Zadejte hledaný výraz...

Vracející se zásilky? Vyřešeno!

Napsal lukassscze;166391
V tom případě vyráběj a nedělej problémy lidem, který se ti snažej tvoje zboží prodávat.
Nevim esli ti to udělá radost, ale jak sem psal výše, nikdy jsem osobně vymáhání nerozjel. A ani nyní to nedělám, jen proto, že s tim nechci mít zbytečné starosti.
Nic to však nemění na tom, že s tím postupem souhlasím, protože čeští net zákazníci si myslí, že mohou všechno - což není pravda.
Nenavážej se do lidi s nulovymi naklady na eshopy, pokud ho chceš taky, tak si ho udělej, pokud ne, tak si ho nedělej. A pokud to uděláš, tak hodně štěstí s výdělky s malými provizemi a následném řešení co s vrácenými zásilkami.
Si pro mě obyčejnej blbeček. Pokud se tobě osobně něco nezdá, nevidím důvod proč to hned sabotovat. S timhle přístupem toho ale kamaráde taky moc nevyrobíš.
P.S. nejdřív čti a potom jednej borče ;-) Hodně štěstí.
No - trochu jsem te chtel vytocit, coz se mi podarilo. Samozrejme ta prvni veta )o te falesne objednavce) je nesmysl, cekal jsem jak zareagujes. V skutecnosti jsem nikomu nikdy nic nesabotoval.
Nutno ale rici, ze filozofie webshopu, ktera jde proti kamennym obchodum a proti leta zabehnute cenove tradici je pro mnohe vyrobce dost velkym problemem. Proto ty malicko mensi sympatie k nekomu, kdo prodava pres web a jeste za to chce nekoho penalizovat.
To je jen takove povzdechnuti. My napriklad pusobime globalne v podstate na celosvetovem trhu. Nedavno jsem delal par akci, kde jsme pres nejake bannery na odbornych forech rozdali nekolik set vzorku prevazne v USA, posilali jsme to ze Slovenska. Par zasilek se vratilo s razitkem, ze je neuplna adresa (Americane jsou neskutecne lini dohledat adresata). No tak jsms ese tem lidem ozvali, ze sorry, ze jsme to poslali, ale postat to vratila. Nekteri se ozvali, ze jo, to byla adresa na kolej, predevcirem se stehovali, ze jim to mame poslat domu. No samozrejme se muzeme na to vykaslat. Jenze ten efekt, ktery pak vznikne na tech odbornych chatech (kde byl umisten ten banner) bude znamenat minus 500%, (prave ti nasrani se nejvice ozvou) takze pak by bylo lepsi, kdybychom nikam zadny banner neposilali.
Pred nedavnem se par lidi z USA na netu obulo do jedne Slovenske firmy (castecne partner, castecne konkurent) za nedostatecny pristup k reklamacim (chapu to, posilat neco znova do UDA je dost drahe a casto to nekolikanasobne prevysi hodnotu zbozi - jde o tezke a levne zbozi) a ten majitel to ted v podstate zavira.
Takze drzim palce pri vymahani...
13. 12. 2008 22:21:56
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/10#reply87303
Apropos - ja s tim nemam nic, mne to muze byt jedno, ale davas perfektni navod konkurenci, jak te znicit. Kdybych ja byl tvuj konkurent a kdybych byl zlomyslny, tak bych postupoval jednoduse:
- Falesna objednavka na me jmeno.
- Cekani na vyzvu.
- Nezplaceni.
- cekani na soud, nasledne bych moje story poskytl (uz tady aminovane) investigativni novinarce.
- zapojil bych maximum informacnich kanalu - blogy a pod.
I kdybych soud o 500 Kc prohral (i se soudnimi vylohami) pravdepodobne bych neolikanasobne vice, pokud tvoje stranka hraje na Ceskem trhu nejakou roli a tvuj podil na trhu je vycislitelny.
13. 12. 2008 22:51:53
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/10#reply87302
Lukáš Hájek
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
13. 12. 2008 22:53:55
No nenaštval, vzhledem k tomu, že dnes sem dostal objednávky pouze od stálých zákazníků mi to celkem snadno došlo... :)
Zejtra ráno si snad přečtu i ten dlouhej text ... uf
13. 12. 2008 22:53:55
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/10#reply87301
storrrrm
verified
rating uzivatele
18. 12. 2008 08:23:03
Zdravim vsechny
jiz delsi dobu sleduji tuhle diskuzi ohledne vymahani nakladu za nevyzvednute objednavky. Osobne fandim lukasovi...
Provozuji totiz e-shop. Nyni, v predvanocnim obdobi, prijde za den cca 60 - 80 objednavek. Pri expedici posilame e-mail a SMS, take upozornujeme zakaznika pokud mu objednavka zustane viset na poste a on o ni z nejakeho duvodu nevi - resp listek o ulozeni mu posta neda ci se mu ztrati. I pres to se vraci denne okolo 10% zasilek...
Nejaky cas jsem ty lidi zkousel obvolavat a vyptaval jsem se, proc si to nevyzvedli.... Naprosta vetsina z nich byla stylu - objednal jsem si to na vice shopech a od jinych mi to prislo drive, uz ji nechci, koupil jsem to v kamennem obchode... Nekdo treba zapira, ze si nic neobjednal, ale pritom v nasi DB mame od nej starsi objednavku, kde sedi dorucovaci adresa s IP adresou a byla normalne prevzata.
Hlavnim problemem dle me je to, ze se zakaznici nestaraji. Nestaraji se o to, kde je jejich zasilka - kdyz vim ze mi nekdo neco posila a neprijde mi listecek od posty, bude asineco spatne a staram se...., ze kdyz zbozi uz nechteji meli by objednavku stornovat atd....
Zaver toho je, ze jsem zacal take vymahat naklady za nevyzvednute objednavky. Vim, ze to neni optimalni reseni, ale dokud lidi nepochopi ze jsou zodpovedni za sve chovani i na internetu, jinou cestu bohuzel nevidim. A prenaset tyto naklady do ceny zbozi, aby to zaplatili ti radni zakaznici nehodlam.
Mejte se
Martin
18. 12. 2008 08:23:03
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/10#reply87300
storrrrm
verified
rating uzivatele
18. 12. 2008 09:05:10
OPRAVA PREDCHOZIHO PRISPEVKU!!
Tech 10% je extrem, bezne se to pohybuje pod 5%....
Martin
18. 12. 2008 09:05:10
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/10#reply87299
ivzez
verified
rating uzivatele
18. 12. 2008 10:07:14
Také tuto diskuzi již nějakou dobu sleduji. Ač chápu problémy provozovatelů e-shopů, zdá se mi vymáhání pokuty poněkud pochybené.
Vy sice zákazníka informujete o odeslání objednaného zboží SMSkou a e-mailem (možná i s odkazem, kde si může zásilku sledovat). Problém je ale jinde - ve službách České pošty. Mně se ještě ani jednou nestalo, aby mi byl doručen balík nebo alespoň oznámení o uložení na poště (Praha 10). Oznámení o uložení zásilky na poště doručí až listonoš s běžnou poštou cca o 1 týden později, takže na vyzvednutí zbývá cca 4 až 5 dní. V takto zkrácené lhůtě už nemusí mít člověk čas zásilku vyzvednout.
Dalším problémem je to, že se balíková pošta ani nepokusí zásilku doručit. Ve všech případech jsem totiž byla doma. Dovedu si představit, že to člověka otráví natolik, že už na poštu ani nejde. (Já to většinou řeším objednáním opakovaného doručení, ale každý tu možnost nemá.)
Jakou smluvní pokutu stanovíte České poště za její "doručování"? A přistoupí Vám na to?
Jako řešení bych navrhla stanovit náklady na poštovné a balné tak, aby E-Shop na těch 5 až 10% nevyzvednutých zásilek zbytečně netratil.
18. 12. 2008 10:07:14
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/10#reply87298
Lukáš Hájek
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
18. 12. 2008 23:27:04
Konečně smysluplné příspěvky bez nadávek na mojí osobu a nepodložených tvrzení, díky stormovi i ivzez :)
Přesně jak říká ivzes na konci jsem to vyřešil já, stanovil jsem dobírku o 20 Kč výše než většinou stojí. Tak se pokryje těch 10% ztracených.
Nicméně přesně jak říká storrrm, nechápu, že se lidé nestarají. Já když něco koupím tak ihned sháním kde je status mé objednávky, pořád ho kontroluju a s provozvatelem eshopu komunikuju.
18. 12. 2008 23:27:04
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/10#reply87297
ivzez
verified
rating uzivatele
19. 12. 2008 11:48:29
Ještě mne napadlo několik postřehů:
E-shopů existuje hodně a ne všichni majitelé se zákazníky jednají stejně, jako Vy. Chápu proto i to, že někteří zákazníci (zvláště před vánocemi) objednají zboží z více obchodů, aby zvýšili pravděpodobnost, že jim zboží dojde včas. Vyzvednou první zásilku a ostatní "pustí z hlavy". Není to sice správné jednání, ale je lidské a po ev. dřívějších špatných zkušenostech s jinými e-shopy i pochopitelné.
Případná pokuta za nevyzvednuté zásilky by mohla zbytečně odradit některé z nových zákazníků. Špatnou zkušenost s Českou poštou má dost lidí a nemuselo by se jim chtít na její liknavost doplácet. Proto by radši objednali tam, kde žádná pokuta není.
Vím samozřejmě, že existují i bezohlední lidé, kterým je jedno, že někomu přidělali starosti a výdaje. Takových ale není většina a neodebrání zásilek bude asi mít důvodů více.
Když mi pošta zásilku nedoručí, tak si buď objednám opakované doručení na dobu, kdy budu doma , nebo zásilku nepřevezmu. Na poštu nechodím, protože mám problémy s artrózou. Poštu mám dost daleko a když si ještě představím tu frontu ... Nevím ale, jestli lze opakované doručení objednat v menších obcích, kde pošty mívají i kratší provozní dobu (do 16 nebo 17 hodin a v sobotu zavřeno). Jak budete řešit uzavření cca 175 menších pošt v příštím roce? Kurýrem? To by bylo ještě dražší. (Asi jsem dost zvědavá.)
Úprava částky za balné a poštovné by majitelům e-shopů snížila ev. ztráty a nemusela by se ani dotknout všech zákazníků - někteří přece přes internet objednají a zboží pak odeberou osobně. Není to úplně ideální řešení, ale to asi ani neexistuje.
19. 12. 2008 11:48:29
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/10#reply87296
ivzez
verified
rating uzivatele
19. 12. 2008 13:28:36
Napsal lukassscze;163876
Normálně to tak nezjistíš, ale kdyby náhodou došlou k nějakému soudnímu procesu nebo něčemu podobného, tak IP adresa hraje vskutku důležitou roli.
Zajímalo by mne, jestli vůbec lze po nějaké době (několik týdnů/měsíců) dohledat IP adresu v případě, že poskytovatel internetu poskytuje při každém připojení jinou IP adresu. Poměrně jednoduché to asi bude u malých sítí (např. některých WIFI) a jiná situace asi bude u velkých poskytovatelů - např. O2. Je otázka, zda by Telefónica v takových případech byla ochotna spolupracovat. A další otázka: Vyplatil by se případný soudní spor kvůli 500 korunám? Nebylo by vynaložené úsilí a ztráta času větší ztrátou než těch 500 Kč?
Napsal misomiso;166387
Dnes jsem z tveho webshopu http://parfemy.e-korunky.cz/ objednal zbozi na cizi fiktivni ardesu. Jesm zvedav, jak to po mne budes vymahat.
Napsal misomiso;166421
- Falesna objednavka na me jmeno.
- Cekani na vyzvu.
- Nezplaceni.
- cekani na soud, nasledne bych moje story poskytl (uz tady aminovane) investigativni novinarce.
- zapojil bych maximum informacnich kanalu - blogy a pod.
Dovedu si dost dobře představit, že by případné pokuty dokázali někteří nepoctiví konkurenti zneužít ve Váš neprospěch.
19. 12. 2008 13:28:36
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/10#reply87295
ivzez
verified
rating uzivatele
19. 12. 2008 13:31:32
Napsal lukassscze;163876
Normálně to tak nezjistíš, ale kdyby náhodou došlou k nějakému soudnímu procesu nebo něčemu podobného, tak IP adresa hraje vskutku důležitou roli.
Zajímalo by mne, jestli vůbec lze po nějaké době (několik týdnů/měsíců) dohledat IP adresu v případě, že poskytovatel internetu poskytuje při každém připojení jinou IP adresu. Poměrně jednoduché to asi bude u malých sítí (např. některých WIFI) a jiná situace asi bude u velkých poskytovatelů - např. O2. Je otázka, zda by Telefónica v takových případech byla ochotna spolupracovat. A další otázka: Vyplatil by se případný soudní spor kvůli 500 korunám? Nebylo by vynaložené úsilí a ztráta času větší ztrátou než těch 500 Kč?
Napsal misomiso;166387
Dnes jsem z tveho webshopu http://parfemy.e-korunky.cz/ objednal zbozi na cizi fiktivni ardesu. Jesm zvedav, jak to po mne budes vymahat.
Napsal misomiso;166421
- Falesna objednavka na me jmeno.
- Cekani na vyzvu.
- Nezplaceni.
- cekani na soud, nasledne bych moje story poskytl (uz tady aminovane) investigativni novinarce.
- zapojil bych maximum informacnich kanalu - blogy a pod.
Dovedu si dost dobře představit, že by případné pokuty dokázali někteří nepoctiví konkurenti zneužít ve Váš neprospěch.
Lukassscze, otevřel jste hodně zajímavé téma. Sotva dopíšu, napadají mne další aspekty. Určitě se ještě vrátím.
19. 12. 2008 13:31:32
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/10#reply87294
Lukáš Hájek
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
19. 12. 2008 17:39:42
Jj je to hodně kontroverzní a názory se liší :)
Nicméně díky za tu diskusi a nápady, to všechno ukazuje, že alespoň s některýma lidma se tu opravdu dá diskutovat :)
Třeba hlupáci typu misomiso by mohli jít diskutovat do sekce "první stupeň základky", kde se diskutuje děláním naschválů ;)
19. 12. 2008 17:39:42
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/10#reply87293
Pierre.cz
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
19. 12. 2008 18:24:28
tak take pridam svuj nazor tedy
zajimalo by mne jestli sem trebas chodi nejaci pravnici kteri by k tomu dali fundovany nazor :-)
ale ja si myslim ze spotrebitel tu (v CR) ma velmi silnou pozici a domniam se ze pri pripadnem soudnim sporu bys musel ty dokazovat ze to objednal on ze sveho pocitace a ne aby se on branil a dokazoval ze tak neucinil.
podle me spis chces vystrasit lidi aby si objednavali jen ti co jsou na 100% rozhodnuti ze to chteji prave od tebe a snizil tim % vracenych baliku na minimum. A ty vracene baliky nakonec nebudes pokutovat a stvat si proti sobe zbytecne lidi kdyz cil (snizeni nevyzvednutych baliku) byl splnen.
ale zase si vazim zes prisel s vcelku konstruktivnim napadem jak vraceni baliku osetrit. :thumbup:
19. 12. 2008 18:24:28
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/10#reply87292
tomas262
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
16. 1. 2009 18:13:05
já nechápu, co tu řešíte:
1) možnosti zjistíte u právníka, který se specializuje na obchodní právo
2) obchodní podmínky jsou od svého názvu podmínky pro uzavření kupní (obchodní) smlouvy a kupní smluva má stejně jako jiné smlouvy své náležitosti a podmínky, které si stanovují smluvní strany...přece a pokud je nemám zájem akceptovat tak si to prostě koupím jinde.
Kdo říká, že to je v rozporu se zákonem tak o tom evidentně nic neví.
To bych si pak z nudy objednal televizku a oblečeníčko a pak, když by mi to dovezli tak bych udělal hezky mrtvého broučka ... haha. Jestli tak chcete podnikat, do toho, ale já to takto dělat nebudu.
Těm chytrým kritikům dám návrh. Vemte si půjčku a zkuste chvíli nesplácet. Ve velmi krátkém čase budete mít velmi dlouhé problémy. Je to všechno jedno a to samé.
SMLOUVA = splnění podmínek v nich uvedených
Nevím co víc k tomu víc napsat
16. 1. 2009 18:13:05
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/10#reply87291
Azu
verified
rating uzivatele
17. 1. 2009 17:32:05
Obchodní podmínky ovšem nesmí být nad rámec občanského zákonníku, jiná situace je při prodeji kdy koncovým zákazníkem je firma.
17. 1. 2009 17:32:05
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/10#reply87290
tomas262
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
20. 1. 2009 21:44:48
DEREDES http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/208452801080207-cerne-ovce/?from=20
20. 1. 2009 21:44:48
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/strana/10#reply87289
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit