Zadejte hledaný výraz...

Vrácení do 14 dnů – rozbite zboží

Bogdan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
29. 7. 2018 12:28:46
Mám takový problém, pani si koupila notebook, "omylem" smazala OS dala ho do nějakého "servisu" přeinstalovat a potom zjistila, že nefungují repráčky, teď vyžaduje vrácení peněz do 14 dnů.
Jsem si jistý na 100%, že notebook byl odeslán plně funkční.
Jak by jste postupovali? Vrátili by jste 100% nebo by jste odečetli z částky, cenu za opravu? Nebo nějak jinak?
29. 7. 2018 12:28:46
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-rozbite-zbozi/#reply1358562
dominikp.cz
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
29. 7. 2018 13:23:26
Pokud ten NB byl prodáván s předinstalovaným OEM systémem, a ten přeinstalovala, tak bych řekl, že to vrátit nemůže -> (Protože zboží již je použité a není v původním stavu).
Takže je zde reklamace, přičemž paní v autorizovaném servise řeknou, že to bude placená reklamace, protože do toho zasáhl neautorizovaný servis.
Repráčky beztak nefungují, protože nenainstalovali driver ...
(PS: je to jen můj názor, neberte mě za slovo)
29. 7. 2018 13:23:26
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-rozbite-zbozi/#reply1358561
V řadě eshopů by zanikla záruka jen tím, že ho dala do servisu, který není autorizovaný nebo schválený s daným eshopem.
29. 7. 2018 14:36:37
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-rozbite-zbozi/#reply1358560
Ulan
verified
rating uzivatele
29. 7. 2018 16:10:31
Napsal Tomáš Maňhal;1476918
V řadě eshopů by zanikla záruka jen tím, že ho dala do servisu, který není autorizovaný nebo schválený s daným eshopem.
ale to by ho museli rozšroubovat
29. 7. 2018 16:10:31
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-rozbite-zbozi/#reply1358559
Jiří
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
29. 7. 2018 18:30:02
Napsal Ulan;1476931
ale to by ho museli rozšroubovat
Není pravda, když například v mobilním telefonu přehraji SW nebo si vynutím root přístup také přicházím o záruku, pokud na to prodejce přijde. Také mi k tomu stačí akorát USB kabel bez šroubováku.
Jinak k tématu, nejsem eshopař tak nevím co legislativa. Ale asi bych navrhl zákaznici řešení. Určitě se bude jednat pouze o doinstalování ovladačů. Aspoň nevynaloží zbytečně peníze za ten servis do kterého to dala.
29. 7. 2018 18:30:02
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-rozbite-zbozi/#reply1358558
Napsal Depotys;1476941
Není pravda, když například v mobilním telefonu přehraji SW nebo si vynutím root přístup také přicházím o záruku, pokud na to prodejce přijde. Také mi k tomu stačí akorát USB kabel bez šroubováku.
Jinak k tématu, nejsem eshopař tak nevím co legislativa. Ale asi bych navrhl zákaznici řešení. Určitě se bude jednat pouze o doinstalování ovladačů. Aspoň nevynaloží zbytečně peníze za ten servis do kterého to dala.
To je jen straseni se ztratou zaruky. Tu proste ztratit nejde. Pokud se do veci neodborne zasahne o zaruku se autimaticky neprijde. Podstatne je zda ten zasah ma souvislost s vadou. Pokud ano lze to vyloucit ale zaruka na vec bezi dal.
29. 7. 2018 23:06:27
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-rozbite-zbozi/#reply1358557
Bogdan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
30. 7. 2018 00:43:48
Nabídl jsem jí, ať se staví, vše odzkkoušíme, přeinstalujeme. Nicméně začala že už ho nechce a chce peníze zpět. Zavolal jsem do servisu který prý řekl, že zvuk nefungoval, oni zase řekli, že od nich odešla s plně funkčním počítačem....
Takže jsem ji to vše napsal + že vratím peníze, ale budu muset odečíst z částky cenu za opravu. Už neodepisuje :D
30. 7. 2018 00:43:48
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-rozbite-zbozi/#reply1358556
teekey
verified
rating uzivatele
30. 7. 2018 02:26:46
Nejspis uz mate vyresene, nicmene pridam koment.
1. Poruchu zarizeni resila s Vami nebo v servisu, ktery jste schvalil?
2. Vas postup je zcela spravny, zakaznik ma pravo na odstoupeni od smlouvy v 14ti denni lhute, ale protoze doslo k poskozeni zbozi/neodbornemu zasahu v neschvalenem servisu, tak jste opravnen ze zaplacene castky odecist nezbytne naklady na opravu zbozi, aby jste jej znovu mohl uvest do prodeje. Pak zalezi samozrejme jeste na vasich obodnich podminkach v eshopu.
3. Zakon primo specifikuje ve kterych pripadech vyse uvedene pravo zanika, v takovem pripade je mozne prejit k reklamaci.
30. 7. 2018 02:26:46
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-rozbite-zbozi/#reply1358555
Cobra99
verified
rating uzivatele
30. 7. 2018 16:49:44
Podľa zákona má spotrebiteľ vrátiť tovar tak ako ho kúpil, môže ho len bežne vyskúšať. No naša slovenská SOI rada pokutuje predajcu, ak strhne nejakú čiastku za poškodený/ nadmerne opotrebovaný vrátený tovar. Podľa nich má predajca vrátiť plnú cenu nákupu a následne si od spotrebiteľa pýtať náklady na uvedenie veci do pôvodného stavu /peniaze za zníženie hodnoty tovaru. Sú to čuráci, ktorí si vysvetľujú zákon po svojom, potom neostáva predajcovi nič iné, len sa súdiť ešte aj s ČOI (u nás SOI) o nezákonnosti pokuty.
30. 7. 2018 16:49:44
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-rozbite-zbozi/#reply1358554
Vojta001
verified
rating uzivatele
31. 7. 2018 13:31:01
Napsal Cobra99;1477132
Podľa zákona má spotrebiteľ vrátiť tovar tak ako ho kúpil, môže ho len bežne vyskúšať. No naša slovenská SOI rada pokutuje predajcu, ak strhne nejakú čiastku za poškodený/ nadmerne opotrebovaný vrátený tovar. Podľa nich má predajca vrátiť plnú cenu nákupu a následne si od spotrebiteľa pýtať náklady na uvedenie veci do pôvodného stavu /peniaze za zníženie hodnoty tovaru. Sú to čuráci, ktorí si vysvetľujú zákon po svojom, potom neostáva predajcovi nič iné, len sa súdiť ešte aj s ČOI (u nás SOI) o nezákonnosti pokuty.
Postup SOI mě připadá správný, logický a přesně odpovídající zákonu.
Zákazník má právo zboží vrátit během 14 dnů a dostat zpět plnou cenu a prodávající může účtovat své náklady s uvedením věci do původního stavu.
Tedy, když se prodávající sám o sobě rozhodne vrátit nižší částku než zákazník zaplatil tak porušil zákon.
Je možné provést se zákazníkem dohodu o vzájemném zaúčtování pohledávek a závazků a pak vrátit poníženou částku ovšem s tím musí zákazník souhlasit.
Nelze to provést jednostranně.
Pokud s tím zákazník nebude souhlasit tak je prodávající povinen vrátit celou částku a své náklady vymáhat jako pohledávku na zákazníkovy. (pokud jsou to oprávněné náklady tak by se nezaplacení zákakazníkovy hodně prodražilo díky následným úrokům exekučním a soudním poplatkům atd )
Nemusí se nám to líbit ale postup který SOI požaduje je jediný správný...
31. 7. 2018 13:31:01
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-rozbite-zbozi/#reply1358553
Tady je prostě problém, že to má dva pohledy. Ten postup ČOI, potažmo SOI, je naprosto správný a relevantní z pohledu zákazníka (spotřebitele). a samozřejmě i zákona. A proto tu ty orgány taky jsou, právě na tu ochranu spotřebitele. Spotřebitelé jsou prostě bráni jako ta slabší strana.
31. 7. 2018 13:33:31
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-rozbite-zbozi/#reply1358552
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit