Zadejte hledaný výraz...

Typická vlna amatérismu většiny velkých Českých placených projektů

deBalzac
verified
rating uzivatele
17. 3. 2010 01:38:02
Napsal duben;478667
Sorry ale jsi úplně mimo obraz, srovnávat změnu jídelníčku s vývojem rozsáhlého projektu jako porovnání náročnosti ... asi takhle, náklady na změnu jídelníčku:
Stejné suroviny - fianční změna +- 0
Kuchaž udělá jiná jídla - časově budou podobné +- 0
Vytisknou se nové jídelní lístky, pokud nejsou jen na papíře ale graficky pěkné, tak práce grafika + tisk, cca 5-10 tis. max
Stejný pohledem budeš na mamutí projekty pohlížet dost těžko, příklad s tvým diskuzním fórem:
Vývoj vlastního řešení diskuzí, kód = 50-80 tis (výkonově rozdělitelné na více serverů bez ztráty dat atd.)
Náklady na servery 2-3 Quad Core servery = 3*60 tis = 180 tis
Náklady na administrátory (ne nemůžeš mít dobrovolníky, ručíš za obsah, dohledáváš pedofily, hlídáš trestnou činnost ... to nemůže dělat neškolený pracovník nebo fanda) = 200-300 tis měsíčně na výplaty
4-6x PC pro pracovníky administrátorů = cca 100tis
nepočítám elektřinu a konektivitu pro adminy
konektivita 3 serveru 10-15 tis měs.
Napojení na stávající systém, testování, úpravy user interface, grafika, testování použitelnosti (ideálně více modelů pro výběr nejlepšího) - 200-300 tis
Takže u tvé změny jako jídelníčku jsi na ceně 595 tis na vývoj + cca 265 tis měsíční náklady a proč? Aby si lidi mohli pokecat v diskuzi, kterých je na netu mraky? Co když cílem není orientovat se na pokec ale na něco jiného, uvědomuješ si že diskuzní fóra mají většinou minimální CRT a přínos pro inzerenty (nebavíme se o webtrhu ale zábavním pokecu) ... dovedeš si představit jak dlouho se podobná investice vrací pokud se vůbec vrátí?
Vůbec nemáš představu co všechno se řeší a jakým způsobem to funguje u větších projektů, kde se točí stotisíce měsíčně. To co si představuješ platí pro malé projektíky, ale rozhodně ne pro Stream, Centrum, Lide apod. Ale koneckonců skutečně nikdo ti nebrání to změnit. Pokud věříš, že je to tak snadné, nebo že se to dá udělat, jdi a poraď jim, pokud to nebude jen "rada", ale komplexní řešení jak to udělat a jak to udělat ziskově určitě za to dostaneš takovou odměnu, že 30tis ti pak přijde jak pár drobných na večeři.
Samozřejmně že mé přirovnání k jídelníčku se muselo brát s nadhledu, ale kdybych to měl brát jako ty, tak to při každé zmeně jídelníčku by podnik třeba musel:
Vyměnit kuchaře, protože stávající by to nezvládl
Kupovat jiné, možná lepší suroviny než doposud
Čekat jestli si na nová jídla zákazníci zvyknout ... atd atd ..
Já to myslel spíše obrazně a né tak doslova, ale co se týče tvých výpočtů, nesouhlasím s tím, že na diskuzích obecně musí být nějací čtyři placení administrátoři, kteří by se o to starali. Na líbímseti.cz jak jsem zmínil to funguje bez placených administrátorů a většinu rasistických/drogových/pedofilních vláken je okamžitě mazána. Ba co víc, pokud bych měl mluvit konkrétně o streamu, tak ten má také své zaměstnance, které se nestarají pouze o technický chod projektu.
A s čím nesouhlasím naprosto je "a proč? Aby si lidi mohli pokecat v diskuzi, kterých je na netu mraky?" ...
tohle hledisko není vůbec otázkou zajímavosti inzernetů, či nějakých SRT, tohle je otázka práce s komunitou, to že jim nabídnou na svém webu prostor pro komunikaci s ostatními uživateli a tím si tak nějak onu značku nechali nepřímo přirůst k srdci. Například na takovém líbímseti několik let fungují diskuze na poměrně, když né kvalitní, tak aspon zábavné platformě a věř, že spousta dnešních uživatelů libimseti.cz má ještě svůj profil na líbímseti jen právě těm diskuzím a ničemu jinému. Jak chce třeba takový Stream.cz dokázat, aby si uživatelé a návštěvníci udělali k samotné značce nějaký vztah? To chce být opravdu dobrovolně pouze webem, kde je možné si prohlédnout kvanta bulvární placené video produkce, pár nekvalitních uživatelských videí s tím, že hlavní je pro ně to kolik prostoru budou moci prodat inzernetům?
Dyt to je podle mě, laika, uplně špatnej přístup - nebo aspon z nějakého zdravého lidského rozumu kterej mi příjde naprosto logickej.
A to, že nechtějí investovat do služeb uživatelů? To znamená, že v podstatě říkají, že je vlastně jedno co takový uživatel chce či potřebuje, ale hlavně že to nějak funguje a vydělává to? Za to si produktový manažeři nechávají plácat po zádech?
Ano, možná jsem naivní, ale prostě tohle jsou podle mě základní věci .. nemůžu si pomoct .. omlouvám se ..
Nesnáším, když se věci dělají jen a jen pro zisk a pouze zisková věc je to o co je zájem ... asi jsem naivní ... ale příjde mi, že České firmy jsou spíš líné jít do jakéhokoliv rizika ... na jedné straně se jim nedivím, ale stejně .. není to ideální podle mého ..
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 01:42 ----------
Napsal Jimmy Hayek;478691
Je třeba si ale uvědomit, že na svém vlastním webu si sám můžeš experimentovat do aleluja... jakmile ale pracuješ v týmu, tak je daleko těžší nějakou myšlenku či nápad prosadit. Navíc jak už bylo napsáno, ty změny jsou daleko složitější u rozsáhlých projektů a všechno trvá daleko déle, protože se musí nejrůznější věci testovat, promýšlet, testovat, ladit... Třeba v takovým Amazonu je drobná změna vzhledu určitého tlačítka událost roku :) a nový vzhled se postupně zobrazuje jen určitým skupinám návštěvníků, následně se vyhodnocuje chování těchto skupin až potom se rozhoduje o ostrém nasazení toho tlačítka... takže u velkých projektů, kde jsi závislý na reklamě, je dost velkej risk udělat nějakou zásadní změnu.
dobře, Amazon neAmazon .. pokud se ale bavíme o Českém internetu, tak bych to tak horký neviděl .. chápu, že se pracuje v týmu, ale tak snad všem jde o to, aby nakonec vznikl ten nejlepší výsledek né? Nebo to má jiné faktory? Záleží na vlivu? Ale s takovými věcmi se má počítat a někdo si je má pohlídat né?
Respektive když si vezmu například centrum.cz ... tak to je typický příklad ... nedávno jsem si prohlížel jejich služby, které se snaží propagovat a příjde mi to, jako by někdo udělal velkej pytel, do něj naházel všecko co se mu hodí a pak to tak jak to je snažil prodat ...
dyt to je ostuda .. pro samotnou značku ..
17. 3. 2010 01:38:02
https://webtrh.cz/diskuse/typicka-vlna-amaterismu-vetsiny-velkych-ceskych-placenych-projektu/strana/2#reply475455
Jimmy Hayek
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
17. 3. 2010 01:56:49
No ano, nejlepší výsledek... ale co člověk, to jiný názor, jak toho výsledku dosáhnout. To máš stejný jak s politikou, taky tu není jedna velká strana, co by tu táhla za jeden provaz pro blaho národa :-D A je to tak dobře.
Ale zdá se mi, že to vidíš moc naivně. Centrum.cz vlastní společnost Centrum Holding a tu vlastní zase americkej fond Warburg Pincus... takže to není nějaká parta mladejch nadšenců, co mají peníze z inzerce pro přilepšenou ke studiu, ale samozřejmě že hlavním cílem je vydělávat. A pokud to se stávajícím systémem šlape, tak se pochopitelně nikomu nechce příliš měnit...
Já když vidím třeba logo Googlu, tak se mi chce blejt, ale stejně Google služby dennodenně loajálně využívám... takže asi tak.
17. 3. 2010 01:56:49
https://webtrh.cz/diskuse/typicka-vlna-amaterismu-vetsiny-velkych-ceskych-placenych-projektu/strana/2#reply475454
Freya
verified
rating uzivatele
17. 3. 2010 02:30:43
Pokud myslíš, že dokážeš dát dohromady internetové projekty, které budou mnohem lepší než to, co tu je teď, proč do toho nejdeš sám?
Nemusíš hned dělat obrovskou firmu s velkými vstupními náklady, stačí malá věc, která se díky dobrému nápadu úspěšně rozvine. Většina velkých hráčů tak začínala. Za pár let uvidíš, jak na tom jsi. Držím palce (bez legrace) :-)
17. 3. 2010 02:30:43
https://webtrh.cz/diskuse/typicka-vlna-amaterismu-vetsiny-velkych-ceskych-placenych-projektu/strana/2#reply475453
duben
verified
rating uzivatele
(49 hodnocení)
17. 3. 2010 09:54:43
deBalzac: Chceš něco dokázat a změnit to směrem jak říkáš? Ok, zrovna dneska ráno jsem zjistil, že naše firma vypsala novou pozici. Takže pokud splňuješ požadavky můžeš se zkusit hlásit o pozici interního produktového manažera (pozice, kterou podle tebe ti ostatní dělají tak špatně). Myslím že ta Polština jako nativní jazyk nebude až tak nezbytná podmínka (ale nevím to jistě), každopádně musíš mít skvělou angličtinu a dokázat že máš znalosti. http://prace.monster.cz/Product-Manager-%E2%80%93-Internet-Products-pr%C3%A1ce-Praha-Praha-%C4%8Cesk%C3%A1-republika-86869419.aspx
V dotazníku uveď, že o pozici jsem ti řekl já "Stanislav Duben".
Uvidíme jestli si zvládneš jen postěžovat, nebo jsi ochotný s tím stavem něco dělat.
17. 3. 2010 09:54:43
https://webtrh.cz/diskuse/typicka-vlna-amaterismu-vetsiny-velkych-ceskych-placenych-projektu/strana/2#reply475452
Napsal deBalzac;478657
Já se nerozčiluju, ale možná to tak vyznělo .. chápu. Jen nemám rád, když někdo dostává peníze za to, že něco nedělá dostatečně dobře.
Jak si poznal že to nedělají dobře? Kdybych byl jejich akcionářem, tak mě bude zajímat obrat, zisk, tržní hodnota firmy... Pokud mají dost uživatelů, inzerentů, tak patrně i většina ekonomických ukazatelů bude ok. Tak co by řešily? Ano, nový design, nové funkce můžou přilákat nové lidi, ale taky je to riziko, a taky to něco stojí. A když o ty lidi a tím i inzerenty a tím i zisky přijodou, tak je akcionáři sežerou...
17. 3. 2010 10:45:18
https://webtrh.cz/diskuse/typicka-vlna-amaterismu-vetsiny-velkych-ceskych-placenych-projektu/strana/2#reply475451
deBalzac
verified
rating uzivatele
17. 3. 2010 12:02:29
Napsal matejka;478822
Jak si poznal že to nedělají dobře? Kdybych byl jejich akcionářem, tak mě bude zajímat obrat, zisk, tržní hodnota firmy... Pokud mají dost uživatelů, inzerentů, tak patrně i většina ekonomických ukazatelů bude ok. Tak co by řešily? Ano, nový design, nové funkce můžou přilákat nové lidi, ale taky je to riziko, a taky to něco stojí. A když o ty lidi a tím i inzerenty a tím i zisky přijodou, tak je akcionáři sežerou...
tohle všechno chápu a rozumím. Je mi jasné, že by samotní majitelé chtěli určitě kolikrát spoustu věcí změnit, ale nemůžou, protože jim to nedovolí bud zahraniční investor a nebo jiné věci ..
ale na druhé straně, proč to v zahraničí jde, ale u nás ne? Proč třeba takový twitter (ano nedá se to srovnávat, ale jen pro příklad) nemá do dnešní doby na svých stránkách ani náznak nějaké komerční reklamy a přesto funguje a přináši neustále novinky a servis svým uživatelům?
17. 3. 2010 12:02:29
https://webtrh.cz/diskuse/typicka-vlna-amaterismu-vetsiny-velkych-ceskych-placenych-projektu/strana/2#reply475450
Napsal deBalzac;478872
Proč třeba takový twitter (ano nedá se to srovnávat, ale jen pro příklad) nemá do dnešní doby na svých stránkách ani náznak nějaké komerční reklamy a přesto funguje a přináši neustále novinky a servis svým uživatelům?
Protože až uzraje čas, tak se reklama zavede, nebo se projekt prodá investorovi, který reklamu zavede.
17. 3. 2010 14:05:47
https://webtrh.cz/diskuse/typicka-vlna-amaterismu-vetsiny-velkych-ceskych-placenych-projektu/strana/2#reply475449
mayo
verified
rating uzivatele
24. 3. 2010 13:20:40
Napsal duben;478793
... naše firma vypsala novou pozici ... http://prace.monster.cz/Product-Manager-%E2%80%93-Internet-Products-pr%C3%A1ce-Praha-Praha-%C4%8Cesk%C3%A1-republika-86869419.aspx
... Service oriented attitude and ability to work on Saturday once a month
sorry za OT, ale pracovne soboty si pamatam naposledy nejak spred 20+ rokov
24. 3. 2010 13:20:40
https://webtrh.cz/diskuse/typicka-vlna-amaterismu-vetsiny-velkych-ceskych-placenych-projektu/strana/2#reply475448
duben
verified
rating uzivatele
(49 hodnocení)
24. 3. 2010 13:26:54
Napsal mayo;483273
sorry za OT, ale pracovne soboty si pamatam naposledy nejak spred 20+ rokov
Prostě to tak je, doktoři, zdravotní sestry, lidi na letištích, lidi v rádiu ... spousta lidí pracuje i o sobotách a nedělích dokonce i v noci. Prostě pokud to dané zaměstnání vyžaduje tak má pracovní dobu jakou má a to, že se občas dělá v sobotu k téhle práci u nás prostě patří.
24. 3. 2010 13:26:54
https://webtrh.cz/diskuse/typicka-vlna-amaterismu-vetsiny-velkych-ceskych-placenych-projektu/strana/2#reply475447
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
24. 3. 2010 15:18:31
Centrum.cz - ted jsem kouknul na design a nepřijde mi tak hrozný, jak ho tu líčíš. Jen ta modrá barva už byla hodně využívaná a nepřijde mi to moc unikátní, ale zároveň ani hrozné. Ber to tak, že tvoje názory jsou ryze subjektivní a obyčejní uživatelé mohou mít úplně odlišné. Koukni se na Seznam, designová stránka, skoro žádné obrázky, vše je uděláno přes klasické html, i přesto se mi to líbí a asi bych to neměnil, už jsem si zvyk, je to přehledné a vcelku pěkné.
24. 3. 2010 15:18:31
https://webtrh.cz/diskuse/typicka-vlna-amaterismu-vetsiny-velkych-ceskych-placenych-projektu/strana/2#reply475446
K původnímu dotazu: Hodnotu nemovitosti prý dělají tři věci: Lokace, lokace, lokace.
Pak se ale musím ptát: Proč nemají Sreality.cz žádnou mapu?
Dělají jakousi beta verzi.
Je tam mapa? Zase není.
24. 3. 2010 17:13:12
https://webtrh.cz/diskuse/typicka-vlna-amaterismu-vetsiny-velkych-ceskych-placenych-projektu/strana/2#reply475445
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
24. 3. 2010 20:18:48
Protože na tom pracují odborníci na použitelnost...
Kdo ví, možností může být mnoho.
24. 3. 2010 20:18:48
https://webtrh.cz/diskuse/typicka-vlna-amaterismu-vetsiny-velkych-ceskych-placenych-projektu/strana/2#reply475444
Talento.cz
verified
rating uzivatele
(42 hodnocení)
24. 3. 2010 21:19:23
Napsal Retal;483439
K původnímu dotazu: Hodnotu nemovitosti prý dělají tři věci: Lokace, lokace, lokace.
Pak se ale musím ptát: Proč nemají Sreality.cz žádnou mapu?
Dělají jakousi beta verzi.
Je tam mapa? Zase není.
Tam už mapa je. Používají na to své mapy.cz
24. 3. 2010 21:19:23
https://webtrh.cz/diskuse/typicka-vlna-amaterismu-vetsiny-velkych-ceskych-placenych-projektu/strana/2#reply475443
Kde je na Srealitách mapa?
24. 3. 2010 23:26:20
https://webtrh.cz/diskuse/typicka-vlna-amaterismu-vetsiny-velkych-ceskych-placenych-projektu/strana/2#reply475442
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
24. 3. 2010 23:48:00
sreality... pfff by se mohli ucit od bezrealitky.cz ... tomu rikam dokonaly server !
24. 3. 2010 23:48:00
https://webtrh.cz/diskuse/typicka-vlna-amaterismu-vetsiny-velkych-ceskych-placenych-projektu/strana/2#reply475441
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit