Zadejte hledaný výraz...

Vracející se zásilky? Vyřešeno!

Napsal tracy;76198
Požadovat uhrazení nákladů spojených s odesláním zásilky je samozřejmě úplně v pořádku a v mezích zákona. Problém je však v tom, jak dokázat, kdo to skutečně objednal. Řešili jsme stejný problém a podle právníka je pro smlouvu uzavřenou na dálku potřeba mít tyto identifikační údaje:
  • Jméno a adresu
  • Rodné číslo
  • IP adresu
Ano, je to pěkná kravina, nicméně takto se na to dívá právo. Pokud pak podáš žalobu obsahující tyto náležitosti, v 90 % proběhne zkrácené řízení, k žádnému soudu se ani nechodí a prostě se vydá plaťák.
Problém je, že neznám člověka, který by e-shopu dal své RČ.
Joo tak RČ nikdo nedá:( Ale vím, že to jde aj bez toho a je to plně schválené od ČOI. Sama bych to ale spíše využila jen jako pošťouchnutí (hrozbu) pro neplatící zákazníky. Využívat to bych se snažila co nejméně.
Zde je seznám pár eshopů, co toto využívají a i se to dočtete v jejich obchodních podmínkách. Jak to uvádějí při dokončování objednávky nevím, nikdy jsem od nich nic nekupovala.
http://www.bontonland.cz/jak_nakupovat.php
http://www.dvdedice.cz/obchodni-podminky/
http://www.surtep.cz/nakupni-rad/
Zní to vždy nějak takto:
1. Kupní smlouvu lze měnit či stornovat pouze dohodou s prodejcem a to pouze v případě, nedošlo-li již k plnění smlouvy či odeslání zásilky. V opačném případě je kupující povinen uhradit veškeré náklady prodejce, které s vyřizováním jeho objednávky již vznikly (zejména telefonické hovory, objednané a posléze vrácené zboží dodavateli, poštovné, balné apod. do max.výše 500 Kč) a to nejpozději do 14 dnů od zaslání storno faktury formou platebních informací na email zákazníka. V případě neuhrazení nákladů ve stanovené lhůtě, se považuje případ za porušení smlouvy ze strany objednavatele a pohledávka spolu s pokutou 500 Kč bude podstoupena advokátní kanceláři k vymáhání.
2. V případě nevyzvednutí zásilky si prodejce sjednává právo účtovat smluvní pokutu a to ve výši 500,- Kč a dále zaplacení poštovného a balného. Tato smluvní pokuta bude postoupena k vymáhání advokátní kanceláři.
3. Pokud zákazník požádá o opětovné zaslání zásilky do 7 dnů od prvního neúspěšného pokusu o doručení a za předpokladu, že dojde k převzetí bude smluvní pokuta prominuta a dojde pouze o navýšení celkové ceny zásilky o cenu poštovného dle platného ceníku.
27. 6. 2008 14:04:15
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/5#reply87378
webdomena
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
27. 6. 2008 14:14:54
Konecne v tom ma nekdo poradek. Diky :D
Jinak reseni s RC je skutecne komplikovane prave proto ze jej nikdo "odpovedny" neuvede avsak to neni pricinou smluvniho vztahu
27. 6. 2008 14:14:54
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/5#reply87377
adminsao
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
27. 6. 2008 15:09:36
Jsem se při pátku zase pobavil.
Uvést si do podmínek můžete samozřejmě co chcete. Otázkou je jak prokážete, že zboží odesíláte skutečně tomu kdo si je objednal resp. že jej neodesíláte někomu kdo si je neobjednal. Používáte digitální podpis??? Nebo jaký je ten zázračný mechanismus ověření totožnosti???
Já kdyby mě někdo takový volal že jsem si něco nevyzvedl tak do 5 sec. pokládám. Už jsem vycvičený nabídkáři vín, zájezdů, kapitálového trhu....... Kdybych se měl s každým vybavovat tak nic neudělám.
PS: Když budu chtít tak do hodiny můžu udělat 20 objednávek cizím osobám i s jejich rodným číslem (jen vědět kde hledat že?)
27. 6. 2008 15:09:36
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/5#reply87376
Azu
verified
rating uzivatele
27. 6. 2008 15:18:21
Kdyby jenom 20 lidem, ale vzhledem k tomu, že u fyzických osob (živnostníků) je DIČ totožné s rodným číslem, tak jich máme hned mnoho desítek tisíc, což je třeba stav, který se mně vůbec nelíbí a nikdo tak nechrání jeden z vůbec nejdůležitějších osobních údajů, který je všem volně k dispozici i se jménem a adresou.
27. 6. 2008 15:18:21
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/5#reply87375
Napsal adminsao;76243
PS: Když budu chtít tak do hodiny můžu udělat 20 objednávek cizím osobám i s jejich rodným číslem (jen vědět kde hledat že?)
Jo toho se samozdřejmě zneužívat dá, rč se dá sehnat hodně (stačí mrknout do obchodního rejstříku). Ale zároveň existuje spravedlnost a v tomto případě "zneužití údajů" by prodejce se svým vymáháním neuspěl. Výmáhat se dají jen prokazatelné věci...hodně tomu pomáhá ip adresa....nejvíce lidí objednává z domu nebo práce. Na to mi teď samozdřejmě někdo odpoví, že i to se dá zneužít....všechno se dá zneužít, ale nezapomeňte, že se tu bavíme o lidech, co si to prostě rozmysleli až když to měli na poště atd. Jen vyjímečně by to byl někdo, kdo by se chtěl pomstít.
Co jsem se bavila s člověkem, který má na toto firmu, tak je v tom vymáhání obrovská úspěšnost...samozdřejmě vymáhá většinou až když zákazník za to zboží opravdu nechce zaplatit žádným způsobem.
Já sama pokud bych vymáhala, tak leda od člověka, který mě už stál hodně a odmítá zboží převzít....to pak člověk utratí na telefonátech a někdy i podruhé na poštovném. Ale s hodně lidma se dá slušně domluvit..naštěstí.
27. 6. 2008 15:19:12
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/5#reply87374
Tak jsem nakonec absolvoval rozhovor s kamarádém známého (právníkem) a ten mi potvrdil že na vymáhání této pokuty NENÍ NIC NEZÁKONNÉHO
28. 6. 2008 08:49:09
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/5#reply87373
Nakonce jsem to ve svých obchodních podmínkách vyřešil takto:
9) NEVYZVEDNUTÍ ZBOŽÍ U PŘEPRAVCE
V případě, že již objednané zboží na základě závazné objednávky, nebude zákazníkem stornováno a nebude u přepravce vyzvednuto, prodejce bude kontaktovat kupujícího, zdali si přeje zboží odeslat znovu. Pokud kupující bude mít o toto zájem, dobírková částka bude navýšena o nové poštovné a balné a zásilka bude znovu odeslána.
V případě, že nebude vyzvednuta ani druhá zásilka, nebo kupující nebude na snahu o kontakt po první zásilce reagovat, náleží prodávajícímu smluvní pokuta ve výši 500,- Kč, a dále náhrada poštovného a balného v příslušné výši. Kupující má na úhradu této částky 14 dnů, při jejím neuhrazení bude pohledávka postoupena vymahatelské společnosti.
rád si poslechnu Vaše názory. Díky
28. 6. 2008 09:27:35
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/5#reply87372
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
28. 6. 2008 10:10:37
ja bych jakozto solidni e-shop vubec tyhle veci neresil, pocital bych s tim jako s nutnymi naklady... vetsina zasilek nevyzvednuta nebude, prostě proběhne korektne a ty male vyjimky uz se hold musi pocitat do nakladu... Když si například kupujete svoje obaly apod. tak si myslím že jedna nevyzvednutá zásilka za čas vás už nevytrhne :)
28. 6. 2008 10:10:37
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/5#reply87371
to tady řešíme už tři vlákna, záleží na názoru každého, u mě je to holt takové že mi to kazí dost značně výdělek protože nemám zboží s velkými maržemi. Ale to je jedno, ten dotaz radši směřuji jen lidem kteří s tím souhlasí nebo o tom také uvažují :) O ostatních vím, že nesouhlasí
28. 6. 2008 10:18:08
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/5#reply87370
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
28. 6. 2008 10:26:13
No ja ti to řeknu asi takhle: nikdo ti žádnou pokutu nezaplatí a ty to z něj ani dostat nemůžeš, protože to že si to objednal on mu prostě nedokážeš a ještě kvůli tomu že na ně pošleš nějakou firmu můžeš třeba i skončit u soudu... Je to jen názor, ale prostě si dokonce myslím že s těmi nevyzvednutými zásilkami ani nic dělat nemůžeš, prostě přes internetovej formulář vyplněnej absolutně kýmkoliv nepoznáš kdo to skutečně objednal a tak vymáhání nějaké jakési pokuty na člověku, který si třeba ani nic neobjednal je prostě dynamit na komára a není ani morální (takový lidé tě budou brát jako zloděje - představ si že prostě jen tak rozešleš pár zásilek, lidé je samozřejmě nevyzvednou protože si je neobjednali no a ty po nich pak budeš vymáhat pokutu... to by byl business kdyby to opravdu mohlo projít).
28. 6. 2008 10:26:13
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/5#reply87369
ale jak řikam, řešíme to tady už dvě stránky a a není pravda že nikdo nezaaplatí. Sou eshopy které to úplně běžně provozují, a jsoiu s tím naprosto spokojeni. A já to mám ještě dost benevolnetní, když někomu zavolám a on mi řekne že to neobjednával on tak to vymáhat nebudu. A u soudu můžu skončit i když někomu ve škole řeknu vole ;-)
28. 6. 2008 10:47:37
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/5#reply87368
Azu
verified
rating uzivatele
29. 6. 2008 13:07:33
Asi nejšílenější obchodní podmínky, plné nejrůznějších pokt, že se v nich ani nevyznáte má obchod DVDedice, co tam vyplodili, tak to stojí rozhodně za přečtení a jak je vidět, tak ani negativní reportáž v pořadu Občanské judo tuto firmu nezrujnovala a dále vesele obchod provozuje, dále lidé nadávají a tak dokola. Vůbec nejzajímavější je zde to, že pokud člověk vrátí zboží v zákonné lhůtě, tak mu vrátí jen peníze za DVD, nikoliv již za poštovné a ještě si navíc strhnou další peníze, protože poštovné prý bylo dotováno, tady to prostě člověku hlava vůbec nebere.
http://www.dvdedice.cz/obchodni-podminky/
29. 6. 2008 13:07:33
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/5#reply87367
Jakub Stacho
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
29. 6. 2008 14:32:01
Napsal Azu;76813
Vůbec nejzajímavější je zde to, že pokud člověk vrátí zboží v zákonné lhůtě, tak mu vrátí jen peníze za DVD, nikoliv již za poštovné a ještě si navíc strhnou další peníze, protože poštovné prý bylo dotováno
http://www.dvdedice.cz/obchodni-podminky/
Vše je podle zákona a ani z vlastního pohledu na tom nevidím nic špatného...
29. 6. 2008 14:32:01
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/5#reply87366
drago
verified
rating uzivatele
(73 hodnocení)
29. 6. 2008 14:41:56
Upřimně u tebe by jsem si nic nekoupil. Přístup k zákazníkům jako potenciálním zlodějům se mi prostě příčí. Není lehčí každému nově zaregistrovanému zákazníkovi při jeho první objednávce zavolat a nenápadně ověřit zda si to objednal - třeba se ujistit zdali je adresa správná, anebo že zboží bude expedováno zítra tak ať ho čeká za 2 dny. Telefonát potrvá max 2 minutky což je u firemního paušálu směšná částka. Konkurence je dostatečná a já budu nakupovat tam kde se ke mě už od začátku budou lépe chovat.
Btw: s nakupováním přes internet mám dostatečné zkušenosti a až na pár výjimek se dá to samé zboží koupit jinde. Je pravda že takřka vždy platím předem (často díky tomu také zboží dorazí dřív a to co by jsem dal za poštovné raději věnuju tam kde se od začátku ke mě chovají jako k zákazníkovi)
29. 6. 2008 14:41:56
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/5#reply87365
LOOOL napiš mi adresu tvého eshopu ať si ho přidám do blokovaných stránek, aby mě náhodou nenapadlo tam někdy něco koupit.
PS: Tohle je přesně ryze český přístup k zákazníkovi, o kterém jsem nedávno psal: http://machala.org/dovolena-v-chorvatsku/
29. 6. 2008 15:12:37
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/5#reply87364
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit