Zadejte hledaný výraz...

Vrácení zboží ve 14 denní lhůtě

Zdravím zdejší webtržníky,
mám takový dotaz a rád bych věděl, zda si to myslím správně. Na internetu jsem to hledal a myslím že chápu dobře.
Jde mi o to, že jsem si v e-shopu objednal zboží (manuální vozík pro zvedání těžkých věcí), produkt mi byl doručen, já ho po cca 3 dnech vyzkoušel a zjistil že pro věc, kterou tím potřebuji zvedat (malé pódium) není vozík vhodný, jelikož má krátké "vidlice" a vše je tím dost nestabilní.
Obratem jsem kontaktoval telefonicky prodejce, že budu muset kvůli nevhodnosti produkt vrátit. Byl jsem odkázán na reklamační oddělení, které mi tedy cca. po 5 dnech odpovědělo s tím, že produkt mohu vrátit na vlastní náklady za dopravu, což je logické. Dále že mi bude účtována i původní doprava ke mě a stržena s ceny, předtím byla kvůli ceně ZDARMA. S tím asi problém taky nemám jedná se asi o 200 Kč, tak to vem čert.
Co mě ale zarazilo je, že mi bude z ceny produktu strženo 25% z ceny tzv. stornovné (odstupné) i přesto, že se jedná o vrácení produktu do 14 dnů od nákupu.
Co jsem pročítal na internetu, tak jsem pochopil, že na to prodejce nemá nárok. Maximálně si účtovat uvedení do původního stavu, ale tím že produkt nebyl použitý, tak zde nic takového nebude nutné.
Jak to tedy je? Skutečně má na toto obchodník právo, když to napíše do obchodních podmínek? To by mohl rovnou napsat, že odstupné je 100% a bylo by to naprosto v pořádku. To mi příjde dost divné.
Za radu a zkušenosti předem děkuji.
27. 11. 2019 07:20:06
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-2/#reply1425963
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
27. 11. 2019 07:36:45
Kupováno na soukromou osobu nebo IČ?
27. 11. 2019 07:36:45
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-2/#reply1425962
freeplazma
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
27. 11. 2019 07:55:51
Chápu může se stát, jediné co u lidí v čr jako ty nepochopím jak můžeš napsat, že zboží nebylo použito když jsi jej vyzkoušel (bylo tedy použito. Nedivím se prodejci zboží asi nebude tedy zcela ve 100 procentním stavu ne?
27. 11. 2019 07:55:51
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-2/#reply1425961
Pavel Frcek
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
27. 11. 2019 09:02:28
Pokud bylo kupováno na IČ a je to v OP tak je to v pořádku.
27. 11. 2019 09:02:28
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-2/#reply1425960
Chtivej
verified
rating uzivatele
27. 11. 2019 09:13:01
Tak on to asi myslí, že nebylo použito opakovaně několikrát. Pokud ho použil jednou, dvakrát, tak nevidím důvod, proč by zboží nebylo ve 100% stavu. Ale aby si prodejce z toho vzal potom 25% ceny, to se mi zdá jako slušná vyjebávka. 5% bych ještě chápal, ale 25% je přehnaný. Můžeš sem prosím napsat jméno eshopu?
27. 11. 2019 09:13:01
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-2/#reply1425959
Napsal Chtivej;1555873
Tak on to asi myslí, že nebylo použito opakovaně několikrát. Pokud ho použil jednou, dvakrát, tak nevidím důvod, proč by zboží nebylo ve 100% stavu. Ale aby si prodejce z toho vzal potom 25% ceny, to se mi zdá jako slušná vyjebávka. 5% bych ještě chápal, ale 25% je přehnaný. Můžeš sem prosím napsat jméno eshopu?
proč by to byla vyjebávka?
kdo by koupil použitý vozík co stál 30 000 za 27 000? Rozbaleny, a kdo ví v jakém stavu. A to nepočítám, že ho prodejce musí zase nějak zabalit.
27. 11. 2019 10:14:12
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-2/#reply1425958
Ale to je prave to, co eshop proste musi mit zapocitany v marzi. Nema narok na odstupny, pokud je to kupovany na FO. Tech 14 dni je na VYZKOUSENI, ne na to, ze rozbalis opatrne krabici a zjistis, ze se ti nelibi odstin barvy.
Pokud to bylo na FO, tak ti budou vracet plnou cenu vcetne puvodniho postovnyho. Pokud bylo zdarma, tak neresis, ale rozhodne nemaji pravo ti ho zauctovat, co je to za smejdy zas toto.
27. 11. 2019 10:30:15
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-2/#reply1425957
Napsal vodička;1555890
Ale to je prave to, co eshop proste musi mit zapocitany v marzi. Nema narok na odstupny, pokud je to kupovany na FO. Tech 14 dni je na VYZKOUSENI, ne na to, ze rozbalis opatrne krabici a zjistis, ze se ti nelibi odstin barvy.
Pokud to bylo na FO, tak ti budou vracet plnou cenu vcetne puvodniho postovnyho. Pokud bylo zdarma, tak neresis, ale rozhodne nemaji pravo ti ho zauctovat, co je to za smejdy zas toto.
Jasně, souhlasím pokud je FO :)
Ale kolik lidí použije koupenou věc a pak ji vrací.
27. 11. 2019 10:41:53
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-2/#reply1425956
A proc ne? Vsak tim je prave chraneny to riziko nakupu online bez moznosti osahani, jako v prodejne.
Vsak v prodejne se vystaveny/vyzkouseny kusy pak taky prodavaj za snizenou cenu. Rozdil je, ze je tam vyzkousi tisice lidi a ne ja doma, bez znamek pouziti.
A samozrejme neresim vykuky, co si koupi gopro kameru, natoci dovolenou a vratej. Jako ano, pokud to na tom fakt nemi znat, tak proc ne, ale chapes, co tim myslim.
27. 11. 2019 10:44:51
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-2/#reply1425955
Aveso
verified
rating uzivatele
27. 11. 2019 10:48:22
Něco podobného jsem řešil pár měsíců zpátky, když jsem ve 14denní lhůtě vracel monitor. Obchod mi chtěl také naúčtovat „navrácení do původního stavu“. Nakonec pomohlo až řešení přes právníka. Ale kupoval jsem ho jako soukromá osoba, ne na IČO.
Jak jsem to s ním konzultoval, tak říkal, že sice něco jako „navrácení do původního stavu“ existuje, v praxi by to ale u soudu neobstálo. Řekl bych, že to platí v případech, kdy je zboží využíváno celých 14 dní a následně vráceno (zde může dojít k opotřebení). Pokud je však zboží jen rozbaleno a vyzkoušeno, tak „navrácení do původního stavu“ obchod požadovat nemůže. Musí vrátit PLNOU částku, která je uvedena na faktuře (dokonce vám nemůže ani započíst dopravu, protože byla zdarma). Klidně můžete zboží vrátit i v jiném obalu.
Bohužel některé obchody to zkoušejí a doufají, že to lidé nebudou právně řešit. Já jsem se také ptal tady na Webtrhu a bylo mi doporučeno obrátit se na ČOIku a právníka. To pomohlo. Po zaslání předžalobní výzvy právníkem, obchod částku v plné výši vrátil.
27. 11. 2019 10:48:22
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-2/#reply1425954
Tak již se to s nimi vyřešilo, ještě jsem jim volal a otočily, že ty podmínky co uváděli jsou pro nákup na IČ, ale kupoval jsem věc jako FO. Takže nakonec bude vše vráceno.
Takže tedy při IČ by na to nárok měli, ale takto ne. Jméno e-shopu jmenovat nebudu, když se takto vše vyřešilo, aby se jim zbytečně nedělala nějaká špatná reklama.
27. 11. 2019 11:03:21
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-2/#reply1425953
AntiRadary.cz
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 12. 2019 12:26:47
Napsal Vinny.PCE.88;1555911
TTakže tedy při IČ by na to nárok měli, ale takto ne. Jméno e-shopu jmenovat nebudu, když se takto vše vyřešilo, aby se jim zbytečně nedělala nějaká špatná reklama.
Při nákupu na IČ žádná 14denní lhůta neexistuje, takže by bylo jenom na nich, jestli by něco takového a za jakých podmínek akceptovali.
7. 12. 2019 12:26:47
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-2/#reply1425952
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
9. 12. 2019 11:44:00
Když už tu máme takové téma tak si přidám. Nestalo se to mně, je to známý. Situace se má asi takto. Známý je velkoobchod. Externí servisák (IČ) jel k paní na servis sušičky. Na místě zjistil, že oprava je nerentabilní a tak jí v katalogu ukázal jaké sušičky jsou k dispozici a paní si vybrala. Udělal s ní objednávku a sušičku jí dovezl a namontoval. Paní si zaregistrovala prodlouženou 3letou záruku a následně asi týden poté jej kontaktovala s tím, že jí nevyhovují parametry a chce ji ve 14ti denní lhůtě vrátit. Vím, že kdysi existovalo něco jako, že nejde od smlouvy odstoupit, pokud si prodávajícího pozvala k sobě domů, ale netuším zda to platí pořád. Nevíte někdo jak toto je?
9. 12. 2019 11:44:00
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-2/#reply1425951
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
9. 12. 2019 11:51:49
Myslím si ze to pravo ma, protoze slo o uzavreni smlouvy mimo provozovnu a takova je chranena v podstate stejne jako distancnimi prostredky. vice NOZ §1820-1823
9. 12. 2019 11:51:49
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-2/#reply1425950
lada1979
verified
rating uzivatele
9. 12. 2019 12:44:10
ale zase je to smlouva mimo provozovnu, tak by se na ni měla vztahovat 14 dnů od uzavření smlouvy a ne 14 dnů od dodání zboží.
9. 12. 2019 12:44:10
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-zbozi-ve-14-denni-lhute-2/#reply1425949
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit