Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Vymáhání nevyzvednutých zásilek

a kolik % vam tyto nevyzvednute tvori? Protoze pokud nekomu tvori nejake velke procento, pak muze byt neco spatne i s obchodem
9. 7. 2014 21:42:02
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/2/#reply1038415
SEmilk
verified
rating uzivatele
9. 7. 2014 21:51:57
Radku O., je jasné, že u vás to děláte nejlépe. Množství nevyzvednutých zásilek je zanedbatelné, přesto to je však ztráta a hodlám s ní vždy bojovat.
Maja11: Pokud se zákazník ozve s jasným vysvětlením, proč nepřevzal, necháváme to být, stát se může. Na vysírače stačí opravdu ten ostřejší e-mail a zaplatí tak 70% lidí. Ono to za rok už udělá pěknou sumu.
9. 7. 2014 21:51:57
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/2/#reply1038414
Napsal SEmilk;1105474
Radku O., je jasné, že u vás to děláte nejlépe. Množství nevyzvednutých zásilek je zanedbatelné, přesto to je však ztráta a hodlám s ní vždy bojovat.
Maja11: Pokud se zákazník ozve s jasným vysvětlením, proč nepřevzal, necháváme to být, stát se může. Na vysírače stačí opravdu ten ostřejší e-mail a zaplatí tak 70% lidí. Ono to za rok už udělá pěknou sumu.
vubec to nedelame nejlepe, k tomu to mame daleko, ale otazkou je, kolik procent vam to tvori z celkoveho poctu zakazek. Mozna u sortimentu pro hodne mlade lidi (pubertaky) bych i vetsi cislo cekal, ale jinak by to melo odpovidat nejakemu standardu, ktery beru tak do 3 % vratek od prepravnich spolecnosti, cokoli nad tim uz by mne melo upozornit, ze je neco divne a nemyslim si, ze si zrovna "vysiraci" hromadne vytipuji jeden eshop a jdou tam skodit.
my to neresime i proto, ze naklady na to reseni presahuji tu castku, co se da na jedne zakazce ziskat a u nas naklady na nevyzvednute objednavky tvori jednotky milionu za rok, takze nic, co by bylo zanedbatelne. Jen mame na to jiny pohled a pokud mate cas travit cas vymahanim 50-60 korun tak proc ne. Ale dle meho ma vas cas vetsi hodnotu a muzete daleko vice ziskat, kdyz ho budete venovat necemu, co bude ten eshop rozvijet dal.
Mne taky tito lide stvou a nechapu je, ale nejake vymahani, nedej boze pokuty mi pripadaji jako odvadeni pozornosti provozovatele od vlastniho selhani a je jedno, zda toto bude delat eshop co ma 10 objednavek nebo milion.
9. 7. 2014 21:59:36
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/2/#reply1038413
Maja11
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
9. 7. 2014 22:01:46
Napsal SEmilk;1105474
Radku O., je jasné, že u vás to děláte nejlépe. Množství nevyzvednutých zásilek je zanedbatelné, přesto to je však ztráta a hodlám s ní vždy bojovat.
Maja11: Pokud se zákazník ozve s jasným vysvětlením, proč nepřevzal, necháváme to být, stát se může. Na vysírače stačí opravdu ten ostřejší e-mail a zaplatí tak 70% lidí. Ono to za rok už udělá pěknou sumu.
Tak 70% je tedy opravdu slušné číslo. Otázkou pak je položit si na jednu misku vah získané peníze a na druhou vynaloženou energii.
My máme % nevyzvednutých zásilek poměrně vysoké. Je to bohužel dáno částečně sortimentem a hlavně tím, že většina položek není skladových a dodáváme je za cca. 6 pracovních dní (o čemž mají zákaznící info v detailu každého produktu i v následném mailu o vyřizování objednávky) - lidi si pak pak zřejmě objednávku rozmyslí a místo, aby nám to dali vědět, tak si prostě balík nepřevezmou. Je s tím prostě třeba počítat....
9. 7. 2014 22:01:46
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/2/#reply1038412
Jirka
verified
rating uzivatele
(63 hodnocení)
9. 7. 2014 22:06:36
Já tomuhle naopak fandím, i když je jasné, že vymáhat to reálně nejde. Mnoho lidí bere objednávku jako něco zcela nezávazného a nechápou, že někdo musí balík zabalit a poštovné zaplatit. A v konečném důsledku to zaplatí všichni ostatní zákazníci. Tudíž i když někde nakupuji já, dotuji šlendrijánství podobných individuí.
Lidi by si měli uvědomovat důsledky svých činů a pokud si něco rozmyslí, tak se alespon omluvit. Když budeme nad vším máchat rukou, tak se tu nikdy nic nezmění.
Osobně se také snažím nikomu zbytečně nepřidělávat práci.
9. 7. 2014 22:06:36
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/2/#reply1038411
Naštěstí tohle nemusím moc řešit, ale když se mi to jednou stalo, tak jsme dotyčné paní napsal slušný email, kdy jsem ji rovnou napsal, že vymáhat to po ní nebudu a že rozhodnutí, jestli mi poštovné vrátí nechám na ní. Pak jsem naznačil, že věřím, že existují ještě lidé, kteří umí přijmout odpovědnost za své činy.
Paní mi poštovné vrátila a ještě se mi omluvila.
Lidé nemají rádi, když jim říkáte, co mají dělat. A když jim ukážete, že si o nich myslíte dobré věci, tak budou chtít Vám dokázat, že opravdu dobří jsou. Samozřejmě to neplatí na každého...
A když jim začnete vyhrožovat, tak pak budou dělat ještě větší problémy, jako například že nevyzvednou opět.
9. 7. 2014 22:27:03
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/2/#reply1038410
Default
verified
rating uzivatele
(94 hodnocení)
10. 7. 2014 02:30:46
3 - Jak prokazete, ze ten konkretni clovek si to objednal?
IP adresa z objednávky a následně e-mailu je dostatečný důkaz.
Co je tohle za důkaz? Když vyplním pravdivé údaje toho člověka (jméno, bydliště ..) do objednávky, ale zadám tam svůj fake email a telefon... tak k čemu bude IP adresa? Vše vklidu potvrdím na e-mailu, že zboží chci, přes telefon taky... a ten člověk potom dostane balík, který si vůbec neobjednal.
Nevím sice proč by to někdo dělal, ale jestli jsem to správně pochopil, tak rozhodně IP adresa a e-mail není důkaz. Pořád to dostane někdo, kdo si nic neobjednal a balík jede zpět, ne?
10. 7. 2014 02:30:46
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/2/#reply1038409
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
10. 7. 2014 02:46:35
lol, IP adresa je asi stejný důkaz jako číslo bot. Už třeba jen proto, že některé IP adresy bývají sdíleny mezi stovkami nebo tisíci uživateli (1 síť). Navíc ti nikdo není povinnen sdělovat, komu jaká IP patří, dokonce to není legálně možné.
10. 7. 2014 02:46:35
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/2/#reply1038408
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
10. 7. 2014 07:00:25
Nic proti, ale připadá mi to jako diskuze typických českých online "podnikatelů"! Vymlátit peníze z každého zákazníka co si dovolil něco objednat.
---------- Příspěvek doplněn 10.07.2014 v 07:02 ----------
Radek O: Zaujalo mě "u nas naklady na nevyzvednute objednavky tvori jednotky milionu za rok"....to je fakt? Vždyť máte nízké poštovné a i tak jsou ty náklady tak vysoké? Nebo do toho počítáte i vedlejší náklady na zboží a pracovní sílu?
10. 7. 2014 07:00:25
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/2/#reply1038407
acidclick
verified
rating uzivatele
10. 7. 2014 07:50:54
Kazdej tejden aspon jedno takove tema... Provozovatel by mel udelat featuru, ktera pri zadani nejakeho klicove slova pri zakladani diskuse mu vyhleda diskuze na stejne tema :)))
10. 7. 2014 07:50:54
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/2/#reply1038406
Napsal marat;1105538
Nic proti, ale připadá mi to jako diskuze typických českých online "podnikatelů"! Vymlátit peníze z každého zákazníka co si dovolil něco objednat.
---------- Příspěvek doplněn 10.07.2014 v 07:02 ----------
Radek O: Zaujalo mě "u nas naklady na nevyzvednute objednavky tvori jednotky milionu za rok"....to je fakt? Vždyť máte nízké poštovné a i tak jsou ty náklady tak vysoké? Nebo do toho počítáte i vedlejší náklady na zboží a pracovní sílu?
Kdyz to bude tvorit jen 1 % tak to mate 30 000 zasilek rocne nevyzvednutych/vracenych a pri postovnem nekde okolo 60-70 Kc jste nekde okolo 2 mil. Kc jen za postovne co zaplatite + samozrejme pracovni sila apod.
V souctu pekne cislo, nad kterym si reknete, ze to ma smysl resit, ale musite brat v uvahu, ze tento problem nemuzete resit hromadne, ale po kazde polozce. A kdyby mel nekdo resit nejak vice 30 000 zasilek a nad kazdou by stravil jen 15 minut, tak pri hodinovce 100 Kc mate naklady nejakych 800 000 Kc jen za toho cloveka, ony budou vetsi. A kdyby byla uspesnot vymahani nekde u 50 % tak budete mozna na nule, ale neverim, ze by to bylo tak vysoke cislo.
Proste to nedava smysl.
10. 7. 2014 08:13:42
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/2/#reply1038405
SEmilk
verified
rating uzivatele
10. 7. 2014 08:46:45
Napsal marat;1105538
Vymlátit peníze z každého zákazníka co si dovolil něco objednat.
---------
Plácáš hlouposti. Osoba, která vědomě nechce převzít objednané zboží, není zákazník.
10. 7. 2014 08:46:45
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/2/#reply1038404
pepepe
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
10. 7. 2014 08:49:58
Osobně si myslím, že chtít poslat peníze za nevyzvednutou dobírku je blbost. Jednak tím moc nezískáte a hlavně si děláte základnu potencionálních útočníků... :-)
Když jim napíšete ten šílený email a vyhrožujete exekutorem, no nic proti, ale sice to zákazníka zastraší, ale dle mého to půjde ve finále proti Vám.
Z jiného soudku: jezdíme několikrát do roka na pár dní do Rakouska. Dost často nám pak majitelé penzionů rok, dva posílají pohlednice k Vánocům, atd... Přístup k zákazníkům, ať jsou skvělí, lepší, hrozní, je prostě obdivuhodný.
Hlavně nezapomínejte, že ČR je strašně malý trh a eshopů je u nás moc. Takže výhružnými dopisy myslím vůbec nic nezískáte. Možná bych se i zamyslel nad tím, proč je těch nevyzvednutých zásilek více a více.. Nebude to i tím vyhrožováním?
10. 7. 2014 08:49:58
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/2/#reply1038403
Přesně jak tu píše RADEK... to se Vám opravdu vyplatí řešit IP, telefony, emaily apod.? Váš čas je zdarma?
Neobhajuji tady "vysírače", ale ekonomicky mi to prostě také přijde nereálné... Bohužel jsme opravdu malý a přesycený trh, kde si "zákazníci" můžou dovolovat. Takže naprosto bežný postup je objednat od několika eshopů, a převzít balík, který přijde první. Co s takovým člověkem uděláte? Myslíte, že Vám to poštovné zaplatí? Jen věnujete svou energii na něco, co nepřinese výsledek.
A navíc dost zákazníků je opravdu "blbých"... Nedávno se jedna paní divila, když jsem jí odmítl objednávku z důvodu předchozích dvou nepřevzatých, a zdůvodnil jsem jí to tím, že mě to jen stojí poštovné, tak ona na to: "Ale vždyť to poštovné máte zdarma..." a nemohl jsem jí vysvětlit, že zdarma ho má zákazník, ale já to poštovné DPD zaplatit musím.
Každopádně na tohle je asi nejjednodušším a nejlepším řešením interní blacklist, a víc neřešit. Takové "zákazníky" rád přenechám konkurenci :-)
10. 7. 2014 09:49:34
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/2/#reply1038402
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
10. 7. 2014 12:50:39
Jak už zde bylo několikrát řečeno viz třeba diskuze:
https://webtrh.cz/269879-nazor-registr
https://webtrh.cz/258109-sankce-neprevzeti-zasilky-shopu
tak pokud máte počet vracejících se dobírek nad 1,5% je většinou chyba u Vás a snažil bych se nestranně podívat na objednávkový a logistický proces. Pak taky je hodně důležité z jakého zdroje Vám vznikají konverze.
Pokud se nepřiznám, že jsem něco objednal nikdy mi neprokážete, že tomu tak bylo, protože i pokud máte IP adresu pak počítač používá více lidí a jak máte tušit, kdo konkrétně mohl objednávku uskutečnit. Navíc ke mně chodí i řada kamarádů. V tomto směru bych si Vás jako zákazník totálně vychutnal včetně úhrady právního zastoupení. V zásadě máte šanci vyhrát jen spor, kde proběhne platební rozkaz bez odvolání nebo kde je právní zastoupení žalovaného na velmi slabé úrovni.
Každý vyhrožující dopis s vymáháním Vám dělá velmi špatné jméno a tento "zákazník" si neopomene postěžovat na různých diskuzích, kterých je na internetu řada. Docela rád bych viděl například Vaše hodnocení na heuréce, pokud tedy vymáhání neposíláte až po 14ti dnech co posílá heuréka mail na hodnocení.
10. 7. 2014 12:50:39
https://webtrh.cz/diskuse/vymahani-nevyzvednutych-zasilek/strana/2/#reply1038401
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit