Zadejte hledaný výraz...

velkoobchod a stanovení doporučené ceny

sweetree
verified
rating uzivatele
10. 7. 2009 18:22:53
Napsal frantisek dobrota;319802
...jediny jak si asi pojistit výrobce aby te nepodrazil je mít regnutou českou domenu
je to spíše už na podtéma, nicméně: to je hrozně naivní výrok a jeho idea je zavádějící, jako bys nevnímal nic mimo internetu.
Je to zhruba dva roky, kdy jsem ve firmě čítající řadu registrovaných národních i značkových domén pomáhal zajistit sloučení s jinou firmou. Nějaký africký spekulant zaregistroval desítky domén všemožných mutací na budoucí jméno nové společnosti na základě zprávy, která prosákla neplánovaně do tisku kdesi na kontinentu. A teď test: opravdu si myslíš, že to příliš zkomplikovalo nově vzniklé firmě používání internetu jen proto, že název domény nebyl totožný s produktem? To je asi tak to poslední... on se velký obchod pořád ještě dělá hlavně mimo eshopy, internet slouží výborně jako spojovací médium, šetří za poštovné, faxy, scany, sdílené plánování, telefonii atd., ale jeho primární funkce v Česku dnes je být ve spojení, ne prodej. (Píšeme o automobilovém průmyslu a obchodech za miliardy, ne o vypiplaných prodejnách plážových kol či jedinečném sortimentu, kde je rádo pár desítek stálých zákazníků za občasnou dodávku exkluzivního zboží a provozovateli to stačí k pěknému životu...). Shoda názvů je jen příjemný bonus.
K tématu: zkus si udělat roční statistiku dovozu malých motocyklů a čtyřkolek, (ty, které stojí za úvahu pro budování značky mají osvědčení pro silniční provoz a jsou přihlášené na dopravním inspektorátu, včetně homologace pro provoz v EU, dovozní cena s daněmi, clem, dopravou kolem 15 tisíc v malém) , porovnej vývoj prodejních cen, odhadni nasycenost trhu a zeptej se sám sebe, proč by měli zákazníci chtít motorku právě od tvé firmy. Když tu odpověď najdeš a důvod převálcuje všechny racionální ukazatele, hurá do toho ;)
PS:pokud bude mít bezpečný alternativní pohon s lehkými záložními polymerními bateriemi a v kufříku jako příslušenství přenosnou nabíjecí solární stanici na výrobu vodíku expresně kdekoli v terénu, tak si jednu do 30kKč rovnou zamlouvám, ať nežeru ;)
10. 7. 2009 18:22:53
https://webtrh.cz/diskuse/velkoobchod-a-stanoveni-doporucene-ceny/strana/2#reply333268
počkej to me chces říct že třeba bude čínský výrobce aut po celém světe prodávající auta pod značkou YAMASAKI.Tak to me nerikej že jako generální importer do ČR by si nemel vlastnit domenu yamasaki.cz .Nechci precenovat silu internetu ale myslim že je to dosti podstatné mít prave tuto domenu.Mj když vodafone vstupoval na česky trh tak podmínka byla mít českou domenu,ale tak to je trochu neco jineho ale v zasadě je to podobné.Proste přímy importer treba auta z číny by mel vlastnit i domenu.Moc jsem nepochopil jak si psal o slucovaní nejakych firem...protoze to je uplne jina okolnost.Tady je automobilka treba s dvacetiletou tradicí....leda že by importer zvolil domenu YAMASAKI.COM/CZ
11. 7. 2009 20:17:11
https://webtrh.cz/diskuse/velkoobchod-a-stanoveni-doporucene-ceny/strana/2#reply333267
bartosik
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
11. 7. 2009 21:08:54
Holt když ji vlastnit nebudeš, tak se svět asi nezboří. Ty to stavíš ale do pozice, že když ji mít budeš, tak je o kšeft postarané.
11. 7. 2009 21:08:54
https://webtrh.cz/diskuse/velkoobchod-a-stanoveni-doporucene-ceny/strana/2#reply333266
to urcite ne.ale myslim ze je to takovy zakladní kamen na kterem se dá stavet....
12. 7. 2009 00:06:53
https://webtrh.cz/diskuse/velkoobchod-a-stanoveni-doporucene-ceny/strana/2#reply333265
bartosik
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
12. 7. 2009 09:37:17
Podle mne se na tom stavět moc nedá, může to být jako podpůrný prvek. Jestli toje domena bude yamasita nebo yamasita motorcycle nebo jiné odpovídající vyrianty je podle mne až na dalším místě v důležitosti.
Hlavní je vybudovat si kvalitní obchodní vztah a podmínky s výrobcem, rozjetí obchodní sítě v regionu, nastavení podmínek pro velkoobchodní odběratele (tady si nemysli, že ti všichni utrhnou ruky), všechno je o penězích, takže pokud přijde někdo jiný se zajímavější nabídkou, tak tě vymění jako starý kabát.
Budeš muset mít hromadu motorek, které jim poskytneš zdarma jako fyzické vzorky, hromadu propagačních materiálů, nabídnout jim servis jako je logistika závozů, náhradní díly v případě, že by si někdo koupil a něco se porouchalo.
Je toho opravdu hodně a ze začátku to bude stát ohromné množství peněz.
Zkus sem prosím hodit jen orientačně jaký model financí si představuješ, že by měl fungovat. Tvůj nákup, prodej velkoobchím odběratelům, doporučená MOC
Pokud nebudeš chtít aby si extrémně tvý odběratelé konkurovali, tak si musíš vybudovat kvalitní maloobchodní sít s max. zastoupení 1 prodejce v kraji, možná i to je moc, záleží jak moc velký projekt plánuješ rozjet. Pokud chceš jít cestou co nejvíce prodejců, tak si piš, že cena bude za chvilku úplně někde jinde. A prodejci, kteří to myslí s prodejem vážně a musí si držet vyšší marže ti to přestanou prodávat, protože dost zákazníků to poptá tam kde to bude levnější, u toho dražšího využijí jen jeho kvalitnějších služeb.
12. 7. 2009 09:37:17
https://webtrh.cz/diskuse/velkoobchod-a-stanoveni-doporucene-ceny/strana/2#reply333264
Tak třeba poskytnutí fyzických vzorku o tom jsem nikdy neslyšel:-)třeba když suzuki má autorizovanyho prodejce tak chapu že mu dají motorku do komisního prodeje ,ale jinak se na toto nehraje...závozy lze učinit přes spediční smlouvy.V případě smlouvy lze docílit relativně zajímavé ceny.Co se týče servisu,tak ten si řeší kazdy prodejce sám ,takto to normálně funguje...prodejce samozrejme musí mít nejake servisní zázemí a vy jako dovozce zajistujete pouze dodání náhradních dílu.
Takže asi nejzasadnejsí poznatek ktery si zmínil bych to videl s konkurenci a ničení doporučené MO ceny.Jedná se o motorky s číny proto je cena nízká a tedy i vysoký obrat zboží,proto si muzu dovolit vetsí dealerskou sít nez kdyby sejednalo o drahe zboží kde by byla užší skupina potencionálních kupců.Držení ceny bych tedy vyřešil tak ,že velký odběratele by měli lepší cenu aby uživili zamestnance reklamu a zázemí,prodejci s garaží a nízkými režijními náklady bych zboží prodaval dráž.Abych se ničení cen co nejvíce vyvaroval tak bych potřeboval široký sortiment aby každy prodejce si našel to co mu nejvíce vyhovuje a do toho vložil svoje marketingové úsilí.
12. 7. 2009 10:25:01
https://webtrh.cz/diskuse/velkoobchod-a-stanoveni-doporucene-ceny/strana/2#reply333263
on.la
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
12. 7. 2009 11:09:23
doména fakt není všechno. koukni třeba na kiu - kia.cz má regnutou někdo jiný, tak používají kiamotors.cz, donedávna tuším neměla "svoji" doménu suzuki, saab.cz je taky mimo.. takže na tom bych fakt nestavěl, jde spíš o to mít název značky aspoň v názvu domény a přidat k tomu třeba "motor" nebo "moto" - v tvém případě. ale jak už jsem napsal - nechci tě odrazovat, ale tvými dotazy na mě působíš, že ve spoustě věcí nemáš moc jasno a představuješ si to všechno moc jednoduše, tak jen abys na tom neprodělal kalhoty.
12. 7. 2009 11:09:23
https://webtrh.cz/diskuse/velkoobchod-a-stanoveni-doporucene-ceny/strana/2#reply333262
bartosik
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
12. 7. 2009 15:57:22
Napsal František Dobrota;320602
Tak třeba poskytnutí fyzických vzorku o tom jsem nikdy neslyšel:-)třeba když suzuki má autorizovanyho prodejce tak chapu že mu dají motorku do komisního prodeje ,ale jinak se na toto nehraje...závozy lze učinit přes spediční smlouvy.V případě smlouvy lze docílit relativně zajímavé ceny.Co se týče servisu,tak ten si řeší kazdy prodejce sám ,takto to normálně funguje...prodejce samozrejme musí mít nejake servisní zázemí a vy jako dovozce zajistujete pouze dodání náhradních dílu.
Takže asi nejzasadnejsí poznatek ktery si zmínil bych to videl s konkurenci a ničení doporučené MO ceny.Jedná se o motorky s číny proto je cena nízká a tedy i vysoký obrat zboží,proto si muzu dovolit vetsí dealerskou sít nez kdyby sejednalo o drahe zboží kde by byla užší skupina potencionálních kupců.Držení ceny bych tedy vyřešil tak ,že velký odběratele by měli lepší cenu aby uživili zamestnance reklamu a zázemí,prodejci s garaží a nízkými režijními náklady bych zboží prodaval dráž.Abych se ničení cen co nejvíce vyvaroval tak bych potřeboval široký sortiment aby každy prodejce si našel to co mu nejvíce vyhovuje a do toho vložil svoje marketingové úsilí.
Už vidím jak přijdeš do prodejny a řekneš jim, že prodáváš motorky s číny a všichni si sednou na zadek a hned jich od tebe pět koupí, aby je vůbec mohli prodávat. Když budeš mít štěstí, tak ti řeknout abys jim je tam měsíc nechal zdarma a že pak uvidí. Podle mne není možné tento sortiment prodávat bez fyzických kusů a silně pochybuji, že někoho zblázníš tak, že si jich od tebe hned pět koupí, vyháže to co má na showroomu a pojede tvou značku. Nehledě na to, že si myslím, že tě na každé schůzce zástupci potenciálních klientů hned rozbijí argumentama. Podle mne tady vystupuješ jako člověk, který sežene doménu, udělá stránky, navštíví pár salonů, kde mu okamžitě podle obrázku vezmou pět kusů na prodej, ale ono to tak není. Už jenom z důvodu, že podle mne nemáš absolutně zmapovaný trh a budeš se ještě divit jaká je konkurence, nehledě na firmy, které ti z číny přivezou cokoliv budeš chtít podle obrázku. A další věc je ta, že každý obchodník chce vydělat co nejdřív a co nejvíc a velice rychle si zjistí odkud motorky taháš a pokud bude mít velký zájem a bude v tom vidět perspektivu, tak okamžitě nabídne výrobci výhodnější podmínky a zastoupení.
Možná se mýlím, ale podle mne nemáš co nabídnout, nemáš ani zkušenosti a už si vůbec nejsem jistý s jakým počátečním kapitálem počítáš na rozjezd takového byznysu, protože se ještě budeš divit na kolik to přijde.
Tvé argumenty, které se týkají smlouv se spedičnámi firmami, servisem atd., nebudu raději komentovat. Domluvit se dá jakákoliv cena na cokoliv, výhodou co se týče dopravy je i dnešní finanční krize a dopravci jsou daleko ochotnější jezdit za nižší ceny, ale při tvých počátečních obratech u nich budeš rád když ti vůbec dají na fakturu a nebudeš muset jen v dopravě mít desetitisíce a to se držím hodně při zemi.
Ale pokud se na to cítíš, zkus to, jen bych začal asi hodně pomalu a nerozjížděl bych hned MO síť a jestli zjistíš, že na tomto trhu je pro tvůj sortiment místo, zkus to, ale začni pomalu.
Zksu jen tak pro zajímavost napsat jak dlouho se pohybuješ v obchodu a jaký obrat jsi udělal třeba za poslední rok a s jakou marží?
12. 7. 2009 15:57:22
https://webtrh.cz/diskuse/velkoobchod-a-stanoveni-doporucene-ceny/strana/2#reply333261
no abych tedy byl konkretnejsi,pohybuji se v tomto odvetvi nekolik let a věřte že jsem neslyšel v tomto odvetví aby dovozce daval naukazku motorky prodejci...takto to opravdu nefunguje...mozna u jinych dovozcu třeba japonskych stroju ale ne čínských...Stroje jsou levne a tak pro prodejce myslim neni problem dat 40 000kč VO za motorku,musí do toho jít i stímto rizikem že to težko proda(ale pak by mel chybu hledat v sobě) protože na čínské motorky jsou vzhledem k nízkým cenám velké marže .Za rok 08 jsme meli obrat něco přes 3miliony ve dvouch lidech.Marže jak řikam je relativně vysoká cca 25-30%.ty marže jsou i proto takové že prave si prodejce musí zajistit sam servisni zázemí...
Rozjeti MO síte je ale to nejdulezitejsí,proto aby te výrobce bral vážně tak musís hodne prodavat a prodavat budes pouze kdyz si vytvoris svoji sít.A pak uz muzes i zacit tlacit na výrobce ,že chces přímé zastoupení a třeba exklusivitu.
12. 7. 2009 17:00:27
https://webtrh.cz/diskuse/velkoobchod-a-stanoveni-doporucene-ceny/strana/2#reply333260
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit