Zadejte hledaný výraz...

UTM parametry a jejich zobrazování v Google Analytics

Noxtromo
verified
rating uzivatele
7. 9. 2012 00:48:44
Dobrý den,
zrovna dodělávám manuál pro své kolegy, jak tvořit po internetu odkazy s UTM parametry.
Vzhledem k tomu, že UTM parametrech jsem vždy trochu tápal, rád bych se zeptal na něco trochu konkrétnějšího.
Řekněme, že si vytvořím FB událost, do které dám ve zkracovači (bitly.com) tenhle odkaz:
nebo budu mít na partnerském médiu článek s odkazem:
Moje otázka zní, ukáže se mi tato návštěvnost ve Zdroje návštěvnosti / Zdroje / Odkazy ?
7. 9. 2012 00:48:44
https://webtrh.cz/diskuse/utm-parametry-a-jejich-zobrazovani-v-google-analytics/#reply805407
Vojta
verified
rating uzivatele
(41 hodnocení)
7. 9. 2012 08:28:29
Napsal Noxtromo;841620
Moje otázka zní, ukáže se mi tato návštěvnost ve Zdroje návštěvnosti / Zdroje / Odkazy ?
Zdroje návštevnosti / Zdroje / Kampaně
7. 9. 2012 08:28:29
https://webtrh.cz/diskuse/utm-parametry-a-jejich-zobrazovani-v-google-analytics/#reply805406
Oznacovanie odkazov pomocou _utm parametrov sluzi prave na segmentaciu refferalov (Zdroje navstevnosti > Zdroje > Odkazy) pomocu vyhodnocvania navstevnosti z kampani (Zdroje navstevnosti > Zdroje > Kampane).
Je dolezite zvolit vhodnu schemu pre oznacenie kampani mate k dispozicii dalsie dimenzie(Zdroj, Medium, Kampan, Obsah kampane, KW) pomocu ktorych mozete vykonnost, ale aj navratnost jednotlivych kampani analyzovat, nakolko mozete na ne viazat ci uz ciele udalosti alebo pozuit pokrocilu segmentaciu.
Dobrou pomockou na oznacovanie kapmani je mat prehladnu tabulku a dodrzovat startegiu. Existuju na to aj sluzby alebo nastroje jeden z nich je napriklad rozsirenie Chrome https://chrome.google.com/webstore/detail/gaidpiakchgkapdgbnoglpnbccdepnpk kde si mozete jednotlive URL znacit ale aj mat prehlad o kampaniach a tieto tabulky zalohovat.
Ja podla toho co ste napisal navrhujem oznacit Odzkaz nasledovne
Source: Facebook
Medium: odkaz / alebo zauzivany termin v GA referral /
Campaign: Udalostxyz
Content: Obsah dannej udalosti co sa oznamuje /nepovinne/
7. 9. 2012 09:21:45
https://webtrh.cz/diskuse/utm-parametry-a-jejich-zobrazovani-v-google-analytics/#reply805405
Nechci byt osobni, ale manualy by meli psat ti, co tomu rozumi...
7. 9. 2012 13:38:10
https://webtrh.cz/diskuse/utm-parametry-a-jejich-zobrazovani-v-google-analytics/#reply805404
Noxtromo
verified
rating uzivatele
8. 9. 2012 10:34:12
Děkuji Patriku,
takže jestli tomu rozumím správně, tak odkaz označený UTM parametrem se mi ukáže ve "Zdroje navstevnosti > Zdroje > Kampane", a nikoli ve "Odkazy", přestože ve zdroji označím zdrojovou adresu stejně, ano?
Co se FB týče, to je velký zdroj návštěvnosti a tam bych rád rozdělil, zda to je návštěvnost ze statusu nebo z textu na FB události. Proto jako hodnotu médium dávám "status" nebo "event".
Samozřejmě je problém, pokud bych pro konkrétní kampaň měl statusů/eventů více, ale zatím jsem to řešil tak, že jsem pro každou z těchto věcí dal novou hodnotu kampaň např. "status_8_9_2012". Je to sice lame, ale vzhledem k tomu, že to bylo poprvé, co se u nás vůbec někdo podíval na účinnost takto postovaných věcí, to bylo i tak velmi přínosné.
Máte nějaké lepší řešení?
Napsal Michal Kubíček;841825
Nechci byt osobni, ale manualy by meli psat ti, co tomu rozumi...
Děkuji Michale, poita je v tom, že když máte studentskou organizaci, která vůbec nepoužívá webovou analytiku, tak je dobré lidi naučit alespoň základy.
8. 9. 2012 10:34:12
https://webtrh.cz/diskuse/utm-parametry-a-jejich-zobrazovani-v-google-analytics/#reply805403
Děkuji Patriku,
takže jestli tomu rozumím správně, tak odkaz označený UTM parametrem se mi ukáže ve "Zdroje navstevnosti > Zdroje > Kampane", a nikoli ve "Odkazy", přestože ve zdroji označím zdrojovou adresu stejně, ano?
Ano bude ta aj v "Odkazy" ale eko jeden referral v kampnaich to uz bude rozsegmentovane, ako som pisal kampane sluzia primarne na segmentaciu referralov ciz odkazujucich stranok/medii
Máte nějaké lepší řešení?
Pokial by som poznal kompletne znenie zadania urcite by som riesenie navrhnut vedel :)
8. 9. 2012 11:08:33
https://webtrh.cz/diskuse/utm-parametry-a-jejich-zobrazovani-v-google-analytics/#reply805402
Lukáš Krejča
verified
rating uzivatele
15. 5. 2014 19:45:27
Třeba někomu pomůže tenhle článek: www.lukask.cz/utm-parametry/
15. 5. 2014 19:45:27
https://webtrh.cz/diskuse/utm-parametry-a-jejich-zobrazovani-v-google-analytics/#reply805401
Vendula
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
18. 9. 2014 18:45:30
Ráda bych se zeptala, ať zbytečně nezakládám nové téma, jakým způsobem lze pro klasické stránky (nejsou postaveny na redakčním systému apod.), po změření skrýt z URL řádku utm parametry? Lze?
18. 9. 2014 18:45:30
https://webtrh.cz/diskuse/utm-parametry-a-jejich-zobrazovani-v-google-analytics/#reply805400
Lukáš Krejča
verified
rating uzivatele
18. 9. 2014 18:49:10
Napsal smiesek;1125026
Ráda bych se zeptala, ať zbytečně nezakládám nové téma, jakým způsobem lze pro klasické stránky (nejsou postaveny na redakčním systému apod.), po změření skrýt z URL řádku utm parametry? Lze?
Lze a je spousta možností. Mezi ty nejjednodušší patří toto: http://wistia.com/blog/fresh-url
18. 9. 2014 18:49:10
https://webtrh.cz/diskuse/utm-parametry-a-jejich-zobrazovani-v-google-analytics/#reply805399
Vendula
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
18. 9. 2014 19:03:54
lukas31: děkuju na tuto stránku jsem taky narazila, ale nepochopila jsem, jak se s ní pracuje, tak jsem doufala v něco jednoduššího :(
18. 9. 2014 19:03:54
https://webtrh.cz/diskuse/utm-parametry-a-jejich-zobrazovani-v-google-analytics/#reply805398
Lukáš Krejča
verified
rating uzivatele
18. 9. 2014 19:06:57
Napsal smiesek;1125031
lukas31: děkuju na tuto stránku jsem taky narazila, ale nepochopila jsem, jak se s ní pracuje, tak jsem doufala v něco jednoduššího :(
Nic jednoduššího si ani neumím představit :-)
V podstatě stačí přidat do webu tento kód:
18. 9. 2014 19:06:57
https://webtrh.cz/diskuse/utm-parametry-a-jejich-zobrazovani-v-google-analytics/#reply805397
Vendula
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
18. 9. 2014 19:09:21
lukas31: aha, vidíte, vyzkouším, já v tom hledala složitost, že se do každého URL přidává nějaká předem určená hodnota (kousek kodu), který následně pak UTM parametry skryje.
18. 9. 2014 19:09:21
https://webtrh.cz/diskuse/utm-parametry-a-jejich-zobrazovani-v-google-analytics/#reply805396
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit