Zadejte hledaný výraz...

Tile server – renderovanie objektov

node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
4. 2. 2019 09:17:58
Robim si vlastny tile server na OSM datach a narazam na dva problemy.
1. polygony(way) ktore prekrivaju vyziadanu kachlicku
2. ktore polygony(way) sa maju vyrenderovat
Prvy problem je ten ze ak polygon nie je uzavrety v kachlicke tak ho nemam ako vyrenderovat kvoli tomu ze bud nema na kachlicke ziadne body, iba nou prechadza linka polygonu, pripadne ma na kachlicke jeden alebo viac bodov ale prechadza do susednych kachliciek. Na toto som nasiel riesenie tu https://www.geeksforgeeks.org/polygon-clipping-sutherland-hodgman-algorithm-please-change-bmp-images-jpeg-png/ ale aktualne nevidim ine vychodziko nez si najst vsetky polygony ktore sa prekryvaju s kachlickou, najst ten navecsi, spravit si bounding box, zvecsit kachlicku na takuto velkost("odzoomovat"), vyrenderovat pri povodnom zoome(kvoli sparvnym detajlom) a potom znovu vyseknut do povodnej velkosti.
Problem tohto riesenia je ze mojim cielom je rednerovanie on-the-fly a toto znacne zvysi narok na cpu a ram.
Druhy problem je ze ako urcit ktore plochy sa maju vyrenderovat. OSM nema ziadne tagy ohladom viditelnosti ku vztahu na uroven zoomu a renderovat uplne vsetko co sa dotyka kachlicky je, znovu, prilist narocne na vykon(privela dat).
Tak by ma zaujimalo ci neviete niekto ako sa toto bezne riesi, napriklad v game enginoch, mapniku a podobne?
--
Tak riesenim bolo pouzit naozaj to sekanie polygonov a ohladom objektov si treba spravit vrstvy a zobrazovat ich podla zoomu(napr zobrazovat budovy ak je zoom 1 nema absolutne ziaden zmysel).
4. 2. 2019 09:17:58
https://webtrh.cz/diskuse/tile-server-renderovanie-objektov/#reply1386706
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit