Zadejte hledaný výraz...

Vzpoura copywriterů Nepišme za méně než za 200,- kč/ns

Napsal NeRo;1000961
Jasně, já jsem myslel, že většina lidí už bláboly pozná a z takových mikrosites mizí honem pryč :) Asi je to tím, že ze své profese už všude hledám inteligentního zákazníka a pokud pracuji na ms, pak samozřejmě stejně poctivě, jako na jiných PR textech. Takže ano, mnou tvořené texty pro mikrosites jsou drahé, ale narozdíl od balastních fungují i na inteligentní zákazníky a těch je dnes myslím snad už většina...
K tomu, jak poznat dobrý a špatný text: Pokud Vás zaujme, vzbudí ve Vás touhu si věc koupit, službu objednat, pak je prostě dobrý. Mám takové heslo: Zaujmout, přesvědčit a prodat. Takhle přesně to funguje.
Pres 50 % nasich produktu nema zadny text, presto mame stovky tisic objednavek mesicne. Spoustu lidi i inteligentnich ve finale zadny text nazajima. Vi co si chteji koupit a jdou si to koupit.
Nicmene co u vas ocenuji, aniz znam kvalitu vasi prace, je sebevedomi. Mam rad sebevedome lidi, kteri si stoji za tim, co delaji.
20. 9. 2013 22:57:59
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/16#reply805497
Adam
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
20. 9. 2013 23:00:59
Zajímavá diskuze. NeRo s počtem copywriterů s tebou souhlasím. Na druhou stranu zastávám stejný názor jako Radek O. Je zbytečné platit za texty, u kterých nehraje prim kvalita. A nebudeme si nic nalhávat - balast stále funguje a chytají se na něj nejen vyhledávače, ale i uživatelé.
Na WT se pohybují lidé z "oboru". Jsou alergičtí na placené články a snůšku blábolů, který je primárně určen pro vyhledávače. Ale běžní uživatelé - a vsadil bych se, že jich je stále drtivá většina - takové texty nerozpoznají. Nebuďme naivní, vyhledávače se stále dají oblbnout a neeliminují texty, které v našich očích nemají hlavu ani patu. Nejde to tak dobře jako kdysi, ale pořád to jde poměrně snadno. I špatný text dokáže přivést velký traffic - stačí, aby v něm neználek zachytil několik frází typu "nejlevnější parfémy Chloe" a už ho máme tam, kde jsme chtěli mít. Co na tom, že je text plný stylistických a pravopisných chyb.
Několik let spolupracuji s klientem, který jede ve velkém affil a tvořím pro něj obrovské množství spin textů. Finální text je v podstatě to nejodpudivější, co je na webu k mání, ale stále to funguje. A to dokonce do té míry, že do toho klient investuje velmi vysoké částky. Normostrana ho přitom nestojí více než 10 (slovy deset) korun.
Každý má na to svůj úhel pohledu. Podstatné je však to, co opravdu funguje.
20. 9. 2013 23:00:59
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/16#reply805496
R. Němec
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
20. 9. 2013 23:06:28
Napsal Radek O.;1000963
Pres 50 % nasich produktu nema zadny text, presto mame stovky tisic objednavek mesicne. Spoustu lidi i inteligentnich ve finale zadny text nazajima. Vi co si chteji koupit a jdou si to koupit.
Nicmene co u vas ocenuji, aniz znam kvalitu vasi prace, je sebevedomi. Mam rad sebevedome lidi, kteri si stoji za tim, co delaji.
To jistě funguje, pokud již máte někde jméno a poskytujete zákazníkům to, co chtějí: Dobré zboží, ceny, servis, rychlost... Klasika. Nicméně v situaci, kdy prodáváte něco, co mají stovky a tisíce jiných prodejců, potřebujete něco navíc. Potřebujete se odlišit, být vidět, nějak chcete zaujmout. Musíte přesvědčit zákazníka k nákupu zrovna u Vás a nechat přitom konkurenci za sebou. Samozřejmě, např. na nejmenovaném shopu s elektronikou se zeleným panáčkem coby maskotem nakupují denně mraky lidí a přitom tam jsou většinou texty uplně o ničem, kopírované a mnohdy s chybami a to sakra velkými, ale tam už to opravdu není jen o textech... Reklama v TV, všude na netu, atd. Tohle funguje. Jinak k Vaší výzvě: Pošlete mi klidně do PM zadání, představu a můžeme se o tom pobavit.
20. 9. 2013 23:06:28
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/16#reply805495
Napsal NeRo;1000965
To jistě funguje, pokud již máte někde jméno a poskytujete zákazníkům to, co chtějí: Dobré zboží, ceny, servis, rychlost... Klasika. Nicméně v situaci, kdy prodáváte něco, co mají stovky a tisíce jiných prodejců, potřebujete něco navíc. Potřebujete se odlišit, být vidět, nějak chcete zaujmout. Musíte přesvědčit zákazníka k nákupu zrovna u Vás a nechat přitom konkurenci za sebou. Samozřejmě, např. na nejmenovaném shopu s elektronikou se zeleným panáčkem coby maskotem nakupují denně mraky lidí a přitom tam jsou většinou texty uplně o ničem, kopírované a mnohdy s chybami a to sakra velkými, ale tam už to opravdu není jen o textech... Reklama v TV, všude na netu, atd. Tohle funguje. Jinak k Vaší výzvě: Pošlete mi klidně do PM zadání, představu a můžeme se o tom pobavit.
prodavame neco co ma dalsich 500-600 eshopu. Nic extra nevymyslite, abyste zaujmul. Nicmene pockam na vasae kolegy copywritery a pak to dame dohromady.
20. 9. 2013 23:07:59
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/16#reply805494
R. Němec
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
20. 9. 2013 23:12:34
Napsal 365solutions;1000964
Zajímavá diskuze. NeRo s počtem copywriterů s tebou souhlasím. Na druhou stranu zastávám stejný názor jako Radek O. Je zbytečné platit za texty, u kterých nehraje prim kvalita. A nebudeme si nic nalhávat - balast stále funguje a chytají se na něj nejen vyhledávače, ale i uživatelé.
Na WT se pohybují lidé z "oboru". Jsou alergičtí na placené články a snůšku blábolů, který je primárně určen pro vyhledávače. Ale běžní uživatelé - a vsadil bych se, že jich je stále drtivá většina - takové texty nerozpoznají. Nebuďme naivní, vyhledávače se stále dají oblbnout a neeliminují texty, které v našich očích nemají hlavu ani patu. Nejde to tak dobře jako kdysi, ale pořád to jde poměrně snadno. I špatný text dokáže přivést velký traffic - stačí, aby v něm neználek zachytil několik frází typu "nejlevnější parfémy Chloe" a už ho máme tam, kde jsme chtěli mít. Co na tom, že je text plný stylistických a pravopisných chyb.
Několik let spolupracuji s klientem, který jede ve velkém affil a tvořím pro něj obrovské množství spin textů. Finální text je v podstatě to nejodpudivější, co je na webu k mání, ale stále to funguje. A to dokonce do té míry, že do toho klient investuje velmi vysoké částky. Normostrana ho přitom nestojí více než 10 (slovy deset) korun.
Každý má na to svůj úhel pohledu. Podstatné je však to, co opravdu funguje.
To já souhlasím i s tebou. Funguje to na jistou cílovku, jako pořád fungují předváděčky a jako funguje MLM, atd... Prostě to tak je. Tady jsem chtěl spíše ozřejmit vztah: Balast vs copywriting a jejich vzájemné různorodé využití, přičemž je třeba umět rozlišit mezi oběma kategoriemi a současně s tím poučit jak zákazníky, tak "bouřící se coypwritery", kteří vlastně ani copywritery nejsou.
---------- Příspěvek doplněn 20.09.2013 v 23:16 ----------
Napsal Radek O.;1000966
prodavame neco co ma dalsich 500-600 eshopu. Nic extra nevymyslite, abyste zaujmul. Nicmene pockam na vasae kolegy copywritery a pak to dame dohromady.
Tak kdybych neuměl zaujmout, neživil bych se copywritingem. Výzvy se rád chopím, pokud bude smysluplná.
20. 9. 2013 23:12:34
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/16#reply805493
Pokud klient hledá alespoň trochu důvěryhodný obchod a ví co hledá, přijde i přes minisite a hledá jen CENU, protože ví, co kupuje. Profrčím Google, mrknu do eshopu, vyhledám pár referencí, objednávám. Texty mě nezajímají. Pokud prodávám speciální produkt, který zákazník nezná, tak bláboly budou absolutně k ničemu i u naprosto vypatlaného zákazníka. Názorně infoprodukt nemůže mít snůšku žvástů a hrozný design, jinak ho to spolehlivě zabije. Zákazník NEVÍ co kupuje a musím ho přesvědčit. Lepší text, hezčí prezentace = lepší prodeje.
Nepokládám se za copywritera, tvořím texty pro obsahové weby a jen občas popisky pro e-shopy. Takže mě se závod o konverze rozhodně netýká. Na druhou stranu si za kvalitou své práce stojím, není bez chyby, ale rozhodně se za svoji práci nestydím. Jako každý slušný textař nemám problém poskytnout dostatek referencí. Dva odstavce žvanění o ničem a s hrubkama (ideálně ještě prošpikované krkolomnými keywords) snad od slušně napsaného textu pozná každý.
21. 9. 2013 00:22:49
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/16#reply805492
Michal
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
21. 9. 2013 09:59:44
Napsal Radek O.;1000966
prodavame neco co ma dalsich 500-600 eshopu. Nic extra nevymyslite, abyste zaujmul. Nicmene pockam na vasae kolegy copywritery a pak to dame dohromady.
Souhlas, ale kdyby ty texty byly zcela k nicemu, tak je tam asi nemate :-). Vy delate veci tak, jak by je shopy delat mely. Jedete pres vice kanalu, snazite se odlisit - ale jinak - nabizite kvalitni servis a starate se. Texty to samo nevyhraji, ale jsou jednou z tech X dulezitych slozek. Moznosti, jak se odlisit jen za pomoci textu, je pritom spousta. A nemusi se jednat pouze o to flakani textu k produktum. Staci se podivat na Le Premier a jejich Muzi v cesku. Urcite by se dal pro podobny segment udelat projekt jako Modnipeklo.cz apod.
Ale tohle vsechno stoji mraky casu. Chce to mit s podobnymi weby zkusenosti. A hlavne - tohle ti tady krome reci o tom, jak jsem super copywriter, nikdo nepovi. Protoze pulka zdejsich copywriteru se drzi starych osvedcenych klise - hlavne nezkouset nic noveho a hlavne o tom vsem moc nepremyslet.
21. 9. 2013 09:59:44
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/16#reply805491
grysom
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
21. 9. 2013 10:31:31
S autorem vlakna nesouhlasim a rozhodne nejsem blazen, ktery by veril, ze takovyto apel pomuze.
Dle meho nazoru tu ale precijen je negativni dopad takto nizkych cen. Za "krmivo" pro vyhledavace je 50 kc az az, problem nastava, kdyz poptavajici ocekava takovou cenu za clanky urcene pro skutecne ctenare.
21. 9. 2013 10:31:31
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/16#reply805490
hala
verified
rating uzivatele
21. 9. 2013 11:31:43
Napsal basti;1000977
Pokud klient hledá alespoň trochu důvěryhodný obchod a ví co hledá, přijde i přes minisite a hledá jen CENU, protože ví, co kupuje. Profrčím Google, mrknu do eshopu, vyhledám pár referencí, objednávám. Texty mě nezajímají. Pokud prodávám speciální produkt, který zákazník nezná, tak bláboly budou absolutně k ničemu i u naprosto vypatlaného zákazníka. Názorně infoprodukt nemůže mít snůšku žvástů a hrozný design, jinak ho to spolehlivě zabije. Zákazník NEVÍ co kupuje a musím ho přesvědčit. Lepší text, hezčí prezentace = lepší prodeje.
Nepokládám se za copywritera, tvořím texty pro obsahové weby a jen občas popisky pro e-shopy. Takže mě se závod o konverze rozhodně netýká. Na druhou stranu si za kvalitou své práce stojím, není bez chyby, ale rozhodně se za svoji práci nestydím. Jako každý slušný textař nemám problém poskytnout dostatek referencí. Dva odstavce žvanění o ničem a s hrubkama (ideálně ještě prošpikované krkolomnými keywords) snad od slušně napsaného textu pozná každý.
Nikoliv, přesvědčí ho nepěkný design a minimum textu, protože hezký design a smysluplný text podvědomě spojí s vysokou cenou. Hezké (dle mínění profesionálních grafiků) katalogy, či eshopy neprodávají, běžné lidi to odpuzuje, nerozumí pak obsahu. Málokdo dočte váš příspěvek celý. Například
21. 9. 2013 11:31:43
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/16#reply805489
hala: Možné to je :D Mě zbastlený web s hrubkama spolehlivě odradí. Pokud si někdo nedá alespoň trochu práce s prezentací, obvykle pak zboží a servis vypadají stejně. O délce textu jsem nic nepsal, pouze o kvalitě (věcně, správně, bez chyb a česky). Slušný design neznamená přeplácaný, jak je dnes v módě.
22. 9. 2013 00:17:02
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/16#reply805488
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
22. 9. 2013 22:46:53
Radek O.: "Nicmene v cem je ten problem? Stejny dotaz muzeme dat napr. "na kolik banneru kliknete na zpravodajskych webech v tech rubrikat, kde ja -mam-li do toho co mluvit - je mit nechci" To, ze nekdo zvoli spatny reklamni format neni problem toho formatu, nebo toho, ze je to snuska kecu a blabolu." - mam za sebou pomerne hekticky vikend, tak to mozna muze byt jen unavou, ale nemuzu se zbavit dojmu, ze jsme se prilis nepochopili. Smeroval jsem k tomu, ze ja v idealnim pripade proste nechci mit PR clanek zarazeny v rubrice typu "komercni clanky" ci "placene clanky" a to mj. z toho duvodu, ze vetsina lidi ma v dnesni dobe reklam plne zuby a uz jen tohle zarazeni ten text do urcite miry proste poskozuje (podobne jako ho muze poskodit i to, kdyz v nem chce klient mit uvedeny 5x nazev firmy a 10x "vykrik" typu "jsme nejlevnejsi nejlepsi, nejkvalitnejsi..."). V tom pripade je halt ale zapotrebi to udelat trochu jinak. A protoze jste psal "proc by mel kazdy svymi texty nekoho vzdelavat?", tak me v ten okamzik napadlo, zda si uvedomujete, ze k nejefektivnejsim nadpisum velmi casto patri prave "jak udelat to ci ono", "X tipu..." atd.
"NeRo sebe povazuje za copywritera, Nightmareho take. Jsou tu jeste nejaci? Jdete do toho panove?" - Proc troskarit? :) Ja jsem ochoten "vsadit se" jen o to, ze pro vas projekt dokazeme delat lepsi/efektivnejsi PR nez soucasny partner. Ta zakazka ma rozhodne vetsi cenu nez par NS textu na par minisites. :)
22. 9. 2013 22:46:53
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/16#reply805487
Jakub Hamala
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
22. 9. 2013 22:59:33
Nightmare: Jen technická otázka od laika. "X tipů..." pořád funguje? Já už su neskutečně alergickej na podobné nadpisy.
22. 9. 2013 22:59:33
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/16#reply805486
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
23. 9. 2013 08:21:22
Jakub Hamala: titulky typu "X tipu" jsou dobre hlavne kvuli tomu, ze se do nich da "propasovat" cislo. Zde jeden starsi, ale zajimavy clanecek k tematu. Zajimava je i diskuse pod nim, kde se mj. probiralo prave i to, jak na koho pusobi cisla. Pravda ale je, ze v posledni dobe zacina byt trochu precislovano. :) Otazka ovsem zni proc - nu protoze treba i lifestylove magaziny zjistily, ze to halt zabira.
NeRo: "Aby udělali konverzi... To by asi zajímalo i více lidí, skutečně Vám blábolový web plný nesmyslných textů s KW přivede nějaké zákazníky? Jak se to projevuje?" - tak jedna moznost uz me napadla... ze kdyz potencialni zakaznik tu hruzu vidi, chce se z te stranky co nejrychleji prokliknout nekam jinam, pricemz v tomto pripade se dostane do e-shopu. :)) Ale tak jako bez prikladu konkretnich webu a pochopitelne i presnych cisel je to jen teoretizovani. Ja mam uprimne receno taky trochu problem si to predstavit, protoze hledam-li konkretni produkt za ucelem koupe (nikoliv za ucelem toho, abych se o nem dozvedel nejake informace), tak v drtive vetsine pripadu pouzivam porovnavace. Oproti tomu Google pouziju napr. v situaci, kdy shanim navod a pak, pokud bych se dostal na takovy web, tak by mi to spis vadilo. Jakoze najit zrovna ty navody (nejen v CZ) je na rozdil od nalezeni produktu leckdy prace na XY minut a kdyz to po me sveho casu z jedne firmy obcas chteli, nezridka kdy to koncilo tak, ze jsem je musel vymyslet a napsat sam.
23. 9. 2013 08:21:22
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/16#reply805485
Napsal _Nightmare_;1001613
NeRo: "Aby udělali konverzi... To by asi zajímalo i více lidí, skutečně Vám blábolový web plný nesmyslných textů s KW přivede nějaké zákazníky? Jak se to projevuje?" - tak jedna moznost uz me napadla... ze kdyz potencialni zakaznik tu hruzu vidi, chce se z te stranky co nejrychleji prokliknout nekam jinam, pricemz v tomto pripade se dostane do e-shopu. :)) Ale tak jako bez prikladu konkretnich webu a pochopitelne i presnych cisel je to jen teoretizovani. Ja mam uprimne receno taky trochu problem si to predstavit, protoze hledam-li konkretni produkt za ucelem koupe (nikoliv za ucelem toho, abych se o nem dozvedel nejake informace), tak v drtive vetsine pripadu pouzivam porovnavace. Oproti tomu Google pouziju napr. v situaci, kdy shanim navod a pak, pokud bych se dostal na takovy web, tak by mi to spis vadilo. Jakoze najit zrovna ty navody (nejen v CZ) je na rozdil od nalezeni produktu leckdy prace na XY minut a kdyz to po me sveho casu z jedne firmy obcas chteli, leckdy to koncilo tak, ze jsem je musel vymyslet a napsat sam.
No vidite, vy pouziteje na konkretni produkt cenovy porovnavac a tisice lidi pouzije vyhledavani z ruznych vyhledavacu. Ono ty pristupy z vyhledavacu jsou vyrazne vetsi, nez z porovnavacu, ale to neni podstatne. Podstatne je, ze i kdyby ten podil lidi co hleda zbozi pres vyhledavac bylo male a vy velmi levnym zpusobem dokazete to, ze se tomu cloveku nabidnete jako prvni, ziskate tedy znacny podil z techto lidi a tito pak nakoupi, tak je to prece jedno. Kazda objednavka dobra, pokud si na sebe vydela. A pokud postavite mikrosites treba za 2tisice a vrati se vam to na 20 objednavkach a pak jste v plusu, je to paradni ;)
23. 9. 2013 08:29:46
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/16#reply805484
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
24. 9. 2013 09:37:52
Radek O.: mozna by bylo opravdu nejlepsi nahodit nejake konkretni priklady tech minisites + stejne tak konkretni cisla. Osobne bych tipoval, ze je to zamerene hlavne na Seznam, ale muzu se mylit. Jinak "kazda objednavka dobra, pokud si na sebe vydela" nijak nerozporuji a "a pokud postavite mikrosites treba za 2tisice a vrati se vam to na 20 objednavkach a pak jste v plusu, je to paradni" je urcite dobry argument, neb jsem ho sam casto pouzival - jen ne v souvislosti s mikrosites, ale v souvislosti s drazsimi texty. :) Ja bych vam samozrejme dokazal vydelat vic, neb jsem uz nejakou dobu zvykly pracovat ve "vetsim meritku", ale kazda koruna je dobra. :)
24. 9. 2013 09:37:52
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/16#reply805483
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit