Zadejte hledaný výraz...

Vratka zakouřeného zboží ve 14-ti denní lhůtě.

vena.vaclav
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
19. 11. 2019 14:14:20
Napsal marat;1554394
To bohužel neporadím. Zdravotní ústav si pamatuji, ale kde přesně to řešili nevím. Je to už tak cca 4 roky a ve firmě se vyměnili lidi.
napsal jsem SZ, ten posudek mi za to stojí, už jen kvůli zvědavosti jak to budou zkoumat a co vlastně najdou
Jinak zboží nechám pro jistotu v krabici ve které nám vše poslal, aby to bylo při případným řešení možný předložit, tak jak to poslal a vlastně to mít jako důkaz... a rada (bez odpovědnosti) tedy peníze vracet/ nevracet / vracet ponížené, poslat zboží zpět, neposílat zpět a vracet plnou částku nebo poníženou ?
19. 11. 2019 14:14:20
https://webtrh.cz/diskuse/vratka-zakoureneho-zbozi-ve-14-ti-denni-lhute/strana/2#reply1424586
lada1979
verified
rating uzivatele
19. 11. 2019 15:50:22
Podívej asi tak, jsi za hranou, jelikož jsi mu nedal návod, možná i tedy záruční list. Já měl nějaké elektroniky zánik záruky při používání zboží v podmínkách, které neodpovídají kancelářskému prostředí, nebo parametrům v dokumentaci (chemicky agresivní prostředí, prašné prostředí, vlhké prostředí, prostředí se silným elektromagnetickým polem, prostředí, kde se ve vzduchu pohybuje popílek, z cigaretového kouře, atd.).
Takže pokud tomu chceš věnovat čas a energii, vrať mu část nebo nic s tím, že je poškozeno kouřem a tím dostaneš míček na jeho stranu, on bude muset požádat o mimosoudní řešení, ale to nerozhodne nikdo, jelikož to nebudou schopni řešit. Jediné co mohou je to, že pokud to nemáš v obchodních podmínkách, že vrátíš částku poníženou o poškození, tak že jsi byl povinen mu vrátit celou částku a to poškození po něm následně vymáhat. Nicméně na mimosoudní řešení nemusíš přistoupit a zase je na tahu kupující aby podal žalobu, takže v tomto okamžiku, když ji podá bud vyměkneš a nebo si zadáš někde posudek. A dle výsledku půjdeš nebo nepůjdeš k soudu. Jinak z mé zkušenosti zkušenosti, třeba pojištovna zboží, které bylo po požáru cítit kouřem označila za zničené, ale mezi cigaretami a kouřovými zplodinami při požáru je asi dost rozdíl.
19. 11. 2019 15:50:22
https://webtrh.cz/diskuse/vratka-zakoureneho-zbozi-ve-14-ti-denni-lhute/strana/2#reply1424585
kolousek
verified
rating uzivatele
19. 11. 2019 16:33:32
O návod mohl požádat, což neudělal. To mu nijak nepomůže. Kdyby dal zboží po rozbalení zpět do krabice, tak nebude takhle zakouřené. Kdyby bylo zakouřené od výrobce, tak si bude stěžovat i na to, což neudělal, takže dle mě by musel soud uznat, že to udělal on. Zřejmě podá žalobu i když dostane část peněz, takže se stejně bude dělat znalecký posudek. Vy tedy musíte jen dokázat, že je zboží znovu neprodejné a zákazník ho nechtěl zpět. Tím jste v patové situaci.
19. 11. 2019 16:33:32
https://webtrh.cz/diskuse/vratka-zakoureneho-zbozi-ve-14-ti-denni-lhute/strana/2#reply1424584
lada1979
verified
rating uzivatele
19. 11. 2019 18:03:56
Kdepak prodejce je povinen dodat písemný či srozumitelný obrázkový návod v češtině pokud nejde o zboží s obecně známém používáním. Toto je velice oblíbená záminka pro reklamaci. A neuspěješ ani s odkazem, že návod je na internetu, jelikož někdo nemusí mít internet.
19. 11. 2019 18:03:56
https://webtrh.cz/diskuse/vratka-zakoureneho-zbozi-ve-14-ti-denni-lhute/strana/2#reply1424583
vena.vaclav
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
19. 11. 2019 18:10:29
Návod je ke stažení přímo na e-shopu a přímo v popisu je je odkaz na "CZ návod ke stažení ZDE", stejně také jako "Obsah CD ke stažení ZDE", návod rozporuje až poté co se nám nelíbí stav zboží jak ho vrátil. Chybějící návod nereklamoval. Kdysi mi ČOI sdělila, že CZ návod musí být ke zboží k dispozici, a jen tak mimoděk mi naznačila, že je to šedá zóna, a že nikde není určeno, že v papírové podobě ...
Jinak v úvodu návodu je uvedeno (CTRL+C->CTRL+V)
Bezpečnostníupozornění
Instalaci přístroje smí provádět pouze kvalifikovaný odborník.Instalacemusí splňovatplatnébezpečnostní aelektrotechnické normy apředpisy.
Rekordérnapájejtepouzezpřiloženéhonapájecíhozdroje.Připoužitínesprávnéhonapájecího zdrojehrozínebezpečípoškozeníjednotky,úrazuelektrickýmproudemnebopožáru.Pokudsinejstenapájením přístroje jisti, kontaktujte svého prodejce.
Pokudnenírekordérdlouhopoužíván,odpojtejejodnapájení.Rekordér je určen pouze pro provoz ve vnitřnímprostředí. Zabraňte vniknutí kapaliny do rekordéru.Chraňte rekordér před vlhkostí.
Pokuddojdekvniknutíkapalinynebocizíhopředmětudorekordéru,přístrojihnedvypněteakontaktujte autorizovaný servis.
Opravupřístrojesmíprovádětpouzeautorizovanýservis.Uvnitř přístroje vzniká teplo. Zajistěte dostatečné proudění vzduchu vokolí rekordéru.Neinstalujte rekordér do prostředí svysokouvlhkostíneboprašností.
Neinstalujte rekordér do blízkosti zdrojů tepla (radiátor apod.).Chraňte rekordér před nárazy a vibracemi.
Upozornění
1.Výrobce /prodejce neodpovídá za škody způsobené ztrátou zaznamenanýchdatvdůsledku chybnéfunkcetétojednotky.Doporučujesepravidelnězálohovatdůležitézáznamy.Případněsedoporučuje, aby se uživatel pojistil proti případným problémům aškodám spojeným se ztrátouzaznamenaných dat.
2.Pokuddojdeběhemnahrávánínebopřehráváníknesystémovémuvypnutípřístroje,kvýpadkudodávkyelektrickéenergie,výpadkujističenebovytaženísíťovéšňůryzezásuvky,můžetozpůsobitnečitelnostnahranýchdatnebonevratnépoškozenípevnéhodisku(HDD).Propředcházenítěmtoproblémůmseprotodoporučujepoužítsystémzálohovanéhonapájení(UPSapod.)
3.Pevnýdisk (HDD) jevelmicitlivéajemnézařízení.Spevnýmdiskem asrekordéremproto zacházejteopatrně. Chraňte rekordér před vibracemi anárazy. Při manipulaci srekordéremběhem nahrávání nebo přehrávánímůžedojítkeztrátězaznamenanýchdataktrvalémupoškozenípřístrojeneboHDD
4.Když vyměníte nahraný pevný disk za jiný apak nainstalujete do přístroje zpět původní disk, nemusíbýtzáznamnatomtopůvodnímdisku čitelný.
5.Pevnýdiskaventilátorseběhemprovozuopotřebovávají.Provčasnoudetekcimožnýchzávadsedoporučuje 1x ročně provést servisní prohlídku rekordéru
6.Výrobce/prodejceneodpovídázaškodyzpůsobenéneodbornouinstalací,zacházenímneboobsluhou, používánímzbožívpodmínkách jiných než určených vnávodukobsluze(extrémníteplota,vlhkost,prašnostapod.)azaškodyzpůsobenépřírodnímiživly(bouřka,povodeň,zamětřesení apod.)
7.Nepoužívejte detekční, alarmové asignalizační funkce této jednotkykposuzováníkritických situací,ani pro účely vztahující se klidskýmživotům
8.Mohousevyskytnoutpřípady,kdyvlivemexterníchpodmínek,vstupníhovideosignálučijinýchfaktorůnefungujesprávněvestavěný detektor pohybu.
9.Výrobce /prodejce neodpovídá za škody vyplývající zpoužití této jednotky vrozporuseZákonemoochraně osobních údajů
---------- Příspěvek doplněn 19.11.2019 v 18:11 ----------
analogicky a podobně
Papírové návody k obsluze aut jsou definitivně mrtvé, už i EU povolila…
rozumím ale že se jedná o auta, tady to může být možná jinak
---------- Příspěvek doplněn 19.11.2019 v 18:13 ----------
Lada1979- aby si zboží koupil a mohl vybrat, musí zákazník na internet a musí si přečíst co kupuje ...logicky...
19. 11. 2019 18:10:29
https://webtrh.cz/diskuse/vratka-zakoureneho-zbozi-ve-14-ti-denni-lhute/strana/2#reply1424582
lada1979
verified
rating uzivatele
19. 11. 2019 21:01:05
Já ti nevím o čem je ten odkaz, ale ta směrnice řeší něco úplně jiného viz. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32004L0108&from=CS nebo jinou jsem nenašel. Logika u ČOI neplatí, taky jsem dostal pokutu u elektronické databanky propojitelné s PC s návodem na CD. Nevím proč diskutuješ o logice, nikdo z justice se nebude řídit logikou, ale zákonným zněním viz. níže případně jinými soudními rozhodnutími. Jinak řešili jsme reklamaci plastikové stavebnice, který byl obrázkový a na naši odpověď, na reklamaci, že není český návod, nás ČOI upozornila, že nemáme přeloženy značky a piktogramy, ale o to zákazník ani nežádal a naší povinností je mu to na žádost vysvětlit. A myslím, že jsme měli reklamaci i na LEGO a Rubikovu kostku. Ale to neřeš, řeš kolik mu strhneš, ale pokud trefíš na voal soudce, tak ten chybějící návod ti přitíží, kolega tak projel soud o autodráhu, že v návodu nebylo uvedeno, že před zatáčkou máš brzdit, tak jak to měl vědět.
Informační povinnosti
§ 9
(1) Prodávající je povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných
výrobků nebo charakteru poskytovaných služeb, o způsobu použití a údržby výrobku
a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby, jakož i o riziku
souvisejícím s poskytovanou službou. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku,
způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy
v přiloženém písemném návodu a aby byly srozumitelné.
(2) Povinností uvedených v odstavci 1 se nemůže prodávající zprostit poukazem
na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo
dodavatel. Tyto povinnosti se však nevztahují na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně
známé skutečnosti.
§ 11
(1) Prodávající musí zajistit, aby informace uvedené v § 9, 10, 13 a 19, jsou-li
poskytovány písemně, byly poskytnuty v českém jazyce.
19. 11. 2019 21:01:05
https://webtrh.cz/diskuse/vratka-zakoureneho-zbozi-ve-14-ti-denni-lhute/strana/2#reply1424581
Cobra99
verified
rating uzivatele
19. 11. 2019 22:41:30
Na mňa to pôsobí tak, že zákazník to niekomu dodal ako podnikateľ, klient mu to vrátil a teraz ti to vracia. Preto to od teba nakúpil ako FO, lebo ako bežný spotrebiteľ je viac chránený a je to vychcálek. Preklepni si ho na nete, či nepodniká bez oprávnenia.
19. 11. 2019 22:41:30
https://webtrh.cz/diskuse/vratka-zakoureneho-zbozi-ve-14-ti-denni-lhute/strana/2#reply1424580
vena.vaclav
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
22. 11. 2019 14:20:07
...tak jsem ho proklepával a krom toho, že jsem zjistil, že je to notorický stěžovatel v recenzích, častý PC hráč WOW s vrstevníky, kdy tam každý mluví jako světák a je také homosexuál (aktivní profil na nakluky.cz) kde uvádí, že má již přítele, takže nic moc google nenajde. Na linkedin je jen, že je nějaký programátor a podle absolvování školy mu je cca 24-25 let... Advokát jehož služby občas využíváme a kterému jsem napsal mi v krátkosti napsal:
Podle mého je nejlepší zvolit postup, že zákazníkovi vrátíte cenu zboží sníženou v důsledku vrácení zjevně použitého zboží. Snížit můžete o kolik uznáte za vhodné. Ve VOP máte výslovně uvedeno: Kupující odpovídá za snížení hodnoty Zboží v důsledku nakládání se Zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi Zboží, včetně jeho funkčnosti
To přesně odpovídá § 1833 občanského zákoníku, takže to uplatnit můžete.
Bude pak na zákazníkovi, aby vymáhal sníženou částku. Podle mého to sice ještě bude chvíli zkoušet s různými výzvami, ale žalobu si určitě rozmyslí, protože ho to bude stát náklady s nejistým výsledkem úspěchu.
Tedy zbývá si rozmyslet, jestli takový los s homokládou koupím nebo nebudu zbytečně riskovat, byť je šance na úspěch asi velká ... už jsme dostali i "hustou" recenzi... :-) ...jedu příští týden do Prahy, uvažuju se za ním po cestě podívat osobně ...
22. 11. 2019 14:20:07
https://webtrh.cz/diskuse/vratka-zakoureneho-zbozi-ve-14-ti-denni-lhute/strana/2#reply1424579
lada1979
verified
rating uzivatele
22. 11. 2019 19:19:54
Ber to ale tak, že pokud dojde k soudu budeš muset nějak prokázat to snížení hodnoty a nemusíš být na sto procent úspěšný, takže ti soudce nemusí přiznat náklady se soudem v plné výši. Pokud nebudeš chtít dělat posudek, hod to někde na bazar s cenou dohodou a dohodni si s nějakým známým potřebnou cenu.
22. 11. 2019 19:19:54
https://webtrh.cz/diskuse/vratka-zakoureneho-zbozi-ve-14-ti-denni-lhute/strana/2#reply1424578
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 11. 2019 20:46:45
Je to o tom, kdo stáhne ocas jako první. Dal bych mu na výběr, buď si nechá ten vyhulenej krám nebo 50% dolů. Ale napsat mu to pěkně tvrdě, ať se hned po****.
22. 11. 2019 20:46:45
https://webtrh.cz/diskuse/vratka-zakoureneho-zbozi-ve-14-ti-denni-lhute/strana/2#reply1424577
lada1979
verified
rating uzivatele
23. 11. 2019 10:27:07
to má náznak nátlaku:)
23. 11. 2019 10:27:07
https://webtrh.cz/diskuse/vratka-zakoureneho-zbozi-ve-14-ti-denni-lhute/strana/2#reply1424576
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit