Zadejte hledaný výraz...

Takový divný podvod – objednal si grafiku a jak ji dostal vyhýbavá odpověď a pak mrtvý brouk

grafika-x
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 5. 2019 09:10:25
Objednána práce a po poslání věcí na korekturu ticho po pěšině
Situace: klient poslal objednávku mailem, dohodly se nějaké drobnosti telefonicky a pak jsem spustil realizaci. Za cca 3 dny (ano ta práce trvala cca 3 dny např. autorská kresba) jsem poslal materiály na korektury a pak ticho dva dny, to už samo upozorňovalo na to, že je něco špatně, nicméně má víra v dobro člověka ..., nic, dotyčný reagoval na telefonáty tím, že mi je tipnul a pak poslal sms že je na jednání, takže pro človíčka to evidentně skončilo, ale ne pro mě, páč je zakázka už přes 5000.
Už proběhla mail komunikace, kde neslaně nemastně podotkl, že se to "holkám nelíbí", což u grafiky samozřejmě může nastat, ale žádná snaha o korekturu, prostě přestal komunikovat.
To že jsem měl chtít zálohu, no stalo se.
Podat TO?
17. 5. 2019 09:10:25
https://webtrh.cz/diskuse/takovy-divny-podvod-objednal-si-grafiku-a-jak-ji-dostal-vyhybava-odpoved-a-pak-mrtvy-brouk/#reply1401766
Šimanskí
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
17. 5. 2019 09:27:25
TO podejte na nejbližší služebně Městské policie vašeho města..
17. 5. 2019 09:27:25
https://webtrh.cz/diskuse/takovy-divny-podvod-objednal-si-grafiku-a-jak-ji-dostal-vyhybava-odpoved-a-pak-mrtvy-brouk/#reply1401765
lukaspulda
verified
rating uzivatele
(24 hodnocení)
17. 5. 2019 09:35:00
TO? Na podezření trestného činu "neproplacená objednávka"?
To co vy řešíte je občanskoprávní spor. Požádejte o feedback a případně návrh řešení (pokus o smír), při nekomunikaci vystavte fakturu, při nezaplacení pošlete platební rozkaz, následně postupujte dle toho zda druhý strana podá odpor.
17. 5. 2019 09:35:00
https://webtrh.cz/diskuse/takovy-divny-podvod-objednal-si-grafiku-a-jak-ji-dostal-vyhybava-odpoved-a-pak-mrtvy-brouk/#reply1401764
Erik
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
17. 5. 2019 09:38:30
Napsal lukaspulda;1527535
TO? Na podezření trestného činu "neproplacená objednávka"?
To co vy řešíte je občanskoprávní spor. Požádejte o feedback a případně návrh řešení (pokus o smír), při nekomunikaci vystavte fakturu, při nezaplacení pošlete platební rozkaz, následně postupujte dle toho zda druhý strana podá odpor.
Tak teoreticky jde zde možnost to nebrat jako neproplacenou objednávku, ale jako úmyslný podvod, když dotyčný schválně nereaguje, schválně se vymlouvá, pokládá telefony, když to člověk chce normálně řešit, atp. a to už trestný čin je.
17. 5. 2019 09:38:30
https://webtrh.cz/diskuse/takovy-divny-podvod-objednal-si-grafiku-a-jak-ji-dostal-vyhybava-odpoved-a-pak-mrtvy-brouk/#reply1401763
lukaspulda
verified
rating uzivatele
(24 hodnocení)
17. 5. 2019 09:53:23
Ano. Teoreticky. Prakticky se vám za TO vysmějí už na té městské policii. To že někdo neodpoví dva dny a típne telefon s tím, že je na jednání není rozhodně podvodné jedání.
Osobně si spíš myslím, že to objednatel poptal i u jiných grafiků, od kterých dostal "lepší" výsledek a s nimi komunikuje normálně a nemá problém to i zaplatit.
17. 5. 2019 09:53:23
https://webtrh.cz/diskuse/takovy-divny-podvod-objednal-si-grafiku-a-jak-ji-dostal-vyhybava-odpoved-a-pak-mrtvy-brouk/#reply1401762
Erik
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
17. 5. 2019 10:05:32
Napsal lukaspulda;1527539
Ano. Teoreticky. Prakticky se vám za TO vysmějí už na té městské policii. To že někdo neodpoví dva dny a típne telefon s tím, že je na jednání není rozhodně podvodné jedání.
Osobně si spíš myslím, že to objednatel poptal i u jiných grafiků, od kterých dostal "lepší" výsledek a s nimi komunikuje normálně a nemá problém to i zaplatit.
Samozřejmě netvrdím, že to má udělat teď po dvou dnech, spíše nasbírat informací více a za delší časový úsek. A policie tu naštěstí není od toho aby o něčem rozhodovala a smála se.
17. 5. 2019 10:05:32
https://webtrh.cz/diskuse/takovy-divny-podvod-objednal-si-grafiku-a-jak-ji-dostal-vyhybava-odpoved-a-pak-mrtvy-brouk/#reply1401761
Šimanskí
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
17. 5. 2019 10:11:51
Napsal Ariwenie;1527541
Samozřejmě netvrdím, že to má udělat teď po dvou dnech, spíše nasbírat informací více a za delší časový úsek. A policie tu naštěstí není od toho aby o něčem rozhodovala a smála se.
Policie TO přijme, ale do měsíce to odloží, protože se jedná o občanskoprávní spor. Jestli se policista bude usmívat, záleží, jak to podáte.
17. 5. 2019 10:11:51
https://webtrh.cz/diskuse/takovy-divny-podvod-objednal-si-grafiku-a-jak-ji-dostal-vyhybava-odpoved-a-pak-mrtvy-brouk/#reply1401760
Tomáš Marek
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
17. 5. 2019 10:12:07
Byla smlouva? Pokud není smlouva její funkci může převzít domluva přes email a odsouhlasení ceny druhou stranou. Pokud nic z toho není nemáš šanci na vymáhání peněz. Pokud smlouva byla, pošli 1 upomínku, za dva týdny 2 upomínku a pokud ani na ni nebude reagovat předej fakturu vymáhací společnosti. Policie řeší většinou jen případy, kde je jasné, že šlo o spáchání trestního činu. V tvém případě je to spíše na hraně (neznáme detaily komunikace).
Taková rada pro všechny kreativce. Vždy po klientovi chtějte grafické výstupy, které budou reflektovat jeho představu. Ne kvůli tomu, abyste je kopírovali, ale abyste jednoduše věděli co chce. Může také říci, že to nechá čistě na vás a to je značka ideál. Vyhnete se tomu, že vytvoříte něco co se nelíbí.
17. 5. 2019 10:12:07
https://webtrh.cz/diskuse/takovy-divny-podvod-objednal-si-grafiku-a-jak-ji-dostal-vyhybava-odpoved-a-pak-mrtvy-brouk/#reply1401759
Napsal streetcz;1527545
Může také říci, že to nechá čistě na vás a to je značka ideál. Vyhnete se tomu, že vytvoříte něco co se nelíbí.
Ne, to je znacka absolutne neideal, protoze potom nasleduje “Ale takhle jsem si to nepredstavoval”… Bez komplexniho zadani (samozrejme zavisi na oboru) pracujou jen lidi, co si nevazi svyho casu.
Jediny reseni pro podobny situace je zaloha predem. Ne 10 %, ani 30, ale minimalne 50 %, protoze pokud si na tom stravil par dni, nez si klientovi poslal navrh, tak to je potreba osetrit predem. Jinak hazardujes. A je uplne jedno jestli je to znamej, nebo sympatak, nebo kdokoli, VZDYCKY ZALOHA s nic takovyho uz se nebude opakovat. A kdyz bude, ty mas svoje jisty.
Jinak TO je nesmysl, ztrata casu, jedine se muzes dozadovat zaplaceni pomerny casti vzhledem k tomu, kolik si toho udelal, ale sance na ziskani tech penez je miziva, pokud nemas jasnou komunikaci a objednavku/potvrzeni.
Vymahac se ti vysmeje.
17. 5. 2019 10:19:58
https://webtrh.cz/diskuse/takovy-divny-podvod-objednal-si-grafiku-a-jak-ji-dostal-vyhybava-odpoved-a-pak-mrtvy-brouk/#reply1401758
Tomáš Marek
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
17. 5. 2019 10:33:00
Moje osobní zkušenost v tvorbě UI webů a aplikací pro střední české podnikatele je v tomto kladná. Komplexní zadání většinou mají, ale představa o stylu výstupu je zde velmi důležitá. Nestalo se mi, že by pak klient řekl, že si takový výstup nepředstavoval. Stačí 2-3 výstupy pro jasné pochopení klientova požadavku. Pokud vybere nesmysly samozřejmě mu vysvětlím, že toto není vhodné řešení pro rok 2019 a domluvíme se dále.
Nedávno jsem koukal na práce Tomáše Vachudy (logotvůrce) a shodou okolností jsem narazil na jeho dotazník pro zájemce o jeho služby. První a hlavní bod tam má, aby klient dodal práce, které se mu líbí jinak ani nezačíná s prací.
U větších klientů je to jiné. Ty si Tě najímají a věří v tvé schopnosti. Většinou máš volnou ruku ve všem a tvému výstupu (pokud ho kvalitně obhájíš) budou věřit i když si to osobně představovali trošku jinak. U těch menších prostě musíš mít jiný přístup jinak riskuješ situaci, kterou řeší zakladatel vlákna.
Poslední 4 roky se mi nic podobného nestalo, ale dříve jsem měl nějaké nezaplacené faktury a společnost, která se specializuje na vymáhání nezaplacených faktur za služby mi peníze pomohla za provizi získat. Takže nesmysl to není, ale samozřejmě bude záležet případ od případu a společnost od společnosti.
--
Se zálohou souhlasím. Bez ní ani nezačínám s prací.
17. 5. 2019 10:33:00
https://webtrh.cz/diskuse/takovy-divny-podvod-objednal-si-grafiku-a-jak-ji-dostal-vyhybava-odpoved-a-pak-mrtvy-brouk/#reply1401757
Jo, ale to je rozdíl mezi webem/UI a logem, protože na logo se většina klientů (pokud jim to nevysvětlíš) dívá stylem líbí/nelíbí (a je jedno, zda je to korporace, nebo sousedka), proto je potřeba mít jasně nastíněno, co jo a co ne, protože pak se musí začít od znova. U webu je to většinou líp prodejný (navíc variabilnější pro úpravy), protože je to větší a komplexnější než malá ikona vedle textu.
Jinak vymáhat 5k na základě mailový komunikace je podle mě zbytečný i na bázi principu, prostě to posral, tak se z toho poučí a už se to nikdy nemusí opakovat. Za 3 dny práce práce docela v pohodě lekce.
17. 5. 2019 10:46:56
https://webtrh.cz/diskuse/takovy-divny-podvod-objednal-si-grafiku-a-jak-ji-dostal-vyhybava-odpoved-a-pak-mrtvy-brouk/#reply1401756
grafika-x
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 5. 2019 11:01:38
Napsal vodička;1527554
Jo, ale to je rozdíl mezi webem/UI a logem, protože na logo se většina klientů (pokud jim to nevysvětlíš) dívá stylem líbí/nelíbí (a je jedno, zda je to korporace, nebo sousedka), proto je potřeba mít jasně nastíněno, co jo a co ne, protože pak se musí začít od znova. U webu je to většinou líp prodejný (navíc variabilnější pro úpravy), protože je to větší a komplexnější než malá ikona vedle textu.
Jinak vymáhat 5k na základě mailový komunikace je podle mě zbytečný i na bázi principu, prostě to posral, tak se z toho poučí a už se to nikdy nemusí opakovat. Za 3 dny práce práce docela v pohodě lekce.
No tak jsem se opět dozvěděl, že jsi nejlepší a já totální idiot, že jsem si nevzal zálohu.
Má otázka nezněla, potřebuje si někdo zvýšit své ego?
Je mi jasné, že oslovili několik grafiků, ale objednávka je konkrétně na mě a s konkrétním zadáním, takže mám na čem budovat.
Takže tvé ani ne rady jsou k ničemu.
---------- Příspěvek doplněn 17.05.2019 v 11:10 ----------
Napsal streetcz;1527545
Byla smlouva? Pokud není smlouva její funkci může převzít domluva přes email a odsouhlasení ceny druhou stranou. Pokud nic z toho není nemáš šanci na vymáhání peněz. Pokud smlouva byla, pošli 1 upomínku, za dva týdny 2 upomínku a pokud ani na ni nebude reagovat předej fakturu vymáhací společnosti. Policie řeší většinou jen případy, kde je jasné, že šlo o spáchání trestního činu. V tvém případě je to spíše na hraně (neznáme detaily komunikace).
Taková rada pro všechny kreativce. Vždy po klientovi chtějte grafické výstupy, které budou reflektovat jeho představu. Ne kvůli tomu, abyste je kopírovali, ale abyste jednoduše věděli co chce. Může také říci, že to nechá čistě na vás a to je značka ideál. Vyhnete se tomu, že vytvoříte něco co se nelíbí.
Smlouva nebyla, ano je to chyba, ale proběhla tam už nějaká komunikace a nic nenasvědčovalo, i směr naznačil, ale není první ani poslední klient co nejásá při prvním návrhu a vždy se to nějak utřepalo, nicméně toto jsem za ty roky co to dělám nezažil :-)
17. 5. 2019 11:01:38
https://webtrh.cz/diskuse/takovy-divny-podvod-objednal-si-grafiku-a-jak-ji-dostal-vyhybava-odpoved-a-pak-mrtvy-brouk/#reply1401755
Napsal grafika-x;1527558
No tak jsem se opět dozvěděl, že jsi nejlepší a já totální idiot, že jsem si nevzal zálohu.
Má otázka nezněla, potřebuje si někdo zvýšit své ego?
Je mi jasné, že oslovili několik grafiků, ale objednávka je konkrétně na mě a s konkrétním zadáním, takže mám na čem budovat.
Takže tvé ani ne rady jsou k ničemu.
Tohle nebyla reakce na tebe, ale na streeta.
Já vim, že seš nasranej, taky se mi to jednou stalo, že mi někdo nezaplatil a ta chuť po pomstě je velká, ale prostě polkni zášť a život jde dál, příště už se to nebude opakovat, pokud to neposereš :)
17. 5. 2019 11:23:28
https://webtrh.cz/diskuse/takovy-divny-podvod-objednal-si-grafiku-a-jak-ji-dostal-vyhybava-odpoved-a-pak-mrtvy-brouk/#reply1401754
grafika-x
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 5. 2019 11:26:39
Napsal vodička;1527562
Tohle nebyla reakce na tebe, ale na streeta.
Já vim, že seš nasranej, taky se mi to jednou stalo, že mi někdo nezaplatil a ta chuť po pomstě je velká, ale prostě polkni zášť a život jde dál, příště už se to nebude opakovat, pokud to neposereš :)
No máš recht :-)
17. 5. 2019 11:26:39
https://webtrh.cz/diskuse/takovy-divny-podvod-objednal-si-grafiku-a-jak-ji-dostal-vyhybava-odpoved-a-pak-mrtvy-brouk/#reply1401753
ehw
verified
rating uzivatele
17. 5. 2019 12:10:20
Tohle je klasika
Já nejdřív nic nebral
Potom jsem začal brát 30%
Potom jsem zvýšil zálohu 50%
Mám teď už nezaplacených víc než 1 mio Kč...
No a teď 70% a řádná smlouva s sankcemi z mé strany samozřejmě také.
Takže samozřejmě hodně lidí nechce platit, ty jim poslal rastr a jim to stačí.
Takže ve smlouvě je třeba nesplnění termínu sleva 50% atp. Je to trochu perno pro mě, ale zákazníka to nalaka. Je to jako sportka pro neho. Samozřejmě všechny body jsou popsane spolupráce. Je to nuda tohle papírování, ale opět bez toho to nejde.
Takže někdy je třeba v noci sedět, ale lepší než nezaplacené FA.
17. 5. 2019 12:10:20
https://webtrh.cz/diskuse/takovy-divny-podvod-objednal-si-grafiku-a-jak-ji-dostal-vyhybava-odpoved-a-pak-mrtvy-brouk/#reply1401752
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit