Zadejte hledaný výraz...

Vlastník webové aplikace

aukceSRO
verified
rating uzivatele
18. 9. 2015 09:52:17
Dobrý den,
rád bych se zeptal co vše musí být učiněno, aby společnost vlastnila webovou aplikaci?
Stačí pouze smlouva o vývoji samotné aplikace??
Děkuji
JV
18. 9. 2015 09:52:17
https://webtrh.cz/diskuse/vlastnik-webove-aplikace/#reply1140886
Fido123
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
18. 9. 2015 10:05:55
Vy si chcete u někoho objednat webovou aplikaci? Záleží u koho, jestli u fyzické osoby, nebo u právnické osoby. U fyzické osoby vám náleží majetková autorská práva automaticky, neboť se na tu aplikaci pohlíží jako na zaměstnanecké dílo.
18. 9. 2015 10:05:55
https://webtrh.cz/diskuse/vlastnik-webove-aplikace/#reply1140885
aukceSRO
verified
rating uzivatele
18. 9. 2015 10:10:25
Dobrý den,
ano, přemýšlím o tom. Jak by to bylo v případě u právnické osoby??
Mockrát děkuji za odpovědi..
JV
18. 9. 2015 10:10:25
https://webtrh.cz/diskuse/vlastnik-webove-aplikace/#reply1140884
Fido123
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
18. 9. 2015 10:23:22
Napsal aukceSRO;1226409
Dobrý den,
ano, přemýšlím o tom. Jak by to bylo v případě u právnické osoby??
Mockrát děkuji za odpovědi..
JV
No tak to je složitější. Jestli se nepletu, abyste se pak stal vykonavatelem majetkových autorských práv, je zapotřebí souhlas fyzických osob, které se na vývoji podílely, tedy obykle zaměstnanců zhotovitele.
18. 9. 2015 10:23:22
https://webtrh.cz/diskuse/vlastnik-webove-aplikace/#reply1140883
U právnických osob je to tak, že tato právnická osoba Vám musí udělit licenci, což se řeší licenční smlouvou, kde je jasně uvedeno, jak můžete s tímto dílem nakládat. Vlastníkem autorských práv se ale nestanete nikdy - není to možné.
Souhlas jejich zaměstnanců rozhodně zapotřebí není. Tam to opět funguje na základě zaměstnaneckého díla a vykonavatelem práv je tedy čistě zaměstnavatel, nikoliv zaměstnanec. Na (ne)souhlas zaměstnance se tedy v tomto ohledu nebere žádný zřetel.
Jediná výjimka existuje tehdy, pokud by toto dílo bylo užito jinak než za jakým účelem vznikalo. Tehdy sice zaměstnanec opět nemůže způsob užití tohoto díla ovlivnit, ale může zde vzniknout dodatečný nárok na odměnu, pakliže zisk PO z užívání tohoto díla je prokazatelně nepoměru s odměnou zaměstnance.
18. 9. 2015 11:08:03
https://webtrh.cz/diskuse/vlastnik-webove-aplikace/#reply1140882
Fido123
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
18. 9. 2015 11:53:25
Napsal mytrix;1226432
Souhlas jejich zaměstnanců rozhodně zapotřebí není. Tam to opět funguje na základě zaměstnaneckého díla a vykonavatelem práv je tedy čistě zaměstnavatel, nikoliv zaměstnanec. Na (ne)souhlas zaměstnance se tedy v tomto ohledu nebere žádný zřetel.
Nevím, jestli se tento odstavec vztahuje k mému komentáři, ale pokud ano, pak cituji Autorský zákon
§ 58 Zaměstnanecké dílo
(1) Není-li sjednáno jinak, zaměstnavatel vykonává svým jménem a na svůj účet autorova majetková práva k dílu, které autor vytvořil ke splnění svých povinností vyplývajících z pracovněprávního či služebního vztahu k zaměstnavateli nebo z pracovního vztahu mezi družstvem a jeho členem (zaměstnanecké dílo). Zaměstnavatel může právo výkonu podle tohoto odstavce postoupit třetí osobě pouze se svolením autora, ledaže se tak děje při prodeji podniku nebo jeho části.
a dále
§ 5 Autor
(1) Autorem je fyzická osoba, která dílo vytvořila.
18. 9. 2015 11:53:25
https://webtrh.cz/diskuse/vlastnik-webove-aplikace/#reply1140881
To se ale nevylučuje. Vy tu popisujete výkon a vlastnictví autorských práv a to je rozdíl od poskytnutí licence k užívání. K tomu rozhodně potřeba souhlas zaměstnance není a stejně tak zaměstnanec nemá právo dále toto zaměstnanecké dílo užívat či jej šířit bez svolení zaměstnavatele.
Každopádně máte pravdu v tom bodu, že lze ty práva postoupit se souhlasem autorů, nicméně v praxi je taková věc skoro nemyslitelná s ohledem na to, že právnická osoba nemá příliš důvodů, proč tak činit.
18. 9. 2015 12:24:51
https://webtrh.cz/diskuse/vlastnik-webove-aplikace/#reply1140880
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit