Zadejte hledaný výraz...

Vracející se zásilky? Vyřešeno!

Sleduji tenhle thread už od začátku a po všem, co již bylo řečeno musím přiznat, že lukassscze má v některých věcech pravdu, ale podle mého názoru nezvolil zrovna nejlepší způsob řešení tohoto problému. Tak teď nebudu kritizovat, jak jsem to udělal v prním příspěvku, ale pokusím se navrhnout řešení.
Před odesláním objednávky nabídnout uživateli tyto možnosti platby:
1. bankovní převod
2. pay pal, pay sec, atp.
3. kreditní kartou (visa, master card)
4. osobní odběr (pokud je ta možnost)
5. jiný způsob platby
A až poté, co by uživatel zvolil jiný způsob platby, tak by mu byla nabídnuta možnost dobírky s tučným a červeným upozorněním, že v případě nepřevzetí zásilky bude odesílatel objednávky (např dle ip) dohledán a pokutován. (I přesto, že to možná nemyslíte tak úplně vážně.)
To si hned v tu chvíli každý uvědomí, že až tak moc vlastně anonymní není a že by se mu myšlenka na*rat toho otravného souseda mohla prodražit.
Navíc by se tímto měl výrazně zvýšit počet objednávek, které budou hrazeny předem, čímž je celý problém vyřešen a z vlastní zkušenosti vím, že ve chvíli kdy někdo chce něco opravdu koupit tak má jako mávnutím zázračného proutku přístup k bank. účtu online, nebo alespoň pay pal a podobně.
1. 7. 2008 19:21:10
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/7#reply87348
Tomuhle řikám dobrej nápad. Konečně někdo kdo se jen nevysmývá a nabízí kvalitní názor.. díky :)
1. 7. 2008 19:40:08
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/7#reply87347
Petr Skopal
verified
rating uzivatele
(27 hodnocení)
1. 7. 2008 19:49:53
Můj úhel pohledu, co by nakupujícího:
1. Chci u tebe nakoupit. Vyberu si zboží, jsem spokojen. Dojdu k platbě a doručení. Nejen, že tím červeným písmem, upozorněním, strašením o pokutách apod. se ze mě snažíš dělat debila, ale uráží mne to jako osobu, že mi někdo nevěří a nevidím tedy důvod jít nakoupit jinam. Protože e-shopů jsou dnes 3-prdele.
2. Opakovaně u tebe nakupuji, jsem solidní zákazník. Mám to ověřené, stejně jako ty mě. Nevadí mi to, neřeším to.
3. Chci někoho ojebat. Podmínky nečtu. Nějaké zvýraznění ignoruji. Chci jen někoho nasrat. Takovéhle kecy mne nevystraší, citím se nepolapitelný.
Takže asi tak. Jediné, co tím z mého pohledu získáš je ztráta potencionálních solidních zákazníků. Sic mám vlastní e-shop v plenkách, nicméně jako dlouholetý nákupčí s mými zákazníky soucítím a nechci jim dělat nic z toho, co bylo a je nepříjemné při nakupování mě.
Opravdu ti stojí těch 8% za to? Zkus to spočítat a možná vyjde výhodněji pár tisíc obětovat na poštovném, než vymýšlet podobné hokusy-pokusy. Nic ve zlém.
1. 7. 2008 19:49:53
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/7#reply87346
Jj to taktéž stojí za úvahu...
1. 7. 2008 22:10:19
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/7#reply87345
Azu
verified
rating uzivatele
2. 7. 2008 16:15:04
Vycházim z toho jak postupují při nákupu členové naší rodiny, takže pokud tam nevidí možnost dobírky a zboží potřebují rychle, tak jdou pryč a koupí jinde, rozhodně nebudou volit možnost jiné formy platby, protože nerozuměj tomu co to je. Když potřebuju zboží do 1-2 dní, tak rozhodně nebudu volit platbu bankovním převodem protože než dojdou obchodníkoj peníze na účet tak to pár dní trvá, dobírkou to mam druhej den doma pokud je zboží skladem. Snažíte se vymyslet něco co vymyslet nejde, pokud by zamezení nevyzvednutých zásilek vymyslet šlo, tak už to dávno všechni velcí i malý obchodníci používají. Jsou jen různé metody jak toto riziko minimalizovat, každému se osvědčí něco jiného a záleží na prodávaném sortimentu a vždy by tyto opatření měli být jen taková aby naopak neodradila poctivé zákazníky, ze kterých již předem dělá obchodník podvodníky. Při ověření objednávky telefonem máte možnost alespoň se zákazníkem zkontrolovat zda sedí objednané zboží, zkontrolovat adresu (doporučuji říct záměrně například jiný název ulice, prootže když to odkýve, tak to asi není zcela OK) díky tomu můžete zákazníkoj klidně vnutit i ještě jiné zboží, případně pokud nechcete utrácet za telefon, tak poslat zákazníkoj SMS. Když už je nejhůř a dojde k nepřevzetí zásilky, tam pokud není se zákazníkem domluva, tak požadovat jen skutečné náklady na poštovné, balné a náklady na fakturaci , celkem cca 300,- Kč na což není potřeba nikoho předem upozorňovat to umožňuje zákon a to snad musí obchodníkoj stačit. Do potvrzujícího emailu maximálně připsat text, že v případě nevyzvednutí zásilky budou uplatňovány náklady na zaslání zboží dle platných zákonů. Nikoho tím předem neodradíte, nepohoršíte a tak podobně.
2. 7. 2008 16:15:04
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/7#reply87344
Pyrates GH
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
3. 7. 2008 08:55:38
Hmm... tak zatim jsem to sledoval jen s povzdalí, Je to celkem zajímavej nápad a odvaha učit zákazníky "dacany", že objednávání na netu je zavazný a že to má určitá pravidla. Taky jsem se setkal s podobným individuhovadem (někdo to zmiňoval v jiným tématu), který objednává na více obchodech naráz a kdo dřív dodá toho bere...strašný hovado. Takovej nějak Black list pro obchodníky by nebyl špatnej...ale jak to řešit aby se to nezvrhlo a nebyla tam pul republiky, že? :banghead:
3. 7. 2008 08:55:38
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/7#reply87343
Napsal Azu;77972
Vycházim z toho jak postupují při nákupu členové naší rodiny, takže pokud tam nevidí možnost dobírky a zboží potřebují rychle, tak jdou pryč a koupí jinde, rozhodně nebudou volit možnost jiné formy platby, protože nerozuměj tomu co to je. Když potřebuju zboží do 1-2 dní, tak rozhodně nebudu volit platbu bankovním převodem protože než dojdou obchodníkoj peníze na účet tak to pár dní trvá, dobírkou to mam druhej den doma pokud je zboží skladem. Snažíte se vymyslet něco co vymyslet nejde, pokud by zamezení nevyzvednutých zásilek vymyslet šlo, tak už to dávno všechni velcí i malý obchodníci používají. Jsou jen různé metody jak toto riziko minimalizovat, každému se osvědčí něco jiného a záleží na prodávaném sortimentu a vždy by tyto opatření měli být jen taková aby naopak neodradila poctivé zákazníky, ze kterých již předem dělá obchodník podvodníky. Při ověření objednávky telefonem máte možnost alespoň se zákazníkem zkontrolovat zda sedí objednané zboží, zkontrolovat adresu (doporučuji říct záměrně například jiný název ulice, prootže když to odkýve, tak to asi není zcela OK) díky tomu můžete zákazníkoj klidně vnutit i ještě jiné zboží, případně pokud nechcete utrácet za telefon, tak poslat zákazníkoj SMS. Když už je nejhůř a dojde k nepřevzetí zásilky, tam pokud není se zákazníkem domluva, tak požadovat jen skutečné náklady na poštovné, balné a náklady na fakturaci , celkem cca 300,- Kč na což není potřeba nikoho předem upozorňovat to umožňuje zákon a to snad musí obchodníkoj stačit. Do potvrzujícího emailu maximálně připsat text, že v případě nevyzvednutí zásilky budou uplatňovány náklady na zaslání zboží dle platných zákonů. Nikoho tím předem neodradíte, nepohoršíte a tak podobně.
Pakliže mužu po zakkaznikovi chtit 150, a navíc jen po těch, co mě naštvou svou ignorací apod. tak mi to bude upe stačit. Takže řikáte že těch 150 jako náhradu nakladu muzu chtit aniz by to bylo v podminkach jo ?
4. 7. 2008 11:36:57
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/7#reply87342
snehulak
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
19. 7. 2008 23:06:22
sla by pouzit nejaka sms zaloha? pr. http://sms.sluzba.cz/ - tezko, rict zda by to pak pontecialni zakazniky ("poctive") neodradilo a tusim ze to bude nejakou castkou omezene.
Ja prodavam zbozi vetsich rozmeru takze kdyz poslu 100kg zasilku za pr. 1600,- a vrati se mi tak hradim obe cesty 3200,- -myslim ze u postovneho za 80,- kc bych to ani neresil. Zatim zalohy predem nepozaduji i kdyz je moje zbozi dost specificke a zatim prakticky s minimalni konkurenci.
19. 7. 2008 23:06:22
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/7#reply87341
paia
verified
rating uzivatele
1. 8. 2008 09:43:42
chvilku jsem tu nebyl, ale přidám i svou trošku do mlýna. popíšu zde situaci, která se mi skutečně stala a která nakonec vedla k nepřevzetí zásilky.
u nakladatelství Kopp jsem si objednal knížku za cca 800,- s tím, že se jednalo o dobírku přes poštu. po čtyřech dnech od objednávky jsem se začal pídit po tom, kde ona objednaná knížka vlastně je, protože mi stále nepřišla a lísteček od pošty také nebyl a při telefonickém dotazu na poštu nebyl balík k nalezení. dokonce jsem volal do Koppu, aby mi zjistili, v jakém je to stavu, dokonce jsem sám osobně zašel na balíkovou poštu a zkusil podat reklamaci na doručení, což ovšem nelze, protože reklamaci může podat pouze zasilatel. takto jsem to zjišťoval další tři dny, až mi nakonec v Koppu oznámili, že se jim knížka vrátila jako nepřevzatá. v tu chvíli jsem proklínal všechny pošty na světě. co mě ovšem dostalo ještě víc, že i přes evidentní chybu české pošty mě chtěli v Koppu penalizovat za toto nepřevzetí a připočíst si další náklady na odeslání, čili bych u knížky za 800,- zaplatil za doručení nějaky 200,- , což jsem samozřejmě nemohl akceptovat. řekl jsem jim, že jsem ochoten akceptovat odeslání za nezměněnou cenu, protože chyba nevznikla na mé straně, ale na straně pošty a na zasilateli je, aby si svou škodu vyreklamoval. toto zase nechtěli akceptovat v Koppu, proto jsem další zaslání odmítnul a knížku jsem nakonec sehnal v kamenném obchodě, sice dráž, ale rozhodně jsem nechtěl podporovat praktiky, které v Koppu na mě zkusili.
tak a teď se do mě pusťte...
1. 8. 2008 09:43:42
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/7#reply87340
drago
verified
rating uzivatele
(73 hodnocení)
1. 8. 2008 13:11:04
Napsal paia;91214
tak a teď se do mě pusťte...
Proč do tebe? Vypálíme poštu :D
1. 8. 2008 13:11:04
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/7#reply87339
dagnasty
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 8. 2008 17:11:51
Blbost. Já bych tohle určitě nedělal, protože chci mít ke svým zákazníkům lepší přístup. Občas si někdo něco nevyzvedne, ale určitě bych na ně neposílal nějakou vymahačskou firmu. Takhle by si u mě už znovu nikdo nic neobjednal.
1. 8. 2008 17:11:51
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/7#reply87338
Po chvilce hledání jak zabránit nevyzvednutým zásilkám jsem narazil na tuto diskuzi a celou řádně přečetl....
Rozjíždím sám shop cca druhej měsíc a žádnej problém neřeším kromě nevyzvednutých zásilek. Kdybych byl na nějakých osmi procentech tak bych si pískal....
Rozhodně souhlasím s Lukasem a jeho názorem na to že by mohla nastat doba se umět nějak bránit proti těmto záškodníkům.... V televizi jen slyšíte o podvodných e-shopech které obírají a klamkou zákazníka, co takhle udělat reportáž kde se bude sledovat procento převzetí objednaného zboží a dalších problémů které trápí netové shopy, nebo spíš praktiky lidí?
Možná by bylo na místě místo zbytečně napsaných slov v tomto vláknu najít řešení které by nepoškodilo, neurazilo zákazníka, který zboží řádně vyzvedne a přitom odradilo ty kteří si z nás dělají jen srandu a obárají nás o peníze? Jistě je to podnikání jako každé jiné a nese různá rizika, ale snad o tom je tato diskuze najít řešení pro ty kteří mají tyto problémy...
Osobně bych to viděl tak že uvedu upozornění na konci obejdnávky a možném vymáhání při nepřevzetí zásilky. Nepokutoval bych, žádal bych pouze skutečně vynaložené náklady..
Podle mého slušněho zákazníka tato věta neurazí.. proč by také měla? Chce zboží, které hodlá převzít, tak se nad touto větou ani nepozastaví....
Pak už jen kvuli špatnýmu fungování pošty více informovat zákazníka... zavolat před odesláním, jestli vše souhlasí, mail info o přijetí obj, odeslání obj včetně čísla balíku a možná by byl na místě i info mejl o tom že je zásilka uložena na poště, kdyby náhodou pošta nenechala lístek.... Tímto se podle mého zminimalizuje počet nepřebraných zásilek jen na ty, kteří si z Vás opravdu dělají jen sradnu a proti kterým již není žádná obrana...
Nemyslím si že by tohle řešní přineslo špatné jméno jakémukoliv shopu a počet nepřebraných zásilek by se měl zminimalizovat....
8. 8. 2008 22:38:47
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/7#reply87337
Napsal Unregistered;95075
odradilo ty kteří si z nás dělají jen srandu a obárají nás o peníze
Pokud to jsou nějací vtipálci, nemůžeš je podle něčeho identifikovat ještě před zpracováním objednávky?
8. 8. 2008 23:33:00
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/7#reply87336
slabikar
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 12. 2008 21:01:45
ake % vratenych zasielok mate? a co s tovarom, ktory sa Vam vrati. to sa moze predavat dalej nie? no samozrejme, ak ho zakaznik posle poskodeny, tak to je jeho smola, peniaze sa mu nevratia, len tovar. a ak platil tovar dobierkou a v cene mal aj postovne, vracia sa mu aj postovne, alebo len cena za tovar?
1. 12. 2008 21:01:45
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/7#reply87335
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 12. 2008 12:54:45
přispěji krátkým příspěvkem - největší nevyzvedávači mezi zákazníky jsou obyvatelé Prahy - chápu, že to mají všude kousek, ale když už si objednají zboží z eshopu, mohli by si je také vyzvednout. Poměr vrácených zásilek Praha - zbytek republiky je tak 4:1 - tedy, z každých 5 vrácených jsou čtyři z Prahy...
2. 12. 2008 12:54:45
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/7#reply87334
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit