Zadejte hledaný výraz...

Vzpoura copywriterů Nepišme za méně než za 200,- kč/ns

Oleg: a od jake meze uz zna cenu sveho casu? Od jake sazby v prepoctu na hodinu uz uctuje spravne? Od 100? Od 500? Od te, jakou mate vy? Nebo od te, jakou ma nejdrazsi na trhu a vsichni ostatni se podbizi cenou? Muzete tedy konkretizovat tu mez, aby byl z tech, co si vazi svuj cas a nepodhodnocoval se?
20. 9. 2013 11:08:12
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/15#reply805512
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
20. 9. 2013 11:12:10
Radek O.: "copywriter by mel (dle meho nazoru) objednateli dodat text v podobe, forme a ucelu, jaky zadavatel potrebuje" - ja bych k tomu podotknul, ze "potrebuje" a "pozaduje" jsou trochu odlisne veci. Pokud totiz chce klient nesmysl, tak ja bych mel mj. byt schopen mu vysvetlit proc je to nesmysl a proc by se to melo udelat jinak. Sice se rika "zakaznik ma vzdy posledni slovo", ale na druhe strane take "vseho s mirou" - odbornika (na cokoliv) si obvykle najimame prave v pripade, ze tomu kteremu oboru nerozumime a nedokazeme to udelat sami. Tudiz pristup "napisu co chce a seberu prachy" take nepovazuji za zrovna idealni, ac by mi to vlastne mohlo byt jedno.
20. 9. 2013 11:12:10
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/15#reply805511
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
20. 9. 2013 11:17:13
Napsal Radek O.;1000727
Oleg: a od jake meze uz zna cenu sveho casu? Od jake sazby v prepoctu na hodinu uz uctuje spravne? Od 100? Od 500? Od te, jakou mate vy? Nebo od te, jakou ma nejdrazsi na trhu a vsichni ostatni se podbizi cenou? Muzete tedy konkretizovat tu mez, aby byl z tech, co si vazi svuj cas a nepodhodnocoval se?
Neexistuje nejaka prumerna hodnota za tuto praci?
Napriklad, za kolik v prumeru nabizi prekladatel sve sluzby?
Za kolik by dany cw chtel pracovat pro nekoho a dostavat plat?
Chtel by dostavat 100,- za hodinu nebo vice?
Neni lepsi nabizet smysluplne ceny treba od 250,- na NS a vyse?
Ja prece neurciji ceny, ja se pozastavuji a udivuji nad vyvojem cen v kyberpeostoru za sluzby poskytovane nekym, o kom si myslim, ze si proste neumi urcit svoji cenu a pritom ceka, ze pokud snizi cenu, rezem se mu zvednou poptavky - to je chybna predstava. Je to obdobne jako kdysi s cenou za registraci odkazu do katalogu. Zacinali vsichni v prumeru na 10,- za odkaz a pak najednou sly ceny tak rapidne dolu, ze nebylo problem si objednat 150 katalogu za 100,- (sam jsem to takto objednaval).
20. 9. 2013 11:17:13
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/15#reply805510
Nightmare: vite ony ty texty ne pro lidi, ale pro "roboty" maji ve skrze takove zadani, ze by mely pojednavat o necem v nejake zjednodusene forme a soucasne by mely obsahovat nejake kw a frazova spojeni. Tudiz je prava, ze u takoveho clanku se asi primarne neocekava to, ze zaujme ctenare a stane se nekde extra cteny, na druhou stranu to zase nemusi byt blabol a to, ze si zadavatel vymini uziti nejakych vyrazu je i u odbornych a kvalitnich praci normalni. napr. budu-li od vas chtit, abyste napsal clanek treba o online prodeji v CZ a budu mit eshop, tak pozadavek, aby se v danem textu zminila nase firma nekolikrat je naprosto bezny a copywriteri s tim nemaji problem. Takze pokud mu k tomu dodam, ze tam chci to a to konkretne a neni to vylozeny nesmysl, nijak to nedegraduje jeho profesi.
20. 9. 2013 11:19:07
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/15#reply805509
Nevím jak ostatní, ale když chci kvalitu, tak si připlatím a mám super výsledek bez nervů. Od jisté doby nekupuji to nejlevnější. U plynu jdu po ceně, tam je ten plyn pořád stejný ať mně ho dodá Rwe nebo Eon.
U textů je to úplně jiné. Taky jsem potřeboval vyplnit na jednom webu text, tak kluk psal za 100 Kč na hodinu.
Potřeboval jsem text na prodejní stránku. Cáloval jsem 2000 + Dph za A4+-.
20. 9. 2013 11:24:28
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/15#reply805508
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
20. 9. 2013 11:28:41
A to je prave problem. Internet bobtna, nesmysl je na kazdem rohu. Kdyby clanek byl smysluplny mozna by ani ctenar nebyl hloupy a nehltal neci nazory, ale realna fakta, mozna by se i zamyslel a proklamovana firma by z tohomohla mit nejaky uzitek. Proc vzdelavat roboty misto lidi, kteri chteji cist neco zajimaveho a uzitecneho?
20. 9. 2013 11:28:41
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/15#reply805507
Oleg: proc by mel kazdy svymi texty nekoho vzdelavat? Treba chce jen vydelat a pokud se mu to pouzitim takoveho textu podari, pak SPLNIL SVUJ CIL. Samozrejme, pokud budu mit tuzbu vzdelat svet, tak asi pujdu po necem jinem. Takze pri urcitych cilech ma smysl primarne krmit toho robota, pokud to ten robot sezere a pak to nabidne tomu, co to hleda a ten diky tomu splni to, co potrebuji, tedy treba nakoupi.
Abych byl konkretni. Udelam-li napr. mikrosites, kterou nakrim blaboly, ale ktere bude mit robot rad, na vytycene fraze, kw apod. pri hledani uzivatelu se dostanu na mista, ktera mi zaruci dobry traffik, ktery pak premenim v zisk, pak ty blaboly splnily svuj cil.
Zkuste se proste oprostit od vsech idealu a zkuste se na to podivat ciste pragmaticky. Samozrejme, pokud ten text prinese i vedlejsi bonus v podobe vzdelani lidstva, predani zajimavych informaci apod. tak je to pekny bonus, ktery neni ale nutny. A navic drtiva vetsina tech textu, stejne jen zpracovava to, co jiz nekde vyslo a to, ze by prinasely neco zasadne noveho nelze rici. Copywriteri nejsou vedci apod. aby prinaseli nejake nove objevy. Takze do znacne miry reprodukuji to, co si nekde nastuduji a jenom udelaji jiny vytah s jinou formou, nez druhy, ktery by pro nekoho jineho zpracovaval stejne tema.
Je to prace narocna, vazim si ji, dobri copywriteri maji muj respekt, ja sam bych to nezvladl, ale zase to ma sve meze.
20. 9. 2013 11:35:52
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/15#reply805506
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
20. 9. 2013 11:39:46
Radek O.: "clanky pro roboty" obvykle radim prave k tem nesmyslum, zvlast kdyz proti nim i oni "roboti" zacinaji cim dal tim vic bojovat, takze za nejakou dobu to dost mozna bude oxymoron. :) Proti uzivani nejakych konkretnich vyrazu obecne vzato nic moc nemam (vic mam proti jedincum, kteri jsou posedli pocitanim "spravne hustoty" kw atd.), ale zminovat opakovane firmu treba v pripade PR textu... to je tez na diskusi.
---------- Příspěvek doplněn 20.09.2013 v 11:50 ----------
Radek O.: "proc by mel kazdy svymi texty nekoho vzdelavat? Treba chce jen vydelat..." - jen tak pro zajimavost, kolik tak (uplnym odhadem) si za mesic na velkych zpravodajskych serverech otevrete a prectete clanku, ktere jsou vzhledem ke svemu charakteru oznaceny jako "komercni" ci "placene" (a nachazeji se prave v tech rubrikach, kde ja - mam-li do toho co mluvit - je mit nechci)?
20. 9. 2013 11:39:46
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/15#reply805505
Napsal _Nightmare_;1000745
Radek O.: "proc by mel kazdy svymi texty nekoho vzdelavat? Treba chce jen vydelat..." - jen tak pro zajimavost, kolik tak (uplnym odhadem) si za mesic na velkych zpravodajskych serverech otevrete a prectete clanku, ktere jsou vzhledem ke svemu charakteru oznaceny jako "komercni" ci "placene" (a nachazeji se prave v tech rubrikach, kde ja - mam-li do toho co mluvit - je mit nechci)?
skoro kazdy na ktery narazim, ale u mne je to pracovni deformace, nejsem vhodny clovek pro tuto otazku, ale vim kam tim mirite. Nicmene v cem je ten problem? Stejny dotaz muzeme dat napr. "na kolik banneru kliknete na zpravodajskych webech v tech rubrikat, kde ja -mam-li do toho co mluvit - je mit nechci" To, ze nekdo zvoli spatny reklamni format neni problem toho formatu, nebo toho, ze je to snuska kecu a blabolu.
Mohu s cistym svedomim rici, ze mame par naprosto blabolovitych webu, ktere maji za ukol jedine - na vybrane fraze, kw apod. se dostat nahoru, coz se jim dari, pote na sebe nalakat ty, co dana slova zadali, coz se take dari a tyto lidi pretahnout k tomu, aby udelali konverzi a to se taky dari. Texty v cenach par korun za NS, ktere jsou obsahove prazdne, psane "pro roboty". Takze splnily presne to, co jsme od nich ocekavali. Zcela jiste by toho slo dosahnout i nejakym mega obsahem pro uzivatele, prubezne doplnovanym, hodnotnym apod. ale cela ta mikrosites by nestala 1000 korun a vysledek by se dostavil buh-vi kdy. S timto mame taky zkusenosti.
Toto je proste priklad z praxe. Budu zly, sobecky ale pokud mi text splni to, co od nej ocekavam, at ho napise zak prvni tridy kritou na drevenou tabulku. Az se rozhodnu vybudovat nejaky obsahovy a hodnotny web, pujdu jinou cestou. Ale stale nebudu mit zadnou garanci, ze ten copywriter, za ktereho se pak rozhodnu dat 10x tolik doda lepsi praci. Muze, nemusi...
20. 9. 2013 14:53:21
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/15#reply805504
R. Němec
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
20. 9. 2013 22:09:39
Napsal Radek O.;1000830
Mohu s cistym svedomim rici, ze mame par naprosto blabolovitych webu, ktere maji za ukol jedine - na vybrane fraze, kw apod. se dostat nahoru, coz se jim dari, pote na sebe nalakat ty, co dana slova zadali, coz se take dari a tyto lidi pretahnout k tomu, aby udelali konverzi a to se taky dari...
Aby udělali konverzi... To by asi zajímalo i více lidí, skutečně Vám blábolový web plný nesmyslných textů s KW přivede nějaké zákazníky? Jak se to projevuje? Já si v životě nedovedu představit, že bych se rozhodl pořídit si službu nebo nakoupit na webu, který je plný KW, nesmyslů, blábolů. Musím pro to mít nějaký stimul, touhu a potřebu.
Pak tu píšete o jistotě, že drahý copywriter není zárukou kvality.Uvědomte si, že drahý copywriter je většinou drahý proto, že do práce odevzdává zkušenosti, kvalitu a dělá skutečné poctivé řemeslo. Netvoří bláboly a KWs přeplácané texty halabala. Uvědomte si konečně (mluvím obecně ke všem), že copywriter nepíše tyhle bláboly, prostě tohle NENÍ copywriting. A rada na závěr: Až budete chtít pořádné texty od skutečného copywritera, jednoduše si projděte jeho reference, hodnocení a nechte si ukázat jeho práci. Bude jasně vidět, zda je či není copywriterem a pak už i budete vědět, zda jste nebo nejste ochoten si připlatit. Není v tom žádné riziko.
20. 9. 2013 22:09:39
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/15#reply805503
Bottle3D
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
20. 9. 2013 22:21:47
Nevím proč bych měl psát texty za 200,-. Já píšu články za 50,-, možná ne tak kvalitní, ale myslím si že aspoň trochu zaujmout dokážou.
20. 9. 2013 22:21:47
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/15#reply805502
Napsal NeRo;1000950
Aby udělali konverzi... To by asi zajímalo i více lidí, skutečně Vám blábolový web plný nesmyslných textů s KW přivede nějaké zákazníky? Jak se to projevuje? Já si v životě nedovedu představit, že bych se rozhodl pořídit si službu nebo nakoupit na webu, který je plný KW, nesmyslů, blábolů. Musím pro to mít nějaký stimul, touhu a potřebu.
Pak tu píšete o jistotě, že drahý copywriter není zárukou kvality.Uvědomte si, že drahý copywriter je většinou drahý proto, že do práce odevzdává zkušenosti, kvalitu a dělá skutečné poctivé řemeslo. Netvoří bláboly a KWs přeplácané texty halabala. Uvědomte si konečně (mluvím obecně ke všem), že copywriter nepíše tyhle bláboly, prostě tohle NENÍ copywriting. A rada na závěr: Až budete chtít pořádné texty od skutečného copywritera, jednoduše si projděte jeho reference, hodnocení a nechte si ukázat jeho práci. Bude jasně vidět, zda je či není copywriterem a pak už i budete vědět, zda jste nebo nejste ochoten si připlatit. Není v tom žádné riziko.
Na blabolovy web o nicem (mikrosites) prijdou navstevnici, ti jsou soustavou odkazu a banneru po kliknuti presmerovani na eshop, kde nakoupi. Neni jediny web, ktery by se nezaplatil v relativne kratkem case a dale generuje zisky. Oni proste hledali dane produkty apod. dostali se na mikrosites s blaboly a z ni presli na eshop. Nevim proc to funguje, ale funguje to.
A k te kvalite toho textu, ja nevim osobne jak poznat dobry a spatny text. Nekdy mi pripada, ze to dokazi poznat jenom copywriteri, kteri se navzajem podporuji jen tim, ze si uctuji vyssi sumy. Samozrejme nekdy jsou texty opravdu spatne, kdy to pozna i naprosty laik, ze je to tlachani o nicem, ale je to silne subjektivni hodnoceni. Ja si prochazel praci spousty techto lidi a na ruzne texty vybiral ruzne lidi, ale dost casto jen na zaklade doporuceni, ze "tento je dobry". Nebavim se nyni o nejakych velmi specializovanych textech, kde by musela predchazet spousta uceni a patrani ve zdrojich. Ono je to takove "samanstvi" dost casto.
20. 9. 2013 22:36:55
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/15#reply805501
R. Němec
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
20. 9. 2013 22:40:27
A nemohu si odpustit dodat něco k hlavnímu tématu vlákna: Nějaká vzpoura copywriterů je přeci směšná. Já jsem copywriter. Nightmare je copywriter. Znám tu i další copywritery. Je nás ale tak málo, jako je prstů na rukou mého souseda a ten se kdysi nepohodl s cirkulárkou... Jinak řečeno, skutečných copywriterů není mnoho. A ostatní? Ti dělají takový ten balast, těch minimálně 90 % webových blábol-textů. A my jsme za to rádi, protože máme pak spoustu práce a napravujeme to, co balastníci (to je můj pracovní název pro "textaře", po kterých já weby přepisuju a napravuju) podělají. V reálu to funguje asi takhle:
1) Obchodník nebo firma mají shop, web, chtějí zvednout prodej, návštěvnost, zisk.
2) Investují desítky až stovky tisíc do designu, reklamy, bannerů, vyhledávačů...
3) Pak se dozvědí o copywritingu. Aby ušetřili (jsme Češi), vyberou zpravidla tu levnější nabídku. Nechají si zpracovat nějaké ty texty.
4) Po čase zjistí, že vyhodili peníze za balast. V tom lepším případě se jejich tržba nezvedá, v tom horším naopak klesá - balast škodí. A to vadí jak vyhldávačům, tak lidem.
5) No a nakonec se rozhodnou investovat do skutečného copywritera. Invetice se jim brzy vyplatí, tržby a konverze se zvedají, firma či obchodník jsou spokojeni.
Pokud obchodníkům a firmám dojde, že profi texty od skutečných copywriterů jsou investicí návratovou, ušetří si ten zbytečný krok se šetřením a vyházováním peněz za balast.
Proto dámy a pánové, na co vzpoury? Pokud chcete býti skutečnými copywritery, pracujte sami na sobě, vzdělávejte se, makejte. Pište, prodávejte, vydělávejte Vašim klientům peníze. Když budou spokojeni, znamená to, že to děláte fakt dobře a klidně si můžete dovolit zvednout cenu. Pokud to neumíte, pak vám ani vzpoura nepomůže. Já jsem copywriter. Jsem spokojený, nestěžuji si. Nevadí mi balastníci, jsou to lidé, kteří mi stejně toho zákazníka přivedou, i když oklikou. No tak proč bych se měl bouřit proti jejich nízkým cenám? To raději napíšu "osvětu", aby zákazníci věděli, proč nevyhazovat peníze za balast, ale že je lepší investovat do skutečného copywritera, který jim ty peníze vydělá.
20. 9. 2013 22:40:27
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/15#reply805500
Tak udelejme test. Vymenime blaboly za plnohodnotne a kvalitni texty copywriteru. Klidne to i zaplatim ve vasich copywriterovskych sazbach. Uvidime, zda tim ziskame vetsi navstevnost a zvysime tim zisky. Mikrostranek mame docela dost, takze bych to nasadil na par z nich a na par ne a byl by to takovy maly A/B test.
NeRo sebe povazuje za copywritera, Nightmareho take. Jsou tu jeste nejaci? Jdete do toho panove?
20. 9. 2013 22:51:18
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/15#reply805499
R. Němec
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
20. 9. 2013 22:54:11
Napsal Radek O.;1000954
Na blabolovy web o nicem (mikrosites) prijdou navstevnici, ti jsou soustavou odkazu a banneru po kliknuti presmerovani na eshop, kde nakoupi. Neni jediny web, ktery by se nezaplatil v relativne kratkem case a dale generuje zisky. Oni proste hledali dane produkty apod. dostali se na mikrosites s blaboly a z ni presli na eshop. Nevim proc to funguje, ale funguje to.
Jasně, já jsem myslel, že většina lidí už bláboly pozná a z takových mikrosites mizí honem pryč :) Asi je to tím, že ze své profese už všude hledám inteligentního zákazníka a pokud pracuji na ms, pak samozřejmě stejně poctivě, jako na jiných PR textech. Takže ano, mnou tvořené texty pro mikrosites jsou drahé, ale narozdíl od balastních fungují i na inteligentní zákazníky a těch je dnes myslím snad už většina...
K tomu, jak poznat dobrý a špatný text: Pokud Vás zaujme, vzbudí ve Vás touhu si věc koupit, službu objednat, pak je prostě dobrý. Mám takové heslo: Zaujmout, přesvědčit a prodat. Takhle přesně to funguje.
20. 9. 2013 22:54:11
https://webtrh.cz/diskuse/vzpoura-copywriteru-nepisme-za-mene-nez-za-200-kc-ns/strana/15#reply805498
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit