Zadejte hledaný výraz...

Účinnosť bannerových reklám

FSP
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 8. 2012 11:55:08
Ako hodnotíte účinnosť bannerových reklám?
Nechcem, aby ste uvádzali konkrétne weby, kde sa vám oplatilo kúpiť si miesto pre banner, ani sumy, koľko ste zaplatili, zaujíma ma len účinnosť takejto kampane.
Napríklad ak ste si na stránke, ktorú denne navštívi 1000 ľudí zaplatili na mesiac miesto niekde hore na stránke, kam ste si nechali umiestniť banner 88x31, koľko za ten mesiac z toho webu ste mali návštev? Zaujíma ma len návštevnosť toho webu a koľko návštev vám to prinieslo, prípadne o aký formát banneru išlo. Klikajú ľudia na bannery alebo ani veľmi nie?
Plánujem rozbehnúť bannerovú kampaň, ale vôbec nemám predstavu čo by mi tie investície priniesli.
Mám len jednu malú skúsenosť, zo stránky, ktorú denne navštívilo niečo cez 2000 ľudí, som mal za mesiac necelých 40 návštev. Nie moc, že? Použitý bol banner formátu microbar.
13. 8. 2012 11:55:08
https://webtrh.cz/diskuse/ucinnost-bannerovych-reklam/#reply795602
Vít Michalek
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
13. 8. 2012 12:01:47
To zleží, na jakou službu upoutavaš?
Dam přiklad. Když mam službu na prodej nových aut, tak nedam banner na server s nabídkou práce.
13. 8. 2012 12:01:47
https://webtrh.cz/diskuse/ucinnost-bannerovych-reklam/#reply795601
Franta
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
13. 8. 2012 12:09:43
Pokud je web tématický a banner navíc opravdu zajímavý, tak má taková reklama stále smysl. Ta tématičnost je snad jasná, ale u bannerů mnoho lidí dělá neustále chyby! Umístnění banneru a jeho velikost jsou pak otázky, které musíte řešit u daného webu individuálně. Hlavně ne nic prťavého nebo naopak gigantického v poměru k velikosti toho webu.
13. 8. 2012 12:09:43
https://webtrh.cz/diskuse/ucinnost-bannerovych-reklam/#reply795600
FSP
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 8. 2012 12:31:36
Napsal mic362;830898
To zleží, na jakou službu upoutavaš?
Dam přiklad. Když mam službu na prodej nových aut, tak nedam banner na server s nabídkou práce.
Viac menej som to v podstate takto myslel, považujem za samozrejmé, že budem mať záujem umiestniť banner na web, ktorý aspoň v jednom smere je príbuzný s mojim. Mal som kedysi aj také výmenné kampane s webmi úplne iného zamerania, ale to bol fakt len pokus-omyl.
13. 8. 2012 12:31:36
https://webtrh.cz/diskuse/ucinnost-bannerovych-reklam/#reply795599
crtz
verified
rating uzivatele
(30 hodnocení)
13. 8. 2012 12:48:47
Na 88x31 prakticky nikdo neklika .. Maximalne vyuziti na klanovkach nebo serialy / filmy atp.. Jestli hodlas kupovat reklamu tak 300/250x250, 120/160x600 ale porat zalezi na produktu a na provedeni banneru .. Taky na strance kde je banner umisten a dasich X faktoru.
13. 8. 2012 12:48:47
https://webtrh.cz/diskuse/ucinnost-bannerovych-reklam/#reply795598
J.Čakloš
verified
rating uzivatele
(136 hodnocení)
13. 8. 2012 13:01:04
Ak reklamná bannerová kampaň, tak jedine platba za samotné prekliky.
13. 8. 2012 13:01:04
https://webtrh.cz/diskuse/ucinnost-bannerovych-reklam/#reply795597
Napsal J.Čakloš;830918
Ak reklamná bannerová kampaň, tak jedine platba za samotné prekliky.
a to proc?
13. 8. 2012 13:02:47
https://webtrh.cz/diskuse/ucinnost-bannerovych-reklam/#reply795596
Napsal CorteZz;830915
Na 88x31 prakticky nikdo neklika ..
Ale jo, kliká. I ta prťavá ikonka dokáže zaujmout, ale záleží na spoustě faktorů okolo. Nesmí jich tam bejt 50 vedle sebe a každá blikací, musí to tématicky souviset atd.
13. 8. 2012 13:19:37
https://webtrh.cz/diskuse/ucinnost-bannerovych-reklam/#reply795595
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
13. 8. 2012 14:17:16
Ano a pak bude právě ta ona účinnost mizivá. S PPC je nakládáno jako s druhořadým zbožím.
Podívejte se do kodu předních webů, podívejte se na umístění. Všecko je to na optimalizováno na
maximalizaci výkonu za cenu neúmyslných kliků.
Podívejte se třeba na přední zpravodajský portál a jděte kliknout na menu a " valaaa " on tam skočil banner. To je klik za 8 Kč -> to je pecka pro inzerenta.
Napsal J.Čakloš;830918
Ak reklamná bannerová kampaň, tak jedine platba za samotné prekliky.
13. 8. 2012 14:17:16
https://webtrh.cz/diskuse/ucinnost-bannerovych-reklam/#reply795594
Viktor
verified
rating uzivatele
13. 8. 2012 14:19:12
CTR sa da zvysit, treba ist na to trocha viac premyslene, napriklad ja som naposledy vyhladal tematicke fotografie k produktu, na ktore ludia proste klikaju ovela viac ako na tie ostane, z nich som urobil este uzsii vyber tych naj, znich vytvoril 300x250 banner a CTR stuplo na 4,5% oproti staremu banneru, kde CTR dosiahlo max. 0.65%.
13. 8. 2012 14:19:12
https://webtrh.cz/diskuse/ucinnost-bannerovych-reklam/#reply795593
DOMENO.cz
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
13. 8. 2012 14:31:26
Dobrý den,
1. bannerová reklama účinná je, jak moc nebo málo, to záleží na několika faktorech
2. lidi na banner klikají, ale z důvodu, že je nabídka oslovila, ta nabídka ale musí být srozumitelná a cílená, pokud někam dáte microbanner, nelze očkávat závratné výsledky, tento malý formát zaprvné lidské oko musí opravdu zaostřit, aby se k němu dostalo, než u větších formátů, navíc pro nějakou hodnotnější a zajímavější prezentaci zde není prostor.
3. pokud plánujete bannerovou kampaň, podívejte se na věc více do detailů, nespoléhejte se jen na návštěvnost webu, u kterého budete prezentovat banner:
- zapřemýšlejte, jestli to, co nabízíte, dokáže lidi oslovit, zdali o to budou mít zájem
- ujistěte se, že jste dobře připravený na to, návštěvníky na svém webu nějaký rozumný čas udržet, klikem to nekončí, ale začíná.
- až poté začněte zpracovávat bannerovou reklamu, vžijte se do role uživatele (kdybych ním byl, kliknul bych na tuhle malinkatou ikonku, která mi nic moc neříká, text musím luštit, a ani jsem ji moc nezaregistroval? Kliknul bych na tenhle viditelný obrázek, který mi nabízí značkové zlevněné autorádio, které bych potřeboval?)
- zvolte si optimální formát, cílovou skupinu webu ...
- banner pak může zaujmot širokou škálou aspektů a může to být třeba jen jeden faktor, který přinutí kliknout: produktem, cenou, zvědavostí, slevou, je to toho více, pokud potřebuji novou sekačku a uvidím někde banner, mám důvod na něj kliknout, pokud sekačku absolutně nepotřebuju, proč bych na to klikal. Na druhou stranu i když na to někdo neklikne, budujete značku nebo předáváte informační hodnotu. Sekačku můžu potřebovat za tři měsíce. Bannerová reklama může být jednorázová, ale i postupná.
4. Chtít po bannerové reklamě vždy jen platbu za prokliky není na místě, reklama v časopisech, televizi, rádiu, taky není klikací s přímou interakcí, ale buduje povědomí u většiny, která zatím zůstává pasivní a menšina, která začně být ihned aktivní. Ale zase záleží na přístupu, u formátu 88x31, který měsíc někde skrčený visí v rohu mezi ostatními, nic budovat nelze :) To, že jste měl malý přistup návštěv je tak v pořádku a je třeba s tím počítat (neznám další podrobnosti a vizuál reklamy).
Pokud máte co nabídnout a oslovit, bannerová reklama smysl má, ale musíte na to jít opravdu z detailů. Promyslet, co bude prezentovat, jaký text bude obsahovat, jestli i ten text dokáže zaujmout, je stručný, ale výstižný, jestli jedu na počet objednávek, na jaký počet, nebo pouze buduji povědomí, jestli jedu na počet návštěvníků na stránce... je toho více a je třeba se přizpůsobit tomu, jaký výsledek požadujete.
13. 8. 2012 14:31:26
https://webtrh.cz/diskuse/ucinnost-bannerovych-reklam/#reply795592
Rech25
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
20. 8. 2012 22:40:15
Napsal J.Čakloš;830918
Ak reklamná bannerová kampaň, tak jedine platba za samotné prekliky.
Blbosť. Zaujímavá kampaň na súťaže alebo takáto:
sa mi výrazne viac oplatila cez Google Adwords formou CPM a to som mal cenu 0,21 € za 1000 zobrazení a kampaň sa zobrazovala na portáloch prioritne. Priemerná cena za preklik bola 0,06 €
20. 8. 2012 22:40:15
https://webtrh.cz/diskuse/ucinnost-bannerovych-reklam/#reply795591
J.Čakloš
verified
rating uzivatele
(136 hodnocení)
20. 8. 2012 22:42:09
Bannerovú reklamu nakupujem na weboch, avšak neplatím za umiestnenie na obdobie, ale len za prekliky.
20. 8. 2012 22:42:09
https://webtrh.cz/diskuse/ucinnost-bannerovych-reklam/#reply795590
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit