Zadejte hledaný výraz...

Vysvětlení – personalistika firem.

Martin Klíma
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
23. 11. 2008 18:29:29
Nevěděl byste někdo jak funguje nábor pracovníků u firem. Já se přiznám že nemám vůbec představu.
Pokud to vezme postupně, kolik taková střední firma (pod 100 zaměstnanců) potřebuje zaměstnanců? Jak často se u ní asi mění? Kde je může hledat? Inzeruje přímo na pracovním serveru nebo to uloží raději agentuře? Kolik je ochotna zaplatit za nalezení jednoho zaměstnance?
Jak se tato situace liší u firem jako je třeba Česká pojišťovna,O2 atd. kde se zaměstnanci točí skoro pořád?
Pokud taková firma zaplatí místo někde v pracovním portálů, za jak dlouho asi najde zaměstnance? (v průměru)
Omlouvám se za takovou haldu otázek, ale opravdu v tom strašně tápu... Pokud by tu někdo věděl odpověd jen na část, tak budu velice vděčný.
23. 11. 2008 18:29:29
https://webtrh.cz/diskuse/vysvetleni-personalistika-firem-2/#reply169665
Fuck You
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
23. 11. 2008 19:55:21
Pokud vím, tak agenturám se obvykle u HPP platí kolem tří platů za doporučeného zaměstnance, který přečká zkušebku. U brigád je to trochu jinak, pracovník je zaměstnancem agentury a té se platí asi tak dvojnásobek toho, co pracovník uvidí na výplatnici. Tyhle věci se ale dohadují individuálně, důležití klienti pochopitelně platí méně a klienti s vysokými požadavky zase můžou platit i více.
Může se to zdát jako hodně peněz, ale firmám s menším počtem zaměstnanců a nízkou fluktuací se to vyplatí. Kdyby zaměstnance hledali sami, tak by museli ztrácet čas se strašnou spoustou debilů, místo aby se věnovali své vlastní činnosti, ve které jsou dobří a která jim vydělává.
Například když do inzerátu napíšete "nutná podmínka - řidičák D", můžete si být jistí, že nebudete celé dny dělat nic jiného, než odpovídat na otázku, jestli by nestačilo béčko...
Pokud se zaměstnanců točí víc, pak se může vyplatit najmout vlastního personalistu. Tak to dělají i ty velké zmíněné firmy, velkou část lidí si filtrují ve vlastní režii. Tyto firmy využívají pracovní agentury z jiného důvodu. Nikdo u nich nechce delší dobu pracovat a tak mají stálý nedostatek pracovníků. A pracovní agentury jim doporučí kandidáty, kteří neprošli sítem na jiné nabídky.
23. 11. 2008 19:55:21
https://webtrh.cz/diskuse/vysvetleni-personalistika-firem-2/#reply169664
Llook to popsal poměrně přesně.
Z vlastní zkušenosti (vedoucí pobočky pers. ag.) - velké firmy mají jak svého personalistu, tak využívají služeb PA, většinou i více agentur dohromady. PA provede základní výběr dle požadavků firmy - jazykové znalosti, zmíněné řidičské oprávnění, sepíše CV do standardizované formy a připojí vlastní "doporučení" (s ohledem na to, že cílem je uchazeče "prodat", je vlastní hodnocení mnohdy cíleně přestřelené). Personalistka má zjednodušenou práci - v životopisech se vyzná, na schůzku si pozve jen ty uchazeče, kteří se jí podle materiálů dodaných agenturou líbí.
Využití agentur má pro velké firmy nespornou výhodu - bohatstvím agentur je rozsáhlá databáze uchazečů o zaměstnání, kterou by firma budovala jen velmi těžko. Lidé často chodí cíleně do agentur hledat zaměstnání, ne přímo do firem.
1. 12. 2008 14:22:59
https://webtrh.cz/diskuse/vysvetleni-personalistika-firem-2/#reply169663
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit