Zadejte hledaný výraz...

Tesla zveřejnila podrobnosti Modelu S

Tesla, výrobce nejkrásnějších elektrických aut, zveřejnila podrobnosti Modelu S, který se začne prodávat letos.
http://www.teslamotors.com/models/options
Dojezd 450 km na jedno nabití
V běžné zásuvce se nabije na zhruba 100 km za hodinu
Zrychlení 0-100 km/h za 4,4s
Cena cca 2 miliony Kč
Nejbližší servis je v Mnichově
2. 2. 2012 00:14:04
https://webtrh.cz/diskuse/tesla-zverejnila-podrobnosti-modelu-s/#reply726283
David
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
2. 2. 2012 01:05:52
Tesla?
Ani jsem nevěděl, že se od televizí dostal až k elektromobilům :D
Jinak na fotce to vypadá pěkně, ale 2 mega bych za auto nedal ani kdybych na to měl... A ten servis je taky krapet z ruky :D
2. 2. 2012 01:05:52
https://webtrh.cz/diskuse/tesla-zverejnila-podrobnosti-modelu-s/#reply726282
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
2. 2. 2012 07:45:23
politiku to neni ta ceska tesla co vyrabela televizory...
jinak vidim ze elektromobily porad trpi stejnymi nevyhodami pro ktere si je kupuje jen mala hrstka lidi :) takze z toho zrovna nejak odvazanej nejsem
2. 2. 2012 07:45:23
https://webtrh.cz/diskuse/tesla-zverejnila-podrobnosti-modelu-s/#reply726281
dracek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
2. 2. 2012 07:49:26
Za ty dva mega by k tomu měla být alespoň výměna aku na 10 let.
2. 2. 2012 07:49:26
https://webtrh.cz/diskuse/tesla-zverejnila-podrobnosti-modelu-s/#reply726280
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
2. 2. 2012 07:54:37
v ciste bateriove pohanenych automobilech stejne neni budoucnost, tedy minimalne do doby kdy akumulatory funguji tak jak funguji dnes - tedy dlouho se nabiji, jsou drahe a za dva roky pouzivani jsou zrale na kompletni vymenu (nastesti se daji recyklovat - cenu to ale moc nesnizuje)... Zatim nejrozumnejsi vymena benzinu/nafty je vodik, nicmene i ten ceka jeste dlouha cesta (zvlast je potreba najit zpusob jak ho levneji vyrabet)... V elektromobilech nebudeme jezdit jeste pomerne dlouho, jestli vubec nekdy (kdo vi co prijde) :)
2. 2. 2012 07:54:37
https://webtrh.cz/diskuse/tesla-zverejnila-podrobnosti-modelu-s/#reply726279
Kdyby to auto nebylo elektromobilem, bylo by velice zajímavé, protože co se vzhledu týče se mi velice líbí. Takto mi vadí, že se nabíjí pomalu a ta výdrž taky nic moc.
Přeji hezký den
Radek Hrnčíř
CEO | www.TonyMontanoDesign.com
2. 2. 2012 08:43:28
https://webtrh.cz/diskuse/tesla-zverejnila-podrobnosti-modelu-s/#reply726278
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
2. 2. 2012 09:06:49
Napsal dracek;753458
Za ty dva mega by k tomu měla být alespoň výměna aku na 10 let.
Když vezmeš kolik za těch 10 let ušetříš na benzínu, tak už to tak strašně nevypadá.
Navíc, ten kdo si koupí podobné auto bude už podstatně dřív než za 10 let jezdit dávno v nějakém jiném ;-)
---------- Příspěvek doplněn 02.02.2012 v 09:12 ----------
Napsal politikxxx;753430
Tesla?
Ani jsem nevěděl, že se od televizí dostal až k elektromobilům :D
Tesla byl geniální vynálezce, nebýt něho tak by současný svět vypadal zcela jinak. Povedlo se mu třeba prosadit střídavý proud (způsob jeho výroby který vymyslel se používá dodnes), přestože Edison proti němu za použití všech prostředků bojoval. Takže myslím že pro špičkový elektromobil je to velmi dobré jméno ;-)
2. 2. 2012 09:06:49
https://webtrh.cz/diskuse/tesla-zverejnila-podrobnosti-modelu-s/#reply726277
Dojezd 450 km je teoreticky, v praxi nedosazitelny, coz ukazaly predchozi Tesla testy. Pokud se vyuziva vykon, jsou spusteny spotrebice v aute apod. dosahuje dojezd cca 50%. Auto je to krasne, dojezd ujde, ale na co takovou limuzinu s dojezdem 400 km? Na jedno nabidi se nedojede ani Praha-Brno-Praha, takze to je opet jen vice mene mestsky a primestsky vuz. Proste ja elektromobilum fandim, ale dokud nebude vyreseno nabijeni, ktere by nemelo trvat o moc dele, nez u benzinu, tak to budou porad jenom auta ne jezdeni po meste a mozna v blizkem okoli. A k tomu mit 5m limuzinu?
Nezpochybnitelnym faktem je taky zivotnost akumulatoru. Ty degraduji i kdyz se to vyrobci nelibi a psat to nebude. Ale i kdyby ne, tak dobra najede to auto 200tkm a bude potrebovat novou sadu. Co pak? Date do 8 let stareho auta balik na nove aku? Kdo si pripadne koupi ojetinu u ktere ho bude jisto jiste cekat ne uplne levna vymena?
Takze nemam nic proti elektrum a je jasne, ze bez drahych a ne uplne doladenych prukopniku se to neposune dal, ale v teto chvili je to jeste moc kompromisni. Za jednu-dve-tri generace elektromobilu to bude jina pisen a proc ne. Takze jakmile udelaji elektromobil s dojezdem beznych vozu 500+ km, nabijenim na tento dojezd do 10minut a cenou treba +10-20% nad bezne vozy, tak se to extra neprosadi. Aby se v elektrine usetrilo 100-200-300tis. nad cenu konvencni konkurence musi se najezdit hodne kilometru, coz pri dojezdech techto vozu znamena realnou navratnost za mnoho let ci nikdy.
2. 2. 2012 09:19:21
https://webtrh.cz/diskuse/tesla-zverejnila-podrobnosti-modelu-s/#reply726276
To, co vyrábí Tesla, beru jako prototypy. Navíc to jsou ale krásná a výkonná auta narozdíl od Nisanu Leaf, Mitsubishi MiEV a REVAi, takže vytváří v lidech příznivější obraz toho, jak elektrické auto může vypadat a jezdit.
K čemu jsou vhodné, o tom jsme vedli už dlouhou diskusi dřív - vpodstatě je to teď jen statusový symbol vhodný na pojíždění po aglomeracích, nic víc.
No a co? To mě neodrazuje od toho, abych se těšil na budoucnost. :)
2. 2. 2012 09:50:24
https://webtrh.cz/diskuse/tesla-zverejnila-podrobnosti-modelu-s/#reply726275
na druhou stranu, kdyz si to kolem vas probubla nejaky V8-V12 aston, ktery vypada taky kouzelne a k tomu i zni lepe, nez trolejbus :) taky to ma sve kouzlo ;)
2. 2. 2012 09:55:33
https://webtrh.cz/diskuse/tesla-zverejnila-podrobnosti-modelu-s/#reply726274
Jakub
verified
rating uzivatele
(101 hodnocení)
2. 2. 2012 10:05:42
Co se týká baterií, viděl jsem zajímavý dokument o konceptu sítě uzlů, kde přijedete, a baterii si vyměníte. Pořizovací cena automobilu by baterii nezahrnovala - platilo by se za její pronájem/energii. Přijedete na rampu, prázdná vypadne, strčí se tam nabitá a vy běhěm chvíle pokračujete.
Napsal Radek O.;753514
na druhou stranu, kdyz si to kolem vas probubla nejaky V8-V12 aston, ktery vypada taky kouzelne a k tomu i zni lepe, nez trolejbus :) taky to ma sve kouzlo ;)
Zvuk může mít elektromobil simulovaný. Zvenku i zevnitř a určitě, pokud ne nyní, časem ještě lepší než B4 až W16. Pak už je to o zanechání předsudků.
2. 2. 2012 10:05:42
https://webtrh.cz/diskuse/tesla-zverejnila-podrobnosti-modelu-s/#reply726273
dracek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
2. 2. 2012 10:10:38
Tak někde jsem četl zajímavý koncept. Že by baterie v autech byli unifikované. Auta by se kupovala bez baterií a sytém nabíjení by probíhal způsobem. Přijedu k benzínce. Přijede chlapík s destou. Vyhodí prázdnou baterku, zasune nabitou, já zaplatím a během minutky upaluju dál.
Příde mi to praktičtější, než postávat třeba 15 min u nějaké zásuvky, než se to nabije. Jestli vůbec někdy budou cenově dostupné baterky, co se dokážou nabít za takovou chvilku.
edit: kubiz mě předběhl xD
2. 2. 2012 10:10:38
https://webtrh.cz/diskuse/tesla-zverejnila-podrobnosti-modelu-s/#reply726272
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
2. 2. 2012 10:20:10
Napsal kubiz;753522
Co se týká baterií, viděl jsem zajímavý dokument o konceptu sítě uzlů, kde přijedete, a baterii si vyměníte.
Takhle to v pár městech fungovalo už v roce 1900 - http://www.bejvavalo.cz/clanky.php?detail=1
To byl vůbec zlatý věk elektromobilů, kdy lidi měli ještě rozum a "nepotřebovali" aby auto mělo maximálku přes 200 km v hodině a na stovku zrychlilo za 4 sekundy. Potřebovali prostě jen něco co je dostane z bodu A do bodu B.
Dokud se nezmění koncepce aut tak auta čistě na elektriku zatím nemají budoucnost. Sočasné stroje jsou pro takový pohon zbytečně těžké a velké, takže "vzácnou" energii zbytečně spotřebovávají na rozpohybování tunového železa místo místo maximálně pát set kilového nákladu. Konstrukce určená pro velký vibrující motor se složitou spojkou a převodovkou je prostě pro elektromotor zbytečná. Jenomže "lidi to chtěj"...
2. 2. 2012 10:20:10
https://webtrh.cz/diskuse/tesla-zverejnila-podrobnosti-modelu-s/#reply726271
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
2. 2. 2012 11:24:50
v tech vymenach akumulatoru je dneska velky problem - s prumernou dobou nabiti 4 hodiny by tedy cele velke akumulatorove pakly (a ze jsou opravdu pomerne velke) staly na miste nevyuzity po 4 hodiny... nekdy si stoupnete k prumerne cerpaci stanici kolik tam za 4 hodiny projede aut, pocitamli nasi malou pumpu v malem meste, da mi to za hodinu kolem 20ti aut, to je 80 aut za 4 hodiny (a to jak rikam, je pomerne mala benzinka na malem meste) i tato mala benzinka by musela mit prostory na nabijeni 80ti akumulatoru soucasne (nepredpokladam ze by se odnekud prubezne dovazeli nabite) a prikon pro nabijeni snad kolem 1MW (asi 1000 varnejch konvic zapnutych najednou) :) porad pocitam jen malo vytezovanou cerpaci stanici... takze uprimne - moc se mi to nezda jako spravne reseni, vlastne je dost absurdni
2. 2. 2012 11:24:50
https://webtrh.cz/diskuse/tesla-zverejnila-podrobnosti-modelu-s/#reply726270
dracek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
2. 2. 2012 11:51:39
Nj, zato dělat zásuvku u každého parkovacího místa u obchoďáku. Stavět transformátor na každém odpočívadle dálnice od něho další rozvody k poměrně rozlehlé parkovací ploše, kde se budou auta průběžně dobíjet pokud zrovna pojedou delší vzdálenost absurdní není.
Navíc logické by bylo mít větší zásobu akumulátorů a ty nabíjet přes noc, kdy je přebytek elektrické energie.
Sice to bude zátěž na skladovací kapacitu, ale asi to jinak ani nepůjde, protože by to přes den rozvodná síť nepobrala.
Další věc je, jestli je opravdu nutná tak hustá síť "benzínek". Současný stav benzínka každejch 10km mi příde spíš jako rozežranost. Při běžném ježdění práce, nákup, domů si můžu klidně natankovat ze zásuvky (pokud mám garáž) a nemusím zatěžovat výměny akumulátorů.
btw. Tak tyhle věci topí? Plynem?
2. 2. 2012 11:51:39
https://webtrh.cz/diskuse/tesla-zverejnila-podrobnosti-modelu-s/#reply726269
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit