Zadejte hledaný výraz...

Využíváte někdo službu nepřevzal.cz?

Metaxa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
12. 3. 2015 12:45:14
zdravím všechny e-shopaře, využíváte někdo nepřevzal.cz? Touto problematikou se zabýváme již delší dobu, jelikož opravdu mě naštve, když si někdo objedná zboží a poté si ho nevyzvedne a všechna práce - skladníka, baliče, atd.. je vniveč.
Zajímá mě vaše zkušenost s tímto portálem,jelikož moc informací na webu nemají.
12. 3. 2015 12:45:14
https://webtrh.cz/diskuse/vyuzivate-nekdo-sluzbu-neprevzal-cz/#reply1097990
Jsem naprosto proti podobnym sluzbam, protoze je povazuji za naprosto nesmyslne a hloupe.
Vam vadi, ze vam lide neprevezmou zasilku. No fajn, budete tedy spokojeny, kdyz ji prevezmu a odstoupim od smlouvy a vy mi zaplatite cenu zbozi + postovne ktere jsem zaplatil za doruceni k sobe? Bude to presne del zakona, ale pro vas to bude jeste drazsi, nez kdyz to rovnou neprevezme.
Chcete davat do registru lidi. Ovsem jak prokazete, ze ten clovek, ktery je napsany v ojednavce ji opravdu udelal? Co mi zabrani tomu, abych vytvoril objednavky cizim jmenem a dostal ho do nejakeho registru?
Co kdyz mi proste dorucovatel neda vedet, ze neco dorucuje na mou adresu, coz neni neobvykle?
Co kdyz na shopu je skladem ihned k expedici a eshop mi to posle po tydnu, porad to musim prevzit, kdyz mne eshop uvedl v omyl?
a mohl bych pokracovat dale. Misto hledani duvodu proc lide u eshopu vraci a neprebiraji baliky si leci svuj neuspech tim, ze zakladaji ruzne nesmyslne registry a maji za to, ze jim to zlepsi situaci. Nezlepsi.
a pokud trati zbozomat 150tis. mesicne na postovnem, ktere zaplati za neprevzate zakazky, tak asi dela neco vazne spatne, ze to lidi neprebiraji.
12. 3. 2015 12:56:14
https://webtrh.cz/diskuse/vyuzivate-nekdo-sluzbu-neprevzal-cz/#reply1097989
SoNNy
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
12. 3. 2015 13:48:18
Souhlas s Radkem,
takové služby jsou spíš kontraproduktivní. Pokud máte větší procento nepřevzatých dobírek, vždycky se to dá řešit 1) lepším informováním zákazníka (emaily, smsky v den doručení), 2) Volbou dopravy, která ho bude před doručením kontaktovat (PPL), zvýhodněním platby převodem (lepší cena, sleva, dárek, ...) nebo prostě si ke každému produktu přidejte korunu a náklady za nevyzvednuté dobírky dostanete zpět z ostatních objednávek. Přidáváním do podobných registrů akorát naserete stávající zákazníky, kteří na to třeba jen zapomněli a byli by ochotni v budoucnu nakoupit znovu. Nemluvě o tom, že poskytnutí osobních údajů třetí osobě, v tomhle případě registru, není moc pěkné.
Edit:
"U nás to bylo měsíčně i 150 000 Kč. Šílená částka! Velkou část těchto peněz teď můžeme věnovat na zákaznickou podporu slušným zákazníkům," říká Jan Kovalčík ze Zbožomat.cz.
Více zde: http://www.neprevzal.cz/pro-eshopy/
to mě pobavilo :), přitom majitel domény neprevzal.cz je Jan Kovalčík. Supr reference
12. 3. 2015 13:48:18
https://webtrh.cz/diskuse/vyuzivate-nekdo-sluzbu-neprevzal-cz/#reply1097988
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
12. 3. 2015 14:02:30
Nemám tak vyhraněný názor na podobné služby jako Radek (už jsme taky spolu několikrát na toto téma diskutovali). Možná je můj názor ovlivněn i tím, že podobnou službu provozujeme. Řekl bych že záleží na tom jaký je cíl podobných služeb. Můj názor je, že cokoliv vymáhat (skladné a další poplatky) je prostě nesmysl, protože to nikdy neprokážete. My jsme například naši službu postavili na snaze o narovnání vztahu.
Z minulého týdne mám zrovna jednu zkušenost se zákazníkem, který nás kontaktoval, že je v systému vedený, požádali jsme tedy e-shop o doložení skutečnosti. Důkazy se následně předložili zákazníkovi a tento uhradil způsobenou škodu 46Kč a byl docela šokovaný z toho, že celá služba běží zdarma. Dokonce nám následně zákazník i e-shop poděkovali.
Ze zkušeností které máme plyne však jasně jedna věc. Pokud má e-shop větší procento vratek než 1% pak má něco špatně v zákaznickém přístupu nebo logistice.
12. 3. 2015 14:02:30
https://webtrh.cz/diskuse/vyuzivate-nekdo-sluzbu-neprevzal-cz/#reply1097987
Biba
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
12. 3. 2015 14:09:53
Osobně bych si neobjednal z eshopu, který mi hrozí pokutou 120,- za nepřevztaou zásilku. Stát se může kdykoliv cokoliv a slušný člověk se vždy umí dohodnout výhodně pro obě strany. Když je zákazník nepoctivý, stejně si vždy nějaký ten způsob najde. Hold toto je riziko "podnikání" a tak jako nám odpadají krádeže v kamenném obchodě, hold musíme počítat s nevyzvednutou zásilkou.
12. 3. 2015 14:09:53
https://webtrh.cz/diskuse/vyuzivate-nekdo-sluzbu-neprevzal-cz/#reply1097986
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
12. 3. 2015 14:20:42
Moje zkušenost je taková, že lidi jsou spíše sklerotický, než zlomyslný. Třeba taková služba Balík na Poštu je úplně zbytečná, protože snad jeden z pěti zákazníků si zboží opravdu vyzvedl. U všech ostatních jsem musel zadat doslání přes web pošty a pak nebyl problém.
12. 3. 2015 14:20:42
https://webtrh.cz/diskuse/vyuzivate-nekdo-sluzbu-neprevzal-cz/#reply1097985
JKHouba
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
12. 3. 2015 14:40:43
Nepoužívám a zatím nemám potřebu nějakou takovou službu či evidenci používat.
Za 4 roky jsem narazil jen na jednoho zákazníka, který sice zboží převzal, ale nedoplatil. Pak jsem zjistil, že má několik exekucí atd., takže jsem přišel jen o pár stovek, ale získal i nějaké zkušenosti.
Procento nevyzvednutých zásilek mám tak minimální, že je počítám na jednotky za rok. Mojím zákazníkem může být teoreticky každý, kdo umí číst a psát a má internet, ale přeci jen u mne nakupují lidé, kteří zboží opravdu chtějí a jsou "normální".
I tak občas nevyzvednutá zásilka zamrzí, protože jsme obětovali čas a pozornost někomu, kdo o to zřejmě příliš nestál. Rozhodně vymáhat nějaké poštovné a další náklady mi přijde přijde při současném stavu neefektivní a zbytečně zatěžující.
Občas stačí ze zákazníky jen víc a líp komunikovat. (tím nemyslím různé reklamy a newslettry)
12. 3. 2015 14:40:43
https://webtrh.cz/diskuse/vyuzivate-nekdo-sluzbu-neprevzal-cz/#reply1097984
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
12. 3. 2015 14:50:26
Mám jednoproduktový shop, cena za produkt je nížší než cena pošty (do ruky). Platby mi vychází 50% účet, 50% dobírka. A zatím jen 1 nepřevzatá dobírka (ale to byla chyba ČP, balík prošel nějakou jejich skartovačkou).
Spíš to chce řešit procesy, než házet jména někam. Navíc na tomhle si smlsne ÚOOÚ.
Marat má pravdu, lidi jsou sklerotici. Vždy jak byl balík na poště / uložence skoro týden, tak jsem jim napsal, že to tam vísí. Příští den to vyzvedli.
Procesy, procesy a zas procesy.
12. 3. 2015 14:50:26
https://webtrh.cz/diskuse/vyuzivate-nekdo-sluzbu-neprevzal-cz/#reply1097983
No přiznám se, že sem po přečtení tohoto vlákna chvíli uvažoval, že si nějakej eshop najdu, objednám, nevyzvednu a pak to poženu na UOOU :-D
12. 3. 2015 19:39:25
https://webtrh.cz/diskuse/vyuzivate-nekdo-sluzbu-neprevzal-cz/#reply1097982
Replay
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
12. 3. 2015 20:13:49
celkem vtipný, jak tam není ani provozovatel
12. 3. 2015 20:13:49
https://webtrh.cz/diskuse/vyuzivate-nekdo-sluzbu-neprevzal-cz/#reply1097981
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
12. 3. 2015 20:38:00
Napsal profinetworks;1176490
No přiznám se, že sem po přečtení tohoto vlákna chvíli uvažoval, že si nějakej eshop najdu, objednám, nevyzvednu a pak to poženu na UOOU :-D
Tím, že podobnou službu provozujeme tak jsme samozřejmě řešili i právní otázku věci a máme od UOOU "posvěcení". Z jejich strany není problém zveřejnit někoho, kdo způsobil škodu, větší problém spatřovali v ověření příchozího zákazníka, ale i to se vyřešilo.
12. 3. 2015 20:38:00
https://webtrh.cz/diskuse/vyuzivate-nekdo-sluzbu-neprevzal-cz/#reply1097980
skrnac: a muzete se podelit, jak jste nasli zpusob jednoznacne identifikace zakaznika na dalku?
12. 3. 2015 20:45:04
https://webtrh.cz/diskuse/vyuzivate-nekdo-sluzbu-neprevzal-cz/#reply1097979
meo
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
12. 3. 2015 20:47:13
Taky jsem silně proti (viz Radek). Pokud bych se v takovém registru ocitl, tak je to minimálně na udání UOOU, jelikož jsem neposkytl souhlas s šířením mých osobních informací třetím stranám.
V naprosté většině se nám zásilky vrací vinou pošty a jen výjimečně je to naší chybou, kdy nestihneme vyexpedovat do 24 hodin (což ale akceptuji, jelikož jsme měli být rychlejší při expedování).
12. 3. 2015 20:47:13
https://webtrh.cz/diskuse/vyuzivate-nekdo-sluzbu-neprevzal-cz/#reply1097978
Bacon
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
12. 3. 2015 21:08:56
Z pozice zákazníka trvám na tom, že tohle je prostě vina provozovatele eshopu, ne zákazníka (pokud to není někdo, kdo objednává s cílem poškodit eshop). Kupoval jsem si teď telefon, udělal jsem 4 objednávky ve 3 eshopech a teď vám napíšu proč.
1) Pátek: Našel jsem si eshop s odběrným místem v Brně, osobní odběr pouze po tel. potvrzení. Objednal jsem ho tedy a do poznámky připsal "Dobrý den, pokud není možno osobně odebrat dnes na pobočce v Brně, pak prosím objednávku stornujte. Děkuji za pochopení". Přišel potvrzující email a dál se nic nedělo.
2) Sobota: Jel jsem do nákupního centra, napadlo mě se podívat, jestli mají v MobilProVas skladem telefon, který chci. Byl tam a byl za celkem dobrou cenu (cca o 1000 Kč víc, než šedivka z Maxshopu, ale pořád o 1500 Kč míň, než jinde). Viděl jsem, že je skladem, vložil jsem ho do košíku a objednal s tím, že to vyzvednu osobně, jak tam přijedu. Nešlo mi ani tak o těch ušetřených 177 Kč (o tolik se lišila cena internet vs cena prodejna), ale o možnost vrácení během 14 dnů. Bohužel, eshop zpracovává objednávky pouze po-pá, 9 - 17.
3) Neděle: Opět jsem šel na eshop z prvního bodu. Opět jsem si objednal telefon (teď jiný model) a do poznámky napsal "Dobrý den, prosím o storno obj. č. X, rozhodl jsem se raději pro Y. Zároveň prosím, dle vašich OP o poskytnutí záručního listu. Děkuji za pochopení, s pozdravem", kde X je č. objednávky z bodu 1). Bohužel mě až poté napadlo pečlivě pročíst recenze, zvlášť reakce prodejce na recenzi, která se objevila cca 8 hodin po mé objednávce, mě dostala:
"Absolutní blbost s cílem poškodit naši firmu. Proto tento odpad společnosti neuvádí nic konkrétního - č. objednávky, pravé jméno (Dušan rozhodně ne :)), ani o jaké mobily se jedná. Pouze nějakou částku aby to vypadalo jakože hodně a jakože prodávají použité telefony.
Idiot. Všimněte si prosím, jak neuvažoval a napsal (... zkráceno)"
Takže jsem zavrhnul nápad zde cokoliv kupovat.
Shrnutí:
Eshop z bodu 1) a 3) poslal SMS zprávu o odeslání obou telefonů na prodejnu v Brně v pondělí nebo úterý, asi se tam nikdo neobtěžuje čtením poznámek. Eshop z bodu 2 oznámil, že je zboží na prodejně v úterý. Telefon mám nakonec ze 3. eshopu, tím pádem 4. objednávky.
Stojím si za tím, že je to chyba procesů eshopu, ne moje (kromě toho pozdějšího přečtení recenzí, to jsem měl udělat mnohem dřív).
12. 3. 2015 21:08:56
https://webtrh.cz/diskuse/vyuzivate-nekdo-sluzbu-neprevzal-cz/#reply1097977
no já nechci prudit, ale
1. nešlo tam zavolat a ověřit jestli bude na prodejně v pátek? Zbytečná objednávka...každý kdo má eshop ví že potvrzující email se jaksi potvrdí automaticky.
2. Info o tom že se objednávky zpracovávají pouze po-pá, 9 - 17 jste našel až v košíku?
3. Z těch objednávek a nerozhodností by měl radost kterýkoliv eshop, hlavně když napíšete stornujte jestli nebude v pátek, tedy asi stornovali a pak je těžké dohledat co jste chtěl a dva dny na to smyslel že chcete něco jiné a vyměnit X za Y
Za mně spíše chyba v matrixu než v tomhle případě chyba eshopu
12. 3. 2015 21:25:16
https://webtrh.cz/diskuse/vyuzivate-nekdo-sluzbu-neprevzal-cz/#reply1097976
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit