Zadejte hledaný výraz...

Vratka zakouřeného zboží ve 14-ti denní lhůtě.

vena.vaclav
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
18. 11. 2019 19:40:39
Dobrý den,
po delší době bych zase rád slyšel názor ostatních (pokud budete ochotni).
V minulosti jsem řešil
Reklamace záměny zboží po dvou měsících od obdržení z E-shopu
Výsledek byl takový, že zákazník odmítl zboží vydat k reklamaci a já kontaktoval ČOI o radu. Ta mi sdělila že není oprávněna moje dotazy prodejce řešit, ale mimoto mi napsala, že bez zboží nejsem povinen reklamaci zahajovat (mám uvedeno i v OP) - přeposlal jsem zákazníkovi a od té doby mám klid a už nechce proplatit rozdíl, už nevyhrožuje ...
Teď řeším zase jinou specialitku, jde sice zase o zboží za pár tisíc (cca 8)...ale jak by jste to řešili Vy ? Zákazník - jak jinak spotřebitel vracel zboží 13-tý den, kdy tvrdil, že zboží nefunguje, termínově těsně ale ok. Zboží však přišlo doslova páchnoucí cigaretovým kouřem a po rozbalení to bylo skoro až nesnesitelné. Otevřel jsem proto děrovaný kryt rekordéru, kam se instaluje pevný disk a uvnitř je to v rozích zažloutlé, smradlavé a lehounce zaprášené prach/popíllek? . Ofoukal jsem sprayem se stlačeným vzduchem na elektroniku, nicméně zažloutlé kraje a průduchy od větracích otvorů zůstaly a navíc zboží neskutečně smrdí po cigaretách. Kontaktoval jsem zákazníka - asi tušíte - klasika poslal mi do háje, že to není možné a že si zajistí svědky a bla bla výhružky ČOI, že mi bude žalovat, ČOI taky, ...
Upřímně odhaduju, že to běželo ty dva týdny v nějaké totálně zakouřené hospodě/soukromém klubu ...
Přikládám prinscreen anonymizované komunikace a fotky3019530196... jak by jste se k tomu postavili vy ?
Jinak jsme zase u toho, že nejsem schopen prokázat(krom toho, že nikdo u nás nekouří), že zboží nebylo poslané nezakouřené a zažloutlé ... a od výrobce aby byl poslán zakouřený kus je také prakticky nemožné...
Doufám, že se nedozvím jako u předchozí dotazu, mám vést čichovou databázi zboží při naskladnění a dále při expedici... ;-) :-) ... ne...teď opravdu, setkali jste se někdy ? A jak jste řešili ?
Samozřejmě u ustanovení o nákladech na uvedení zboží do původního stavu vím
18. 11. 2019 19:40:39
https://webtrh.cz/diskuse/vratka-zakoureneho-zbozi-ve-14-ti-denni-lhute/#reply1424601
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
18. 11. 2019 19:48:54
to zlte je od cigariet. kto doma fajci tak vie ze mu to zaserie vsetok nabytok. radit sa tu nema moc vyznam. toto su pravne zalezitosti takze jedine za pravnikom. avsak tovar sa posielal v krabici takze nejak neviem ako chce zakaznik argumetnovat ze on to na svedomi nema....
18. 11. 2019 19:48:54
https://webtrh.cz/diskuse/vratka-zakoureneho-zbozi-ve-14-ti-denni-lhute/#reply1424600
kolousek
verified
rating uzivatele
18. 11. 2019 20:11:14
Naúčtovat odčouzení (3000?) a uznat vrácení (pokud tam není jiná vada).
18. 11. 2019 20:11:14
https://webtrh.cz/diskuse/vratka-zakoureneho-zbozi-ve-14-ti-denni-lhute/#reply1424599
Dolphi
verified
rating uzivatele
(28 hodnocení)
18. 11. 2019 20:16:49
Sedí sériová/výrobní čísla? Třeba zákazník měl stejný kus v provozu a zatoužil po jeho výměně za nový.
18. 11. 2019 20:16:49
https://webtrh.cz/diskuse/vratka-zakoureneho-zbozi-ve-14-ti-denni-lhute/#reply1424598
vena.vaclav
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
18. 11. 2019 20:19:13
čísla sedí ... jiná "vada" není... ostatně toto také není vada funkčnosti ale jen že neskutečně smrdí ... a když by se to mělo prodávat dál, bude se muset dát s velkou slevou
18. 11. 2019 20:19:13
https://webtrh.cz/diskuse/vratka-zakoureneho-zbozi-ve-14-ti-denni-lhute/#reply1424597
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
18. 11. 2019 20:26:57
Dle meho nazoru muzete pozadovat naklady na uvedeni do puvodniho stavu a odstraneni spiny a zapachu by do toho mohlo spadat. Nejsem si jisty jak nicmene odkoureni prokazete, mozna by slo prodat vyrobek jako zanovni/pouzite a zakaznikovi nauctovat rozdil.
Nejsem pravnik, nikdo z nas tady. Takze je tezke radit nejak jiste, muzu si jen po svem vykladat zakony.
18. 11. 2019 20:26:57
https://webtrh.cz/diskuse/vratka-zakoureneho-zbozi-ve-14-ti-denni-lhute/#reply1424596
Hitman1
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
18. 11. 2019 21:24:26
Je jasné, že prokazování zde bude velmi obtížné. Zákazník bude tvrdit, že poškození vzniko u Vás, Vy, že u něj. S takovým jednáním zákazníků aby si prodejce fotil každý kus ze všech stran, i zevnitř...což v případě že je to třeba zanýtované, zaplombované nelze. Zajímalo by mě jak by to obstálo někde u soudu. Na kom je vlastně dokazování v takovém případě, na prodejci, nebo na zákazníkovi?
18. 11. 2019 21:24:26
https://webtrh.cz/diskuse/vratka-zakoureneho-zbozi-ve-14-ti-denni-lhute/#reply1424595
lada1979
verified
rating uzivatele
18. 11. 2019 22:05:16
Napsal Aleš Jiříček;1554298
Dle meho nazoru muzete pozadovat naklady na uvedeni do puvodniho stavu a odstraneni spiny a zapachu by do toho mohlo spadat. Nejsem si jisty jak nicmene odkoureni prokazete, mozna by slo prodat vyrobek jako zanovni/pouzite a zakaznikovi nauctovat rozdil.
Nejsem pravnik, nikdo z nas tady. Takze je tezke radit nejak jiste, muzu si jen po svem vykladat zakony.
Dle ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku má prodávající povinnost vrátit všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které. Prodávající může částku ponížit pouze v případě § 1833, kdy odpovídáte za snížení hodnoty zboží, pokud byste zboží používal nebo poškodil.
Takže žádné uvedení do původního stavu neexistuje a jmenuje se to ted odpovědnost za snížení hodnoty. Samozřejmě neměl by odstupovat s tím, že výrobek má vadu, ale reklamovat, ale to jsme zase zpátky, že prvních6 měsíců... Mimo téma, ono to jde fakt za 14 dnů tak zakouřit? Nejsem si jist zda je výrobek určen pro provoz v takto zakouřeném prostředí, zkusil bych to po této stránce.
---------- Příspěvek doplněn 18.11.2019 v 22:12 ----------
Napsal vena.vaclav;1554280
Dobrý den,
po delší době bych zase rád slyšel názor ostatních (pokud budete ochotni).
V minulosti jsem řešil
Reklamace záměny zboží po dvou měsících od obdržení z E-shopu
Výsledek byl takový, že zákazník odmítl zboží vydat k reklamaci a já kontaktoval ČOI o radu. Ta mi sdělila že není oprávněna moje dotazy prodejce řešit, ale mimoto mi napsala, že bez zboží nejsem povinen reklamaci zahajovat (mám uvedeno i v OP) - přeposlal jsem zákazníkovi a od té doby mám klid a už nechce proplatit rozdíl, už nevyhrožuje ...
Teď řeším zase jinou specialitku, jde sice zase o zboží za pár tisíc (cca 8)...ale jak by jste to řešili Vy ? Zákazník - jak jinak spotřebitel vracel zboží 13-tý den, kdy tvrdil, že zboží nefunguje, termínově těsně ale ok. Zboží však přišlo doslova páchnoucí cigaretovým kouřem a po rozbalení to bylo skoro až nesnesitelné. Otevřel jsem proto děrovaný kryt rekordéru, kam se instaluje pevný disk a uvnitř je to v rozích zažloutlé, smradlavé a lehounce zaprášené prach/popíllek? . Ofoukal jsem sprayem se stlačeným vzduchem na elektroniku, nicméně zažloutlé kraje a průduchy od větracích otvorů zůstaly a navíc zboží neskutečně smrdí po cigaretách. Kontaktoval jsem zákazníka - asi tušíte - klasika poslal mi do háje, že to není možné a že si zajistí svědky a bla bla výhružky ČOI, recenze, ...
Upřímně odhaduju, že to běželo ty dva týdny v nějaké totálně zakouřené hospodě/soukromém klubu ...
Přikládám prinscreen anonymizované komunikace a fotky3019530196... jak by jste se k tomu postavili vy ?
Jinak jsme zase u toho, že nejsem schopen prokázat(krom toho, že nikdo u nás nekouří), že zboží nebylo poslané nezakouřené a zažloutlé ... a od výrobce aby byl poslán zakouřený kus je také prakticky nemožné...
Doufám, že se nedozvím jako u předchozí dotazu, mám vést čichovou databázi zboží při naskladnění a dále při expedici... ;-) :-) ... ne...teď opravdu, setkali jste se někdy ? A jak jste řešili ?
Samozřejmě u ustanovení o nákladech na uvedení zboží do původního stavu vím, ale jak to budu prokazovat, když vše bude zapírat?
Nediv se reakce zákazníka, pokud posíláš opravdu hloupé emaily, že předložíš zboží ke kontrole ČOI, tím jenom ukazuješ, čemu všemu nerozumíš.
18. 11. 2019 22:05:16
https://webtrh.cz/diskuse/vratka-zakoureneho-zbozi-ve-14-ti-denni-lhute/#reply1424594
aheadnology
verified
rating uzivatele
19. 11. 2019 00:52:08
Zakaznik to muze jet 336 hodin a jeste v spinavym provozu??
A ja naivne myslel, ze si to muze vyzkouset pouze v podobnem rozsahu, jako by si to nechaval predvadet na prodejne...
19. 11. 2019 00:52:08
https://webtrh.cz/diskuse/vratka-zakoureneho-zbozi-ve-14-ti-denni-lhute/#reply1424593
lada1979
verified
rating uzivatele
19. 11. 2019 08:59:40
Samozřejmě nemůže, akorát je třeba doufat, že toto vyjádření ČOI znají všechny inspektoráty a jejich pracovníci. Takže snížení hodnoty je jasné a docela se dá tvrdit, že to je neprodejné, nebot nekuřák určitě nebude chtít smradlavý výrobek a i kuřák bude chtít slevu. V každém případě případné soudní jednání je s nejistým výsledkem, ale pokud snížíš vracenou částku z důvodů nadměrného zkoušení, bude na kupujícím aby podal žalobu.
19. 11. 2019 08:59:40
https://webtrh.cz/diskuse/vratka-zakoureneho-zbozi-ve-14-ti-denni-lhute/#reply1424592
vena.vaclav
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
19. 11. 2019 12:32:16
30201tak pán je velice aktivní a jede si svojí...viz dnešní dopis, který musel ještě včera rychle po e-mailu posílat... proč asi ? ... asi moc dobře tuší že jede levou...tedy jede na maximum co umí... nabírá to docela strmý gradient... :-) názory/rady ?
Že je to nějaký mladý vyčůraný hajzlík/parchant už vím, má ale status spotřebitele ...
Pro Lada 1979 : ano, ten rekordér byl zcela nový, nerozbalený a prakticky ho ani neměl kdo jak rozbalit, tedy ano, za 13 dní provozu ho vrátil takhle zasviněný a smradlavý jako dobytek...
19. 11. 2019 12:32:16
https://webtrh.cz/diskuse/vratka-zakoureneho-zbozi-ve-14-ti-denni-lhute/#reply1424591
vena.vaclav
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
19. 11. 2019 12:36:21
zvětšené zde
https://webtrh.cz/attachment.php?attachmentid=30201&d=1574162904
19. 11. 2019 12:36:21
https://webtrh.cz/diskuse/vratka-zakoureneho-zbozi-ve-14-ti-denni-lhute/#reply1424590
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
19. 11. 2019 13:18:44
Neporadím přesně, ale podobný případ řešel i náš korporát, kdy zákazník vrátil zboží vyhulené, dokonce tam byl popel s ovladačích.
Korporát ho tenkrát totálně vyfakoval s jakýmsi posudkem od zdravotního ústavu (ten už měli na podobný případ z minulosti) nebo čeho, že zařízení je chemicky znečištěné, zdravotně závadné a nejen že mu nic nevrátili, ale ještě naněj podali žalobu za vyhrožování ženské, se kterou to řešil.
---------- Příspěvek doplněn 19.11.2019 v 13:20 ----------
Osobně bych zařízení prohlásil za zničené a poslal míč na jeho stranu. Elektronika není auto, aby se dala po kuřákovi uvést jednodušše do normálního stavu.
19. 11. 2019 13:18:44
https://webtrh.cz/diskuse/vratka-zakoureneho-zbozi-ve-14-ti-denni-lhute/#reply1424589
vena.vaclav
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
19. 11. 2019 13:21:07
Napsal marat;1554391
Neporadím přesně, ale podobný případ řešel i náš korporát, kdy zákazník vrátil zboží vyhulené, dokonce tam byl popel s ovladačích.
Korporát ho tenkrát totálně vyfakoval s jakýmsi posudkem od zdravotního ústavu nebo čeho, že zařízení je chemicky znečištěné, zdravotně závadné a nejen že mu nic nevrátili, ale ještě naněj podali žalobu za vyhrožování ženské, se kterou to řešil.
---------- Příspěvek doplněn 19.11.2019 v 13:20 ----------
Osobně bych zařízení prohlásil za zničené a poslal míč na jeho stranu. Elektronika není auto, aby se dala po kuřákovi uvést jednodušše do normálního stavu.
to zní zajímavě....náhodou nějaký kontakt jak se ten ústav má jmenovat...nebo co hledat.. ? :-)
19. 11. 2019 13:21:07
https://webtrh.cz/diskuse/vratka-zakoureneho-zbozi-ve-14-ti-denni-lhute/#reply1424588
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
19. 11. 2019 13:25:09
To bohužel neporadím. Zdravotní ústav si pamatuji, ale kde přesně to řešili nevím. Je to už tak cca 4 roky a ve firmě se vyměnili lidi.
19. 11. 2019 13:25:09
https://webtrh.cz/diskuse/vratka-zakoureneho-zbozi-ve-14-ti-denni-lhute/#reply1424587
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit