Zadejte hledaný výraz...

Varianta párků v rohlíku – jižní vydání

Jan Kovanda
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
3. 1. 2014 22:39:27
A proč má být investor zároveň provozní? Neměl by jsi to být ty, kdo tam bude vše řídit a denně dohlížet na provoz obchodu?
3. 1. 2014 22:39:27
https://webtrh.cz/diskuse/varianta-parku-v-rohliku-jizni-vydani/strana/2#reply981652
Aci
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
3. 1. 2014 22:46:24
Napsal tallpa;1039459
záleží na tom kolik bude u vás ten parmazán stát, gran moravia stojí v globusu řekněme 450 za kilo a parmazán asi 750
jsou lidi co vaří večeři z kuřecích kůžiček za 5kč/kilo natož aby si koupili 15 deka parmazánu na špagety za 100kč, ovšem jestli to je v praze nebo brně tak tam je dost bohatých lidí
Na lidi, co vaří z kuřecích odřezků primárně necílím. Cílovka jsou lidi, co rádi vaří a rádi jí a dvacet let po otevření trhu začínají pomalu chápat, že za kvalitní potraviny vyplatí připlatit. / to je hodně smutné
V místním marketu mají kilo parmazánu za 519 / Kg, konkurence ho má za 390 / Kg, my jsme někde lehce nad konkurencí.
Moje osobní zkušenost je taková, že je vcelku jedno, jestli parmezán stojí 39 nebo 48 Kč, protože stejně ho většinou lidi berou kolem 100g. Nesmí stát nad pade, to je psychika:)
Už z principu jsme si řekli, že nebudeme sekat ceny hned z první, protože při dvou prodejnách ve městě je to holá blbost.
---------- Příspěvek doplněn 03.01.2014 v 22:55 ----------
Napsal Mirator;1039460
"-máme kamarády, kteří provozovali to samé na jiném městě a mají zkušenosti k nezaplacení" pokud to je tak peckový, tak co řešíš? :)
jinak mě osobně zarazilo:
"-To, co máme my, je všechno domácí, v nejvyšší kvalitě, a přitom za rozumnou cenu" bla bla bla... "-Je zásadní rozdíl, jestli dáváte do jídla sýr "Gran Moravia" nebo pravý parmázán" proč bych měl chtít nějakou kvalitku a nekoupit si zboží a la tesco value? Bude stát lidem kvalita či "kvalita" za 2x větší cenu? :)
"-Kolem zamýšlené prodejny sice projde minimum lidí, ale cca 300m je celkem významná tramvajová zastávka, vedle se staví několik nových budov" proč bych měl jít 300m (+ jet tramvají), abych mohl zrovna do tvojí prodejny a ne do nějakýho supermarketu, popř. jiných delikates v blízkosti?
K té kvalitě - pokud vaříš, je to na těch surovinách obrovsky poznat. Česká kuchyně je celá těžká a částečně postavená na tom, že zakrývá nekvalitní suroviny.
Pokud děláš pizzu a máš to trochu zažité, poznáš, jestli je tam pravá Mozzarella nebo ta hrouda sýra z igeliťáku, která se tady za ni vydává. Ta hrouda stojí sice 27 Kč (berme nějakou trošku "lepší"), ta pravá 40, ale stačí ti jí 2/3 a chutná jinak. Nedělám si iluze o tom, že přeučíme půl krajského města z marketu na kvalitní suroviny, ale doufám, že už je tu dostatek lidí, kteří to ocení.
K tomu místu - osobně si myslím, že je to největší riziko nápadu. Nemám strach z toho, že to nedokážu zpropagovat, že by po tom nebyla poptávka, ale bojím se toho, že bude nějakou dobu trvat, než si lidi zvyknout přijít. V okolí nic jinýho není a ty tři minuty chůze jsou tak na hraně, co jsou asi lidi ochotní ujít pro nějakou konkrétní věc od mhd / hodně smutný
3. 1. 2014 22:46:24
https://webtrh.cz/diskuse/varianta-parku-v-rohliku-jizni-vydani/strana/2#reply981651
Vratislav Boch
verified
rating uzivatele
3. 1. 2014 22:55:34
Dva roky jsem provozoval na menším městě obchod s kočárky a podobnými věcmi pro kojence. Člověk si řekl, děti se budou rodit pořád atd, atd, atd.... realita byla takováto. Za 2 roky provozu = ztráta cca 600.000 :-) Na začátku to ale vypadalo všechno růžově a stačilo to jen trošku popostrčit správným směrem aby se zvedul obrat cca o 30% To se ale za dva roky snažení prostě nepodařilo. Byl to krámek na docela dobrém místě v porovnání s tím vaším (cca 50m od náměstí) a už to nestačilo. Cenou se bojovat moc nedá ikdyž jsem si vozil zboží přímo z Polska a měl marži i 100% a pořád jsem měl nízké ceny ve srovnání s konkurencí tak jsem prostě pohořel. Udělal jsem asi 100 bannerů k silnicím, vylepoval plakáty ve městě a po vesnicích okolo, polepil celou výlohu - cca 100m2, vytiskl letáky, vydal inzeráty, udělal web, eshop.... fakt jsem se snažil. Neříkám že to nemohlo být lepší, ale výsledkem všech snah bylo že nic. Nebo zisk který reklama generovala neodpovídal zisku který přinesla. Výsledkem tedy bylo zjištění že:
1) obchod jedině na super místě - ideálně nákupní centrum
2) otvírací doba 9 - 21 - lidé chtějí nakupovat po příchodu z práce. Od 17.hod
3) internetový prodej to nezachrání - maximálně dotáhne na 0
3. 1. 2014 22:55:34
https://webtrh.cz/diskuse/varianta-parku-v-rohliku-jizni-vydani/strana/2#reply981650
Aci
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
3. 1. 2014 22:58:57
Napsal Martin Kejzlar;1039461
Proč zrovna italské potraviny? Myslím, že 90% lidí si pod tím pojmem ani nic nepředstaví. Maximálně pizzu a těstoviny. Dle mého názoru většina lidí kupuje podle ceny a ty co jsou ochotni připlatit, tak ideální sortiment pro prodejnu jsou regionální produkty. Ať už se jedná o mlékárenské produkty, maso, vejce a klidně i ponožky, když je ušije paní z vedlejšího města, ale určitě ne italské potraviny. I když při tak malé počáteční investici bych to zkusil a uvidí se. A pokud je to někde bokem, tak tam nepřijde už vůbec nikdo.
Foodie markety a bio dělat nechceme, na to je tu spousta jiných.
Italské potraviny, protože:
-jsou "in"
-chutnají
-nejsou těžké
-nejsou složité (většina lidí už zhruba ví, co je co a chápe to)
-protože na to máme luxusního dodavatele
-protože nějakou část roku žiju v Itálii
-protože by mě to bavilo
---------- Příspěvek doplněn 03.01.2014 v 23:04 ----------
Napsal Darebak;1039469
Cena vybevení se mi nějak nezdá ... to jsi opravdu schopný sehnat chladící box, regály, pokladnu, reklamní tabuly a další věci za cenu okolo 20 tisíc ?
Mě se to taky prvotně nezdálo ale:
Reklamní tabuli už máme, stačí přelepit folii, což je stovková položka
Chladící box 12 - 15 tisíc (beru spíš horní variantu)
Pokladnu budeme řešit kompem a účetním softem (máme)
Regály - ten typ, který máme v plánu vyjde kolem dvojky (kamarád truhlář, už jsem nechal jedny dělat)
Prostory jsou nově vymalované, s položenou novou podlahou.
Sám jsem se tomu divil, ale vejdeme se. Je to hodně dané tím, že spoustu věcí máme / zařídí kamarádi / někomu zbylo.
---------- Příspěvek doplněn 03.01.2014 v 23:08 ----------
Napsal Comanch;1039514
A proč má být investor zároveň provozní? Neměl by jsi to být ty, kdo tam bude vše řídit a denně dohlížet na provoz obchodu?
Investor má lepší tah na branku v těch denních věcech. Navíc kolem prodejny jezdí každý den minimálně 2x, takže nemá problém každý den vejít dovnitř, všechno zkontrolovat a zařídit. Já se ve městě zdržuju nepravidelně a chci minimalizovat riziko toho, že se mi to sesype proto, že tam nebudu ze začátku (a pak taky) každej den a ladit to. Investorovi stačí lehce vyšší výnos a je rád, že se může někde "vyblbnout".
3. 1. 2014 22:58:57
https://webtrh.cz/diskuse/varianta-parku-v-rohliku-jizni-vydani/strana/2#reply981649
Vratislav Boch
verified
rating uzivatele
3. 1. 2014 23:13:33
- protože by mě to bavilo = to je asi to nejpodstatnější aby to podnikání mohlo fungovat.
Jinak ale je tu asi tak minimálně 90% lidí kteří o italských těstovinách neví nic a nemají potřebu na tom stavu ani nic měnit. To ale samozřejmě neznamená, že na těch zbývajících 10% nevyděláte balík. Jen akorát že:
- město o 100.000 obyvatelích se rázem stává městečkem o 10.000 obyvatelích (potenciálních zákaznících) (pochopil jsem to tak že chcete lokální krámek)
- bude těžké zacílit reklamu pouze na těch 10% potenciálních kupujících - obecná reklama se už z principu v 90ti% mine účinkem = cena za získání zákazníka bude hodně vysoká
- relativně uzkoprofilové zboží - Já bych si třeba taky koupil něco takového - jenže se mi nechce kvůli jednomu (něčemu) absolvovat cestu někam do města. Výsledkem je tedy že se většinou spokojím s tím, co najdu v nějakém supermarketu jelikož při té příležitosti obstarám další věci. Nepotřebuji šetřit čas - čas by byl - ale jsem línej lítat po krámech.
- to co máte nemá nic odlišného od jiného zboží v marketu - jasně tvrdíte že to je kvalitní atd... to tvrdí všichni.
3. 1. 2014 23:13:33
https://webtrh.cz/diskuse/varianta-parku-v-rohliku-jizni-vydani/strana/2#reply981648
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 1. 2014 23:14:59
Doporučuju pro inspiraci navštívit: http://www.winemarket.cz/ Nejsou vůbec v centru, jsou vedle pumpy a MCDonaldu na příjezdu do Prahy.
3. 1. 2014 23:14:59
https://webtrh.cz/diskuse/varianta-parku-v-rohliku-jizni-vydani/strana/2#reply981647
Aci
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
3. 1. 2014 23:15:33
Napsal Vratislav Boch;1039521
Dva roky jsem provozoval na menším městě obchod s kočárky a podobnými věcmi pro kojence. Člověk si řekl, děti se budou rodit pořád atd, atd, atd.... realita byla takováto. Za 2 roky provozu = ztráta cca 600.000 :-) Na začátku to ale vypadalo všechno růžově a stačilo to jen trošku popostrčit správným směrem aby se zvedul obrat cca o 30% To se ale za dva roky snažení prostě nepodařilo. Byl to krámek na docela dobrém místě v porovnání s tím vaším (cca 50m od náměstí) a už to nestačilo. Cenou se bojovat moc nedá ikdyž jsem si vozil zboží přímo z Polska a měl marži i 100% a pořád jsem měl nízké ceny ve srovnání s konkurencí tak jsem prostě pohořel. Udělal jsem asi 100 bannerů k silnicím, vylepoval plakáty ve městě a po vesnicích okolo, polepil celou výlohu - cca 100m2, vytiskl letáky, vydal inzeráty, udělal web, eshop.... fakt jsem se snažil. Neříkám že to nemohlo být lepší, ale výsledkem všech snah bylo že nic. Nebo zisk který reklama generovala neodpovídal zisku který přinesla. Výsledkem tedy bylo zjištění že:
1) obchod jedině na super místě - ideálně nákupní centrum
2) otvírací doba 9 - 21 - lidé chtějí nakupovat po příchodu z práce. Od 17.hod
3) internetový prodej to nezachrání - maximálně dotáhne na 0
To je přesně ten příspěvek, na který jsem čekal. Taky jsem už dospěl a vím, že tahle zkušenost je k nezaplacení a pokud mi někdo říká, že to nejde, tak to většinou fakt nejde. V každém případě se tomu "štěstíčku naproti" vydáváme tak, že:
-otevíračka 13 - 18 (19?) Jsme na Moravě, čili v Asii, tady se pracuje maximálně do pěti.
-internetový prodej má být především propagační kanál - natáhnout zákazníky do obchodu a propagovat prodejnu. Na balení sýrů po jednom není čas ani chuť. Máme naplánovaný celkem unikátní systém webového prodeje, ale mnoho psů = zajícova smrt.
-obchod na super místě jsme prvotně zvažovali taky - o nájmech ve městě i v místních centrech mám docela přehled a pokud bych si to pronajal, byl by to přesně ten důvod, proč bych odepisoval ztrátu, peníze, které ušetříme na nájmů, můžeme částečně promítnout do cen. Rozdíl naše prostory / nákupní centrum je opravdu tak zásadní, že si nemyslím, že by ho dorovnal tok lidí.
3. 1. 2014 23:15:33
https://webtrh.cz/diskuse/varianta-parku-v-rohliku-jizni-vydani/strana/2#reply981646
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
3. 1. 2014 23:19:20
Drzim palce, urcite to skuste. Hlavne to ale bez milosti zatvorte pokial to bude produkovat stratu bez realnej perspektivy zlepsenia - tot je asi najvacsie umenie (vediet kedy to zavriet).
3. 1. 2014 23:19:20
https://webtrh.cz/diskuse/varianta-parku-v-rohliku-jizni-vydani/strana/2#reply981645
Aci
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
3. 1. 2014 23:21:09
Napsal Vratislav Boch;1039526
- protože by mě to bavilo = to je asi to nejpodstatnější aby to podnikání mohlo fungovat.
Jinak ale je tu asi tak minimálně 90% lidí kteří o italských těstovinách neví nic a nemají potřebu na tom stavu ani nic měnit. To ale samozřejmě neznamená, že na těch zbývajících 10% nevyděláte balík. Jen akorát že:
- město o 100.000 obyvatelích se rázem stává městečkem o 10.000 obyvatelích (potenciálních zákaznících) (pochopil jsem to tak že chcete lokální krámek)
- bude těžké zacílit reklamu pouze na těch 10% potenciálních kupujících - obecná reklama se už z principu v 90ti% mine účinkem = cena za získání zákazníka bude hodně vysoká
- relativně uzkoprofilové zboží - Já bych si třeba taky koupil něco takového - jenže se mi nechce kvůli jednomu (něčemu) absolvovat cestu někam do města. Výsledkem je tedy že se většinou spokojím s tím, co najdu v nějakém supermarketu jelikož při té příležitosti obstarám další věci. Nepotřebuji šetřit čas - čas by byl - ale jsem línej lítat po krámech.
- to co máte nemá nic odlišného od jiného zboží v marketu - jasně tvrdíte že to je kvalitní atd... to tvrdí všichni.
-zacílení reklamy je hodně složitá záležitost, osobně si myslím, že na prvního zákazníka "pan zákazník" budeme čekat docela dlouho a tyhle stavy jsou pro mě noční můrou - něco jako čekání na první klik z adsense
- zboží je od marketu odlišné docela zásadně - jen to těm lidem musíme dát napřed na talíř, aby to pochopili
3. 1. 2014 23:21:09
https://webtrh.cz/diskuse/varianta-parku-v-rohliku-jizni-vydani/strana/2#reply981644
ContraEgo
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 1. 2014 13:06:55
Na mě to upřímně nepůsobí moc dobře (Jen můj pocit). Ikdyž to máš krásně rozepsané, zmapované a nevím co ještě, pořád mi to příjde, že koukáš jen dopředu a kololo tebe tě nic nezajímá., jen aby se idea dala skloubit s realitou. Další věc, zeptej se sebe, proč by si měl jít do něčeho Italskýho, když češi nevědí co se pořádně žere v Itálii. A očem se neví, se moc neprodává.. Možná v Praze turistům .. Takhle to na mě vše působí, ..Ale nenech se zvyklat.. :-)
4. 1. 2014 13:06:55
https://webtrh.cz/diskuse/varianta-parku-v-rohliku-jizni-vydani/strana/2#reply981643
Jiří
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 1. 2014 13:45:16
Vzpomínám na supermarkety Grazie, které taky vozily potraviny přímo z Itálie. Měli jich několik (a nabídku na webu s rozvozem v okolí), jeden byl v Brně Medlánkách defacto uprostřed nového sídliště, ale nikdy tam moc lidí nebylo, vždycky jen sem tam někdo, řekl bych hlavně když potřeboval něco a nechtěl / nemohl do velkého obchoďáku. Oproti běžným supermarketům nabídka omezená a dražší, takže na celé nákupy se tam moc nedalo chodit. Prodejna v Medlánkách už není, na internetu už jejich stránky taky už pár let nefungují.
4. 1. 2014 13:45:16
https://webtrh.cz/diskuse/varianta-parku-v-rohliku-jizni-vydani/strana/2#reply981642
zkusil bych lidi italii naucit = tisk nejakyho minimagazinu zadarmo s receptama a podobne. nevim jestli by to fungovalo, ale osobne bych to uvital a klidne pak dosel nakoupit
4. 1. 2014 16:03:53
https://webtrh.cz/diskuse/varianta-parku-v-rohliku-jizni-vydani/strana/2#reply981641
Aci
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
10. 1. 2014 09:33:49
Tak uběhlo šest dní (značně hektických), které značně pomohly v posunu kupředu. Proběhla schůzka s hlavním dodavatelem, musím říct, že to mají vymakané, je rozdíl, jestli člověk řeší byznys v naleštěné (nebo zaplivané) kavárně nebo když vám někdo u sebe doma uvaří několikachodovou večeři (a vy tím pádem začnete definitivně věřit produktu).
Takže se společníkem jsem dotáhli koncept dle naší představy k absolutní dokonalosti, přišli s tím za Italem a začali jednat, Ital se na to podíval, usmál se, polovinu věcí vyškrtnul, zbytek překopal, přidal k tomu další položky a pak řekl "jo, takhle to bude fungovat, když to budete dělat dobře, dáš si grappu?"
Základ z konceptu zůstal (tzn. prodej specialit), nicméně celá koncepce je jiná (a přijde mi hrozně "sexy").
Jednou ze zásadních změn, kterou jsme provedli, je to, že stávající provozovna bude pouze dočasným řešením (padlo rozhodnutí, že pokud ano, otevřeme co nejdříve), a že se pokusíme co nejrychleji (až vychytáme první chyby v konceptu a trošku se rozkoukáme) přestěhovat na lepší místo.
Jednání jsme nakonec uzavřeli s tím, že
-máme exkluzivitu na MO prodej značky ve městě, dodavatel je schopný pokrýt kompletní sortiment (co nemá on, zajistí od spřátelených dodavatelů)
-VO zastoupení pro celý kraj
-share jejich chlazeného skladu
-možnost dopravy k nám na obchod jejich autem (máme dva cenové levely, EXW / vlastní)
-maximální support z jejich strany v podávání informací o produktech, marketingu, strategii
-asistenci při tvorbě cen
-regály, promo věcí atd.
-profi kávovar zapůjčen zdarma
-povolení k webovému prodeji
+ navíc jako bonus máme na telefonu člověka, který provozoval rok podobnou prodejnu v podobném městě
Takže dneska jdeme se společníkem na večeři, ještě nás čeká jednání o pronájmu prostor a pak padne definitivní rozhodnutí
10. 1. 2014 09:33:49
https://webtrh.cz/diskuse/varianta-parku-v-rohliku-jizni-vydani/strana/2#reply981640
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
10. 1. 2014 10:25:48
Vse je zde super, ale prodavat potraviny to je takovy neskutecny mazec, ze vyzaduje ruzne inspekce a schvaleni hygieny, zdravotni prukaz a zbozi samo o sobe je temer rychloobratkove. Jak jste se domluvili treba s dodavatele, pokud neco neprodate a vyprsi trvanlivost - jak to budete resit?
P.S. mate tel. na cloveka, ktery provozoval podobnou prodejnu v podobnem meste? On uz ji neprovozuje? Proc?
10. 1. 2014 10:25:48
https://webtrh.cz/diskuse/varianta-parku-v-rohliku-jizni-vydani/strana/2#reply981639
Aci
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
10. 1. 2014 10:55:59
1.) Potraviny jsem uz prodaval, kdysi jsem byl zodpovedny za stanek, neco v kuchyni taky odpracovane mam, zdravotni prukaz je to posledni, podle logicke uvahy, ze kdyz tu legislativu zvladne zelinar naproti, co nema ani internet, musim to zvladnout i ja. Neoteviram restauraci, ale jednu mistnost s chladakem, cili jedine, pred cim zatim stojime je drobna uprava zazemi aby nam to hygiena povolila.
2.) Jak jsi sam napsal - zbozi je rychloobratkove. Bohuzel se nejedna o noviny a s tim sexy "zpetny odkup", co se neproda, to se musi vyhodit. Pochopitelne to byla moje asi treti otazka na dodavatele - a vysledek je takovy, ze mame portfolio navolene tak, ze veskere zbozi ma trvanlivost 3 - 4 mesice, doufam, ze nebude nic, co budeme na krame susit nejak extra dlouho. Cili je to o tom jednou naplnit regaly a pak na zaklade zkusenosti a konzultaci optimalne doplnovat a drzet FIFO
3.) Sledoval jsem ten projekt od zacatku do konce a vytahl jsem si z toho to, co bych nemel opakovat (a co sam on oznacil jako pricinu krachu):
-vysoke uverove zatizeni (nevyhodna pujcka na prvotni rozjezd, megalomanie pri zarizovani => splatky jako vysoka nakladova polozka od prvniho dne otevreni)
-vysoky najem na danou lokalitu
-jeden ze spolecniku neustale nepritomen, pritom neustale do vseho keca a musi jakekoliv operativni rozhodnuti schvalovat
-druhy spolecnik ma praci na plny uvazek, cili provozu se venuje nepravidelne v pripade pruseru se tam dostane treba az druhy den
-nekolik dodavatelu, ve chvili totalniho vytizeni majitelu na jinem byzu opousteji nakupy potraviny v Italii a zacinaji nakupovat v ceskych obchodech a Makru, cimz si snizuji marzi na polovinu a kvalitu na minimum, coz je cesta do pekel, spolu s:
-prodavacka odchazi na materskou, prichazi nova, ktera je lina, neprijemna, cast prace travi schovana za sloupem aby ji nikdo neotravoval, komunikace se zakaznikem 0
-majitele se prestavaji z duvodu vytizeni venovat propagaci, protoze nejsou schopni vyjednat si vzajemne kompetence, nedokazi za cely rok provozu ani spustit web
-diky minimalni kontrole na to majitele prichazi pozdem, obrat je na polovine a marze taky
10. 1. 2014 10:55:59
https://webtrh.cz/diskuse/varianta-parku-v-rohliku-jizni-vydani/strana/2#reply981638
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit