Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Vrácení zboží ve 14 denní lhůtě

skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
9. 12. 2019 14:24:15
ještě je třeba zajímavé jak by se postupovalo v případě, že na svoje jméno registrovala prodlouženou záruku, protože nikdo další s daným výrobním číslem toto vlastně již udělat nemůže. Další věc je potom v tom, že právo na vrácení je ochrana proti nemožnosti vyzkoušení, ale vyzkoušení a seznámení s výrobkem vlastně proběhlo společně s montáží.
9. 12. 2019 14:24:15
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-2/strana/2/#reply1425948
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
9. 12. 2019 14:30:10
No podle me neni mozne to vylozit tak, ze kdyz objednam na internetu a vyzvednu osobne, ze by se prodejce vyvazal z tech 14ti dni, jen proto, ze mi vyrobek pri predani predvede. Smlouva byla uzavrena na dalku (nebo v tomhle pripade mimo provozovnu) a tudiz ta lhuta existuje a nejde rici, ze jsem to preci predvedl a videl jak to prede mnou zkousi, tak lhuta neni. To by asi neproslo.
9. 12. 2019 14:30:10
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-2/strana/2/#reply1425947
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
9. 12. 2019 14:35:44
Napsal Aleš Jiříček;1558195
No podle me neni mozne to vylozit tak, ze kdyz objednam na internetu a vyzvednu osobne, ze by se prodejce vyvazal z tech 14ti dni, jen proto, ze mi vyrobek pri predani predvede. Smlouva byla uzavrena na dalku (nebo v tomhle pripade mimo provozovnu) a tudiz ta lhuta existuje a nejde rici, ze jsem to preci predvedl a videl jak to prede mnou zkousi, tak lhuta neni. To by asi neproslo.
to máš asi pravdu, zde je sice pravděpodobně naplněn účel 14ti denní lhůty, ale zákon nezná něco takového jako výjimky. Co ale myslíš, že je s tou zárukou, protože v té chvíli vlastně ani není možné odstoupení od smlouvy, které by zrušilo smlouvu od počátku, protože spotřebitel nemá možnost zboží vrátit ve stavu, který by odstoupení umožnil. Je to vlastně něco jako výrazný rozpor. Chápu, že by se dala uplatnit nějaká škoda, ale kdo vyčíslí cenu záruky, když tato nikde koupit nelze?
9. 12. 2019 14:35:44
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-2/strana/2/#reply1425946
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
9. 12. 2019 14:39:02
Pravo vratit ma clovek vzdy, ty mas zase pravo pozadovat vydaje na uvedeni veci do puvodniho stavu... Coz v tomhle pripade nejspis budes resit prodejem jako pouzite zbozi a nauctovani rozdilu zakaznikovi... Respektive tak to bude pro zakaznika nejpriznivejsi, dalsi moznost je nejaky odborny ciseni nebo nakup nove veci a to by se zakaznikovi asi moc nelibilo... Nevim co myslis s tou zarukou, ty prodlouzene zaruky preci zanikaji pri vraceni veci (nebo tak to ma vesina tech pojistoven v podminkach)
edit: uz chapu, ta zaruka je od vyrobce a je regla na webu se seriovym cislem :) tak tam tuplem budes muset asi prodavat jako pouzitou vec a pozadovat rozdil - protoze nejsem si jist jak snadne to bude s vyrobcem vykomunikovat :)
9. 12. 2019 14:39:02
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-2/strana/2/#reply1425945
lada1979
verified
rating uzivatele
9. 12. 2019 16:23:23
Uvedení do původního stavu už nějaký rok neplatí, je to nahrazeno ztrátou hodnoty pro užívání nad rámec běžného vyzkoušení. U ztráty prodloužené záruky asi škoda taky není, je to nad rámec zákonné, ale to je třeba řešit s poskytovatelem záruky. Na druhou stranu je možná dobré zjistit zda kupující byla vůbec poučena o možnosti odstoupení a byly jí sděleny všechny náležitosti potřebné k uzavření smlouvy, protože pokud ne může odstoupit i za rok a nebo do 14 dnů poté co ji toto bylo sděleno. Samozřejmě velkým otazníkem je kolik cyklů sušení je potřebné pro vyzkoušení, ale výsledek případného sporu asi bude, že tyto rizika má mít dodavatel mít zahrnuté v marži. Případně pokud smlouvu řešil externí, tak k tomu nemusel oprávněn, takže smlouva mohla být od počátku neplatná, ale zde je na zvážení zda si to rozházet se servisákem a nebo být vláčen kupujícím v médiích. Prostě typický případ toho proč se něco nemá dělat jak se to dělá. A z paní asi nic nevyrazí.
9. 12. 2019 16:23:23
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-2/strana/2/#reply1425944
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
10. 12. 2019 09:22:54
Tak jsem včera od kámoše dostal kompletní informaci jak se tedy vše vyřešilo. Kompletní informace je ta, že servisák ukázal paní katalog, ta si vybrala, ale zakoupit stroj přijela až k němu do sídla jeho firmy. Ještě včera jsem říkal kámošovi, že pokud bude chtít mít jistotu ať zavolá na ČOI jako zákazník a popíše situaci. Zavolal tedy na čoiku a tam mu řekli, že bohužel, že na odstoupení nárok není. Pak mu to nedalo a zavolal tam jako prodejce. To mu řekli, že paní samozřejmě má nárok na odstoupení. Tak se tedy zmínil o tom, že volal před deseti minutama a dostal opačnou odpověď. Paní mu zavěsila telefon :))
Tak tam volal ještě jednou a přepojili ho na nějakého právníka. Ten už prý byl v pohodě, ale rovnou řekl, že je to poměrně složitá situace a opravdu se dá vyložit oběma způsoby. Vzhledem k tomu, že předložil servisák katalog tak by se spíše klonil k variantě, že paní nárok na odstoupení má. Zároveň ale řekl, že částka, o kterou by jí byla kupní cena snížena (pokud došlo k více použítí než 1x a registrovala záruku) by mohla být poměrně výrazná.
Nakonec, vzhledem k tomu, že kamarád je výhradní dovozce to dopadlo pro zákaznici více než dobře. Kamarádovi se povedlo dojednat u výrobce zrušení registrace záruky. Zároveň mu výrobce prodal další kus za cenu zboží určeného na prezentaci na prodejně tedy s výraznou slevou. Kamarád jako velkoobchod z této ceny dal ještě nejlepší dealerskou kategorii. Servisák tedy dostal více než 50% slevu a sušičku tedy obratem prodal někomu jinému. Paní uhradila výjezd technika a materiál potřebný k instalaci a tím je vše vyřešeno.
10. 12. 2019 09:22:54
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-2/strana/2/#reply1425943
k ČOI asi (banda tupců) nemá smysl psát
výrobce, velkoobchod SUPER
10. 12. 2019 10:04:35
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-2/strana/2/#reply1425942
lada1979
verified
rating uzivatele
10. 12. 2019 10:04:45
Takže vše OK, akorát ted se bude servisák bát zda v obci není zakázán podomní prodej:)
10. 12. 2019 10:04:45
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-2/strana/2/#reply1425941
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit