zajímavá výzva. Co takhle záruka vrácení peněz a doplacení případného rozdílu, pokud by tvé texty měly oproti současným nižší konverze?
24. 9. 2013 10:03:12
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/17/#reply805482
Nightmare: ono to muzeme udelat i uplne jinak. vytvorime zcela nove mikrosites. Napr. hugo-boss-1, hugo-boss-2 kdy na jednu dam texty za 50 kc/ns a na druhou ty spickove a a tri mesice se podivame, ktera vodi vice lidi, konverzi apod. stejna sablona apod. a jak jsem psal, klidne to zaplatim, aby to nedelali lide jen tak zbytecne.
24. 9. 2013 10:14:41
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/17/#reply805481
Adam
verified
rating uzivatele
(39 hodnocení)
24. 9. 2013 10:18:54
Omlouvám se, jestli je to z cesty - nějak jsem neměl čas pořádně přelouskat poslední příspěvky. Ale nemělo by se za cenu drahé microsite vytvořit více levnějších, aby byly vstupní náklady rovnocenné? Konverze těch levnějších pak sečíst a až poté porovnat :-) Porovnání 1 drahá vs. 1 levná není fér.
24. 9. 2013 10:18:54
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/17/#reply805480
Napsal 365solutions;1002117
Omlouvám se, jestli je to z cesty - nějak jsem neměl čas pořádně přelouskat poslední příspěvky. Ale nemělo by se za cenu drahé microsite vytvořit více levnějších, aby byly vstupní náklady rovnocenné? Konverze těch levnějších pak sečíst a až poté porovnat :-) Porovnání 1 drahá vs. 1 levná není fér.
a proc bych mel vytvaret vice webu na hugo boss, kdyz mi staci jeden? je to jako srovnat, ktere auto vam prinese vetsi zisk, zda to za 300tis. nebo to za 1mil a vy byste rekl, ze ty auta za 300tis. musi jet tri, aby se to dalo porovnat.
Proste tu mikrosites na danou znacku delam jednu, at je levna nebo draha. To je realita, tak to bude v praxi a zajima mne, co je v praxi efektivnejsi. Pokud dam 3 tisice za web a prinese mi 10 objedanvek/mesicne a dam 10tis. a prinese mi 10 objedanvek/mesicne neni duvod, abych udelal tu drahou. Pokud mi ale draha prinese ne 10, ale treba 11 tak v dlouhodobem horizontu muze prines vetsi zisk, ale zase je treba zohlednit rozumny cas. Bude-li navratnost te drazsi prilis dlouha vuci te levne opet to nema vyznam.
Resme tedy realnou praxi, ne synteticke testy.
24. 9. 2013 11:31:46
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/17/#reply805479
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
24. 9. 2013 11:51:02
hampl.david: nejsem si jist, zda jsme se ted uplne pochopili - onim "vetsim meritkem" jsem ted neminil texty pro minisites, ale to, co jsem zde jiz zminoval. Co se tyce nejake zaruky vraceni penez, tak teoreticky bych asi byl ochoten do toho jit (za jasne stanovenych podminek - pokud pro nekoho delas PR, tak je to pochopitelne trochu komplexnejsi zalezitost, tzn. neni to jen o mereni konverzi z par webu). Ostatne zrovna pred chvili jsem videl poblikavat reklamu na Parfums na jednom webu, na kterem v pripade nejake hlubsi spoluprace propagaci take umim zajistit, takze nemam moc duvodu si neverit. :)
24. 9. 2013 11:51:02
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/17/#reply805478
David Hampl
verified
rating uzivatele
(87 hodnocení)
24. 9. 2013 11:59:47
_Nightmare_: Potom jsme si skutečně nerozuměli. Měl jsem za to, že se stále vede diskuse o microsites.
24. 9. 2013 11:59:47
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/17/#reply805477
Adam
verified
rating uzivatele
(39 hodnocení)
24. 9. 2013 18:58:56
Napsal Radek O.;1002171
a proc bych mel vytvaret vice webu na hugo boss, kdyz mi staci jeden? je to jako srovnat, ktere auto vam prinese vetsi zisk, zda to za 300tis. nebo to za 1mil a vy byste rekl, ze ty auta za 300tis. musi jet tri, aby se to dalo porovnat.
Proste tu mikrosites na danou znacku delam jednu, at je levna nebo draha. To je realita, tak to bude v praxi a zajima mne, co je v praxi efektivnejsi. Pokud dam 3 tisice za web a prinese mi 10 objedanvek/mesicne a dam 10tis. a prinese mi 10 objedanvek/mesicne neni duvod, abych udelal tu drahou. Pokud mi ale draha prinese ne 10, ale treba 11 tak v dlouhodobem horizontu muze prines vetsi zisk, ale zase je treba zohlednit rozumny cas. Bude-li navratnost te drazsi prilis dlouha vuci te levne opet to nema vyznam.
Resme tedy realnou praxi, ne synteticke testy.
Jasně, jde o ten poměr. Napsal jsem úplnou hovadinu :-) Každopádně jsem na ty výsledky zvědavý, pokud se test uskuteční.
24. 9. 2013 18:58:56
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/17/#reply805476
R. Němec
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
25. 9. 2013 01:05:05
Ten "problém" je třeba řešit komplexněji. Nejde jen o 3 měsíce a šup, teď porovnáme výsledky a basta... Dnes ještě vyhledávače fungují tak, že balastní web s přeplácanými klíčovými slovy pravděpodobně ZPOČÁTKU dostane přednost, ale později právě díky balastu web začne klesat ve výpisech nebo bude dokonce penalizován, zvláště pokud bude klíčových slov až příliš a navíc (což se pravděpodobně při ceně za 50 Kč NS stane), budou texty okopírované odjinud a nebo opakující se na různých stránkách v rámci jednoho webu. To je již celkem dobře rozpoznatelná současnost a velice ostře se rýsující hodně blízká budoucnost: Originalita, kvalita, obsah. Tyto atributy dostanou do budoucna přednost před balastem... Tak jako tak, už nyní je jasně dokázáno: Čím déle jsou vystavené kvalitní texty, tím lépe jsou indexované vyhledávači a SOUČASNĚ čím více kvalitních informací (nikoli opakující se KW) v originálním obsahu, tím rychleji a výše se daný web bude zobrazovat. TO je ale jen jedna část přínosu textů - tedy vyhledávače a indexace.
Druhá, mnohem důležitější, je schopnost textů prodat. Balastní text prostě odpudí normálně uvažujího člověka, ani nemusí být příliš inteligentní. Lidé většinou web prostě vypínají a mažou pryč už jsou opatrní a vybírají si. Pokud je text nenásilně lákavý, zaujme a nabudí, je kliknutí a přechod z mikrosite na eshop mnohem pravděpodobnější = vyšší konverze.
Zkusme se zamyslet: Kolik vyhodíte za 1 doménu, hosting a rozjetí jedné mikrosite? Budu-li uvažovat jen v základních číslech absolutně obyčejného webíku, pak bez textů jsme na ceně kolem 2-3000 Kč? Dejme tomu, že si řeknu litr za NS, textů tam bude třeba jen 3 NS (na mikrosites většinou moc textů nebývá). Jsme tedy cca na 5000 Kč za kompletní mikrosite, která bude obsahovat profi texty, nebude odpouzovat rozumné lidi a současně NEBUDE bránit ani těm, kteří texty nečtou, stejně jako by je nečetli při balastu. O zákazníky,kterým balast nevadí,nepřijdete a získáte nové, ty rozumější, kteří čtou, uvažují a vybírají si. Cenový rozdíl 3000 Kč... Dlouhodobý horizont: Stoupající tendence návštěvnosti, indexace, prodejů... Při občasném dosazení nových textíků, dokonale fungující mikrosite s výbornou hledaností, atraktivním obsahem pro vyhledávače a prodejnými texty pro konverze.
A na závěr: Nelze samozřejmě obecně vztahovat tato fakta na vše. Když to přeženu, někdy obrázek může vyhrát nad textem, např. při nabídce escortních služeb se nebudete rozhodovat na základě popisu službu konající dívky, ale prostudujete si ji hlavně z grafiky... Nicméně, to je extrém a vždy dostane prim kvalita, profesionální styl, než balast. Těch pár korun investice navíc do skutečného coypwritera se prostě vyplatí.
25. 9. 2013 01:05:05
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/17/#reply805475
To jsem se chtěl zeptat. Možná jsem ze staré školy, ale proč pro každý prd vytváříte nějakou "microsite"? Není mnohem jednodušší dostat návštěvníka na první pokus tam, kde ho chci mít?
25. 9. 2013 07:16:21
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/17/#reply805474
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
25. 9. 2013 08:05:00
Radek O.: "ono to muzeme udelat i uplne jinak" - to jiste muzeme, ale ja (a myslim ze i dalsi) bych vazne rad videl i nejake konkretni priklady tech jiz existujicich + informace o nich (navstevnost, kw, konverze atd.). Citim se trochu trapne, kdyz prakticky v kazde podobne diskusi tady na WebTrhu (kde nekdo tvrdi ono "je to super, vydelava to a skoro nic me to nestalo", kdyz to ted hodne zevseobecnim), to musim z dotycneho takto "pacit".
25. 9. 2013 08:05:00
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/17/#reply805473
Jakub Hamala
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
25. 9. 2013 16:02:12
Plaváčku, může to mít asi víc důvodů. Napadá mě třeba, že firma chce na svém webu jen kusé informace o nějaké službě/výrobku (k tomu může být víc různých důvodů). Pak je lepší řešení vytvořit microsite o dané službě/výrobku a přes tu přivádět návštěvnost na konkrétní stránku firmy. Pokud se tu bavím o dobrých microsites, pak lze pomocí nich vytvořit i pěkný odkazový profil.
25. 9. 2013 16:02:12
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/17/#reply805472
Jakub Hamala
Proč bych měl nutit hosty lézt do baru okénkem od záchoda, když mohou přijít hlavním vchodem, kde je bude čekat připravená obsluha?
25. 9. 2013 17:00:50
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/17/#reply805471
Napsal Plaváček;1002849
Jakub Hamala
Proč bych měl nutit hosty lézt do baru okénkem od záchoda, když mohou přijít hlavním vchodem, kde je bude čekat připravená obsluha?
Berte to treba jinak. Berte mikrosites jako reklamni format. Neco jako je treba banner nekde na webu nekoho.
25. 9. 2013 17:14:47
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/17/#reply805470
Radek O.
To ale přeci nejde srovnávat. Banner si kupuji třeba na webu, kam chodí má cílová skupina. Na microsite ale nikdo nechodí, pokud pro ní nezajistím nějakou marketingovou podporu. Dělám tedy věci dvojmo. Jaký to má význam?
P.S. Možná jenom každý z nás chápe pojem "microsite" jinak. Pár jsem jich udělal, těch pravých. Můžeš ukázat konkrétně jednu tvou? Čistě pro srovnání?
25. 9. 2013 17:21:38
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/17/#reply805469
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit