Zadejte hledaný výraz...

Vracející se zásilky? Vyřešeno!

Prosím, zdržte se argumentů k osobě, bavme se k věci.
27. 6. 2008 11:54:02
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/4/#reply87393
Ok mno, jako já taky nechci vymáhat hned jak se to vrátí. Samozřejmně nejprve po vrácení balíčku budu člověka kontaktovat a po domluvě s ním jsem ochotný to prominout nebo i znovu poslat. Ale opravdu nenávidím takovéto jednání že se člověk představí, chce se domluvir co s vráceným balíčkem, a člověk mu ihned po představení zaklapne telefon. Těmto lidem s radostí pohledávku vytvořím a předám vymahačům. Jak říkám, pokud se kupující onluví, nebo tak, beru to. Ale zapírání se je jednání který budu řešit vymáhánim škody, který rozhodně neodporuje zákonům, pokud je řádně popsáno v obchodních podmínkách.
27. 6. 2008 11:54:35
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/4/#reply87392
webdomena
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
27. 6. 2008 12:01:21
Napsal Kovboj;76124
Pokud myslíš, že tak jak to plánuješ je podle zákona a má naději na dlouhodobější úspěch nějaký eshop, tak je to tvoje věc :smoking: Ale já bych si od takového obchodníka neobjednal ani krabičku sirek.
Nerozumim tomu proc bez jasne relevance a pravniho vedomi tady poucujes nekoho ze to podle zakona neni, proc treba nepises o necem cemu rozumis nebo v tom mas nejakou zkusenost.
Ja myslim ze to ze by si nikdo od takoveho obchodnika nic neobjednal je uz hranice demagogie, preci pokud chci korektne uzavrit obchod treba nakupem v e-shopu pak mi jiste nebude vadit dohodnuta klauzule ze pokud tak neucinim zaplatim za to.....
K nasim zakaznikum s v tomto chovame naprosto tvrde a zcela nekompromisne a vubec jsem nezaznamel ze by v tom mel nekdo problem.
27. 6. 2008 12:01:21
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/4/#reply87391
Muskwa
verified
rating uzivatele
(25 hodnocení)
27. 6. 2008 12:03:34
Napsal lukassscze;76059
Reklamce je postup, při kterém dopravní výdaje platí kupující.
trochu OT, ale přece: V případě, že je ale reklamace úspěšná, může kupující uplatněné náklady (poštovné, cestovné, zapůjčení náhradní věci po dobu reklamace) požadovat po prodejci.
27. 6. 2008 12:03:34
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/4/#reply87390
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
27. 6. 2008 12:07:05
Napsal lukassscze;76130
Ok mno, jako já taky nechci vymáhat hned jak se to vrátí. Samozřejmně nejprve po vrácení balíčku budu člověka kontaktovat a po domluvě s ním jsem ochotný to prominout nebo i znovu poslat. Ale opravdu nenávidím takovéto jednání že se člověk představí, chce se domluvir co s vráceným balíčkem, a člověk mu ihned po představení zaklapne telefon. Těmto lidem s radostí pohledávku vytvořím a předám vymahačům. Jak říkám, pokud se kupující onluví, nebo tak, beru to. Ale zapírání se je jednání který budu řešit vymáhánim škody, který rozhodně neodporuje zákonům, pokud je řádně popsáno v obchodních podmínkách.
Vezmi to z druhé strany - někdo ti bez tvého vědomí objedná nějaké zboží (emaily o vyřizování objednávky si nechá poslal do své schránky, telefonní číslo udá svoje, pokud nemá paušál, je nedohledatelný). Ty samozřejmě o žádné objednávce nevíš, na poště ji odmítneš - na to ti zavolá nějaký rozezlený majítel eshopu, že na tebe pošle vymahačskou firmu - ty se s ním nebavíš a položíš mu telefon.
ono jde o to, že prostě nikdy nevíš, jestli je kupující opravdu kupujícím nebo jestli někdo objedná na něj (ze vzteku, ze srandy, z dlouhé chvíle) - rozhodně nejhorší možné řešení je toto (dávám příklad, nevím jestli tady někomu z diskutujících patří, za odkaz děkuji Plaváčkovi): http://www.azurovy.cz/index.php?main_page=page&id=7&chapter=0 - to už je na trestní oznámení.
27. 6. 2008 12:07:05
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/4/#reply87389
Samozřejmně tot repektuji, proto já volám těmto lidem a ve vši slušnosti se ptám co s vráceným balíčkem. Pokud mi řeknou že tro neobjednali, přesto že se na tro můžou jen vymlouvat, nebudu to dál řešit. Pokud mi položí telefon ihned po představení se, nedá se nic dělat, když ani nechtějí komunikovat tak tu pohledávku holt předám. Rozhodně nejsem přítel rychlého předávání pohledávek, to chci dělat jen v případě že se se zákazníkem nedá domluvit.
27. 6. 2008 12:11:02
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/4/#reply87388
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
27. 6. 2008 12:20:10
Napsal lukassscze;76140
Samozřejmně tot repektuji, proto já volám těmto lidem a ve vši slušnosti se ptám co s vráceným balíčkem. Pokud mi řeknou že tro neobjednali, přesto že se na tro můžou jen vymlouvat, nebudu to dál řešit. Pokud mi položí telefon ihned po představení se, nedá se nic dělat, když ani nechtějí komunikovat tak tu pohledávku holt předám. Rozhodně nejsem přítel rychlého předávání pohledávek, to chci dělat jen v případě že se se zákazníkem nedá domluvit.
asi mě pošleš do háje jako Kovboje (který ale říká v podstatě to samé, co já), ale jsou v zásadě dva druhy obchodníků - ti, co mají dobré jméno a ti, co to jméno mají špatné - ty se svým způsobem jednání dostaneš mezi ty druhé a dřív nebo později na to dojedeš... já sám provozuji eshop od roku 2005 a vracejících se zásilek je kolem 5-6%, jsou i zákazníci, co chtěí zboží zaslat podruhé a stejně ho nevyzvednou nebo ho dokonce odmítnou - tyto zákazníky řešíme jednoduše: přijde podruhé, a´t tedy zaplatí předem převodem, na dobírku už ne, uvádět předem nějaké sankce a pak je vymáhat nějakou pochybnou firmičkou věhlasného spamera je zbytečná ztráta času...
27. 6. 2008 12:20:10
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/4/#reply87387
warchar
verified
rating uzivatele
27. 6. 2008 12:20:26
Napsal lukassscze;76130
člověk mu ihned po představení zaklapne telefon.
No když toho máš tolik, nemůže to být třeba konkurence?
Také jsem si nedávno koupil mobil přes shop. Pořád nic, byl jsem napoště - nic... Psal jsem tedy do shopu, odpověděli že to je na poště. Jdu znovu napoštu... a našlo se.
Určitě je dobré, pokud při objednávání budu muset třeba potvrdit, že v případě nevyzvednutí jsem povinen uhradit poplatek. Věřím že spousta lidí se soudit nebude a poplatek třeba potom uhradí, když jim bude správně vyhrožováno.
Je pravda, že potom tvůj obchod budou hanět (a samozřejmě nebudou říkat, že si něco objednali a nepřevzali a přišli vymahači, ale budou tvrdit že nic neobjednali a že přišli exekutoři z tvého eshopu..:) a možná to leckoho emotivně ovlivní, ale ty s tím rizikem počítáš a vědomě do toho jdeš, což je jenom tvoje věc a těžko ti někdo může vykládat, že bys to neměl dělat.
Chápu to tak, žes chtěl spíš inspirovat ostantní, jak by mohli svůj problém vyřešit, což se stalo. Kdo bude chtít, tak využije.
Osobně si myslím, že problém je v té identifikaci kupujícího. Pokud to je šestnáctiletá žabka, co si objedná parfém a pak zjistí, že na to nedostane prachy, tak tam to rodiče zacvakají a když po nich místo pětistovky budeš chtít třeba jen tu stovku, tak dokonce možná získáš pozitivní reklamu. Ale pokud by tě chtěla ničit ta konkurence, tak bys asi neměl šanci, sim karty se dají sehnat velmi levně...a emaily jsou zadarmo.
27. 6. 2008 12:20:26
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/4/#reply87386
Napsal mat;76147
asi mě pošleš do háje jako Kovboje (který ale říká v podstatě to samé, co já), ale jsou v zásadě dva druhy obchodníků - ti, co mají dobré jméno a ti, co to jméno mají špatné - ty se svým způsobem jednání dostaneš mezi ty druhé a dřív nebo později na to dojedeš... já sám provozuji eshop od roku 2005 a vracejících se zásilek je kolem 5-6%, jsou i zákazníci, co chtěí zboží zaslat podruhé a stejně ho nevyzvednou nebo ho dokonce odmítnou - tyto zákazníky řešíme jednoduše: přijde podruhé, a´t tedy zaplatí předem převodem, na dobírku už ne, uvádět předem nějaké sankce a pak je vymáhat nějakou pochybnou firmičkou věhlasného spamera je zbytečná ztráta času...
Nepošlu, já ti rozumim a souhlasim s tvym názorem, alespoň mi zarytě nevrdíš, že je to nelegální a o tom názoru neprohlašuješ že je bezchybnej a ostatní sou hloupý :)
Máš v tomhle naprostou pravdu, je to na ostří nože s pověstí :)
btw, o firmu deredes rozhodně nejde
27. 6. 2008 12:28:18
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/4/#reply87385
Azu
verified
rating uzivatele
27. 6. 2008 12:36:06
Běžně se neuplatňuje smluvní pokuta, ale náhrada nákladů spojených s odesláním zásilky (poštovné, balné, náklady na vystavení a storno účetní dokladů), což zní podstatně lépe a etičněji a navíc to není potřeba zakotvit speciálně v obchodních podmínkách, protože na toto má obchodník ze zákona nárok.
Musim souhlasit s tím, že lidé prostě nečtou. To je zkrátka fakt se kterým je potřeba počítat. Znám jednoho obchodníka, který nutil zákazníky potvrdit došlé objednávky odkazem v potvrzujícím emailu a díky tomu je dnes před krachem, protože mu mnoho lidí emaily nepotvrzovalo, jelikož je nečetli a vzhledem k povaze zboží lidé často neudávali záměrně telefon a on pak bez potvrzení to zboží neposílal.
Nejpraktičtější je po objednání zboží zákazníka informovat kdy může očekávat zboží již doma a to nejlépe pomocí SMS, na kterou Vám skoro vždy určitě odpoví a formulovat text tak aby v případě že o tento termín nestojí mohl odpovědí na tuto SMS objednávku stornovat. Emaily lidi nečtou moc pravidelně a v práci mívají zakázáno telefonovat, kdežto na SMS Vám odpoví a navíc cena SMS je zanedbatelná.
V absurdní situaci si umim docela dobře představit situaci kdy někdo bude jen tak zasílat na různé kontakty, které najde ve veřejných zdrojích zásilky lidem, kteří si nic neobjednali a následně od těchto lidí vymáhat nějaké částky, což by měl jako obživu.
27. 6. 2008 12:36:06
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/4/#reply87384
Singularita
verified
rating uzivatele
27. 6. 2008 13:03:45
Pokud to objedna nejaky "zloduch" na svoje telefonni cislo, tak pak rozezleny majitel eshopu bude volat jemu a ne tomu kdo odmitl neznamy balicek (jeho telefon ani nezna) - byt majitel eshopu nepozna po telefonu s kym vlastne mluvi, jestli s tim vtipalkem, nebo s obeti.
A ani s predplacenkou neni clovek uplne nedohledatelny (nasadi se odposlech a clovek se bud casem predstavi, nebo se zjisti s kym si vola a pokud je mezi nimi aspon jeden pausalista, tak se ho lze doptat), ale kvuli stovce postovneho ho zase policie asi hledat nebude :)
A s trochou stesti se treba ten vtipalek prokecne a predstavi se do telefonu svym skutecnym jmenem :)
Napsal mat;76138
Vezmi to z druhé strany - někdo ti bez tvého vědomí objedná nějaké zboží (emaily o vyřizování objednávky si nechá poslal do své schránky, telefonní číslo udá svoje, pokud nemá paušál, je nedohledatelný). Ty samozřejmě o žádné objednávce nevíš, na poště ji odmítneš - na to ti zavolá nějaký rozezlený majítel eshopu, že na tebe pošle vymahačskou firmu - ty se s ním nebavíš a položíš mu telefon.
27. 6. 2008 13:03:45
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/4/#reply87383
To je fakt, jenže když budu vymáhat třetí stranou těch 90 korun poštovného bez pokuty, tak těch pár procent co mi opd té firmy zůstane ztrátu nepokryje. Ledaže bych nic neměnil a vždy zkusil zákazníkovi který nevyzvedl a nekomunikuje poslat obyčejným psaním složenku s tak trochu výhružným dopisem že pokud složenku neuhradí, bude pohledávka předána vymahačům a vše podložil platnýmik zákony. Možná by to pár lidí zaplatilo, co myslíte ?
27. 6. 2008 13:07:07
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/4/#reply87382
Jan Hlaváč
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
27. 6. 2008 13:18:46
muzete nekdo doplnit zpusoby, jakymi overujete tu objednavku (cloveka, nebo ja nevim co jeste)?
27. 6. 2008 13:18:46
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/4/#reply87381
Je to stále věčný boj s těmito zákazníky, co si myslí, že objednávají "nezávazně" a vůbec jim nevadí si to nevyzvednout. Já musím zaklepat, asi měsíc se nic nevrátilo...ale dříve toho bylo někdy až moc:(
Myslím, že nejlepší model je:
- odeslat balíček s informací v mailu a zároveň informací na www při odeslání objednávky, že bude zákazník kontaktován mailem a ať si to sleduje (já vím, jak někdo psal, lidi to čtou jednou za měsíc, ale když už objednávajík, tak ať se snaží)
- průběžně si zhruba hlídat nezaplacené balíčky, které by se mohly vrátit a zavčas zákazníka kontaktovat
- pokud se balíček vrátil, kontaktovavt zákazníka s požadavkem o zaplacení částky předem na účet (na dobírku znova nezasílat). Je možno tam i třeba připočíst 50,- jako náhradu poštovného.
- zároveň zákazníkovi sdělit, že pokud tak do 14 dní neučiní, že budu muset pohledávku podstoupit firmě na vyřizování pohledávek.
Věřím, že 90% zákazníků to zaplatí a k vymáhání pohledávky nebude muset vůbec dojít - to jsou ti slušní.
I bych těch 50,- jako příplatek vynechala...protože naší neshopnou poštu známe všichni...pošťačky prostě ty lístečky nedávají:( A zákazník zaplatí tedy to co by zaplatil při vyzvdnutí dobírky a všichni jsou spokojení...jen prodejce tedy opět dotoval více poštu.
No pak jsou ale lidi, kterým bych opravdu naliskala:banghead: Sice jich není moc, ale jsou a dokážou svým jednáním člověku pokazit celý den. A u takových bych to vymáhání vůbec nelitovala. Do telefonu zarytě tvrdí, že je jen na nich, jestli si to vyzvednou a zaplatí nebo ne.
Osobně si myslím, že 90% vrácených balíčků se dá s člověkem domluvit (když se při tom zmíní možnost vymáhání)...ale ti ostatní jsou pro prodejce ztráta času a peněz:mad:
Zde je docela zajímavý článek http://www.lupa.cz/clanky/neodebrane-zbozi-stoji-e-shopy-statisice/
27. 6. 2008 13:37:28
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/4/#reply87380
Jakub Stacho
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
27. 6. 2008 13:47:28
Požadovat uhrazení nákladů spojených s odesláním zásilky je samozřejmě úplně v pořádku a v mezích zákona. Problém je však v tom, jak dokázat, kdo to skutečně objednal. Řešili jsme stejný problém a podle právníka je pro smlouvu uzavřenou na dálku potřeba mít tyto identifikační údaje:
  • Jméno a adresu
  • Rodné číslo
  • IP adresu
Ano, je to pěkná kravina, nicméně takto se na to dívá právo. Pokud pak podáš žalobu obsahující tyto náležitosti, v 90 % proběhne zkrácené řízení, k žádnému soudu se ani nechodí a prostě se vydá plaťák.
Problém je, že neznám člověka, který by e-shopu dal své RČ.
27. 6. 2008 13:47:28
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/4/#reply87379
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit