Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Vymáhání nevyzvednutých zásilek

Jirka
verified
rating uzivatele
(63 hodnocení)
10. 7. 2014 15:44:14
Marate jste totálně mimo.
Pokud si něco objednám, je zcela normální si to vyzvednout. Pokud to z nějakého důvodu nejde, tak se omluvím. To je normální jednání člověka, který si váží práce jiných a chápe, že na světě není sám. Já také nepřijdu do restaurace kde obsluhuje, nenechám si přinést česnečku a pak bez omluvy odejdu, že jsem si to rozmyslel.
10. 7. 2014 15:44:14
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/3/#reply1038400
jirka: a kdyby mel spotrebitel pravo neochutnane jidlo vratit bez sankci jaky bude pro restauraci rozdil kdyz odejdete jeste pred tim nez vam cesnecku prinesou a tim, ze si pockate az ji prinesou a pak to vratite? ano to druhe bude dle zakona ale oboji je stejnou ztratou pro restauraci.
10. 7. 2014 17:23:42
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/3/#reply1038399
Jirka
verified
rating uzivatele
(63 hodnocení)
10. 7. 2014 20:25:22
Radku bavíme se o trochu něčem jiném. Mě na tom vadí to nezodpovědné chování mnohem víc, než samotná ztráta. Pokud to budeme přecházet mávnutím ruky, nikdy se věci nezmění a lidé budou žít dál v domnění, že je to vlastně v pořádku.
Že zákazník zboží přijme a vrátí ho do 14 dnů, je jeho právo. Chtít po něm náklady, které mi oprávněně vznikly, je zase právo mé. Samozřejmě vymahatelnost je takřka nulová, já jen říkám že na tom nevidím z podstaty věci nic špatného. Pokud něco nechci, nemám si to objednávat. Pokud si to rozmyslím, mám se omluvit. Zvládám to když nakupuji já, nevím proč by to měl být problém pro ostatní.
10. 7. 2014 20:25:22
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/3/#reply1038398
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
10. 7. 2014 20:33:46
právo na to, bohužel, nemáš...
Z uvedeného rozsudku Soudního dvora EU přitom vyplývá, že mezi finanční částky vracené po odstoupení od distanční smlouvy patří rovněž náklady na dodání zboží spotřebiteli, které spotřebitel na základě uzavřené smlouvy uhradil vedle kupní ceny. Do toho rámce lze zařadit např. položky označované jako poštovné a balné.
Česká obchodní inspekce
10. 7. 2014 20:33:46
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/3/#reply1038397
Jirka
verified
rating uzivatele
(63 hodnocení)
10. 7. 2014 21:46:34
Já nejsem právník, dle mého osobního názoru je tohle šedá zona. Uvedená citace se imho týká toho, když zákazník odstoupí od smlouvy - pak mu náleží i poštovné. Ale smlouva se imho uzavírá objednáním a pokud máš v podmínkách uvedené, že při nepřevzetí zákazník náklady na dopravu hradí, měla by tato povinnost platit (pokud nenapíše, že od smlouvy odstupuje).
Ale to je myslím jedno, jak už jsem psal, sám si myslím, že je vymahatelnost v podstatě nulová. Jen říkám, že to z principu nepovažuji za špatné, protože dospělý člověk by měl chápat důsledky svých činů. A nepřidělávat zbytečně práci ostatním, protože tu nežije sám (myslím to obecně, nejenom ve vztahu zákazník-eshop).
10. 7. 2014 21:46:34
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/3/#reply1038396
jirka: ja urcite neobhajuji to, ze takove chovani spotrebitele je spravne v tomto nemam rozpor s jinymi zde. rozpor je v ton zda vymahat nejake naklady ci ne. a tam rikam, ze ne, jelikoz se to nevyplati a pokud bychom spotrebitele vsichni vychovali tak ze to vzdy prevezmou a az pak vrati tak sice budeme vsichni stastni jak je vse dle zakona, ale nakladove na tom budeme stejne. z pohledu ekonomickeho je to proste zbytecne a neefektivni.
pokud ale ma nekdo cas se tim zabyvat a mysli si, ze tim neco ziska, at to dela. je to jeho pravo.
10. 7. 2014 22:07:51
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/3/#reply1038395
Jirka
verified
rating uzivatele
(63 hodnocení)
10. 7. 2014 22:35:39
Tak ideální by bylo, kdyby to nevedlo k tomu, že to člověk převezme a pošle zpět, ale že bude brát objednávku jako závaznou domluvu. Čemuž by pomohlo, kdyby existoval postih. Bohužel mi přijde, že zatímco práva zákazníků posilují, na práva provozovatelů takový důraz kladen není.
Ten automatický email s dlužnou částkou mnoho námahy nepřinese a víc to vymáhat vůbec nemá smysl. Otázkou je, co to udělá s hodnocením atd. a kolik se reálně vybere.
10. 7. 2014 22:35:39
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/3/#reply1038394
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
11. 7. 2014 12:20:27
Odporucil by som dokladne prestudovanie povodneho rozsudku, na zaklade ktoreho cele "vracanie postovneho" vzniklo. Jedna sa o precedencny rozsudok, avsak v danom konkretnom pripade firma uctovala prilis vysoke postovne a nizku cenu za tovar. Nasledne vracali peniaze za tovar a "postovne" nevracali, co bol vlastne ich obchodny model (zisk tvorili na "postovnom"). Preto sud v konecnom dosledku rozhodol tak, ako rozhodol.
Predpokladam, ze ak by niektory eshop s NORMALNYM postovnym celu kauzu pretlacil opatovne cez ES, vznikol by novy precedencny rozsudok avsak v inom zneni....
To len tak pre zaujimavost :)
11. 7. 2014 12:20:27
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/3/#reply1038393
Zatím musím zaklepat, ale procento nevyzvednutých zásilek na dobírku je 0
Jinak k tématu, pokud by došlo k nevyzvednutí, rozhodně vymáhat nebudu
11. 7. 2014 20:45:00
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/3/#reply1038392
Ivo71
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
11. 7. 2014 23:14:48
Tak to já mám jiný problém. Zákazník si zakázku rád převzal. Omylem jsem zákazníkovi poslali zboží za cca. 500,-Kč. První varianta byla ,, platba na účet,, pak přišla změna, protože to potřeboval honem honem a na dobírlku. Zde se již náš zaměstnanec zmílil a odeslal mu to jako zaplacenou zakázku. Teď jsme si asi třikrát dopisovali, zboží se mu náramně líbí, je spokojenej, zítra běží do banky atd.... Do dneška nic. Je to cca. 14 dní. Nevím co mu již napsat, máte nějaký osvědčený způsob ? Napadlo mně, je to reálně nesmysl. mu napsat, že jsme jeho adresu dali na black list a nikomu z jeho okolí již nezašlem nic z vysvětlením proč.
11. 7. 2014 23:14:48
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/3/#reply1038391
Napsal Ivo71;1106156
Tak to já mám jiný problém. Zákazník si zakázku rád převzal. Omylem jsem zákazníkovi poslali zboží za cca. 500,-Kč. První varianta byla ,, platba na účet,, pak přišla změna, protože to potřeboval honem honem a na dobírlku. Zde se již náš zaměstnanec zmílil a odeslal mu to jako zaplacenou zakázku. Teď jsme si asi třikrát dopisovali, zboží se mu náramně líbí, je spokojenej, zítra běží do banky atd.... Do dneška nic. Je to cca. 14 dní. Nevím co mu již napsat, máte nějaký osvědčený způsob ? Napadlo mně, je to reálně nesmysl. mu napsat, že jsme jeho adresu dali na black list a nikomu z jeho okolí již nezašlem nic z vysvětlením proč.
zaměstnanci peníze strhnout z výplaty a když zákazník vrátí tak je vrátit zam.
12. 7. 2014 10:59:49
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/3/#reply1038390
Jirka
verified
rating uzivatele
(63 hodnocení)
13. 7. 2014 01:14:35
Já bych počkal ještě 14 dní a případně mu pohrozil, že to budete řešit přes právníka. A i to tak případně řešil.
Zaměstnanci bych to strhával až při opakované chybě, nemá smysl ho trestat za chybu samotnou, ale až za to, že se z chyby neponaučí.
13. 7. 2014 01:14:35
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/3/#reply1038389
swjetice
verified
rating uzivatele
13. 7. 2014 10:45:22
Dovolím se připojit do diskuze. Provozujeme 2 e-shopy již 4 rokem a opravdu mohu potvrdit, že vratky jsou prostě riziko podnikání na internetu a nemá vůbec cenu je řešit se zákazníky. Jak zde někteří uvádějí, jen Vám to bude kazit jméno a internet pro pošpinění je velmi silná zbraň. Spíše bych se zaměřila na to, kde děláte chybu, že máte tolik vratek. My máme výhodu že většina zboží je na českém trhu unikátní, pokud jen přeprodáváte tak s tím asi moc nenaděláte. Nedávno jsem se setkala s člověkem, který si udělá objednávku na konkrétní produkt hned u několika e-shopů a přebere tu zásilku, která mu přijde první a ještě se tím chlubí! Od ledna se nám počet vratek nepatrně zvýšil díky novému OZ, ale spíše nás trápí Česká pošta, kde se množí vratky - adresát neznámý, přičemž zákazník má řádně označenou schránku i zvonek... prostě líní poštovní doručovatelé, ale bohužel na poště moc nepořídíte s reklamací. Tvrzení proti tvrzení.
Šárka
13. 7. 2014 10:45:22
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/3/#reply1038388
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit