Zadejte hledaný výraz...

Uloženka, Zásilkovna – výhody pro majitele obchodů a zákazníky.

Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
5. 10. 2012 22:07:16
V návaznosti na http://webtrh.cz/197082-vydejni-sit-ulozenka-krachuje-heurekapoint?p=853070 jsem si dovolil založit nové téma ať své dotazy nemontuji s výše uvedeným vláknem.
Můžete mi prosím někdo vysvětlit výhody Uloženky a Zásilkovny pro zákazníky a majitele obchodů?
Ať počítám jak počítám, nemohu se nějak dobrat závěru proč používat tuto službu, místo přepravních společností. Z jejich webů jsem vyčetl takové to obecné marketingové klišé, ale nedává mi to smysl.
Prosím ty, kterým to dává smysl, aby se podělili se mnou o své zkušenosti a vyvrátili mi můj dosavadní předpoklad, že je to k ničemu.
Když se budu ptát, neberte to prosím jako rýpání.
Děkuji.
5. 10. 2012 22:07:16
https://webtrh.cz/diskuse/ulozenka-zasilkovna-vyhody-pro-majitele-obchodu-a-zakazniky#reply816133
Výhoda je v ceně. Proč dávat 100 Kč za poštu, když můžu dát 30 Kč jim.
Navíc když je někdo celý den v práci, nemá čas na PPL ani poštu, uloženku má vedle v domě, tak to využije.
Je tam toho víc, mně spíš není jasný, v čem to je výhodný pro ně, resp. jak se na těch korunových poplatcích dá nějak slušně vydělat.
5. 10. 2012 22:15:31
https://webtrh.cz/diskuse/ulozenka-zasilkovna-vyhody-pro-majitele-obchodu-a-zakazniky#reply816132
pekova
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
5. 10. 2012 22:16:49
dlé mého názoru a zkušenosti, proč to lidé volí
- nízká cena (29Kč)
- žádné fronty oproti poště
5. 10. 2012 22:16:49
https://webtrh.cz/diskuse/ulozenka-zasilkovna-vyhody-pro-majitele-obchodu-a-zakazniky#reply816131
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
5. 10. 2012 22:27:07
Napsal vodička;853090
Výhoda je v ceně. Proč dávat 100 Kč za poštu, když můžu dát 30 Kč jim.
Navíc když je někdo celý den v práci, nemá čas na PPL ani poštu, uloženku má vedle v domě, tak to využije.
Je tam toho víc, mně spíš není jasný, v čem to je výhodný pro ně, resp. jak se na těch korunových poplatcích dá nějak slušně vydělat.
Díky za reakci.
ad. pošta - my máme právě celkem nízkou cenu za přepravu a to neděláme jako agentura nějaké brutální obraty přepravcům a když jsem to počítal, že to tam někdo musí dovést (s přepravcem by se to o celé dny prodloužilo), vycházelo mi to, že bych musel poslat určitý počet balíků, aby se mi to vyplatilo (abych byl na tom stejně finančně jako u přepravce). Ovšem ty náklady na zaměstnance, který tam jede musím zaplatit, což bych měl započíst do ceny produktů, jinak jsem na tom bitý sám. proto mi tam není jasná ta výhoda finanční.
ad. otevíračka - oni mají jeden do 18 a druhý do 19. do 18 má každá pošta a přepravce to může poslat přímo do práce (malé předměty) a velké stojí více než přepravka.
---------- Příspěvek doplněn 05.10.2012 v 22:27 ----------
Napsal pekova;853093
dlé mého názoru a zkušenosti, proč to lidé volí
- nízká cena (29Kč)
- žádné fronty oproti poště
Tajy díky za reakci. A máš zkušenost jak je to o vánocích?
5. 10. 2012 22:27:07
https://webtrh.cz/diskuse/ulozenka-zasilkovna-vyhody-pro-majitele-obchodu-a-zakazniky#reply816130
Andrestudio
verified
rating uzivatele
5. 10. 2012 22:41:49
o Vánocích je to obecně šílenost. Ale spíš pro lidi, když vidíš ty 20metrový fronty na vyzvednutí dárků, tak je to úlet (zkušenost z Brna). Lituju těch lidí co si tam hodinu minimálně počkali.
---------- Post added 5.10.2012 at 22:43 ----------
Jinak obecně je v českých lidech zaryta dobírka a vyzvednutí si věcí na "kamenné prodejně", což uloženka a zásilkovna jako dojem pro lidi vytváří. Těžko v lidech lámeš tohle přesvědčení, ikdyž je absurdní, že to co si objednávám online, si pak offline pro to dojdu.
5. 10. 2012 22:41:49
https://webtrh.cz/diskuse/ulozenka-zasilkovna-vyhody-pro-majitele-obchodu-a-zakazniky#reply816129
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
5. 10. 2012 22:45:11
Napsal Andrestudio;853105
o Vánocích je to obecně šílenost. Ale spíš pro lidi, když vidíš ty 20metrový fronty na vyzvednutí dárků, tak je to úlet (zkušenost z Brna). Lituju těch lidí co si tam hodinu minimálně počkali.
Díky za reakci. Zkušenost nemám, ale tak nějak jsem to tipoval, že v některých menších provozech to nebude tak jednoduché.
---------- Příspěvek doplněn 05.10.2012 v 22:48 ----------
To druhé se snad časem změní. Nahrává tomu fakt, že velké obchody zavádějí platbu za osobní odběr a podle mě je to krok správným směrem. Zákazníci se moc rozmlsali a teď je fáze trochu utáhnout šrouby.
5. 10. 2012 22:45:11
https://webtrh.cz/diskuse/ulozenka-zasilkovna-vyhody-pro-majitele-obchodu-a-zakazniky#reply816128
Jaki
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
5. 10. 2012 23:11:36
Pokud jsem e-shop a služba mi generuje zákazníky, nebudu se tím chlubit, ale naopak jí pomlouvat, abych nepřišel o konkurenční výhodu;-)
5. 10. 2012 23:11:36
https://webtrh.cz/diskuse/ulozenka-zasilkovna-vyhody-pro-majitele-obchodu-a-zakazniky#reply816127
Roni
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
5. 10. 2012 23:32:40
Bedříšku, moje zkušenost a názor, proč tuto variantu mí zákazníci volí :
- ta možnost ušetřit je prostě upoutá;
- nedůvěra k poště - fronty, nepříjemná paní za přepážkou a kdoví co ještě mohou mít v hlavě s poštou spojené;
- výdejní místa jsou většinou někde v centru = stejně tam třeba půjdou, tak si to vyzvednou po cestě...
- otevírací doba je delší než u většiny pošt (co znám, tak jich má hodně otevřeno třeba jen do 16, nebo 17 hod);
- a např. konkrétně u maminek s malými dětmi zcela chápu, že si absolutně nepřejí, aby jim pošťák zvonil na zvonek a raději pro to chlapa někam pošlou...
- nebo jim nevyhovují doby, kdy k nim jezdí pošta / PPL / další kurýři a chtějí si to raději vyzvednout v době, kdy sami chtějí.
5. 10. 2012 23:32:40
https://webtrh.cz/diskuse/ulozenka-zasilkovna-vyhody-pro-majitele-obchodu-a-zakazniky#reply816126
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
5. 10. 2012 23:56:42
Napsal Jaki;853119
Pokud jsem e-shop a služba mi generuje zákazníky, nebudu se tím chlubit, ale naopak jí pomlouvat, abych nepřišel o konkurenční výhodu;-)
Díky za názor. Myslíš, že je to opravdu konkurenční výhoda?
---------- Příspěvek doplněn 06.10.2012 v 00:01 ----------
Napsal Táňa Svobodová;853130
Bedříšku, moje zkušenost a názor, proč tuto variantu mí zákazníci volí :
- ta možnost ušetřit je prostě upoutá;
- nedůvěra k poště - fronty, nepříjemná paní za přepážkou a kdoví co ještě mohou mít v hlavě s poštou spojené;
- výdejní místa jsou většinou někde v centru = stejně tam třeba půjdou, tak si to vyzvednou po cestě...
- otevírací doba je delší než u většiny pošt (co znám, tak jich má hodně otevřeno třeba jen do 16, nebo 17 hod);
- a např. konkrétně u maminek s malými dětmi zcela chápu, že si absolutně nepřejí, aby jim pošťák zvonil na zvonek a raději pro to chlapa někam pošlou...
- nebo jim nevyhovují doby, kdy k nim jezdí pošta / PPL / další kurýři a chtějí si to raději vyzvednout v době, kdy sami chtějí.
Díky za názor. Myslíš, že se rozhodnou kvůli rozdílu desetikorun? Nejsem boháč, ale mám to jinak ohledně desetikorun. Proto se ptám.
ad. přepravní společnosti vs. maminky s dětmi - přepravci vždy telefonují cca 10min. před příjezdem pokud už se blíží. Teda, alespoň u nás ;o)
ad. nevyhovující doba - Myslíš, že je problém si nechat poslat zboží do práce?
5. 10. 2012 23:56:42
https://webtrh.cz/diskuse/ulozenka-zasilkovna-vyhody-pro-majitele-obchodu-a-zakazniky#reply816125
Roni
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
6. 10. 2012 00:37:22
Bedřišku, ale ty operuješ s předpokladem, že se zákazník chová vždy zcela racionálně :-)
Jinak jen malá poznámka k těm maminkám s dětmi - za prvé pošťák netelefonuje, za druhé 10 min je ti nanic, když nevíš přesně, zda zrovna nebudeš s malým na procházce/u doktorky/ kojit atd. Chce to více praktických zkušeností s mimči... ;-)
6. 10. 2012 00:37:22
https://webtrh.cz/diskuse/ulozenka-zasilkovna-vyhody-pro-majitele-obchodu-a-zakazniky#reply816124
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 10. 2012 00:45:04
Napsal Táňa Svobodová;853152
Bedřišku, ale ty operuješ s předpokladem, že se zákazník chová vždy zcela racionálně :-)
Jinak jen malá poznámka k těm maminkám s dětmi - za prvé pošťák netelefonuje, za druhé 10 min je ti nanic, když nevíš přesně, zda zrovna nebudeš s malým na procházce/u doktorky/ kojit atd. Chce to více praktických zkušeností s mimči... ;-)
ad. zákazník racionálně - ano to je možné. určitě bych se mu racionální výhodu snažil odkomunikovat.
ad. pošťák - aha. tady bude rozdíl v tom, že já posílám přes přepravní společnosti a ti u nás volají ráno v 7:30, to mě vzbudí a řeknou mi kdy dojedou a pak cca 10min. před příjezdem. vetšinou to sedí. ale napadlo mě, že už jsme si za tu dobu mohli udělat k řidičem vztah a nemusí to být standard
6. 10. 2012 00:45:04
https://webtrh.cz/diskuse/ulozenka-zasilkovna-vyhody-pro-majitele-obchodu-a-zakazniky#reply816123
Roni
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
6. 10. 2012 02:08:08
Někdy to, co se zdá tobě výhodné, nemusí být výhodné pro zákazníka a opačně. Neznáme přesně jejich situaci ani myšlenkové pochody (třeba bydlí někde u výdejního místa teta, manžel tudy jezdí do práce, sami na Uloženku/Zásilkovnu podávají atd.). Prostě mi to přišlo jako dobrý nápad, dala jsem to do své nabídky a zákazníci to využívají. Abych to shrnula z pohledu e-shopu:
+ rozšíření nabízených možností pro zákazníky (jejich motivy bych se už nezabývala, viz. výše)
+ nízká cena
+ nižší nároky na balení (něco jen dáme do bublinky, místo do krabice apod.)
+ noví zákazníci ? (dávám záměrně s otazníkem, neboť nevím, kolik z nich by nakoupilo i tak, s poštovným)
- je to další místo, kam musíte s balíkami jezdit a podávat, další systém, kde zadávat údaje atd.
- před Vánoci to u Uloženky v Brně vypadalo dost hrozně (velké fronty)
- omezený rozměr balíků (respektive od určitého rozměru se to stává kvůli příplatku za nadstandartní rozměry nevýhodné)
- raději si hlídat proplácení dobírek
To je zatím vše, co mne v tuto noční dobu napadá...
6. 10. 2012 02:08:08
https://webtrh.cz/diskuse/ulozenka-zasilkovna-vyhody-pro-majitele-obchodu-a-zakazniky#reply816122
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 10. 2012 02:10:53
Napsal Táňa Svobodová;853157
Někdy to, co se zdá tobě výhodné, nemusí být výhodné pro zákazníka a opačně. Neznáme přesně jejich situaci ani myšlenkové pochody (třeba bydlí někde u výdejního místa teta, manžel tudy jezdí do práce, sami na Uloženku/Zásilkovnu podávají atd.). Prostě mi to přišlo jako dobrý nápad, dala jsem to do své nabídky a zákazníci to využívají. Abych to shrnula z pohledu e-shopu:
+ rozšíření nabízených možností pro zákazníky (jejich motivy bych se už nezabývala, viz. výše)
+ nízká cena
+ nižší nároky na balení (něco jen dáme do bublinky, místo do krabice apod.)
+ noví zákazníci ? (dávám záměrně s otazníkem, neboť nevím, kolik z nich by nakoupilo i tak, s poštovným)
- je to další místo, kam musíte s balíkami jezdit a podávat, další systém, kde zadávat údaje atd.
- před Vánoci to u Uloženky v Brně vypadalo dost hrozně (velké fronty)
- omezený rozměr balíků (respektive od určitého rozměru se to stává kvůli příplatku za nadstandartní rozměry nevýhodné)
- raději si hlídat proplácení dobírek
To je zatím vše, co mne v tuto noční dobu napadá...
Super. Díky za informace.
6. 10. 2012 02:10:53
https://webtrh.cz/diskuse/ulozenka-zasilkovna-vyhody-pro-majitele-obchodu-a-zakazniky#reply816121
Ryuji
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 10. 2012 03:05:04
I když mi zvolí zákazník výdejní místo (Uloženka/Zásilkovna), musí zadat adresu bydliště, takže vidím jak daleko to od místa má. Ještě jsem na tom tak, že mám čas se dívat na mapu jak daleko to má. Se zákazníky i komunikuji, takže jsem i pár věcí vysledoval... A ještě k názoru proč si to nepošlou do práce. Někde to vážně nejde. V jednom zaměstnání mi kupříkladu jakýkoliv balíček skončil ve skladu a nikdo neřešil adresáta. Přepravka to tam vyklopila (nebudu jmenovat... :-)), skladník to otevřel jako dalších sto krabic ten den a pak teprve někdo zjišťoval, komu to asi může patřit, když viděli, že obsah jaksi nesedí s tím, co firma prodává. Nebavme se o tom, jak si to někdo může dovolit, prostě to tak někdy je. A jsou firmy, které i zaměstnancům ve smlouvě zakazují uvádět adresu firmy v soukromých objednávkách a penalizují to, nebo nařídí balíčky na recepci odmítat.
No a teď výhody a nevýhody.
+ Rozhodně ta cena je pro hodně lidí rozhodující
+ Osobnější přístup, nepůsobí to jako státní úřad (čtěte Česká pošta)
+ Pokud máte v sortimentu hodně malé, ale dražší věci, je to velmi zajímavá alternativa.
- Jak už napsal Táňa, je to další systém se kterým musím počítat, ale to už je interní věc, žádné mínus pro zákazníka
- Není vhodné pro některé věci vzhledem k větším limitům rozměrů a hmotností
6. 10. 2012 03:05:04
https://webtrh.cz/diskuse/ulozenka-zasilkovna-vyhody-pro-majitele-obchodu-a-zakazniky#reply816120
buffy
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
6. 10. 2012 08:02:48
vzhledem k nekolika negativnim zkusenostem s PPL (uz opravdu nikdy vice) se mi jevi ulozenka/zasilkovna jako zajimava alternativa pro zakaznika k poste. Kazdopadne vyjadreni zasilkovny me zde moc nepresvedcilo a informace o ulozence budu jeste sledovat.
ad to volani prepravcu... ano, rano kolem 6-7 hodin volaji. ja pracuji od 9, takze smula. zpet se vetsinou nedovolam. pak se s nimi nahanim. PPL arogantni pristup, na tykacku, sproste vyjadrovani a to i tehdy, kdyz jsem si jel vyzvednou vec do skladu - kde jsem si ji musel i sam najit. A to, ze mi rozbili od krehkeho skla po vysavac snad vse, co slo je dalsi vec... ani na ten prevoz granuli bych si je uz neobjednal. takze k nejich vydejnim mistum jsem velmi skepticky pokud nezlepsili prepravu a komunikaci s zakaznikem. tohle svym zakaznikum opravdu delat nemusim.
6. 10. 2012 08:02:48
https://webtrh.cz/diskuse/ulozenka-zasilkovna-vyhody-pro-majitele-obchodu-a-zakazniky#reply816119
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit